Paljonko 290:n kytkin kestää?
Paljonko 290:n kytkin kestää?
Tuli tässä mieleen että paljonkohan tuo 290sen kytkin / kaksoismassa vauhtipyörä kestää vääntöä?
Oisko ideoita mitä tuonne kannattaa vaihtaa vai kestääkö uusittu vakio kytkin luistamatta vajaan 400nm väännön
Oisko ideoita mitä tuonne kannattaa vaihtaa vai kestääkö uusittu vakio kytkin luistamatta vajaan 400nm väännön
Viimeksi muokannut Mika.T, 15.5.2007 17:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mikäs boksi tuollaisia lukemia lupailee? Ohjelmoinnin kautta luvataan yleensä jotain 360Nm vääntöä, joten sen luulisi vakiokytkimen kestävän Luultavasti juuri kytkimen takia nuo väännöt rajattu noihin lukemiin, luulisin. Automaatti varmaan kestää pikkusen enemmänkin? Jos vaikka sitä käväisisi Karalalla tai jossain tässä kun jaksaa
Mietin tässä että onkohan sprintterissä isompi kytkin?
Jos vaihtais sprintterin vauhtipyörän ja levyn. Vai toimisko normaali jäykkä vauhtipyörä ja sprintterin jousittamaton levy.
Samaten tuo alipaineella toimiva hukkaportti vaihtuu painekellolla toimivaan versioon.
Pirullisesti tuo kiihtyvyys humpaa.
Jos vaihtais sprintterin vauhtipyörän ja levyn. Vai toimisko normaali jäykkä vauhtipyörä ja sprintterin jousittamaton levy.
Samaten tuo alipaineella toimiva hukkaportti vaihtuu painekellolla toimivaan versioon.
Pirullisesti tuo kiihtyvyys humpaa.
kytkin
Tuo sprintterin kytkin levy on 250mm.
Mites se kaksoismassa vauhtipyörä,voisko sen vaihtaa,sprintterissäkin kovaksi ja olisko jollain sprintteriin sopivaa.
En suosittele sitä kaksois massa pyörää yhtään tehokkaampaan
peliin,tuntuu noilla sprintterin tehoillakin pehnenevän.
Niin ja kertokoon joku asiantuntija,paljon ko se EHJÄ kaksoismassa
pyörä saa antaa myöden.(eilen avatusaa antoi periksi
noin 15astetta)
Terveisin Jamppa
Mites se kaksoismassa vauhtipyörä,voisko sen vaihtaa,sprintterissäkin kovaksi ja olisko jollain sprintteriin sopivaa.
En suosittele sitä kaksois massa pyörää yhtään tehokkaampaan
peliin,tuntuu noilla sprintterin tehoillakin pehnenevän.
Niin ja kertokoon joku asiantuntija,paljon ko se EHJÄ kaksoismassa
pyörä saa antaa myöden.(eilen avatusaa antoi periksi
noin 15astetta)
Terveisin Jamppa
Itse itselleni vastaten. Se on 240mm. Spintterin levy ois sen 10mm suurempi.
Herää kysymys...... Tärrääkö/jurraako jäykkä vauhtipyörä jäykän levyn kanssa kuinka helvetisti
Vauhtipyöräksi OM603:n kova vauhtipyörä, levy ja asetelma sprintteristä
Toinen kysymys... Miten käy painelaakerin. Yltääkö se painamaan asetelmaa ollenkaan.
Herää kysymys...... Tärrääkö/jurraako jäykkä vauhtipyörä jäykän levyn kanssa kuinka helvetisti
Vauhtipyöräksi OM603:n kova vauhtipyörä, levy ja asetelma sprintteristä
Toinen kysymys... Miten käy painelaakerin. Yltääkö se painamaan asetelmaa ollenkaan.
Kuulostaa tutulta. Kova vauhtipyörä, 250mm jäykkä levy ja M-benarin asetelma... Älä kysy miten sellainen tehdään, ei ole mitään hajua. Ei ole niin paha ajaa kuin luulisi. Laatikko vaan pitää meteliä vapaalla, mutta so not?
Kestää ainakin 414Nm
Perttu varmaan tietää mistä niitä saa hommattua.
Toisaalta 228mm vakiopaketti kestää yllättävän hyvin. Terveisiä Terholle
Kestää ainakin 414Nm
Perttu varmaan tietää mistä niitä saa hommattua.
Toisaalta 228mm vakiopaketti kestää yllättävän hyvin. Terveisiä Terholle
Datsuni on mun ratsuni.
.
Eikös Pertulla ollut joku patentti tuohon kytkimeen.
No minä kyllä tiedän ratkaisun tuohon kytkinongelmaan, mutta se on hiukan hinnakas vaan.
Minulla itselläni ja Paloviidalla on sellainen paketti, jossa on 270cdi,n vauhtipyörä/kytkinpaketti.
500nm vääntö ei saa vielä mitään ylimääräistä väristystä aikaiseksi ja toimii todella nätisti.
Aikaisempi vauhtipyörä, joka on mm. 220cdi väykyssä ja C,ssä, kesti hyvin ~450nm.
Paloiidalla on toisessa mesessään vielä tällainen paketti myös.
Niitä voisi saada jopa purkaamoltakin käytettynä, niin ei se ostokustannus aivan mahdottomaksi mene.
Kytkinpakettina ei kannata ostaa muuta, kun sitä 270cdi väykyn pakettia, käy kyllä kaikkiin ja kestää sen maximin, mitä mesen kytkimet kestää.
Hinta on tarvikkeena käytännössä sama, kun mellommillakin.
Vanhemmissa (ja uudemmissakin) joutuu hiukan passailemaan tosiaan sitä painelaakerin etäisyyttä paineasetelmaan, mutta ei mitään ylivoimaista.
Eikös Pertulla ollut joku patentti tuohon kytkimeen.
No minä kyllä tiedän ratkaisun tuohon kytkinongelmaan, mutta se on hiukan hinnakas vaan.
Minulla itselläni ja Paloviidalla on sellainen paketti, jossa on 270cdi,n vauhtipyörä/kytkinpaketti.
500nm vääntö ei saa vielä mitään ylimääräistä väristystä aikaiseksi ja toimii todella nätisti.
Aikaisempi vauhtipyörä, joka on mm. 220cdi väykyssä ja C,ssä, kesti hyvin ~450nm.
Paloiidalla on toisessa mesessään vielä tällainen paketti myös.
Niitä voisi saada jopa purkaamoltakin käytettynä, niin ei se ostokustannus aivan mahdottomaksi mene.
Kytkinpakettina ei kannata ostaa muuta, kun sitä 270cdi väykyn pakettia, käy kyllä kaikkiin ja kestää sen maximin, mitä mesen kytkimet kestää.
Hinta on tarvikkeena käytännössä sama, kun mellommillakin.
Vanhemmissa (ja uudemmissakin) joutuu hiukan passailemaan tosiaan sitä painelaakerin etäisyyttä paineasetelmaan, mutta ei mitään ylivoimaista.