KONI "ihmeiskarit"
KONI "ihmeiskarit"
Kiitos tervetulotoivotuksista foorumille tuossa toisessa kyselyssäni. Seuraava kysely koskee niitä Konin suht' uusia iskareita, jotka säätyvät jotenkin automaattisesti ajo-olosuhteiden mukaan.
Onko kenellä kokemusta väyrysessä sellaisista?
Onko kenellä kokemusta väyrysessä sellaisista?
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Juu, juuri näistä puhuin, kun ei noita kirjaimia muista kukaan kertalukemalta. Tässä linkki http://www.koni.com/190.htmlTomaatti II kirjoitti:FSD? Sehän on ainakin uusin Konin vaimennin malli, ja siinä on männän nopeuden mukaan säätyvä vaimennus.
Epäilen, että täällä ei ole kenelläkään niistä kokemuksia...?
Sinäpä voisit sellaisia hommata
Minulla on ollut kahdessa autossa Konin iskarit ja kolmannessa madaltava Konin alustapaketti eli jouset ja iskarit. Tuo viimeksi mainittu on parasta, mitä auton alle järkihintaan saa - edes karvanopilla ei ole yhtä hyvä hinta/hyöty -suhde Ja tuskin tuolla lastutuksellakaan, eli luultavammin sijoitan rahan alkajaisiksi noihin FSD-iskareihin ja lastutan sitten vasta myöhemmin...
Väyrysessä kun Konin alustapakettia on tyrkyllä vain 4-sylinterisiin bensakoneisiin, niin nuo jäävät ainoaksi vaihtoehdoksi Konin valikomassa. Ellei sitten pane jotain muuta madaltavaa jousta ja siihen kaveriksi Koni Sport -iskareita - tällaisesta lienee täällä joillakuilla kokemusta, vai...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Itselläkin on ollut Konin Sportit kolmessa eri autossa. Jousina jotain muita, kun ei noihin ole Sport-kittiä saanut. Väykkyyn voin suositella ainakin Kleeman -jousia! Omassani on, ja ovat mahtavat, vaikka orginaali iskarit vielä keulalla ovatkin. Takana on tasonsäätö, mutta eteen on mielessä jälleen kerran nuo Sportit laittaa.
Jos mennään sinne suljetulle alueelle ajamaan lujaa, siis radalle, ei lentokentälle, niin alustan laitosta sitä hyötyä enemmän saat mikäli kohtuu tehokas auto kuitenkin kyseessä. Lastutuksen tuoma väännön lisääntyminen toki tuo tietynlaista mukavuutta ihan normaaliinkin ajamiseen. Mutta siitä ei ole kokemusta Väykyn suhteen...
Jos mennään sinne suljetulle alueelle ajamaan lujaa, siis radalle, ei lentokentälle, niin alustan laitosta sitä hyötyä enemmän saat mikäli kohtuu tehokas auto kuitenkin kyseessä. Lastutuksen tuoma väännön lisääntyminen toki tuo tietynlaista mukavuutta ihan normaaliinkin ajamiseen. Mutta siitä ei ole kokemusta Väykyn suhteen...
Viimeksi muokannut Tomaatti II, 31.10.2007 23:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mistä noita saa (en jaksanut googlata) ja missä hinnoissa satsi pyörii? Paljonko madaltavat?Tomaatti II kirjoitti: voin suositella ainakin Kleeman -jousia!
Nyt kun olen ehtinyt tuolla vähän ajaa, niin Koneja se kaipaa - ehdottomasti Muuten ei tule mitään, näin raaka se vain on, jos Koneihin on tottunut. Kyse on nyt vain siitä, ostaako FSD:t vakiojousille vai ensin matalammat jouset ja sitten Sportit.
Ajan pääosin yksin, mutta välillä taas auto on täynnä tavaraa ja ensin lastataan peräkontti. Nämä Konin alustassarjan progressiviset jouset paransivat kuormankantavutta tekemättä silti autoa kovaksi kevyellä kuormalla.
Nyt olisivat pienet suositukset paikallaan tuon kuormankantavuuden parantumisesta lyhyemmillä jousilla ja meneekö ajo täristäväksi, sillä mukavuudesta en halua luopua?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Samat kysymykset pyörii itselläkin mielessä. Alustan madaltamista pelkään koska peräkontti on monesti täynnä painavia mittalaitteita ja tiet ovat mitä ovat - monesti aikamoisia kärrypolkuja. Toki tuo korkea alusta on hieman huojakka yksin ajettaessa mutta kuorman kanssa erinomainen. Mutta pääasiallinen kiinnostus olisi laittaa nuo FSD:t vakiojousien kanssa ja mielellään kuuntelisin kokemuksia.Joe Cool kirjoitti:Ajan pääosin yksin, mutta välillä taas auto on täynnä tavaraa ja ensin lastataan peräkontti. Nämä Konin alustassarjan progressiviset jouset paransivat kuormankantavutta tekemättä silti autoa kovaksi kevyellä kuormalla.
