väyrysen madallus?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
surfdog
Viestit: 1
Liittynyt: 30.3.2007 16:46

väyrysen madallus?

Viesti Kirjoittaja surfdog »

mistä kannattaisi tilata ja missä edullisimmat madallusjouset mb-e 220 d-96
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29129
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, surfdog.

KL-varaosat myy H&R jousia jotka ovat tunnetusti laadukkaita ja hinta kohtuullinen.
edullisimmat
Vanhoista katkomalla, jossain -96 vuoden paikkeilla rekisteröidystä saanee vielä laillisesti rälläköidä jouset.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kysyppäs LD:tä Kleemanneja :idea:
Huippu hyvät ja hinta :shock:
Monilla erillaisilla madallus sarjan jousilla on tullut ajeltua , mutta Kleeman :wink:
Soitappas Nurmon suurimmalle korjaamon tirikalle :idea:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Kleeman jousisarja odottaa Nurmoos noutamista. Tulee siis tuohon omaan Väykkyyni. :D
Kuva
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Meinaan luopua classic-alustasta ja maltilla madaltaa koslaani. Muutama asia askarruttaa kuitenkin enkä ole täältä selkeää vastausta vielä löytänyt eli:

Mittailin keskiöstä etäisyyksiä kurakaaren reunaan niin 37cm tuntui olevan joka kulmassa. Tavoitteena olisi päästä tonne 34/35cm tuntumaan, kuitenkin niin että ei pyöränkulmien säätö mene vielä mahdottomaksi.

Siis: laitanko alle avantcarde jouset joillakin tietyillä kumeilla vai onko järkevämpiä vaihtoehtoja jollain tuoreeltaan ehdottaa. Käykä nuo vakioiskarit, meneekö kyyti pilalle (kait makuasiakin)?

Kerran olen vastaavaa koslaa ajellut kevätkarkealla tiellä avantcarde versiona ja hyvältä silloin tuntui...

Jämy mutta pintapehmeä olisi asiaa ja tuo citymaasturimainen look sais väistyä
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minulla ainakin on avantgardessa pikkusen liiankin jämäkkä alusta, sellaista pintapehmeyttä kaipaisi lisää. No lujempaa ajaessa alusta sitten toimii hienosti. Edessä kaaresta keskiöön on jotain 33cm ja takana sentti pari enemmän. Tosin lisävarustelistassa lukee "sport suspension", en tiedä onko sitten vielä matalampi/jäykempi kuin normaali avantgarde alusta.

Eiköhän nuo Kleeman jouset olisi ihan hyvät tuohonkin, menee vakioiskareillakin.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Mulla on sellainen kuvitelma ollut että kleeman madaltaa avantcardea enemmän, mutta niillä kumeilla tietty voi vähän hienosäätää. Onko niiden kumien merkitys korkeuden hienosäätö vai tuoko ne sitä kaivattua "pintapehmeyttä" myös.

Kuinka pyörien kuluminen. Onko ihan tasaista? Mulla nuo kesäkiekot on 225-45/18 ja muuten mukavat ,mutta hankintahinta ei miellytä ainakaan merkkirenkailla.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Renkaat kuluvat vielä tasaisesti.Ehkä aavistuksen takana sisäreunat kuluvat enemmän, mutta niin vähän ettei sillä ole mitään merkitystä.

"TomaattiII" tuosta Kleeman sarjasta ja korkeudesta 300TDT:n alla tietää kun sellaisen vaihtoi.

Avantgarden pitäisi olla 21mm matalampi kuin normaalialustaisen, mutta omasta mielestä eroa on kyllä enemmän. Kumeilla saa aika paljonkin säädettyä, muutamia senttejä. Omassa oli ainakin edessä vitosen kumit :shock: Matalammilla kumeilla tuosta tulisi jo kyllä aivan liian matala.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

EI sulla sattus neuvoa antavaa kuvaa olemaan autostasi, jossa näkyisi madallus. "tomaattiII" autosta tais olla jossain kuva kunhan vaan löydän sen
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

mulla on tuossa omassa carlssonin alusta ja suht matala se on keulasta, perä taas ei. edessä renkaat kuluvatkin sitten sisäreunasta, eli kesän jälken pakko vaihtaa toisinpäin aina. :)
navasta kaareen taisi olla vajaata 32cm

http://tovayryn.kuvat.fi/kuvat/Lorinser ... jpg/medium
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aika heikosti tullut otettua kuvia. No vakiorengastuksella jotain tuollaista->
http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 1203585411
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Väyrysellähän on taipumus ajansaatossa madaltua etteenkin keulasta ihan itsekseenkin :roll:

Meinaan kun jousikupit pamahtelee irti korista... :oops:

