Paljonko 290:n kytkin kestää?

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7119
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Paljonko 290:n kytkin kestää?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuli tässä mieleen että paljonkohan tuo 290sen kytkin / kaksoismassa vauhtipyörä kestää vääntöä?

Oisko ideoita mitä tuonne kannattaa vaihtaa vai kestääkö uusittu vakio kytkin luistamatta vajaan 400nm väännön :?:
Viimeksi muokannut Mika.T, 15.5.2007 17:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mikäs boksi tuollaisia lukemia lupailee? Ohjelmoinnin kautta luvataan yleensä jotain 360Nm vääntöä, joten sen luulisi vakiokytkimen kestävän :roll: Luultavasti juuri kytkimen takia nuo väännöt rajattu noihin lukemiin, luulisin. Automaatti varmaan kestää pikkusen enemmänkin? Jos vaikka sitä käväisisi Karalalla tai jossain tässä kun jaksaa :roll:
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Luulis tuossa vakiokytkimessä olevan riiittävästi pelivaraa, mutta tärkein kysymys lienee kerroitkos kaverille ottaneesi tehopoxin ??

:lol: :lol: :lol:
;)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7119
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mietin tässä että onkohan sprintterissä isompi kytkin?

Jos vaihtais sprintterin vauhtipyörän ja levyn. Vai toimisko normaali jäykkä vauhtipyörä ja sprintterin jousittamaton levy.

Samaten tuo alipaineella toimiva hukkaportti vaihtuu painekellolla toimivaan versioon. :D

Pirullisesti tuo kiihtyvyys humpaa.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

kytkin

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Tuo sprintterin kytkin levy on 250mm.
Mites se kaksoismassa vauhtipyörä,voisko sen vaihtaa,sprintterissäkin kovaksi ja olisko jollain sprintteriin sopivaa.
En suosittele sitä kaksois massa pyörää yhtään tehokkaampaan
peliin,tuntuu noilla sprintterin tehoillakin pehnenevän.

Niin ja kertokoon joku asiantuntija,paljon ko se EHJÄ kaksoismassa
pyörä saa antaa myöden.(eilen avatusaa antoi periksi
noin 15astetta)

Terveisin Jamppa
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7119
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tietääkö kukaan minkä kokonen tuo väykyn kytkylevy on?

Vaihtoon tuo menee jossakin välissä. Luistelee jo aavistuksen kolmosellaki.
:?

Tai sitten pitää sääjellä boxia pienemmälle.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

kävin kokkeilemassa tuota mikan uutta vanhaa autoa... on löytäny melekosen tehoboxin tuohon! maailma mustenee ihan reilusti ko polkasee...
eikä mieti hetkeäkään että lähtiskö...

tulee varmaan meleko makia peli ko saa kytkyttimen pitämään!
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7119
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pitää koittaa pitää järkipäässä tuon kans. Häätys saaha isopaa fööniä ettei kilahda koko paska. :D

Boxiki on nyt pienemmällä että kytkin kestäisi vähän pidempään :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7119
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei vissiin kuitenkaan kukaan tiiä kuinka iso levy tuossa väykysä on?

Ja onkohan väykyn ja sprintterin vauhtipyörät mitoitettu erilaiselle vääntömomentille?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7119
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Itse itselleni vastaten. Se on 240mm. :D Spintterin levy ois sen 10mm suurempi. 8)

Herää kysymys...... Tärrääkö/jurraako jäykkä vauhtipyörä jäykän levyn kanssa kuinka helvetisti :?:

Vauhtipyöräksi OM603:n kova vauhtipyörä, levy ja asetelma sprintteristä :D

Toinen kysymys... :D Miten käy painelaakerin. Yltääkö se painamaan asetelmaa ollenkaan. :D
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Kuulostaa tutulta. Kova vauhtipyörä, 250mm jäykkä levy ja M-benarin asetelma... Älä kysy miten sellainen tehdään, ei ole mitään hajua. Ei ole niin paha ajaa kuin luulisi. Laatikko vaan pitää meteliä vapaalla, mutta so not?

Kestää ainakin 414Nm :roll:

Perttu varmaan tietää mistä niitä saa hommattua.


Toisaalta 228mm vakiopaketti kestää yllättävän hyvin. Terveisiä Terholle :lol: :lol:
Datsuni on mun ratsuni.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eikös Pertulla ollut joku patentti tuohon kytkimeen.

No minä kyllä tiedän ratkaisun tuohon kytkinongelmaan, mutta se on hiukan hinnakas vaan.
Minulla itselläni ja Paloviidalla on sellainen paketti, jossa on 270cdi,n vauhtipyörä/kytkinpaketti.
500nm vääntö ei saa vielä mitään ylimääräistä väristystä aikaiseksi ja toimii todella nätisti.


Aikaisempi vauhtipyörä, joka on mm. 220cdi väykyssä ja C,ssä, kesti hyvin ~450nm.
Paloiidalla on toisessa mesessään vielä tällainen paketti myös.
Niitä voisi saada jopa purkaamoltakin käytettynä, niin ei se ostokustannus aivan mahdottomaksi mene.
Kytkinpakettina ei kannata ostaa muuta, kun sitä 270cdi väykyn pakettia, käy kyllä kaikkiin ja kestää sen maximin, mitä mesen kytkimet kestää.
Hinta on tarvikkeena käytännössä sama, kun mellommillakin.
Vanhemmissa (ja uudemmissakin) joutuu hiukan passailemaan tosiaan sitä painelaakerin etäisyyttä paineasetelmaan, mutta ei mitään ylivoimaista.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7119
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo kytkin on lopettanut luistelun kokonaan.
Ainoastaan vauhtipyörän pohjaaminen on jäljellä. :D

Suunnitelmissa ois vaihtaa 124sen 300turbon 722.3 loota. :D

Pitäs vain jaksaa perehtyä tuohon vaihdekepin toteutukseen joku ilta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”