Automaattivaihteisto rikki? Diagnoosiapua

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Jusala
Viestit: 18
Liittynyt: 20.1.2013 12:34

Automaattivaihteisto rikki? Diagnoosiapua

Viesti Kirjoittaja Jusala »

Terve,

Kyselläänpä täältäkin, kun täällä on alan miehiä ja ehkä tullut jollekin vastaan vastaaavaa joskus:

Vaimo pysähtyi postilaatikolle tänään (w210 220cdi -98), haki postit ja lähti ajamaan pihalle. Hänen sanojensa mukaan autosta kuului ääntä ja auto hypähti muutaman kerran ja matka pysähtyi siihen. Soitti minulle ja menin koittamaan, niin ei vetänyt millään vaihteella enää. P-asennossa kyllä pysäytti pyörät ja ihan kuin olis tehnyt saman muissakin kepin asennoissa. No laitettiin N-asentoon vapaalle laatikko ja lähdettiin työntämään autoa parempaan paikkaan. Oli pakko vilkaista vaimoa, että kuinka riuskasti oikein työntää, kun auto liikkui vähän turhankin kevyesti. Pihalla kokeilin vielä tarkemmin laatikkoa, niin tosiaan kaikissa muissa asennoissa lukitsee pyörät, kuten P-asennossakin, mutta N-asennolla antaa pienen vedon renkaisiin.

Euron kuvat vilkkuvat aika isoina mielessä, kun nuo vaihdelaatikkohommelit taitaa olla aika kalliita. Sen verran tein itse diagnoosityötä, että kardaani ei pyöri, eli veto ei välity sinne asti. Mitään öljyvalumia ei näy missään, että olis vaihteistoöljytkään sylkäissyt pihalle. Eilen toimi vielä ihan nätisti, eikä ole aikaisemmin mitenkään oikutellut, eikä ääntänyt, vaan toiminut ihan siististi.

Onko kenelläkään ideoita, vai onko vaan suosiolla kuskattava kärry pajalle diagnosoitavaksi?

- J
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Automaattivaihteisto rikki? Diagnoosiapua

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jusala kirjoitti:Terve,

Kyselläänpä täältäkin, kun täällä on alan miehiä ja ehkä tullut jollekin vastaan vastaaavaa joskus:

Vaimo pysähtyi postilaatikolle tänään (w210 220cdi -98), haki postit ja lähti ajamaan pihalle. Hänen sanojensa mukaan autosta kuului ääntä ja auto hypähti muutaman kerran ja matka pysähtyi siihen. Soitti minulle ja menin koittamaan, niin ei vetänyt millään vaihteella enää. P-asennossa kyllä pysäytti pyörät ja ihan kuin olis tehnyt saman muissakin kepin asennoissa. No laitettiin N-asentoon vapaalle laatikko ja lähdettiin työntämään autoa parempaan paikkaan. Oli pakko vilkaista vaimoa, että kuinka riuskasti oikein työntää, kun auto liikkui vähän turhankin kevyesti. Pihalla kokeilin vielä tarkemmin laatikkoa, niin tosiaan kaikissa muissa asennoissa lukitsee pyörät, kuten P-asennossakin, mutta N-asennolla antaa pienen vedon renkaisiin.

Euron kuvat vilkkuvat aika isoina mielessä, kun nuo vaihdelaatikkohommelit taitaa olla aika kalliita. Sen verran tein itse diagnoosityötä, että kardaani ei pyöri, eli veto ei välity sinne asti. Mitään öljyvalumia ei näy missään, että olis vaihteistoöljytkään sylkäissyt pihalle. Eilen toimi vielä ihan nätisti, eikä ole aikaisemmin mitenkään oikutellut, eikä ääntänyt, vaan toiminut ihan siististi.

Onko kenelläkään ideoita, vai onko vaan suosiolla kuskattava kärry pajalle diagnosoitavaksi?

- J
Se että pelas eilen ei vielä kerro mm sitä milloin viimeksi on vaihdttu öljyt ja suodatin. Vaihtoväli on 60000km. Paljonkohan lie mittarissa yhteensä nyt?

Onhan niitä tyyppivikoja mutta jos nyt ensin tuo öljyasia. Se että noin kerrasta herkes ei ole tietenkään hyvä juttu.

Vikakoodia kanssa vois lukaista jos lähistöllä on prikkastaaria.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Missä paikkakunnalla sitä vaikutetaan? Jos sattuisi joku oorumin guru olemaan samalla paikkakunnalla starin kanssa...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jusala
Viestit: 18
Liittynyt: 20.1.2013 12:34

Viesti Kirjoittaja Jusala »

Kiitokset vastauksista.

