OBD-mittaukset 200CDI vm.2002

Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

joselina kirjoitti:
W210:ssä on 38-pinninen pyöreä liitin, jossa käsittääkseni nastat ...
Tästä

ja

tästä.
wiimax.fi
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Oletko käynyt jo täällä www.one-stop-factory.com
--------------------------------------------------------------------------------

Product Name : MB Carsoft 7.4 Multiplexer
Part no. : MB Carsoft 7.4 Multiplexer
Price (in USD): 500.00


Net Weight : 2.50 Kg.
Qty. : Sets (Min Order Qty. 1)


Tuolta löytyy jo valmis boksi. Ryssäsivuilta sitten löytyy seema multiplekserille jos kiinnostaa tinailu.
Valitettavasti toimivuudesta en tiedä.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja joselina »

dealer kirjoitti:joselina kirjoitti:
W210:ssä on 38-pinninen pyöreä liitin, jossa käsittääkseni nastat ...
Tästä

ja

tästä.
VM 2000 E200cdi:ssä ei ole kytketty taulukon mukaista pinniä 19,
Mutta netissä on myynnissä valmiita 38-napaisia MB-kaapeleita
ja ne on kytketty seuraavasti 1=maa 3=12v 15=k-line.
Nähtävästi vanhemmissa mersuissa oli lähettämäsi taulukon mukainen
kytkentä. Erään taulukon mukaan kytkentä ja Protokollakin vaihtui vuonna 2000. 1996-2000 se oli ISO 9141-2 ja siitä eteenpäin Iso KWP2000 ja uusissa MB:ssä se on can-väylä. Nämä talukot olen löytänyt netistä. Korjatkaa jos olen käsittänyt väärin.
Elm 327-rakennus-sarja on tulossa saksasta ja olenpa kiinnostunut hankkimaan vielä carsoft 7.4. Myös carsoftin rakennusohjeet kiinnostavat, jos jollain on siitä tietoa. Terv. Joselina
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Kannattaako niitä enää ite alkaa tinailemaaan kun kotiin tuotuna maksaa vajaan 180 egee??
Mun mielestä ei kannata.

Etin iltasella osoteen, kun olen oman koneen ääressä.
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Kyllä tuo Dealerin laittama lista pitää kutinsa kun otat huomioon että dieselit ja bensat käyttää hieman eri pinnejä. Siksi esim pinni 19, joka on OBD-testiä varten, ei esiinny sinun vermeessä ollenkaan koska dieseleihin OBD tuli käyttöön vasta 2004 malleihin.
Jos esim. hommaat sen CS:n niin sillä voit testata siten että maapiuha tulee 1-pinniin ja virtapiuha tulee 3-pinniin ja se yksikkö mitä haluat tutkailla valitaan tuon listan mukaan. CDI-moottorin testaukseen valitaan pinni numero 4 ja tomaattilaatikkoon taas pinni numero 10 ja CAN-väylän testiin pinnin:o 20 jne. Multiplekseri hoitaa itsenäisesti tämän pinnivaihdon mutta itse olen niin pienipalkkainen että jaksan siirtää mittapään eri kohtaan. Niinku huomaat niin jos K-line on tinattu suoraan pinniin numero 15 niin sillä voit testata vain mittaristoyksikön, et mitään muuta...
Mulla on samanlainen kohde kuin sullakin(CDI väykky -02) ja oon testaillu noita eri pinnejä että mitä kaikkea sieltä mahdollisesti löytyy, jos saat tuon CS:n niin voidaan vaihtaa kokemuksia vaikka yv:n sillä tämä ei taida niin monia kiinnostaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

sillä tämä ei taida niin monia kiinnostaa.
Taitaapas. :D

Kun testailette voi tulla eteen tilanne että jotain järjestelmää ei löydy; joskus pitää laittaa 1-pinnin maapiuhasta liitos myös auton runkoon niin löytyy.
Näin ainakin Boschin testerin kanssa pelatessa.
wiimax.fi
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja joselina »

