Väyrynen luikertelee -> Ei enää (korjattu)

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Väyrynen luikertelee -> Ei enää (korjattu)

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Eli, sedan mallia vuodelta 99. Ajettu reipas 400 tkm, joista n. 200 tkm ite.

Takapäähän ei ole muita osia vaihdeltu, kun jarruhärpäkkeitä ja laakeri.

Nyt huomasin että joku siellä on väljä. Kun suorittaa sellasen väistöliikkeen niin se pyrkii luikertelemaan. Ei oo enää sellanen mersumainen. :cry:

Lisäksi oikean puoleinen takanen on kulunut. Huomattavasti kuluneempi, kun vasen. Pyöränkulmat on suunnattu loppu talvesta. Eli vikaa ei pitäis siellä olla. Se rengas on kulunut tasaisisesti siis. Voihan se olla ihan kulumisen takia se... mutta se luikertelu.

Tarkotus olis tehdä sellanen perusteellinen takapään korjaus, minkä jälkeen pystyi ajelemaan taas huoletta pitkän matkaa. Käyttäsin pyörän suuntauksessa taas kun olen vaihtanut puslia sinne jne.

Mitkäs puslat sieltä on kuluneet? Pitäis varmaan tutkia ite tarkemmin autoa, niin jotain selviäisi. Jos tekisin tuollasen "keskikokosen" takapää remontin, niin mitä kannattaisi tuohon km määrään vaihtaa :?:

Entäs työkalut :?: Tarviiko jotain erityistä, mitä en itse pystyisi tekemään. Ja onko muuta huomioitavaa :?:

Neuvoista jälleen kiitollinen olen jo etukäteen :lol:
Viimeksi muokannut Junnu R, 08.7.2006 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29090
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taka-alatukivarren ulommat helat ja "nivelpäiset säätötangot" kun vaihdat ja sitte suuntautat niin hyvä tulee takapään osalta...
Voihan siellä olla muutakin, mutta harvemmin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

On se kyllä tuo Tiileri kova jätkä.. Vastaus löytyi tuosta vaan ja heti :lol:
Kiitos :!:

Homma on jo edennyt siihen malliin, että osat on tilattu.
Näköjään tuo "narinahelan" vaihtaminen vaatii vähän "erikois"työkaluja. Lähinnä siksi ettei riko sitä paikalleen laitettaessa. Eli sellaset pitääkin askarrella... Tosin en ehdi ennenkuin perjantaina iltana tai lauantai aamuna niitä tekemään.

Mutta juttuja ja kuvia tulee taas kun jotain tapahtuu. Palaillaan asiaan silloin :wink:
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Korjattu :)

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Noin...
Sepä loppui luikertelu siihen kun nuo osat vaihdoin :!:

Harmi vaan kun en tullut kuvanneeksi tapahtumaa (vaikka niin lupasinkin... :oops: )

Jonkunlaisen raportin aiheesta voisin kirjottaa (ja voin vaikka ehtiä kuvia WIS:istä) jos ketään kiinnostaa.

Narinahelan vaihtoon tein työkalut. Kuva vosin ne. Ja piirtää CAD:illa piirustukset, jos jotain kiinnostaa...
Eli, löytyykö kiinnostusta :?: Raportiin ja työkalu ohjeisiin siis :?:

Hmm.. Narinahelat kestää vaan 20 tkm. Jostain luin niin. Taitaa mulla olla joku perjantai päivän yksilö tuo mersu, kun kesti 220tkm :lol:
Ainakin sen. Se on asia, minkä voin faktaksi todistaa, koska ite on sillä ajanut sen verran ja niinkun yllä mainitsin, en ole takapäätä ronkkinut...

Ja hiukan OT:ia oli mun 101. viesti tänne tämä... Tälle kivalle foorumille vois enemmänkin kirjottaa, kun ois vaan aikaa... :D (pakko keksiä sitä lisää. Voi tosin olla vaikeeta)
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Piirustukset työkalusta pitää ilman muuta saada mekkaan. Eihän sitä tiedä vaikka itsekin vielä ajaisi väyrysellä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Iliman muuta kiinnostaa.
Perttu K kirjoitti:Piirustukset työkalusta pitää ilman muuta saada mekkaan. Eihän sitä tiedä vaikka itsekin vielä ajaisi väyrysellä.
Ja sama työkalu käy todennäköisesti myös 124:een. Itsekin kävin jo sopivia putkenpätkiä hommaamassa. Pitäisi vain hankkiä pidempi pultti ja lyhennellä putket sopiviksi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Jees.. Piirustukset tulee kun ehtii. Oikeastaan ne on (lähes) valmiit, mutten saa niitä (vielä) nettiin kun palvelin on meillä vaihdossa. Eli silloin kun palvelin toimii kunnoolleen niin nettiin tulee.

Suoraan en osaa "mekastaa", koska teen CAD- piirustuksista PDF:iä. En siis tiiä miten mekka toimii em. dokumenttien kanssa.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Junnu R kirjoitti:En siis tiiä miten mekka toimii em. dokumenttien kanssa.
Ei pitäis olla ongelmia, sillä onhan se juuri Portable Document Format :D
Netissä: no problem.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
heikha-1
Viestit: 9
Liittynyt: 15.8.2006 23:21
Paikkakunta: KAJAANI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heikha-1 »

Luikertelusta puheenollen, liekö muilla samanlaisia kokemuksia liittyen Saksasta haettuihin autoihin, nimittäin merkistä riippumatta noissa autoissa (ainakin itseni hakemissa, toista kymmentä) aurauskulmat ovat kaikkea muuta kuin ohjearvoissa. Juuri tänään vaihdoin narinanivelen ja mittasin kulmat; edessä 4 mm haritusta, takana 8 mm aurausta!! Auto E300TDT -98, luikerteli aiemmin runsaasti, ei enää.
jpp
Viestit: 44
Liittynyt: 16.12.2006 21:37
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

ei mennyt katsastuksesta juuri noiden vikojen takia läpi mutta siellä vaihtuu osaa nyt vähän enemmänkin kun kaikki kolinatkin pitäisi saada pois.huomenna lähtee osatilaus menemään ja kaikki muut paitsi jouset ja iskarit vaihdetaan nyt niin luulisi menon muuttuvan.ja se työkalukuva olis hyvä juttu.
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tuossa kun eilen tuli kaverin väyrysellä ajeltua, niin huomiota kiinnitin just siihen, että jatkuvasti sai ohjata, kun luikersi, kävi häiritsemään pidemmän päälle... Samoten oikea etupää pitää kolinaa kuopissa...

Oiskohan isokin remontti (kallis?) tiedossa, vois vaan kaverille huomauttaa, viimeeks ku huomautin sille jotain sen edellisestä mersusta, niin se v*ttuuntu minuun vissii aika rankasti (kiros ku sanoin et on sitä ja sitä vikaa, pitäis vaihtaa, ja se ei oikein tykänny, ku osat ei oo ihan halpoja :lol: )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No etupäässä luultavammin kolisee ne kallistuksenvakaajan koiranluut, olikohan 10€ kpl.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tai alapallonivel. Maksaa muutaman kympin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”