HELP! Taka-akselipalkin etumaiste kumityynyje vaihto..?
HELP! Taka-akselipalkin etumaiste kumityynyje vaihto..?
Elikkäs tarttis vaihtaa nuo etummaise kumityynyt tuolt.
Joku auttavaine vois kertoo vähän tuosta hommasta, että kuinka vaikea homma tuo on , mitä kaikkea tarttee irrottaa et nuo tyynyt pääsee vaihtamaan *?
Joku auttavaine vois kertoo vähän tuosta hommasta, että kuinka vaikea homma tuo on , mitä kaikkea tarttee irrottaa et nuo tyynyt pääsee vaihtamaan *?
Kaikkein eniten teettää itelleen töitä jos paineilma taltalla särkee. Toholla lämpimäksi ja meisseleillä alumiini reunuksesta kammeten nousee nätisti aikaa menee 10-15min per puoli. Molemmilta puolilta puslan pultit pois, puslat pois ja uudet rasvan kans takasin oikein päin. Kumityyny korin ja takakelkan väliin ja tunkilla painaa paikoilleen.
C250TDT -98
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Re: HELP! Taka-akselipalkin etumaiste kumityynyje vaihto..?
Niiden vaihtoon tarviit:Pakkis- kirjoitti:Elikkäs tarttis vaihtaa nuo etummaise kumityynyt tuolt.
Joku auttavaine vois kertoo vähän tuosta hommasta, että kuinka vaikea homma tuo on , mitä kaikkea tarttee irrottaa et nuo tyynyt pääsee vaihtamaan *?
AINAKIN 2 hallitunkkia, mielummin 3 tai neljä.
Pullotunkin tai tukivarsien väliin mahtuvan tunkin.
2 Tukea joiden päälle mersu tulee eikä se tipu niiltä, koivupöllikin käy tai vastaava pölli.
Muistaakseni 19mm syvän ja hyvillä kielekkeillä varustetun jotta ei lipsu pultin kannasta.
Hyvän ja vääntymättömän varren sekä jatkon jonka pitää kestää metrin pitusella jatkolla vääntöä kiertymättä.
Kuumailmapuhaltimen tai muun vastaavan "töhön" millä tarvittaessa lämmität sitä kumipuslaa.
Hyvät hermot ja aikaa noin tunnin per puoli, varsinkin jos alkaa vastustamaan.
Hyvän talttapää ruuvarin jolla saa kammettua puslaa ylemmäs kolostaan.
Netin syövereistä löytyy kuvallisiakin ohjeita moiselle toimenpiteelle, ja kun sen ekan on pultin saanu auki ni samantien se toinen puoli ettei jää kanittamaan se irtonainen puoli.
Ite etin pikkasen ohjeita netistä ja niiden varassa tein yhteen mersuun tunti per puoli, ainut vika oliki sitte ne prikat mitkä siihe tulee, ne oli nii pehmeetä tavaraa ettei kestäny ku vajaa 300km ku oli reikä suurentunu ja perä alko menemään minne halus...ja yhtäkkiä, sitte ku sain ne vaihettua kunnollisiin ja pultit kunnolla tiukattua ni alko mersu kulkemaan ku kulkukoira, toinen kylki eellä.
Syy moiseen oli että ne takimmaisetki piti vaihtaa, mutta ne vaihto sitte eräs toinen henkilö ja niiden vaihosta ei mulla ole kokemuksia......vielä
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Oho ku ol unohtun kirjottaa tänne tost hommasta.
Ja helppohan se oli, 1 iso hallitunkki auto ylös ja pukeille takarenkaat irti, 2kpl pullotunkkeja mitkä mahtu sin tukivarsie väliin, mutterimopol ne tyynyje pultit auki, kuumailmapuhaltimel vähä lämmitystä niihi "kuppeihi" ja sit vaan pumppaa pullotunkkeja, eka ei lähteny niin helpolla ja vähän kokeilua se oli siihen tais mennä reilu puoltuntii ja toine läht helpommi ja siihe tais men 5-10min..
Ja helppohan se oli, 1 iso hallitunkki auto ylös ja pukeille takarenkaat irti, 2kpl pullotunkkeja mitkä mahtu sin tukivarsie väliin, mutterimopol ne tyynyje pultit auki, kuumailmapuhaltimel vähä lämmitystä niihi "kuppeihi" ja sit vaan pumppaa pullotunkkeja, eka ei lähteny niin helpolla ja vähän kokeilua se oli siihen tais mennä reilu puoltuntii ja toine läht helpommi ja siihe tais men 5-10min..