En ole tyypilliseen tapaani kyllä muuta kuin ajanut autolla ja korjaillut aina sitten, kun vikoja ilmenee. Ehkä sitä kohta jo viisastuu, mutta vaihteistoöljyjä ei ole minun aikanani vaihdettu kertaakaan. Itse olemme autolla ajaneet n. 100 000 km. Mittarissa on muistaakseni n. 264 000 eli ikäisekseen kohtuu vähän kilsoja. Auto on tuotu kyllä Saksasta n. 6v sitten, joten kilometreistä en ihan laita päätä pantiksi.

Turun seudulla majailen ja tässä lähellä on kyllä tuttu korjaamo, missä lukevat vikakoodit ihan kohtuuhinnalla. Joten viimeistään maanantaina varmaan vien kaaran sinne. Mutta sitä yrittää vain epätoivoisesti miettiä jotain muutakin vaihtoehtoa vielä, kun täydellinen vaihdelaatikkoremontti tai vaihdelaatikon vaihto purasee kyllä kesälomakassaan aikamoisen loven.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos laatikossa on öljyä, veto ei tule läpi
Ja hajotessa hyppeli/metelöi niin öljypumppu, turbini
Tai pakka/rumpu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jusala
Viestit: 18
Liittynyt: 20.1.2013 12:34

Viesti Kirjoittaja Jusala »

En tunne vaihdelaatikon tekniikkaa riittävästi, mutta ilmeisesti siellä on oma öljypumppu, joka pitää painetta yllä. Voisiko tuommonen olla lopettanut toimintansa?

Se on jotenkin niin hämärä, kun ei rahistele mitenkään, eikä kuulu mitään epäterveitä ääniä, vaihdekeppi on ihan normaalin oloinen ja menee kevyesti kaikkiin asentoihin, mutta veto ei vaan mene läpi ilmeisesti.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jusala kirjoitti:En tunne vaihdelaatikon tekniikkaa riittävästi, mutta ilmeisesti siellä on oma öljypumppu, joka pitää painetta yllä. Voisiko tuommonen olla lopettanut toimintansa?

Se on jotenkin niin hämärä, kun ei rahistele mitenkään, eikä kuulu mitään epäterveitä ääniä, vaihdekeppi on ihan normaalin oloinen ja menee kevyesti kaikkiin asentoihin, mutta veto ei vaan mene läpi ilmeisesti.
Jep ei öljyn painetta=ei vetoa läpi laatikosta

yleensä jos kerasta hajoaa niin liittyy johonkin muuhun rikoutumiseen
(mainitut tärinät/ääni)
normaalisti vaan kuluu pikku hiljaa ja lopulta ei painetta tule tarpeeksi
oireilee monesti ennen sitä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olisko pumpun akselin kuparitiiviste/stefa/mikälie kulunut pois? se olis tuolla pumpun keskireijässä, Kuvassa tuolla paperia vasten on tuo tummempi osuus merkattu nuolella, siinä PITÄISI olla sellainen, mutta eihä tuossakaan ollut ja mitään ei siis laatikko tehnyt :D Tapio89 muistaisi ehkä kertoa mitä se laatikko teki.
Kuva

Pumpun sijainti turbiinin takana:
Kuva

Ja pari extrakuvaa. Etupää takaapäin
Kuva

Takapää edestäpäin.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jusala
Viestit: 18
Liittynyt: 20.1.2013 12:34

Viesti Kirjoittaja Jusala »

Kiitokset taas asiantuntevista vastauksista.

Semmoinen vielä tuli itselle mieleen, että onko tuolla mitään mekaanista vivustoa vai kuinka pitkälle asiat toimii sähköisesti vaihdekepin ja laatikon välillä? Jotenkin häiritsee se, ettei sieltä kuulu mitään epäterveitä ääniä vieläkään missään vaihdekepin asennossa.