Nyt olisivat pienet suositukset paikallaan tuon kuormankantavuuden parantumisesta lyhyemmillä jousilla ja meneekö ajo täristäväksi, sillä mukavuudesta en halua luopua?
Kokemusten puuttuessa päätin hankkia ko. kokemuksen ja tilasin FSD:t. Toimitusaikaa on muutama viikko, joten raporttia seuraa vähän myöhemmin.Meissenkeri kirjoitti: FSD:t vakiojousien kanssa
Luin TM 8/2005 sellaisen 1 sivun esittelyn ko. iskareista. Ajoivat siinä Konin testiradalla samanlaisia (uusia?) autopareja, joissa oli vakioiskarit toisessa ja FSD:t toisessa. PikkuBemarilla (112 tjsp) ero oli huomattavin ja pieni se oli Audi A4:llä ja MB 200E:llä. Toivoa siis sopii, että Mersun omat iskarit ovat parantuneet '98 ->'05 välillä ja ero oli raskaammassa 5-sylinterisen dieselin keulassa suurempi
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Sorry, on mennyt vähän kysymykset ohi...
Kysäiseppä yv:llä nickiltä Lucky-Dog, olisiko W210:n Kleeman jousia varastossa. Eli Autokorjaamo Koskiselta omani hommasin.
En muista nyt mitään mittoja madalluksesta, mutta ihan kohtuullisen kentässä ollaan. Jotain kuvia löytynee tuolta Projekti osion topiksistani.
Omassanihan on takana tosiaan se tasonsäätö, joten kuormausta ei tarvitse jännittää.
Kleemannit ovat siis to-del-la mukavat jouset! Progressiivisuus on loistavasti painotettu, sillä tavallisessa ajossa auto kulkee melkeimpä pehmeämmin mitä vakio alustalla. Erittäin mukavasti nyt ainakin. Mitä nyt olen joskus hieman kokeillut lujempaakin ajaa, ja pikkuisen kurvaillut, niin kylläpäs vaan alusta toimii hienosti! Ja omassa tosiaan vakio vaimentimet edessä...vielä.
Kysäiseppä yv:llä nickiltä Lucky-Dog, olisiko W210:n Kleeman jousia varastossa. Eli Autokorjaamo Koskiselta omani hommasin.
En muista nyt mitään mittoja madalluksesta, mutta ihan kohtuullisen kentässä ollaan. Jotain kuvia löytynee tuolta Projekti osion topiksistani.
Omassanihan on takana tosiaan se tasonsäätö, joten kuormausta ei tarvitse jännittää.
Kleemannit ovat siis to-del-la mukavat jouset! Progressiivisuus on loistavasti painotettu, sillä tavallisessa ajossa auto kulkee melkeimpä pehmeämmin mitä vakio alustalla. Erittäin mukavasti nyt ainakin. Mitä nyt olen joskus hieman kokeillut lujempaakin ajaa, ja pikkuisen kurvaillut, niin kylläpäs vaan alusta toimii hienosti! Ja omassa tosiaan vakio vaimentimet edessä...vielä.
No päätin lähteä aikaisempien hyvien Koni-kokemusteni takia liikkeelle noista iskareista. Kerron sitten miltä tuntuu, kun saan nuo iskarit nyt joskus.Tomaatti II kirjoitti:Kleemannit ovat siis to-del-la mukavat jouset! Progressiivisuus on loistavasti painotettu
Testasin auton vakioalustaa ottamalla 3 kpl yli 100 kg herrasmiehiä kyytiin ja vetämällä Helsingin keskustan läpi Lauttasaareen ilman ainuttakaan pohjakosketusta Kaupunkiajo siis OK.
Sitten panin normaalia hieman suuremman työkuorman konttiin ja osan takapenkillekin vielä ja silloin keula kyllä kevyesti vaappui maantieajossa selkeästi Koneja kaivaten...
Itse hieman samaa pyöritellyt. Tosin pintakovuus ei niinkään häiritse, mutta kyllähän metrit alkaa jo hieman tuntua.Mika.T kirjoitti:Mikähän kokoonpano olisi sopiva Avantgarde alustaiseen väykkyyn?
Nykyinen mataluus olis sopiva mutta alusta on aivan helevetin pintakova. Kaverin elegancella ajellessa kyyti on mukavan tasaista. Tosin se onkin alustaltaan korkeampi.
Jos joulun aikoihin saisi jotain päivitystä aikaiseksi, eli etupäähän puslia vaihtoon ja kovasti suunnitellut tuota iskarin vaihtoa. Koska hyvät kokemukset Koneista jo 5 autossa, niin miksipä lähtä muita kokeilemaan? Nyt lähinnä odottelen kokemuksia juurikin otsikon iskunvaimentimista, mutta muuten mennään perus Sportilla eteenpäin.
Jouset varmaan vaihtoon myös, mutta onko se sitten se Kleemann?