mb300sd kirjoitti:Kyllä tuo Dealerin laittama lista pitää kutinsa kun otat huomioon että dieselit ja bensat käyttää hieman eri pinnejä. Siksi esim pinni 19, joka on OBD-testiä varten, ei esiinny sinun vermeessä ollenkaan koska dieseleihin OBD tuli käyttöön vasta 2004 malleihin.
Jos esim. hommaat sen CS:n niin sillä voit testata siten että maapiuha tulee 1-pinniin ja virtapiuha tulee 3-pinniin ja se yksikkö mitä haluat tutkailla valitaan tuon listan mukaan. CDI-moottorin testaukseen valitaan pinni numero 4 ja tomaattilaatikkoon taas pinni numero 10 ja CAN-väylän testiin pinnin:o 20 jne. Multiplekseri hoitaa itsenäisesti tämän pinnivaihdon mutta itse olen niin pienipalkkainen että jaksan siirtää mittapään eri kohtaan. Niinku huomaat niin jos K-line on tinattu suoraan pinniin numero 15 niin sillä voit testata vain mittaristoyksikön, et mitään muuta...
Mulla on samanlainen kohde kuin sullakin(CDI väykky -02) ja oon testaillu noita eri pinnejä että mitä kaikkea sieltä mahdollisesti löytyy, jos saat tuon CS:n niin voidaan vaihtaa kokemuksia vaikka yv:n sillä tämä ei taida niin monia kiinnostaa.
Kiitän valaisevista tiedoista, nyt ymmärrän systeemin paremmin ja
tilaan kyllä sen Carsoft 7.4:n kunhan löydän jonkun joka osaa tarvittaessa keskustella paikallisella murteella.
Vielä olisin kiinnostunut tietämään mitä asioita sillä ELM 327:lla näkee Väykystä ja mistä pinnistä? Sellainenkin on tulossa toista autoa varten.
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Luulen, että sillä saa luettua ne standardisoidut vikakoodit, ei muuta. Tämä on tosin vain vahva luulo, sillä löysäsin ELMin käsistäni kun sain tuon CS:n purkin. En ole sen jälkeen enää testannut ELMiä muuten kuin kavereiden autoihin. Periaatteessa ELMi lukee sun MB:tä kun vain saat "kaiken kohdalleen" mutta kymmenen kertaa helpommalla pääset kun hommaat CS:n ja kaikki pelittää laakista. Loppuu auton osalta se mystiikka ja arvailu mikä mahdollisesti on aiheuttanut mitäkin, jne.
Itsellä kun on jäänyt sen verran vajaaksi että pitää aina tutkia ns. "mitä se on syönyt" niin tulee testailtua kaikkea mahdollista siksi tuollainen boksi on kätevä laite, suorastaa välttämätön.
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Yhtämieltä olen mb300sd:n kanssa tuosta asiasta.

Suorastaan "pakollinen varuste" jokaiselle väyrysen omistajalle tuo CS on. Ja muillekkin, samalla härpäkkeellä olen mm. ihmetellyt W124:n ASD:tä (vaikkei siinä mitään vikaa ollutkaan). Mutta kun ne johdot tuli mukana niin pakko oli.

Ja jos hiukan osaa englantia niin tuon tilaus onnistuu. Kiinalaiset on ymmärtäväisiä, kun tietävät saavan länsirahaa :wink:
No ei se nyt niin ylivoimasen vaikeeta ole tuon tilaaminen kun multakin onnistui :wink:

Suosittelen kaikille. Ei sillä rahamäärällä monesti Veholla vierailla.
Ja muutenkin on nimittäin hyvä mahdollisuus oppia uutta autotekniikkaa tuo.