Mutta asiaan. Mitä olen itse 124:ssa kokeillut intraxia, h&r:ää, einbachin ja normi sportlinea niin järjestys on mielestäni:

-H&R
-Einbach
-Sportline
.......
.......
.......
.......
-Intrax (ei käytännössä jousta yhtään) :evil: :evil: :evil:

Nuo tummaoptiikka valot sopii kyllä tuohon Tommin mersuun tosi hyvin!
Viimeksi muokannut Jube, 21.2.2008 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Mikä rengastus sulla on alla. Mun kesävanne on 18", et 35 ja kumit 225/45 -18 ja sais ne mahtua pyörimään mataloinnen jälkeenkin. Tavoite siis on keskiöstä kaareen n.34 cm. Mitkä kumit sulla on carlssonien kans?

On huikean siisti "kosla" sulla ja täytyy sanoa, että kun näin kuvat keulasta niin jouduin toteuttamaan pitkään muhineen hankinnan eli tummat projektorivalot. Ehkä vielä "xenonoin" ne. Mitähän katsastussedät tuumaa jälkixenoneista vai huomaako ne edes muutosta jos ei näkyvillä ole piuhoja yms.?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

AM kirjoitti:Aika heikosti tullut otettua kuvia. No vakiorengastuksella jotain tuollaista->
http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 1203585411
Kiitti kuvasta. Juuri tollaista ilmettä tavoittelen. En sitten millään löydä sitä "tomaattiII" :n parkkihallikuvaa suoraan sivusta jotta vois verrata, mutta varmaan samaa luokkaa on se kleemann madalluskin.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

iglu kirjoitti:
Kiitti kuvasta. Juuri tollaista ilmettä tavoittelen. En sitten millään löydä sitä "tomaattiII" :n parkkihallikuvaa suoraan sivusta jotta vois verrata, mutta varmaan samaa luokkaa on se kleemann madalluskin.
TÖKS: viewtopic.php?t=339&start=30 tuollahan sille leukailtiin :roll: :wink:
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

[quote="Jube"]Väyrysellähän on taipumus ajansaatossa madaltua etteenkin keulasta ihan itsekseenkin :roll:

Meinaan kun jousikupit pamahtelee irti korista... :oops:

En jaksa odottaa sinne asti :wink:

Mutta asiaan. Mitä olen itse 124:ssa kokeillut intraxia, h&r:ää, einbachin ja normi sportlinea niin järjestys on mielestäni:

-H&R
-Einbach
-Sportline
.......
.......
.......
.......
-Intrax (ei käytännössä jousta yhtään) :evil: :evil: :evil:

mihinkä väliin mahtanee kleemannit sijoittua?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29129
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä pidän 124 alla enemmän Eibacheista kuin H&R:stä, Eibach on pinnasta pehmeämpi.
Huonoksi ei kumpaakaan voi sanoa.

Tomaatin TDT:hen asensin ne Kleemann jouset ja ajomukavuus oli positiivinen yllätys, oikein hyvät.

Mersun "omat" Sportline, Sport, Avantgarde jne ... ovat mielestäni pinnasta turhan kovia, laadukkailla madallusjousilla saa paremman tuloksen.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

dealer kirjoitti:Minä pidän 124 alla enemmän Eibacheista kuin H&R:stä, Eibach on pinnasta pehmeämpi.
Huonoksi ei kumpaakaan voi sanoa.

Tomaatin TDT:hen asensin ne Kleemann jouset ja ajomukavuus oli positiivinen yllätys, oikein hyvät.

Mersun "omat" Sportline, Sport, Avantgarde jne ... ovat mielestäni pinnasta turhan kovia, laadukkailla madallusjousilla saa paremman tuloksen.
Mitkä kumit tomaatin TDT:hen tuli. :?:

Jotenkin ajattelisin laittaa korkeat kumit varulta sillä ajatuksella että ajaakin täytyy voida joskus jopa kevätroudan aikaan ja saapihan niitä kumeja sitten vaihtaa ohuemmiksi jos alkaa teinittää
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29129
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muistaskohan Jukka ite ... tai oisko jossain topikissa mainintaa asiasta ? :roll:
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

how low can you go? :twisted: :twisted:






T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

InsaneMe kirjoitti:how low can you go? :twisted: :twisted:

T.Sankari
Nyt 37cm kaaresta keskiöön ja n. 34cm olis tavoite... tai joka tapauksessa sellainen tavoite, että nelipyöräsuuntaus onnistuu ja mahdollistaa vielä tasaisen renkaiden kulumisen tai ainakin siedettävän epäkulumisen noilla 225/45-18 kesäkiekoillakin
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Hmmm... täytyypä hakata hetki päätä pöydän kulmaan, niin eiköhän jotain ala muistumaan... ootelkaa rauhassa! :lol:

ottaa mitan ja lähtee Paavon tykö...
Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin ja tuossa vielä sivukuvaa kesävanteilla, ei ole kertaakaan raapaissut renkaat kaareen. 235/30/19.
http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 1203604780

