Kiihdytyksen jälkeen auto sammui, eikä lähde käyntiin (EPC)

Vastaa Viestiin
co71
Viestit: 10
Liittynyt: 08.9.2011 13:14

Kiihdytyksen jälkeen auto sammui, eikä lähde käyntiin (EPC)

Viesti Kirjoittaja co71 »

Rouva jäi tien päälle, kun auto sammui ajosta. Oli kiihdyttänyt risteyksestä ja sitten auto oli sammunut noin 50 metrin jälkeen. Vikakoodi EPC oli tullut näkyviin, eikä auto lähtenyt enää käyntiin. Kaikki muuten normaalia, hehkuttaa ja starttaa, mutta ei käynnisty.

Voisiko olla sulake palanut? En ole vielä ennättänyt niitä tarkistaa. Vai olisiko joku isompi vika?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Harvemmin tuollaisessa on kuitenkaan isommasta viasta kyse.

Esim. railpaineensäätimen o-renkaan rikkoutuminen sammuttaa moottorin kerrasta.
Konetilaa on varmaan katsottu tarkemmin ettei mitään silminnähtävää vikaa ole.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

dealer kirjoitti:Harvemmin tuollaisessa on kuitenkaan isommasta viasta kyse.

Esim. railpaineensäätimen o-renkaan rikkoutuminen sammuttaa moottorin kerrasta.
Konetilaa on varmaan katsottu tarkemmin ettei mitään silminnähtävää vikaa ole.
Ääni tälle. :)
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Harvemmin tuollaisessa on kuitenkaan isommasta viasta kyse.

Esim. railpaineensäätimen o-renkaan rikkoutuminen sammuttaa moottorin kerrasta.
Konetilaa on varmaan katsottu tarkemmin ettei mitään silminnähtävää vikaa ole.
Ääni tälle. :)
Jep paineet yleensä puttuu

anturista johto irti ja säätimen letkkun lukkopihdit kaasu pohjaan niin voi höröhätää vielä sen verran että saa ajettua parempaan paikkaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Mulle tekee samaa, korostuu silloin kun motti lämpenee, kampiakselin asentotunnistin tekee samaa, mut ei se mulla ainekaan auttanut kun vaihtoi tunnistimen. pitäis varmaan railputken anturin o-rengas vaihtaa. Tai taidanpa lukea vikakoodit ekaksi. palataan aiheeseen
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Ai niin.. lähtee käyntiin kun antaa seisoa jonkin aikaa
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jos lähtee kuitenkin käyntiin jäähdyttyään niin voisi olla enemminkin suuttimen ohivuodosta kiinni tai osaa paineensäädinkin loppuessaan olla samanlainen. Ja korkeapainepumpun takaiskut yms..
Tähdellisen parantola
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Löytyi vika :D Oli suuttimen johto poikki. edestpäin katsottuna viides suutin. Liittimestä noin 5cm etiäpäin on johdoissa juotosliitos joka oli rivahtanut. tinailtu.. ja hyvin pelittää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”