10v. niin kaikilla on tuon kaltaiset autotallissaan. Perinteisiä pumppunsäätö penkkejä muita sen sellasia erikois työkaluja on vaan museoissa :lol:
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja joselina »

mb300sd kirjoitti:Luulen, että sillä saa luettua ne standardisoidut vikakoodit, ei muuta. Tämä on tosin vain vahva luulo, sillä löysäsin ELMin käsistäni kun sain tuon CS:n purkin. En ole sen jälkeen enää testannut ELMiä muuten kuin kavereiden autoihin. Periaatteessa ELMi lukee sun MB:tä kun vain saat "kaiken kohdalleen" mutta kymmenen kertaa helpommalla pääset kun hommaat CS:n ja kaikki pelittää laakista. Loppuu auton osalta se mystiikka ja arvailu mikä mahdollisesti on aiheuttanut mitäkin, jne.
Itsellä kun on jäänyt sen verran vajaaksi että pitää aina tutkia ns. "mitä se on syönyt" niin tulee testailtua kaikkea mahdollista siksi tuollainen boksi on kätevä laite, suorastaa välttämätön.
Lähetinpä sinne kiinaan sähköpostia, mutta eivät ole vastanneet, joten
pitänee soitella sinne carsoftin perään. Miten se maksu muuten hoituu?
Tässä odotellessa pääsin ELM 323:lla Väykkyyn kiinni siitä CDI-moottorin pinnistä SCanmasterin ilmaisversiolla, sekä Elmolla.
Molemmat ohjelmat ilmoittivat, ettei ole OBD-yhteensopiva. Kuitenkin yhteys syntyi ja lämpötilat, kierrosluvut ym näkyivät, mutta vikakoodeja ei pystynyt lukemaan. Onkohan se joku muu pinni josta vikakoodit luetaan?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä CDI vikakoodit löytyvät 4-pinnistä.
wiimax.fi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Junnu R kirjoitti:
10v. niin kaikilla on tuon kaltaiset autotallissaan. Perinteisiä pumppunsäätö penkkejä muita sen sellasia erikois työkaluja on vaan museoissa :lol:
...ja mulla 8) :lol:

(Sori, oli pakko)
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Oon aina tahtonut maksaa PayPalin kautta, en arvais antaa VISAn numeroa suoraan noille...

Mielenkiintoista että 323-piirisarjallakin saa yhteyksiä, kokeilisin seuraavaksi pinnejä 15, 20 ja 8. Ei varmaan löydy suoraan tietoa miten homma onnistuu mutta yritä ja kerro ihmeessä jos alkaa pelittään.

Vaikka se saa yhteyden niin luulen että se yhteysnopeus millä ne (auto ja boksi) kommunikoi keskenään saattaa olla se suurin ongelma.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja joselina »

mb300sd kirjoitti:Oon aina tahtonut maksaa PayPalin kautta, en arvais antaa VISAn numeroa suoraan noille...

Mielenkiintoista että 323-piirisarjallakin saa yhteyksiä, kokeilisin seuraavaksi pinnejä 15, 20 ja 8. Ei varmaan löydy suoraan tietoa miten homma onnistuu mutta yritä ja kerro ihmeessä jos alkaa pelittään.

Vaikka se saa yhteyden niin luulen että se yhteysnopeus millä ne (auto ja boksi) kommunikoi keskenään saattaa olla se suurin ongelma.
Juu pinniä 8 ei ole kyketty mun mesessä, pinnistä 15 ei saa yhteyttä ja
pinni 20 yhteys muodostui, mutta mitään en saanut katsottua scanmaster-ohjelmalla. Ainoastaan pinnistä 4 näkyy lämpötilat, kierrosluku ja ja ilma-arvoja, mutta vikakoodeihin en pääse. Mitä sieltä pinnistä 20 pitäis näkyä ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minäpä yritän muistaa viikolla hankkia selkokielisen listan mitä mistäkin pinnistä löytyy ellei joku muu ehdi ensin. :roll:

