Valojen kans ongelmia!!!!!!Apuja kaivataan!
Valojen kans ongelmia!!!!!!Apuja kaivataan!
Kuskinpuolen xenon pimeni lisävalojen asennuksen yhteydessä kun kävi oikosulussa. Nyt alko muutkin valot temppuilemaan:
Toinenkin xenon pimeni, välillä välkkyy ja syttyy hetkeksi mutta kun laittaa esim pitkät tai sumarit päälle niin xenon sammuu.
Sumarit palaa himmeänä ajovalojen ollessa päällä...siis vaikka sumarit ei oo päällä!
Toinen oma pitkä ei toimi, lisäpitkät toimii. Tosin sumarit päälle laittaessa vilahtaa lisäpitkätkin välillä.
Ja pariin kertaan vilkku vasemmalle ei toiminu.
Nyt neuvoja kiireesti niin saa valot kuntoon!!!!!!
Toinenkin xenon pimeni, välillä välkkyy ja syttyy hetkeksi mutta kun laittaa esim pitkät tai sumarit päälle niin xenon sammuu.
Sumarit palaa himmeänä ajovalojen ollessa päällä...siis vaikka sumarit ei oo päällä!
Toinen oma pitkä ei toimi, lisäpitkät toimii. Tosin sumarit päälle laittaessa vilahtaa lisäpitkätkin välillä.
Ja pariin kertaan vilkku vasemmalle ei toiminu.
Nyt neuvoja kiireesti niin saa valot kuntoon!!!!!!
Rassasin releen maadoituspistettä ja lisävalojen maata niin nyt ei pala enää sumarit himmeenä ajovalojen ollessa päällä...xenonit edelleen pimmeenä tai välillä vilkkuu vänkärin puolen xenon, liekkö ballasti kyrvähtäny.
Semmonen yhteys siinä sumareitten kans on jos sumarit ja pitkät on päällä samaan aikaan ja sammutan pitkät niin auton oma pitkä sammuu mutta lisäpitkät ei sammu ennen ku sammutan sumarit....???
Lisäpitkille rosvottu heräte kuskinpuolen pitkältä ja virta releelle plus-navasta pellin alta mistä muitaki virtoja lähtee. Kuskinpuolen oma pitkä pimeenä mutta en oo vielä polttimoo siitä kattonu...
mukava rassata ulkona ku pakkasta reilu parikymppiä!!
Semmonen yhteys siinä sumareitten kans on jos sumarit ja pitkät on päällä samaan aikaan ja sammutan pitkät niin auton oma pitkä sammuu mutta lisäpitkät ei sammu ennen ku sammutan sumarit....???
Lisäpitkille rosvottu heräte kuskinpuolen pitkältä ja virta releelle plus-navasta pellin alta mistä muitaki virtoja lähtee. Kuskinpuolen oma pitkä pimeenä mutta en oo vielä polttimoo siitä kattonu...
mukava rassata ulkona ku pakkasta reilu parikymppiä!!
Rassasin vielä releen maadotuspistettä lisää niin nyt ajottain pitkät saa pois viiksestä vaikka sumarit on päällä.
Vaihdoin vasta uuen ballastin kuskin puolelle,siinä ei ollutkaan vika..vaihoin nyt sen käytetyn vänkärin puolelle ja ei syty. Polttimot uusin myös samalla. Sulakkeet katottu kojetaulun päästä ja pellin alta..........mitäs seuraavaksi???
Vänkärin puolen umpion alla oli nippu maajohtoja sen näkösenä että irronnu jostai...koitin runkoon laittaa,ei vaikutusta!
Vaihdoin vasta uuen ballastin kuskin puolelle,siinä ei ollutkaan vika..vaihoin nyt sen käytetyn vänkärin puolelle ja ei syty. Polttimot uusin myös samalla. Sulakkeet katottu kojetaulun päästä ja pellin alta..........mitäs seuraavaksi???
Vänkärin puolen umpion alla oli nippu maajohtoja sen näkösenä että irronnu jostai...koitin runkoon laittaa,ei vaikutusta!
NONNI...kotiin ajellessa laitoin pitkät päälle niin sytty esp,abs,bas valot ja oikeelle vilkun merkkivalo. Sitten oikeelle vilkuttaessa vilkku ainakin lisäpitkät samaa tahtia. Kotipihassa sammutin ja käynnistin uuelleen niin kaikki ookoo siihen asti ku valot laitto päälle.
Kakesta nappasin ovet lukkoon niin vilkut vilahti normaalisti paitsi vänkärin puolen umpiossa ja vilkkujen tahdissa vilkku lisäpitkät!!
Alakaa hermo pettämään pikkuhiljaa mikä sotku tuli lisävalojen asennuksen jälkeen.......
