W208 CLK430 peräöljy

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
KTS
Viestit: 14
Liittynyt: 10.1.2016 0:48

W208 CLK430 peräöljy

Viesti Kirjoittaja KTS »

Heippa

Onko tietoa laadusta, eli merkistä ja paljonko menee? Lisäksi vinkit vaihtoon olis kivat.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KL-Varaosat numero 56957, kaksi litran purkkia riittää.
Proput on 14 mm kuusiokolo.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kaiken varalta kannattaa kokeilla enste, että täyttöproppu aukeaa. Öljyä perinteisesti täyttöpropun alareunaan asti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
KTS
Viestit: 14
Liittynyt: 10.1.2016 0:48

Viesti Kirjoittaja KTS »

Kiitos vastauksista.
Tuo Riston vinkki on kyllä arvokas: ei jää auto pukille, jos ei täyttöaukko aukeekkaan. Eli lukkoperäöljyt on kai vähän jotenkin liukkaammat, kuin orginaalit?
Oliko tuossa muuten vielä joku huohotinproppu tai sellainen, joka piti vielä tarkistaa? Joku muistikuva paineilman käytöstä on...???
KTS
Viestit: 14
Liittynyt: 10.1.2016 0:48

Viesti Kirjoittaja KTS »

Vielä muuten: Porvoon MegaAutosta, pyysivät tuosta MB perälitkusta 71€:a per litra. Mietin kyllä, et onkohan mennyt numerot väärinpäin? Vieläkö ei laatua suostuneet kertomaan...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

KTS kirjoitti:Vielä muuten: Porvoon MegaAutosta, pyysivät tuosta MB perälitkusta 71€:a per litra. Mietin kyllä, et onkohan mennyt numerot väärinpäin? Vieläkö ei laatua suostuneet kertomaan...
Samaan hintaan tais saada veholtakin, ellei halvemmallakin.... Haittaako tuo vaikka ois sen 71e litra kun kahdesta tulee 140 ja mitä maksaa uus perä ja sen asennuksen vaiva...

Tosiaan se proppu on joskus sairaan lujassa. Yksi piti hitsata kun oli ruoste syönyt kolon väljäksi ja nuljaantui vaikka löi avaimen kunnolla ja lämmitti ja irroitusöljyä koetti laitella. Irroitusöljyhän saisi olla päivän pari siellä, lisääkin vaikka välillä. Liekkö uusia proppuja saatavanakaan. Omaan laitettiin vanhasta puretusta perästä uus proppu niin ei hitsattua tarvinnut laittaa takas :D

Huohotin kannattaa tosiaan tarkistella ettei ole tukossa, sen tosin huomaa kyllä siitä että pullauttaa pian öljyä ulos jos ruostunut ompeen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Jos täyttöproppu ei aukea niin oikea tapa kaataa öljyt perään on tietysti tässä:
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mainittu KL-Varaosien öljy ei ole noin kallista ja se on autonvalmistajan hyväksymää.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AK47 kirjoitti:Haittaako tuo vaikka ois sen 71e litra kun kahdesta tulee 140 ja mitä maksaa uus perä ja sen asennuksen vaiva...
Ei sitä kuitenkaan sokkona kannata ostaa, jos luokitukset täyttävää öljyä löytyy neljäsosahinnalla. Jos ei löydy paikkakunnalta, niin tilaa sitten vaikka KL:ltä.

Dealerin linkittämä öljy taitaa olla listassa mainitty Fuchsin Sintopoid FE 75W-85.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Haittaako tuo vaikka ois sen 71e litra kun kahdesta tulee 140 ja mitä maksaa uus perä ja sen asennuksen vaiva...
Ei sitä kuitenkaan sokkona kannata ostaa, jos luokitukset täyttävää öljyä löytyy neljäsosahinnalla. Jos ei löydy paikkakunnalta, niin tilaa sitten vaikka KL:ltä.

Dealerin linkittämä öljy taitaa olla listassa mainitty Fuchsin Sintopoid FE 75W-85.

t.
Risto
Luokitukset täyttävä öljy on vaihteleva käsite. Jos esim juuri linttaan laatikkoöljyä lisätessäni osatamani motonetin comma tjsp öljyn hyväksyntää kysyisin mersulta niin mitähän sanoisivat? Purkissa se kyllä lukee mutten siihen juurikaan luota (siinä oli .10, .12, .14 ainakin ja vanhempiakin). Monesti myyntimies päättää mitä purkissa lukee. Vielä pitäisi noin 1300km ajaa niin saisi lintalle 500tkm mittariin... Sen jos se kestäisi niin sehän olisi jo kakkukahvien paikka...