Pinni 8 on muistaakseni BAS / ASR varten.
wiimax.fi
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Muistathan että tuollanen mese ei ole OBD-yhteensopiva. Joka pinnin takana on tietoja, mutta OBD-laitteilla niitä ei pitäisi saada luettua selkokielisiksi. Carsofti näyttää näin:
- 4=EDS,DFI,IFI,HFM,LH,ME,CDI electronic diesel system, distribution fuel injection, petrol engine control unit, diesel engine control unit
- 5=ME petrol engine control unit
- 6=ABS,ASR,ETS,ESP (tästä mulla myös BAS)
- 7=EA,ISC,CC idle speed control, cruise control
- 8=BM, BAS base modul
- 9=ASD automatic locking differential
- 10=EGS,EAG electronis gearbox control unit
- 11=ADS adaptiv demping system
- 12=PML parameter steering
- 15=KI instrument cluster
- 16=AIRCO
- 17=DI distributor ignition
- 18=DI distributor ignition
- 19=DM diagnostig modul (USA)
- 20=PSE Pneumatic system
- 21=CF/RST convenience system, roadster soft top
- 22=RB roll bar
- 23=ATA anti theft system
- 26=ASD(W202)
- 28=PTS partronic system
- 30=SRS
- 31=IRCL infra red remote control
- 34=CNS
- 36=STH

Näistä pinneistä pitäisi tulla jo ne kunkin yksikön sisältämät vikakooditkin mutta kun ei ole sitä yhteensopivuutta niin ei taida näkyä muulla kuin jollain Carsoftilla tai vastaavalla. CS:n kanssa on vielä paljon mustia aukkoja ja olisi hyvä jos mahdollisimman moni testais ja siten saisimme paljon enemmän selville mistä mitäkin löytyy. Ei oikein netistäkään tunnu olevan vielä apua. Esim. listasta poiketen pinnistä 20 löytyy kaikki CAN-väylään liittyvä. Muunmuassa OCP=overhead control panel, LCP=lower control panel ja UCP=upper control panel testit voi suorittaa pinnistä 20.
Paljon on vielä katvealueita, mutta joka viikko jotain uutta paljastuu. Ei muutakuin testaat ja taas testaat jos vaan pälli kestää.
Odotetaan jos Dealerillä olisi kunnon lista pinneistä, varsinkin jos se olisi Boschin testerin mukainen...
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja joselina »

mb300sd kirjoitti:Muistathan että tuollanen mese ei ole OBD-yhteensopiva. Joka pinnin takana on tietoja, mutta OBD-laitteilla niitä ei pitäisi saada luettua selkokielisiksi. Carsofti näyttää näin:
- 4=EDS,DFI,IFI,HFM,LH,ME,CDI electronic diesel system, distribution fuel injection, petrol engine control unit, diesel engine control unit
- 5=ME petrol engine control unit
- 6=ABS,ASR,ETS,ESP (tästä mulla myös BAS)
- 7=EA,ISC,CC idle speed control, cruise control
- 8=BM, BAS base modul
- 9=ASD automatic locking differential
- 10=EGS,EAG electronis gearbox control unit
- 11=ADS adaptiv demping system
- 12=PML parameter steering
- 15=KI instrument cluster
- 16=AIRCO
- 17=DI distributor ignition
- 18=DI distributor ignition
- 19=DM diagnostig modul (USA)
- 20=PSE Pneumatic system
- 21=CF/RST convenience system, roadster soft top
- 22=RB roll bar
- 23=ATA anti theft system
- 26=ASD(W202)
- 28=PTS partronic system
- 30=SRS
- 31=IRCL infra red remote control
- 34=CNS
- 36=STH

Näistä pinneistä pitäisi tulla jo ne kunkin yksikön sisältämät vikakooditkin mutta kun ei ole sitä yhteensopivuutta niin ei taida näkyä muulla kuin jollain Carsoftilla tai vastaavalla. CS:n kanssa on vielä paljon mustia aukkoja ja olisi hyvä jos mahdollisimman moni testais ja siten saisimme paljon enemmän selville mistä mitäkin löytyy. Ei oikein netistäkään tunnu olevan vielä apua. Esim. listasta poiketen pinnistä 20 löytyy kaikki CAN-väylään liittyvä. Muunmuassa OCP=overhead control panel, LCP=lower control panel ja UCP=upper control panel testit voi suorittaa pinnistä 20.
Paljon on vielä katvealueita, mutta joka viikko jotain uutta paljastuu. Ei muutakuin testaat ja taas testaat jos vaan pälli kestää.
Odotetaan jos Dealerillä olisi kunnon lista pinneistä, varsinkin jos se olisi Boschin testerin mukainen...
On se niin hyvä, että tällaista tietoa ja käyttökokemusta on näillä sivuilla
ja yhdessä toimien saadaan paljon apua moneen tilanteeseen.
Odotellaan mielenkiinnolla lisätietoa ja on kokeilut tässä itselläkin menossa eri ohjelmia kokeillen.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Pcmscan

