Perän korkeus säätö?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
lempmi
Viestit: 19
Liittynyt: 17.4.2012 10:53

Perän korkeus säätö?

Viesti Kirjoittaja lempmi »

W 210 Kombissa perä hivenen alhaalla- 00 mallinen. Pistin uuden hydrauliputken ja huomasin että jonkinmoinen säätömekanismi siellä on vai toimiiko vain xenoneille.
Siis onko jokin säätö olemassa?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

On siellä säätö, periaatteessa perän pitäisi pysyä vakiokorkeudessa kuormasta riippumatta. Säädin voi olla rikki tai jumissa tai paineakut rikki tai sitten pumpulta ei tule painetta. Vai olikos se niin, että jos paineakut oli kaput, niin silloin se junttaa perän aivan ylös, viisaammat muistaa paremmin.
Ilman kuormaa painon pitäisi kyllä levätä pelkästään jousien varassa, joten jos tyhjän auton perä laahaa, niin silloin jouset ja / tai jousen kumit vaihtoon.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
lempmi
Viestit: 19
Liittynyt: 17.4.2012 10:53

Kyllä kyllä

Viesti Kirjoittaja lempmi »

Perä on periaatteessa kyllä kokoajan "vakiokorkeudessa", mutta sais olla muutaman sentin ylempänä. Painepallot ym on mielestäni kunnossa.
Takana on sellanen häglämentti josssa n. 4 - 5 cm säätövara. Säädetään ilmeisesti siitä?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Jos haluat perää ylemmäs niin kannattaa vaihtaa paksummat kumilimput sinne takajousien alle. Se venttiili on siellä vaan vahtimassa, että auto pysyy kohin samassa asennossa kuorman määrästä riippumatta.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

MUTTA ko. ventiilillä voi ja pitää hienosäätää +-2cm! eli ns. stänssi kohilleen!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Olen ollut siis väärässä käsityksessä, että kuormaamattoman auton tasonsäätöiskarit olisivat niin sanotusti "paineettomat" ja vasta kuormauksen myötä sinne iskariin aletaan lisätä rykiä ryhdin säilyttämiseksi. No taas oppi jotain uutta, kiitokset Sergeylle oikaisusta.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Paljonko muuten tuon tasonsäädön paineakkujen esitäyttöpaine on ja voiko niiden esitäyttöpaineen mitata jotenkin. Typpitäytteisiähän ne paineakut ilmeisesti ovat?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

ei kannata mittailla,typpi/neste ja kalvot yleensä paskana,maksaa mätänetis 100 kipale,auto muuttuu ihan ku uudel ajais,ja väykkyyn helpot vaihtaa
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Väsynyt Mies kirjoitti:Olen ollut siis väärässä käsityksessä, että kuormaamattoman auton tasonsäätöiskarit olisivat niin sanotusti "paineettomat" ja vasta kuormauksen myötä sinne iskariin aletaan lisätä rykiä ryhdin säilyttämiseksi. No taas oppi jotain uutta, kiitokset Sergeylle oikaisusta.
sergy oikeasa juurikikn noin tuo pitäs toimia
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

ja muuten pumppu yleensä antaa paineen,jos jaksaa rattia pyöritellä,on ns.tamdem pumppu
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mistä päin tuo säätösysteemi löytyy ja minkä näköinen se on?
Itse löysin omasta jonkun nivelhässäkän joka on jossain tangossa kiinni niin tankin etupuolelta tankin ja vetoakselin välistä hantin puolelta. Säätövaraa siinä ei kyllä ole senttejä vaan muutama milli.
Ja kaiken lisäksi joku oli vääntänyt mutterin pyöreäksi niin on yhtä tuskaa saada se auki kun ei oikein mahdu mikään kalu sinne.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Olihan siinä sittenkin säätövaraa kun sen sai irti ja putsattua. Ainoa vain ettei tuolla ollut mitään vaikutusta vaikka sääteli ääripäästä toiseen eli jossain muualla vikaa kun perä on hieman alhaalla ja jenkkimäisen lulla ja takapenkillä porukkaa ollessa ihan alhaalla.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”