Mikä tämä on? ECU?

Vastaa Viestiin
eXtreme
Viestit: 13
Liittynyt: 20.1.2008 18:02
Paikkakunta: Oulu

Mikä tämä on? ECU?

Viesti Kirjoittaja eXtreme »

Tervehdys,

Olen etsimässä vikaa mystiselle sähkövialle (W210 , E230)

Mm. ikkunat ei toimi kunnolla, laskee/nousee tovin ja pysähtyy.
Samaa efekti myös etulasin pyyhkijällä. Pyyhkii ja pysähtyy. Jatkaa tovin kuluttua.
Ja sama vika vilkuissa. Vilkuttaa jonkun aikaa ja sitten voi tulla 2s tauko.
Ovien lukitseminan/avaaminen kaukolla kestää.

Nyt kun aloin tarkasteleen sulkakkeita etc. Huomasin tällaisen aparaatin joka on ihme "litkussa". Kun sitä kallistaa, "litkua" tulee sisältä lisää. Ei ole vettä.

Osaisiko joku kertoa: a) mikä tämän on b) miksi vuotaa "litkua" c) voisiko aiheuttaa yllä olevat ongelmat?

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

a) Automaattivaihteiston ohjausyksikkö
b) Automaattilaatikon johtodot tulevat laatikon sisältä ohjainyksikölle. Läpiviennin tiiviste on viallinen, jolloin vaihteistoöljy kiipeää kapillaari-ilmiön avulla ohjainyksikköön.
c) Öljy sekoittaa tunnetusti laatikon ohjainyksikön toimintaa. Voi olla syynä myös mainitsemiisi muihin ongelmiin mutta sitä ei pysty varmuudella sanomaan.
eXtreme
Viestit: 13
Liittynyt: 20.1.2008 18:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja eXtreme »

Kiitos vastauksesta.

Voiko tätä itse korjata?

EDIT: nyt tajusin että ongelma on ilmeisesti laatikossa :)
Eli voin surutta tyhjentää tuon öljystä?
Viimeksi muokannut eXtreme, 05.3.2011 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuohon korjaushommaan löytyy parempia asiantuntijoita tältä foorumilta, että odotellaan niiden vastausta.
eXtreme
Viestit: 13
Liittynyt: 20.1.2008 18:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja eXtreme »

Avasin ko.boxin ja siellä oli öljyä "paljon" (n.2cm pohjalla).

Puhdistin ohjausyksikön piirin elektroniikka puhdistusaineella.
Nyt jää nähtäväksi oliko vaikutusta.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

monitoimirelettä voisin veikkailla viaksi kun se näitä ihmeellisiä vinkeitä monesti aiheuttaa. En oo päässy vielä testaan kun ei oo vielä ollu *:lla semmosta vehjettä, missä ois tuo ollu vikana että ilmottaako se tuon vai antaako se pelekiltä ohjainlaitteilta toimimattomuuksia?



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
eXtreme
Viestit: 13
Liittynyt: 20.1.2008 18:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja eXtreme »

Laittelin ohjausyksikön takaisin --> ei vaikutusta sähkö ongelmaan :/

Ongelmat ovat (ja alkoivat kaikki samaan aikaan):

1) Sähköikkunat laskee/nousee vähän kerrallaan. Joskus ei ollenkaan.
2) Ovien avaaminen / lukitseminen kaukosäätimellä kestää useita sekunteja. Ovet lukkoon laittaessa vilkut välähtää 2 kertaa (muistaakseni kunnossa ollessa 3 kertaa).
3) Pyyhkijät pysähtelee kesken kaiken
4) Vänkärin puolen takaikkuna ei toimi ollenkaan
5) Vilkku reagoi vasta 3-4s päästä kun viiksen nostaa ylös/alas
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

...ja vikoja ynnnäilemällä tuo viiksikin eikös voi tuota aiheuttaa. Nämä tulis itellä mieleen mutta tosiaan jos viisaammat kertois, ite vaan veikkailen :lol:



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
eXtreme
Viestit: 13
Liittynyt: 20.1.2008 18:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja eXtreme »

Muistaakseni nämä ongelmat alkoivat kun kerran palautin vilkun manuaalisesti räväkkäämin alas :/

EDIT: Kuinka työläs on vilkun viiksi irroittaa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

eXtreme kirjoitti:Muistaakseni nämä ongelmat alkoivat kun kerran palautin vilkun manuaalisesti räväkkäämin alas :/

EDIT: Kuinka työläs on vilkun viiksi irroittaa?
vika on toden näköiseti justiinsa siinä viiksessä
mutta varmistuu *:rin piuhan päässä

mutta nyt kun ilmeiseti on tuuri käynyt eikä öljy ole ehtinyt
tuhota sitä kuvassa olevaa vaihteiston ohjausboxsia
HETI vaihtaa se läpivienti tepselin reikä sinne vaihde laatikon kylkeen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
eXtreme
Viestit: 13
Liittynyt: 20.1.2008 18:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja eXtreme »

No niin...ostin MB Carsoft multiplexer 7.4 hilavitkuttimeen.

Auto piuhaan kiinni ja listaa alkoi tulla :/

Tämä liittynee ikkuna ongelmiini (vänkärin puolen takaikkuna on täysin mykkä.)

DCM2 ERROR --> Door Control Module.

Virhe tarkemmin: "B1011: Power supply, tension high.."

Avasin oletetun DMC 2:sen (vänkärin ovessa) ja huomaisin muutaman liittimen hapettuneen.

Onko jollain tietoa mistä moinen "..tension high" johtuu?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”