Tänään tai huomenna saan auton ylös ja pääsen tutkimaan vähän tarkemmin asioita. Yhtenä epäilynä tuttu korjaaja heitti, että olisko öljyt päässeet lauhduttimen kautta karkuun, vaikka ei vuotoja näykkään missään. Mutta tuo varmaan selviää, kun pääsen vähän lähemmäs laatikkoa tarkistelemaan öljypinnan tasoja.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllä siellä keppiyhteys on. Josko olisi vain sokka ruostunut ja tanko irti? :lol: teoriassa voisi käydä niin
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jusala
Viestit: 18
Liittynyt: 20.1.2013 12:34

Viesti Kirjoittaja Jusala »

Sergey kirjoitti:Kyllä siellä keppiyhteys on. Josko olisi vain sokka ruostunut ja tanko irti? :lol: teoriassa voisi käydä niin
Pieni toivo alkaa heräämään. Mutta korkeammalta tippuminen on aina mukavampaa :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos öljyt (~8L)jonnekin karkaa niin jotain märkää
Näkyy jossain
Kepiltä menne tanko laatikkon, vaikka laatikon sähköt olisi pois
Toimii 2,N,R
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kun ei pahasti VIELÄ ääntele niin:

No, ota jotain max 6mm paineilmamuoviputkea ja työnnä tikun reijästä pohjaan asti. Laita sormi tulpaksi toiseen päähän ja vedä putki pois niin näet mihin asti on öljyä.

Tais olla 65.4 mm käyntilämpötilassa (laatikossa 80 astetta öljyt) oikea määrä. Tämän vois joku vahvistaa (cdi203 tarkensi jo)

Jos öljyä on niin suodin voisi olla pahasti tukossa... Ostat suotimen ja 15 litraa öljyä ja menet korjaamolle ja vaihdatat läpi huuhtelemalla = menee n 15 litraa ja sisään jää 7.5-8 litraa ja ulos tulee entiset paskat ja sekoittuneet öljyt, siksi ostat 15 litraa.

Jos ei ala uuden suotimen öljyjen ja sähkötöpselin pistokkeen vaihdolla (n 10eur+ 15x10eur +10eur=170eur) pelata niin sit voi olla oikeesti rikki.

Vaihtoloota noin 400-700eur käytettynä ja siihen kanssa sama öljyvaihto ja suodin ja töpselin pistoke.

Ei kai tossa nyt kesälomakassa vielä tuhoudu?

Jos turbiini jostain syystä pitää irroittaa lootaa vaihtaessa niin laita uus stefa sinne ehdottomasti ettei ala vuotaa....
Viimeksi muokannut AK47, 26.4.2014 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ja ostaa 20l kanisterin sitä ATF:ää ni ei tarvi maksaa 10e/l vaan 5e/l.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Öljy pumpun toiminan arvioiminen/tarkistaminen suurin piirteen
hantin puolelta laatikon öly letku irti ja kone käymään ihan hetkeksiöljyä pitää tulla heti reilussa kaaressa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AK47 kirjoitti:Kun ei pahasti VIELÄ ääntele niin:

No, ota jotain max 6mm paineilmamuoviputkea ja työnnä tikun reijästä pohjaan asti. Laita sormi tulpaksi toiseen päähän ja vedä putki pois niin näet mihin asti on öljyä.

Tais olla 64.x mm käyntilämpötilassa oikea määrä. Tämän vois joku vahvistaa.

Jos öljyä on niin suodin voisi olla pahasti tukossa... Ostat suotimen ja 15 litraa öljyä ja menet korjaamolle ja vaihdatat läpi huuhtelemalla = menee n 15 litraa ja sisään jää 7.5-8 litraa ja ulos tulee entiset paskat ja sekoittuneet öljyt, siksi ostat 15 litraa.

Jos ei ala uuden suotimen öljyjen ja sähkötöpselin pistokkeen vaihdolla (n 10eur+ 15x10eur +10eur=170eur) pelata niin sit voi olla oikeesti rikki.

Vaihtoloota noin 400-700eur käytettynä ja siihen kanssa sama öljyvaihto ja suodin ja töpselin pistoke.

Ei kai tossa nyt kesälomakassa vielä tuhoudu?

Jos turbiini jostain syystä pitää irroittaa lootaa vaihtaessa niin laita uus stefa sinne ehdottomasti ettei ala vuotaa....
Ei käynti lämpöisenä vaan laatikon öljyn lämpö 80c(ovat usein ihan eri lämpöisiä mottotori ja laatiko öljy)
65.4mm pohjasta ylös niin on alueela
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

CDI203 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Kun ei pahasti VIELÄ ääntele niin:

No, ota jotain max 6mm paineilmamuoviputkea ja työnnä tikun reijästä pohjaan asti. Laita sormi tulpaksi toiseen päähän ja vedä putki pois niin näet mihin asti on öljyä.