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
minä voin lahjottaa pientä korvausta vastaan nuo elegancen jouset , vähän ajetut ja sopevan mataltavat no ei vaiteskaan. saas nähdä että nouseeko tuo auto ku laittaa toivonmukaan tällä viikolla ne madallusjouset alle vois mitata nuo korkeudet nyt jo valmiiksi niin sais sitten pientä faktaa eroista, huonona puolena on se, ettei tiedä kuinka paljon pitäis madaltaa
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
S124:ssa on kans Konin Sportit edessä ja ainakin tämmöisessä mukulakivikaupungissa ainoo vaihtoehto, minkä saa säädettyä kesäksi ja talveksi kohdalleen. Takana tietenkin tasonsäätö. Kleemannia kun ei saa niin paras lie Eibach.Tomaatti II kirjoitti:Itselläkin on ollut Konin Sportit kolmessa eri autossa. Jousina jotain muita, kun ei noihin ole Sport-kittiä saanut. Väykkyyn voin suositella ainakin Kleeman -jousia!
Konin Sport eteen ja Kleemannin vieterit.Mika.T kirjoitti:Mikähän kokoonpano olisi sopiva Avantgarde alustaiseen väykkyyn?
Nykyinen mataluus olis sopiva mutta alusta on aivan helevetin pintakova. Kaverin elegancella ajellessa kyyti on mukavan tasaista. Tosin se onkin alustaltaan korkeampi.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
siis mitkä, nuo aloitusviestin säätyvät vai?? Sportit kyllä toimii mainiosti. Onko ne hintansa väärti? ei normaalissa katuliikenteessä kyllä saa kaikkia ominaisuuksia esille, joten normikäyttöön suosittelen Bilsteinejä, hintaero on aika iso. Mutta itte ostinki Foorumilta halvalla, ni laitoin konit.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Re: KONI FSD
KONI FSD iskareistasimoka kirjoitti:No onko hintansaveroset, kellään kokemusta näistä ??
Re: KONI FSD
Ketjun aloittajana ikävä velvollisuuteni on kertoa, että ei ole kokemusta. Yritin niitä tilata suomalaisen maahantuojan kautta, muttra kävi ilmi, että ei niitä saatukaan (tai muistettu tilata, en tiedä toki totuutta )simoka kirjoitti:KONI FSD iskareistasimoka kirjoitti:No onko hintansaveroset, kellään kokemusta näistä ??
Homma jäi siten hautumaan ja vuosi sitten tarvitsin toiseenkin autoon iskareita. Silloin selvitin hintatason paremmin, koska kokonaistarve oli 10 iskarille. Selvisi että täällä hinnoittelu on niin pielessä, kun vain voi olla ja tavara silti tilaustavaraa, joten edes varastointikuluilla ei voi perustella hintaa.
Päätin tilata samalla vaivalla iskarit Euroopasta, tulivat nopeammin ja hinta oli luokkaa - 65-70%
Väyryseen tilasin ihan normaalit punaiset Koni Specialit ja jätin vakiojouset alle. Auton käytös parani uskomattoman paljon. Niitä voin lämpimästi suositella väyryseen - ehdottomasti enemmän kuin hintansa väärti parannus, ehkä jopa suomalaisen hinnan väärti
Re: KONI FSD
Saapiko kysäistä paljonko maksoivat ja että mistä tilasit ?Joe Cool kirjoitti:Euroopasta, tulivat nopeammin ja hinta oli luokkaa - 65-70%
Väyryseen tilasin ihan normaalit punaiset Koni Specialit
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Re: KONI FSD
Vastattu YV:näXUX63 kirjoitti:Saapiko kysäistä paljonko maksoivat ja että mistä tilasit ?Joe Cool kirjoitti:Euroopasta, tulivat nopeammin ja hinta oli luokkaa - 65-70%
Väyryseen tilasin ihan normaalit punaiset Koni Specialit
Konin sportit maksoi eteen 216€/pari rahteineen, ei kai Sprint Bilsteinit sen halvemmat? Puolisentoista vuotta on tainneet olla nuo Konin sportit paikallaan ja uskallan suositella Avantgardeen/madallettuun.Sergey kirjoitti: normikäyttöön suosittelen Bilsteinejä, hintaero on aika iso. Mutta itte ostinki Foorumilta halvalla, ni laitoin konit.
Laikkasin W210 jousista kierroksen pois joka nurkasta, toinen etuiskari oli hajalla joten piti miettiä jotain ratkaisua siihen... nurkkiin oli kertynyt yksi käytetty sarja 210 Classic iskareita ja yksi 210 Avantgarde etuiskari.
Kappas vaan, Avantgarden etuiskari on juuri saman mittainen kuin Classicin takaiskari ja toimii kokeillessa samalla tapaa
Nyt on väykyssä joka kulmassa takaiskarit ja oikein hyvin toimii etupään osalta
Taakse vielä jostain romukasasta lyhyemmät, mistähän nuo sopis...
Kappas vaan, Avantgarden etuiskari on juuri saman mittainen kuin Classicin takaiskari ja toimii kokeillessa samalla tapaa
Nyt on väykyssä joka kulmassa takaiskarit ja oikein hyvin toimii etupään osalta
Taakse vielä jostain romukasasta lyhyemmät, mistähän nuo sopis...