Viesti Kirjoittaja joselina »

Kokeiltu on ELM 323 ja Pcmscan-täysversio-ohjelmalla.
Eli yhteys syntyi nelosnastasta ja ohjelman mittarit toimii ja
muilla sivuilla näkyy joitakin arvoja lämpötiloista, ilmamääristä, ym.
Vikakoodejakin näkyi kaksi 000 ja 008 ja PCMscan kertoo mitä ne tarkoittavat, mutta ainakin 70 % asioista jää näkemättä, kun mese ei ole
OBD-2 yhteensopiva. Protokolla on edelleen ISO/KWP.
Carsoft 7.4 on tulossa Kiinasta vähän eri paikasta kylläkin kun
toiset ovat tilanneet, mutta kirjeenvaihto on ollut vilkasta ja palvelu
on pelannut ainakin sähköpostitse hyvin.
Katsotaan lomien jälkeen.
Joselina
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Carsoft 7.4

Viesti Kirjoittaja joselina »

mb300sd kirjoitti:Kyllä tuo Dealerin laittama lista pitää kutinsa kun otat huomioon että dieselit ja bensat käyttää hieman eri pinnejä. Siksi esim pinni 19, joka on OBD-testiä varten, ei esiinny sinun vermeessä ollenkaan koska dieseleihin OBD tuli käyttöön vasta 2004 malleihin.
Jos esim. hommaat sen CS:n niin sillä voit testata siten että maapiuha tulee 1-pinniin ja virtapiuha tulee 3-pinniin ja se yksikkö mitä haluat tutkailla valitaan tuon listan mukaan. CDI-moottorin testaukseen valitaan pinni numero 4 ja tomaattilaatikkoon taas pinni numero 10 ja CAN-väylän testiin pinnin:o 20 jne. Multiplekseri hoitaa itsenäisesti tämän pinnivaihdon mutta itse olen niin pienipalkkainen että jaksan siirtää mittapään eri kohtaan. Niinku huomaat niin jos K-line on tinattu suoraan pinniin numero 15 niin sillä voit testata vain mittaristoyksikön, et mitään muuta...
Mulla on samanlainen kohde kuin sullakin(CDI väykky -02) ja oon testaillu noita eri pinnejä että mitä kaikkea sieltä mahdollisesti löytyy, jos saat tuon CS:n niin voidaan vaihtaa kokemuksia vaikka yv:n sillä tämä ei taida niin monia kiinnostaa.
Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Mulla on pari hieman muutettua tiedostoa siihen CS:ään, laita vaikka yyveenä mailitiedot jos haluat kokeilla niitä. Mulla alkoi ainakin pelittään juuri samanlaisten ongelmien jälkeen.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Carsot pelittää

Viesti Kirjoittaja joselina »

mb300sd kirjoitti:Mulla on pari hieman muutettua tiedostoa siihen CS:ään, laita vaikka yyveenä mailitiedot jos haluat kokeilla niitä. Mulla alkoi ainakin pelittään juuri samanlaisten ongelmien jälkeen.
Nyt alkoi pelittämämään Carsoft 7.4 ja kiitokset avusta asiantuntioille.
Ei ollut ihan helppo saada toimimaan minun tiedoilla.
Tiedoksi, että läppäri 333mhz ja 64mb keskusmuistilla ja Win 98 ei
riitä tämän ohjelman käyttämiseen, heti kun kannoin pöytäkoneen auton viereen, Giganen AMD 512 keskusmuistilla, niin johan toimii.
Com-portissa kokeilin nopeuksia 9600 ja 14400, ehkä viimeksi mainittu on parempi.
Käsitin niin, että Digital Diagnoosi otsikon alla olevat osiot on Väykkyä varten ja Analog valikon alla olevat on vanhempia mesejä varten.
Special-valikossa live data CDI- testit toimivat, Aircoon muutamaan muuhun asiaan pääsin myös käsiksi. Ymmärsin, että ME-koodit ja testit ovat Bensiinimoottoreita varten. Olis mukava kuulla mitä muut ovat saaneet selville.
Terv "Joselina"
pheno
Viestit: 13
Liittynyt: 17.8.2006 19:19

