W210 ajettavuus tuulella
W210 ajettavuus tuulella
Tänään tuli todettua W210 Mersun tuuliherkkyys moottoritiellä. Meinasi Tampereen moottoritiellä puskea auton pahimmilla puuskilla yli tieviivan Toivon kovin hartaasti että tämä ominaisuus paranee kun saa laitettua Eibachit ja sport iskarit alle. Mitä tuossa alustassa olisi sellaista helppoa uusimista mitä sinne kannattaa vaihtaa, kun nyt autoa muutenkin päivitetään. Nelipyöräsuuntaus ja säätö on tehty ja pyörän laakereita kiristetty hieman (oli löysällä) Samoin oikea raidepää oli väljä (vaihdettiin) Mitä muuta kannattaa vaihtaa mikä vaikuttaisi näihin tuuliherkkyys asioihin. Mitään kovin näkyvää väljää ei kyllä ole.
Positiivisinta oli että autolla pääsi todistetusti Järvenpäästä Tampereelle ja takaisin. Eikä tarvinnut avata konepeltiä tai tehdä korjausoperaatioita matkan varrella
Positiivisinta oli että autolla pääsi todistetusti Järvenpäästä Tampereelle ja takaisin. Eikä tarvinnut avata konepeltiä tai tehdä korjausoperaatioita matkan varrella
Äläkä sano tuosta ammattilaisen tarkistuksesta että "meni katsastuksesta läpi"
Jos lisäjämäkkyyttä haluat nii ainakin eteen meni paksumpi sport-etuvakaaja (jos auto ei ole valmiiksi sport-varusteltu) heittämällä, eikä ole edes kallis ja kaiken lisäksi helppo vaihtaa.
Noilla Eikoilla, sport-iskareilla ja vakaajalla + muuten kunnossa olevalla alustalla ei voinnut kyllä ainakaan moittia tuuliherkäksi. Ja tuo kyseinen setuppi oli muutenkin oikein miellyttävä ko. autossa, ei ollut pintakova kivireki mutta ei mikään hetekkakaan.
Kulmat sitte uudetsaan säätöön kun vaihdat nuo vieterit
Jos lisäjämäkkyyttä haluat nii ainakin eteen meni paksumpi sport-etuvakaaja (jos auto ei ole valmiiksi sport-varusteltu) heittämällä, eikä ole edes kallis ja kaiken lisäksi helppo vaihtaa.
Noilla Eikoilla, sport-iskareilla ja vakaajalla + muuten kunnossa olevalla alustalla ei voinnut kyllä ainakaan moittia tuuliherkäksi. Ja tuo kyseinen setuppi oli muutenkin oikein miellyttävä ko. autossa, ei ollut pintakova kivireki mutta ei mikään hetekkakaan.
Kulmat sitte uudetsaan säätöön kun vaihdat nuo vieterit
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
KL:stä tuli ostettua ja hintaa tangolla oli reilu 100€ + kumipuslat jonkun sen euron ja tämä jokunen vuosi sitten. Nyt ei näkynyt KL:n sivuilla muuta kuin normaali tankoa joten soittamalla tai sähköpostilla tuo selviää. Hauska juttu oli että tuo sport-tanko oli vieläpä halvempi kuin normaali
Vaihto ei ole kovin kummoinen homma, Dealer osannee parhaiten selostaa työvaiheet kun ei ole enää ihan tarkassa muistissa
Vaihto ei ole kovin kummoinen homma, Dealer osannee parhaiten selostaa työvaiheet kun ei ole enää ihan tarkassa muistissa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Hiukan päivitystäjolle kirjoitti:Onkos avantgardessa ja Elegancessa aina eri vakaaja moottorista riippumatta?
Montako eri etuvakaajaa w210 on olemassa?
Etuvakaajat
A2103235565 225.41 € löytyy mm E55 amg, 420+ 430 bensat jos avantgarde alustalla
A2103235465 225.41 € isokoineisissa farkuissa jos avantgarde alusta
A2103234665 184.39 € Perus avantgarde tanko ( isokoneisten farkkujen classic tanko)
A2103234565 184.39 € Perus classic tanko
Takavakaajat
A2103262365 69.81 € Avantgarde
A2103262165 55.99 € Classic