EDIT: Niin siis 35 on tuo profiili :oops:
Viimeksi muokannut AM, 11.4.2008 9:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

No ny... Omas Paavos on eres alakuperääset iskunvaimentimet, sekä Kleeman jouset kolomosen kummiilla. Mitta lokasuojan kaaresta vantehen keskelle 331mm.
Takana on tietty ne tasonsäätö härpäkkehet ja kakkosen kumit Kleeman vieterien kaverina, mitta 343mm.

Kuva
Kuva

Pistetään nyt vielä tuore kuva työpaikan pihalta...

Kuva

No mikäs Honta maasturi siihen nyt tuuppas! :evil: Peruutappas riisi radalle, tässä kuvataan sentään Mersua! :axe:

Kuva

:kuningasajatus:
Kuva
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

kylläpä sattu honda eteen ikävästi :wink: Taitaa olla sama resepti sopiva munkin kärryyn ... Täytyy tutkia kuvia vaan isommalta näytöltä ku tää Nokialaanen
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Juu, sitä vielä piti kehua, että H&R sekä Eibach -jousia on itselläni ollut muissa autoissa, mutta Mersun kohdalta niistä ei ole kokemuksia.

Yleisesti voisin silti itsekin väittää Eibachin olevan hieman H&R:ää mukavempi, vähemmän pintakovana.

Kleeman on kuitenkin niin loistava omasta mielestäni kaikissa olosuhteissa, että ei voi kun kehottaa ne hankkimaan! :D
Kuva
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

AM kirjoitti:Niin ja tuossa vielä sivukuvaa kesävanteilla, ei ole kertaakaan raapaissut renkaat kaareen. 235/30/19.
http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 1203604780
Pyyhkäiseekö edes sisälokaria kuskinpuolelta edestä? Aikamoinen vanne 19" ja matala on profiili. Ihan tuntuu kohtuulliselta oma kesäkiekko ...
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Oho, kirjoitinko profiiliksi 30 :oops: 35 se tietysti on. Ei ole kertaakaan raapinut mihinkään, ei edes hipaissut 8)

Mutta nuohan onkin kokonaishalkaisijaltaan 1,2cm pienemmät kuin sinun 225/45/18, talvirenkaatkin vajaan sentin matalemmat.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

määki halluun ton oman kenttään :cry: :cry: no jos ois tänä viikonloppuna tallipaikka niin olis varmaan saanukkin, tai oikeestaan mää kokeilumielessä koittasin nuita omia ku ei oo harmainta aavistustakaan et paljonko ne madaltaa :roll: punaset ne vaan on ja 1,5 kierrosta vähemmän ku vakiojousissa (ilmeisesti classicin) ei kuitenkaan nuilla et:eillä tai pyöriä ku nuo talavivalssit tullee suhtkoht hyvin kaarelle :wink: no pittää otttaa kuvia jos sais käytettyä nitä alla.



Sellasta tuli vaan mieleen et oletteko käyttäneet mitään paikkoja auki ku ootte laittanu matallusjouset paikalleen eteivät jäis jännitykseen jne ku muuttuuhan nuo asennot ja jos on kunnon momenttiin laitettu niin saattaahan se jäähä jännitykseen tai korjatkaa kun olen väärässä :twisted:




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

AM kirjoitti:Oho, kirjoitinko profiiliksi 30 :oops: 35 se tietysti on. Ei ole kertaakaan raapinut mihinkään, ei edes hipaissut 8)

Mutta nuohan onkin kokonaishalkaisijaltaan 1,2cm pienemmät kuin sinun 225/45/18, talvirenkaatkin vajaan sentin matalemmat.
Mulla on sellainen vika että mittarivirhe ärsyttää sairaasti ja siksi laitoin 225/45-18 (talvi 225/55-16 samasta syystä :roll: ) kumit ja mittari näyttää siis juuri oikein ihan uusilla kumeilla, mutta kuskinpuolen etuosa sisälokarista pysyi alkuun pölyttömänä yhdestä pistestä ja sitä kyllä asensin paremmin ja pyyhkiminen loppui normaalioloissa, mutta sade ja karkea hiekka ja peruutus tieltä pihaan muistuttavat että liikaa ei ole tilaa. Kaareen ei kyl ota, ja uskon että ei ota madalluksen jälkeenkään.

Kleemanneihin meinaan sortua 3 tai 4 kumeilla
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”