Mersussa on perinteisesti huomattu käytännön kautta että perä ja ohjaustehostin on paikka jossa öljyä on vähän ja sen laadulla on merkitystä. Jos auto on tarkoitus pitää niin kallis öljy ei juurikaan nosta kilometrikulua. Mutta jos se pitää saada myytyä niin jokainen säästetty euro on 100% säästöä myyjälle.

75W-85 öljyjähän on vaikka kuinka montaa purkittajaa. Niitä ei tehdä samoissa tehtaissa ja prosesseissa ja samoista aineista. Osa toki tehdäänkin vaikka purkki on eri. Niin voisiko ne olla identtisiä keskenään.... Eipä voisi. Joku on aina parhaiten soveltuva johonkin laitteeseen ja käyttöön.

Korkea hinta korreloi joko laatua tai ahneutta tai molempia.

Mersun hyväksymistä litkuista voi olla aika varma ettei ne ole huono valinta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Niitä öljyjä on tosiaan auton valmistajan hyväksynnällä, jolloin purnukassa lukee MB-approval 22x.xx -->https://bevo.mercedes-benz.com/index.php?language_id=1

Sitten on öljyjä joissa öljyn valmistaja itse ilmoittaa että öljy täyttää autonvalmistajan vaatimukset esim. tekstillä MB231.12 mutta paketissa ei lue sanaa "MB approval" tai "MB approved"

Ja sitten on niitä öljyjä joiden ei väitettäkään täyttävän Mercedes-Benzin vaatimuksia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinpä !

Tällä viikolla vaihdoin erääseen mersuun ohjaustehostimen paineletkun johon oli tullut pieni vuoto. Öljyä oli kuitenkin järjestelmässä auton tullessa korjaamolle.
Juttelinpa siinä samalla asiakkaan kanssa, kysyin että onko tehostin kuiviltaan käynyt missään vaiheessa; ei ole, siitä on pitänyt huolen, lisännyt aina öljyä ennen kuin se on loppunut säiliöstä.
Kysyin sitten että onko jäänyt öljyä niin voidaan se käyttää nyt remontissa.
Ei, kun on moottoriöljyä käyttänyt lisäysöljynä.
No, kun sain paikat kasattua ja öljyt (KL 24338) laitettua ja vähän huuhdeltua systeemiä samalla ja ilmailtua ajoin auton ulos, siinä sitten kuului selvästi sisälle että tehostimen pumppu äänsi.
On mahdollista että ääni hiljenee kun öljy tasaantuu, jonkin verran se pakosta vaahtoutuu kun systeemiä täyttää ja konetta käyttelee, kun ennestään oli vielä eri öljyä. Sekin on mahdollista että ääni jää, en tiedä tekeekö moottoriöljyn käyttäminen tehostimessa vaurioita.

Asiakas oli kilahtaa kun mainitsin asiasta. "Sitähän käytetään raktoreissaki hytrauliikkaölijynä moottoriölijyä !"
Juujuu, ja OK, no jos ääni ei lopu ja häiritsee niin voidaan kokeilla huuhdella järjestelmää vielä myöhemmin uudelleen.

No tämä ei nyt juuri tähän keskusteluun suoraan liity, mutta tuoreena tapauksena tuli mieleen.

Sitä olen ihmetellyt mikä järki on väkisin haluta laittaa perään tai vaihteistoon joku öljy jossa ei ole minkäänmoista hyväksyntää kyseiseen paikkaan.
Hinnasta se ei ole kiinni, kuitenkin löytyy öljy joka on oikea ja hinta esim. 20-30 euroa litralta jolloin litran parin hankinta ei halvimpaan sinnepäin-öljyyn verraten ole radikaalisti kalliimpaa.
Jos taas on jäänyt tallin nurkkaan 200 litraa peräöljyä niiltä ajoilta kun isoisä oli metsäkoneyrittäjä niin sitten - niin no :shock:

Anteeksi avautuminen :oops: eikä tämä mitenkään alkuperäiseen kysymykseen vastaa :roll:
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590100/C ... 5-peraoljy
Toson kanssa hyvä vaihtoehto edullisesta öljystä joka täyttää vaatimukset. Ite tykkään tosta koska kuumapää on 140 ja tulee ajettua välillä kovia nopeuksia yhtäjaksoisesti pidempääkin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”