Re: Carsoft 7.4

Viesti Kirjoittaja pheno »

Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)[/quote]

Olisko mahdollista saada tuo nettiosoite mistä tilasit? Näyttäisi noita olevan tarjolla vähän siellä sun täällä.
pheno
Viestit: 13
Liittynyt: 17.8.2006 19:19

Re: Carsoft 7.4

Viesti Kirjoittaja pheno »

pheno kirjoitti:Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)
Olisko mahdollista saada tuo nettiosoite mistä tilasit? Näyttäisi noita olevan tarjolla vähän siellä sun täällä.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Re: Carsoft 7.4

Viesti Kirjoittaja joselina »

pheno kirjoitti:
pheno kirjoitti:Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)
Olisko mahdollista saada tuo nettiosoite mistä tilasit? Näyttäisi noita olevan tarjolla vähän siellä sun täällä.
http://www.bizviet.net/tradeoffer_61526.html Tuolta tilasin ja sähköspostin välityksellä käytiin Lontoon murteella keskustelua.
He laittovat sieltä sähköpostilla maksuvaihtoehdot ja tarvittavat pankkitiedot ja sen lapun kanssa kävelin pankkiin ja 158 e lähti kohti kiinaa., Paketti tuli reilun viikon päästä.
Ei kai sen väliä mistä tilaa, kun vaan hinta on kohdillaan ja varmistettu, että ohjelmalevyke tulee mukana, se kun ei joka paikasta tule mukana.
Tällä palstalla olevien asiantuntioiden avustamana sain sen sitten asennettua.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Re: Carsoft 7.4

Viesti Kirjoittaja joselina »

joselina kirjoitti:
pheno kirjoitti:
pheno kirjoitti:Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)
Olisko mahdollista saada tuo nettiosoite mistä tilasit? Näyttäisi noita olevan tarjolla vähän siellä sun täällä.
http://www.bizviet.net/tradeoffer_61526.html Tuolta tilasin ja sähköspostin välityksellä käytiin Lontoon murteella keskustelua.
He laittovat sieltä sähköpostilla maksuvaihtoehdot ja tarvittavat pankkitiedot ja sen lapun kanssa kävelin pankkiin ja 158 e lähti kohti kiinaa., Paketti tuli reilun viikon päästä.
Ei kai sen väliä mistä tilaa, kun vaan hinta on kohdillaan ja varmistettu, että ohjelmalevyke tulee mukana, se kun ei joka paikasta tule mukana.
Tällä palstalla olevien asiantuntioiden avustamana sain sen sitten asennettua.
http://www.mavericktechnology.co.uk/mai ... nloads.htm
Tuolla pääsee kokeilemaan ohjelmaa. Hae alkusivulta sininen teksti
MERCEDES ja sen alta MB Screen shots
Terv Joselina
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuolta tulee samaan rahaan jo joitain (huonoja) asennusohjeitakin.
http://autodiag.sky.prohosting.com/interface.htm
Itse vekotin tulee kiinasta ja on siinä mukana rompullinen (toimimattomia) ohjelmiakin.

Katso ensin, että sinun autostasi löytyy se 38-napainen pistoke.
Minulla ei ole ja obd- portin kautta en saanut niin pelaamaan, niin että olisi hermot pitäneet. Pari kuukautta on nyt ollut käyttämättä.
Itse ohjelma ja se karamellilaatikko ilmeisesti toimii, mutta mutta, jotain kuitenkin uupuu, cdi- testeistä, tai live- datasta ei tule mitään, muuta kun virheilmoituksia.

