ei heti uskois et taas laakerista

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

ei heti uskois et taas laakerista

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Menee järki ja ymmärrys näihin laakereihin, ei tasotu vaiva ei. Eilen kokeilumielessä laakerin kireyttä kokeilin, lähtökohtasesti ei välystä. Tappiin asti kireelle mutta eipä merkittävästi tihkaissu pyörimistä, puhettakaan että jumittais pyörä. Vähitellen siitä löyhdyttelemään, tuntuu pikku välys ja muutama renkaan pyöritys ja se katos. Tätä ees taas kireelle/löysälle jumppaa tunnin verran kunnes luovutin, pieni välys joka taasen katos kun renkaan laitto pyörimään. Ja ettei ihan niin helppoa olis, välillä välystä oli siinäkin kohdin kun loppuun asti kiritty. Eikä ollu tälläkertaa ylätukivarressa vika. Aamulla tienpäälle, 200km ajettuna ja auto tuntui pitkästä aikaa mukavalta ajaa, ei jumputtanu eikä nypyttäny, jarruttaminenkaan ei aiheuttanu vaivaa. Kunnes sopivasti tieltä 66 vaihtaessa tielle 67 palas korkojen kera.

Sentään sai härmässä talliin nii tarvi räntäsateessa ihmetellä, nyt molemmin puolin kun eturengasta työntää yläosasta sisäänpäin, ulosjoustossa kuuluu kolahdus. Auto siis renkailla.

Onko nyt molemmat etulaakerit turhan löysällä ja mikä p^^kele tekee ton välysten jatkuvan muuttumisen? Olka-akselit vois ottaa syyniin mutta vähän vaikea uskoa että ne olis taas vaihtokunnos. Luulen että sen verta noita jo räplänny et jonkulainen kutina millanen hyvä kireys, mutta ei kyky riitä säätämiseen siinäkohdin ku välykseen ei voi luottaa.

Ajattelin suosiolla tilata uudet navat laakereineen, Pega tais melko aukottomasti todistaa että kaikesta huolimatta se vika on etupäässä vaikka takaa tuntui tulevan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”