Kakesta nappasin ovet lukkoon niin vilkut vilahti normaalisti paitsi vänkärin puolen umpiossa ja vilkkujen tahdissa vilkku lisäpitkät!!
Alakaa hermo pettämään pikkuhiljaa mikä sotku tuli lisävalojen asennuksen jälkeen.......
Eli pitkät kun laittaa päälle tai vilkkua käyttää niin esp valo syttyy ja luistonesto ei toimi, ohjaus tuntuu jäykemmältä, lisäpitkät ei lähe pois viiksestä (laitoin ne takas jotta näkee ajaa ees jotenki), oikeen umpion vikku palaa koko ajan himmeesti.
Carsoft anto seuraavanlaisia vikakoodeja:
EIS: B1056 Communication error
D2B: B1241
HRA: B1480 front axle engine short circuit to ground
Instrument Cluster: B1040 CAN - Communication error with the engine control unit
-->Verify the cable connection between the instrument cluster and the engine control unit
B1041 CAN - Communication error with the traction control unit
-->verify the cable connection between the instrument cluster and the traction control unit
ESP: C1022 CAN communication with ECM control module or CDI control module distrupted
-->Verify the cables and connections
DFI: P1221 CAN-ERROR communication with ASR/EGS
Verify the CAN-BUS
While ignition=OFF 58-62 Ohm
Verify also the ASR and EGS control units and wiring
Näistä jos sais jotai selvennystä?? Nuo väyläviat vissiin voi aiheuttaa vaikka sun mitä häiriöitä vai kuinka?
Carsoft anto seuraavanlaisia vikakoodeja:
EIS: B1056 Communication error
D2B: B1241
HRA: B1480 front axle engine short circuit to ground
Instrument Cluster: B1040 CAN - Communication error with the engine control unit
-->Verify the cable connection between the instrument cluster and the engine control unit
B1041 CAN - Communication error with the traction control unit
-->verify the cable connection between the instrument cluster and the traction control unit
ESP: C1022 CAN communication with ECM control module or CDI control module distrupted
-->Verify the cables and connections
DFI: P1221 CAN-ERROR communication with ASR/EGS
Verify the CAN-BUS
While ignition=OFF 58-62 Ohm
Verify also the ASR and EGS control units and wiring
Näistä jos sais jotai selvennystä?? Nuo väyläviat vissiin voi aiheuttaa vaikka sun mitä häiriöitä vai kuinka?
Ennen vikakoodeja villi arvaus olis mennyt valokatkaisimen ja/tai monitoimiviiksen suuntaan, jos oikosessa käynyt niin jotain kärähtänyt.
Tämän linkin takaa löytyy noiden kytkentä kaaviot, jossa pitäis väyläjohdotkin löytyä. Yhteyshän sieltä väylältä vaikuttais hukassa olevan, joten olisko sieltä joku komponentti matkalta palanut.
Tämän linkin takaa löytyy noiden kytkentä kaaviot, jossa pitäis väyläjohdotkin löytyä. Yhteyshän sieltä väylältä vaikuttais hukassa olevan, joten olisko sieltä joku komponentti matkalta palanut.
En tiedä liittyykö asiaan, mutta omassa väykässä takapenkin alta kuskin puolelta löytyy hämmentävä pömpeli joka osanumeron perusteella on illumination control module. Se mitä se oikeasti tekee, en mitään käryä.
Ja vielä semmonen hurja heitto, koita käydä varuiksi aivan kaikki sulakkeet läpi, takapenkin alta ja siitä kokehuoneesta apparin puolelta. Jotain valoihin liittyviä sulakkeita niistäkin löyty. Väärään kohtaan kun lykkäsin takasi (tyhjiä kohtia liikaa) niin alkoi herjata abs/esp/bas ilmoituksia, korjaantui kun sulake löysi oikean paikkansa.
Ja vielä semmonen hurja heitto, koita käydä varuiksi aivan kaikki sulakkeet läpi, takapenkin alta ja siitä kokehuoneesta apparin puolelta. Jotain valoihin liittyviä sulakkeita niistäkin löyty. Väärään kohtaan kun lykkäsin takasi (tyhjiä kohtia liikaa) niin alkoi herjata abs/esp/bas ilmoituksia, korjaantui kun sulake löysi oikean paikkansa.
Valojen ohjausyksikkö on valokatkaisijassa, sieltä löytyy myös valojen sulakkeet. Sulakkeet näkyy, kun irrottaa kojelaudan päädystä sen kolmiomuovin.cemersu kirjoitti:Konepellin alta kattelin eilen sulakkeet, pittää vielä tsekata ne uuestaan ja takapenkin altakin olen jo katsonut..