Tais olla 65.4 mm käyntilämpötilassa (laatikossa 80 astetta öljyt) oikea määrä. Tämän vois joku vahvistaa (cdi203 tarkensi jo)

Jos öljyä on niin suodin voisi olla pahasti tukossa... Ostat suotimen ja 15 litraa öljyä ja menet korjaamolle ja vaihdatat läpi huuhtelemalla = menee n 15 litraa ja sisään jää 7.5-8 litraa ja ulos tulee entiset paskat ja sekoittuneet öljyt, siksi ostat 15 litraa.

Jos ei ala uuden suotimen öljyjen ja sähkötöpselin pistokkeen vaihdolla (n 10eur+ 15x10eur +10eur=170eur) pelata niin sit voi olla oikeesti rikki.

Vaihtoloota noin 400-700eur käytettynä ja siihen kanssa sama öljyvaihto ja suodin ja töpselin pistoke.

Ei kai tossa nyt kesälomakassa vielä tuhoudu?

Jos turbiini jostain syystä pitää irroittaa lootaa vaihtaessa niin laita uus stefa sinne ehdottomasti ettei ala vuotaa....
Ei käynti lämpöisenä vaan laatikon öljyn lämpö 80c(ovat usein ihan eri lämpöisiä mottotori ja laatiko öljy)

65.4mm pohjasta ylös niin on alueela
Juu, meinasin laatikon käyntilämpöä juurikin ja sehän on se 80 se ylempi merkki. Korjasin tonne aiemmaksi näitä tarkennuksia.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jusala
Viestit: 18
Liittynyt: 20.1.2013 12:34

Viesti Kirjoittaja Jusala »

No nyt ehdin vähän ohjeitten mukaan tutkailemaan asioita, mutta valitettavasti ei syytä löytynyt.

Tämän verran selvisi: Vivustot on ehjät, laatikossa oli öljyä. Laitoin pienen letkun laatikon pohjalle asti (kylmänä kylläkin) ja kyllä siellä öljyä tuntui olevan. Letku oli vähän ehkä turhan notkeaa, enkä mitään tarkkoja millimääriä saanut sillä selville, muuta muutama sentti ainakin kylmänäkin öljyä löytyi. Lisäilin vielä tutun korjausmiehen ohjeitten mukaan sinne 1L vaihteistoöljyä, mutta ei vaikuttanut mitenkään laatikon toimintaan. Mitään öljyvalumia ei myöskään näy missään ja kaikki näyttää auton altakin hyvin siistiltä.

Tuohon kohtaan luovutin ja laitoin pohjalevyt takaisin kiinni. Tuo öljypumppu olis pitänyt kyllä vielä itse tosiaan testata, mutta tuossa kohtaa ajattelin, että auto pitää jo joka tapauksessa viedä öljytason takia pajalle, niin annetaan ammattimiesten tutkia, että mistä on kysymys. Pieni toivo on vielä, että olis vain tuo öljypumppu, mutta vaimon mielestä kyllä sieltä jotain rusahtelevaa ääntäkin kuului, kun auto hyydähti.

Ei auta kuin varautua pahimpaan ja miettiä sitten, että mitä olis järkevintä tehdä, kun saadaan syy selville.
Jusala
Viestit: 18
Liittynyt: 20.1.2013 12:34

Laatikko korjattu

Viesti Kirjoittaja Jusala »

No niin, nyt laatikko on takuukorjattu ja olen aika paljon köyhempi :cry:

Vikana oli jonkun laakerin pettäminen laatikon sisällä, jolloin runnoo aika lailla koko laatikon muusiksi. Korjaajalla olisi ollut vanha laatikon sisältö tallessa ja olisi vähän kyllä itseäkin kiinnostanut nähdä, että mimmonen klöntti rautaa sieltä on tullut ulos, mutta vaimo käy auton hakemassa, enkä pääse sitä itse kurkistelemaan. Aiheuttajana kuulemma tyyppivika laakeroinnissa vielä vanhemmissa ( -98 ) Väyrysen laatikoissa, laakerointia paranneltu myöhemmissä Väyrysissä. Toisena suurena osatekijänä öljyn vähyys, eli olis sitten kuitenkin pitänyt vaihtaa ne vaihteistoöljyt ajoissa...

Mutta pahin vaihtoehto siinä siis oli tapahtunut ja laatikko oli aika säpäläinä. Nyt sitten syödään näkkileipää hetken aikaa, että saadaan korjaustyö maksettua. Kiitokset kuitenkin tänne avusta ja asiantuntevista vinkeistä.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Joissain 722.6 laatikoissa hajosi tietty neulalaakeri ( taisi olla isokoneisista w202 bensoja).

