kardaani ja osa joka ei kuulu autoon

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

kardaani ja osa joka ei kuulu autoon

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kardaani on se viimeinen mahdollinen tärinän aiheuttaja, ei vaan nyt tuu enää muita vaihtoehtoja mieleen. Mutta, eilen yllättäen meni todella paljon huonompaa, tuntuu kuin takapäästä olis jotain kunnolla irti.

Tänään tuonne alle kontin ja heiluttelin kaikkea, kardaanin takapäässä se tasapainotus kumi oli väännellen irtoillut raudasta, ei siis riekaleina vaan paikoitellen irti. semmoset 30cm perästä eteenpäin kun kardaanista nostaa, tuntuu pieni liike. Liike tuntuu tosin joka asennossa kun kardaania pyörittelee, ei pelkästään silloin kun se väljän ristikon suhteen tuntuisi järkevältä..

No mutta, itse asiaan. Tuo tasapainotuslimppu EI kuulu tähän autoon, kertalleen KL:llä syynättiin kardaanin osia läpi, mutta ei valmistenumeron perusteella anna tuota autoon. Tulee nyt mieleen että olis jonkun toisen mallin kardaani laiteltu, mutta kun ei tietoa minkä.

Ja tämähän tuo myös toisen ongelman: repiäkkö tuo kokonaan pois vai hommatakko uusi, näin niinkun ristikon vaihdon ja tasapainotuksen vuoksi? Olen saanut käsityksen että 270 kuuluisi tasapainotusosa olla kardaanin etupäässä, tuossa ei ole. Osahan maksaa noin 100€ pintaan, ei viitsi ihan huvin vuoksi ostaa ja kokeilla jos se sinne ei edes kuulu. Yks ääni on tullut jo kokonaan poistamisen puolesta.

Helpoimmalla saattais päästä kun löytäis kunnollisen 270 manuaalin kardaanin, mutta eipähän ole tullut vastaan. Mahtaisko jostain mennä suoraan, esmes 320, sattuisko mittoja olla kellään?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Noissa rupee kardaani jyristään kun ei niissä ole liuku boorissa kiristys mutteria, ko-met oy on muuttanu niitä ottamalla w124 kardaaneista kiristys osia ja tekemällä noihin sopivia sekä tietenkin tasapainottanut ne. Muistaakseni 320cdiissä o takana värinänvaimennin.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Oliskohan mikä järkevin lähestyminen, hankkiako oikea kardaani joka saattais olla suoraan sopiva alle pelkällä kannatinlaakerin uusimisella vai kielilaki vaihtaa tasapainotusosa ja kattoa toimiiko tuo tasapainotuksen jälkeen, jos boorit sattuis oleen ehjät? Alan vahvasti toki harkita tuon polttamista ku ei vikaa vaan löydy.

kun vaikee on uskoa et pelkkä kardaani tekis tuon, luulis et olis ihan käsin kokeillen selkeästi jotain kun 20km vauhdissa tuntuu perä lähtevän irti, mut ei mitään selkeää tunnu. Ei se tasapainotusmötikkä ainakaan tuossa nopeudessa voi tehdä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”