Pitääpäs tsekata penkin alta josko sieltä löytys joku valojen ohjausyksikkö vaikka vähän ihmetyttää mutta tiiäppä näistä.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen

Se yksikkö sinänsä jännä, en huomannut juuri käytännön vaikutusta oliko johdot kiinni vai ei. Siis se apparin puolella takapenkin alla. Ja sittenhän vielä yks vaihtoehto on se keskuslukituksen pumpun kanssa samassa paketissa oleva, käsittääkseni taka-SAM. Se ainakin sisävaloja ohjailee, vaikutuksesta ajovaloihin ei tietoa.
Nyt on yks konkka vaihettu penkin alla olevaan valoyksikköön,muuten oli ehjä kapistus. Ei vaikutusta.
Mitenhän sais nuo xenonit syttymään...tai saisko siihen helposti tarvikexenonit tai halogeenit? Halogeenit jos laittaa niin ilmeisesti pitäis starilla joku bitti kääntää toisinpäin vai...oisko muita ideoita?
Mitenhän sais nuo xenonit syttymään...tai saisko siihen helposti tarvikexenonit tai halogeenit? Halogeenit jos laittaa niin ilmeisesti pitäis starilla joku bitti kääntää toisinpäin vai...oisko muita ideoita?
Ei käynyt tuosta selville, luinko huonosti, mutta tuleeko ballasteille asti virtaa? Tai siis, lähteekö valokatkaisimelta? Siellä takanahan on muistaakseni 4 liittimen paikkaa, A-D, joista olettais et sais kokeiltua.
OT:nä noista bokseista, mielestäni se ap-pumpun kyljessä oleva hoitaa sisävaloja, mutta mikä sen apparinpuoleisen vehkeen virka on? Johtoja kuitenki valtava määrä ja googlella osanumeron perusteella kertoo sen olevan joku valo-ohjaus yksikkö.
OT:nä noista bokseista, mielestäni se ap-pumpun kyljessä oleva hoitaa sisävaloja, mutta mikä sen apparinpuoleisen vehkeen virka on? Johtoja kuitenki valtava määrä ja googlella osanumeron perusteella kertoo sen olevan joku valo-ohjaus yksikkö.
Niin mietin että ohittas katkasijan ja laittas oman katkasijan lyhyille jos ei muuten saa valoja kun pitäs iltasinki pystyä ajamaan jo pikkuhiljaa. En oo kokeillu antaa suoraan virtaa..saisko siihen liittimeen annettua virtaa vai miten?
Ja pitäskö vaihtaa ballastit ei can-väyläsiin jos vejän piuhat akulta?
Ja pitäskö vaihtaa ballastit ei can-väyläsiin jos vejän piuhat akulta?
Väyläpuoleen ei uskalla sanoa yhtään mitään, mutta kaavion mukaan ballasti näyttäs olevan ihan vaan kahdella johdolla, et siellä asti sillä logiikalla ei pitäis väyläohjausta olla, ehkä.
Itse lähestyisin asiaa siten et liittimestä kattelisin mitkä on xenonin ja maan johdot, hyppyjohdot joillain soveltuvilla liittimillä, muistelen et ne pyöreet abicot (joo joo, tuotemerkki mut kuitenkin) istuis aika hyvin, vaikka irtoakulla sitten niiden kautta kokeilla ja kattoa mitä tapahtuu. Oletan nyt kuitenkin että ihan normi 12V virralla toimii. Samalla voi mitata antaako se liittimeen mitään.
Valojen liitintä en ole tainnut koskaan aukaista mutta keskimäärin kaikki mesen liittimet suht helposti avattavissa, autosähköliikkeestä viimeistään uusia sisusosia jos ei muualta. Sillä sais sen nätiksi, mikäli siis xenonit tuolla lähtee pelaamaan. Huom. tämä siis miten itse kokeilisin, ei pidä liikoja luottaa et toimii ajatus
Olettaen tämä siis hätäpäinen tilapäisratkaisu, varsinainen vika syytä selvittää ja korjata.
Itse lähestyisin asiaa siten et liittimestä kattelisin mitkä on xenonin ja maan johdot, hyppyjohdot joillain soveltuvilla liittimillä, muistelen et ne pyöreet abicot (joo joo, tuotemerkki mut kuitenkin) istuis aika hyvin, vaikka irtoakulla sitten niiden kautta kokeilla ja kattoa mitä tapahtuu. Oletan nyt kuitenkin että ihan normi 12V virralla toimii. Samalla voi mitata antaako se liittimeen mitään.
Valojen liitintä en ole tainnut koskaan aukaista mutta keskimäärin kaikki mesen liittimet suht helposti avattavissa, autosähköliikkeestä viimeistään uusia sisusosia jos ei muualta. Sillä sais sen nätiksi, mikäli siis xenonit tuolla lähtee pelaamaan. Huom. tämä siis miten itse kokeilisin, ei pidä liikoja luottaa et toimii ajatus