Tässä tapauksessa taisi olla kyseessä vain huoltojen puute ja öljyjen vähyys. Tiedän useammankin 600-800 tkm ajetun väyrysen joissa on alkuperäiset laatikot vielä mutta niihin onkin öljyjä vaihdettu vähintään ohjeen mukaisesti.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Laatikko korjattu

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jusala kirjoitti:No niin, nyt laatikko on takuukorjattu ja olen aika paljon köyhempi :cry:

Vikana oli jonkun laakerin pettäminen laatikon sisällä, jolloin runnoo aika lailla koko laatikon muusiksi. Korjaajalla olisi ollut vanha laatikon sisältö tallessa ja olisi vähän kyllä itseäkin kiinnostanut nähdä, että mimmonen klöntti rautaa sieltä on tullut ulos, mutta vaimo käy auton hakemassa, enkä pääse sitä itse kurkistelemaan. Aiheuttajana kuulemma tyyppivika laakeroinnissa vielä vanhemmissa ( -98 ) Väyrysen laatikoissa, laakerointia paranneltu myöhemmissä Väyrysissä. Toisena suurena osatekijänä öljyn vähyys, eli olis sitten kuitenkin pitänyt vaihtaa ne vaihteistoöljyt ajoissa...

Mutta pahin vaihtoehto siinä siis oli tapahtunut ja laatikko oli aika säpäläinä. Nyt sitten syödään näkkileipää hetken aikaa, että saadaan korjaustyö maksettua. Kiitokset kuitenkin tänne avusta ja asiantuntevista vinkeistä.
mitäpä vanhalle laatikolle tapahtui jos jäi nurkkin ja siitä haluaa eroon johonkin kohttu hintaan niin laita YV
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Menikö sama turbiini? Kuullut tarinoita kun laatikko porsii ja laitetaan kuntoon/vaihdetaan, asennetaan vanhalla momentinmuuntimella ja sieltäpä laatikosta irronnut romu lähtee takas kiertoon rikkoen taas paikkoja. :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Easy Rider kirjoitti:Menikö sama turbiini? Kuullut tarinoita kun laatikko porsii ja laitetaan kuntoon/vaihdetaan, asennetaan vanhalla momentinmuuntimella ja sieltäpä laatikosta irronnut romu lähtee takas kiertoon rikkoen taas paikkoja. :roll:
Näin tapahtuu(toki ei aina mutta riski on kohuu iso) jos turbinia ei putsata
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jusala
Viestit: 18
Liittynyt: 20.1.2013 12:34

Viesti Kirjoittaja Jusala »

Vanhat romut jäi korjaajalle, vaikka olisin saanut kyllä mukaankin. Mutta ei jäänyt siis myytävää niistä. Kuitin mukaan turbiini kunnostettiin ja sama turbiini siis laitettiin takaisin.

Toivotaan, että pelaa pitkään.

Tämä ei nyt ihan tähän aihealueeseen kuulu, mutta mietiskelen tässä, että mitä auton kanssa tekisi ja teillä voisi olla aika hyvä näppituntuma auton arvoon. Mutta mikähän tuommosen vanhan -98 E 220 cdi farkkumersun myyntiarvo voisi olla? Ajettu 264000 ja kone vahvassa iskussa vielä. Ruosteen puolestakin ikäisekseen kohtuu hyvässä kunnossa. Avantgarde malli, kaikki herkut alkuperäisasennus-webastosta lähtien.

Autoliikkeessä puhuttiin parista tonnista, mutta tuntuu hiukan vähältä, varsinkin nyt, kun laatikko korjattu. Mitä tuosta oikein voisi pyytää?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvin varusteltu kunnossa oleva siisti farkku on mielestäni enemmän arvoinen, mutta prefaceliftillä 3000 lienee tiukassa ?
Laatikkoremontti ei nosta myyntiarvoa, siksikin kun sitä ei yleensä noilla kilometreillä tarvitse teettää. Varmaan kuitenkin helpottaa myyntiä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Hyvin varusteltu kunnossa oleva siisti farkku on mielestäni enemmän arvoinen, mutta prefaceliftillä 3000 lienee tiukassa ?
Laatikkoremontti ei nosta myyntiarvoa, siksikin kun sitä ei yleensä noilla kilometreillä tarvitse teettää. Varmaan kuitenkin helpottaa myyntiä.
Samaa mieltä max
3000€ ja silloinkin ostajan pitää juuri sitä autoa
oikeen kovasti haluta ja jos on ruostetta näkyvissä max 2500€
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”