Jospas tuota taas talvella kehtaisi katella.
Mb300sd taitaa tietää aiheesta jo niin paljon, että pystyy auttamaan.
Halpaa ja hyvää.....
Ainakin kun minun pakettini oli laitettu matkaan, niin olivat nauraneet ja pyöriskelleet maassa, niin että jytinä kävi...... :lol:
.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja joselina »

tuikku kirjoitti:.
Tuolta tulee samaan rahaan jo joitain (huonoja) asennusohjeitakin.
http://autodiag.sky.prohosting.com/interface.htm
Itse vekotin tulee kiinasta ja on siinä mukana rompullinen (toimimattomia) ohjelmiakin.

Katso ensin, että sinun autostasi löytyy se 38-napainen pistoke.
Minulla ei ole ja obd- portin kautta en saanut niin pelaamaan, niin että olisi hermot pitäneet. Pari kuukautta on nyt ollut käyttämättä.
Itse ohjelma ja se karamellilaatikko ilmeisesti toimii, mutta mutta, jotain kuitenkin uupuu, cdi- testeistä, tai live- datasta ei tule mitään, muuta kun virheilmoituksia.

Jospas tuota taas talvella kehtaisi katella.
Mb300sd taitaa tietää aiheesta jo niin paljon, että pystyy auttamaan.
Halpaa ja hyvää.....
Ainakin kun minun pakettini oli laitettu matkaan, niin olivat nauraneet ja pyöriskelleet maassa, niin että jytinä kävi...... :lol:
.
Jos auto merekistä riippumatta on OBD-2 yhteensopiva ja 16 napainen liitin, niin siinä toimii hyvin ELM323, tai ELM327 ja vaikkapa scanmaster-ilmaisohjelma. Siispä Bensiinimoottorit vm 2001> ja Dieselit vm2004.
Itsellä on Elm 323 ja hyvin toimii noissa vuosimalleissa, mutta
CDI-mersuissa on useimmiten 38-pinninen liitin konehuoneen sulakerasiassa ainakin vuoteen 2002 asti ja se tarvii käytännössä Carsoftin, tai vastaavan.
Elm-tuotteita löytyy suomessa osoitteesta Omega.fi
pheno
Viestit: 13
Liittynyt: 17.8.2006 19:19

Re: Carsoft 7.4

Viesti Kirjoittaja pheno »

joselina kirjoitti:
pheno kirjoitti:
pheno kirjoitti:Nytpä sain sen Carsoftin 7.4 kiinasta kotiovelle tuotuna ja sain sen ohjelmankin vaivoin asennettua. Hieno ohjelma, mutta yhteyttä autoon vain ei saada. Ohjelma ja purkki yrittää kyllä, mutta hetken perästä tulee viesti, ettei yhteyttä saatu. Onkohan vika käyttäjän tyhmyydessä, vai asetuksissa? Muuta asetusta en ohjelmasta löytänyt, kuin com-portin valinnan. Nyt olis apu tarpeen. (Joselina) (Elm:n kanssa yhteys toimii autoon)
Olisko mahdollista saada tuo nettiosoite mistä tilasit? Näyttäisi noita olevan tarjolla vähän siellä sun täällä.
http://www.bizviet.net/tradeoffer_61526.html Tuolta tilasin ja sähköspostin välityksellä käytiin Lontoon murteella keskustelua.
He laittovat sieltä sähköpostilla maksuvaihtoehdot ja tarvittavat pankkitiedot ja sen lapun kanssa kävelin pankkiin ja 158 e lähti kohti kiinaa., Paketti tuli reilun viikon päästä.
Ei kai sen väliä mistä tilaa, kun vaan hinta on kohdillaan ja varmistettu, että ohjelmalevyke tulee mukana, se kun ei joka paikasta tule mukana.
Tällä palstalla olevien asiantuntioiden avustamana sain sen sitten asennettua.
Auto on tosiaan W210 200 CDI -02. Pitääpä katsoa mitä plugeja tuolta löytyy.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mulla on kyllä se uusin elmscan5 ja mm. molemmat elmoscan ohjelmat.
C- mallissa kyllä toimivat, mutta löytää vaan ihan muutaman anturin tiedot.
W211 - mallissa, jossa on vaan can- väylä, ei toimi ollenkaan.

Carsoft, toimiessaan on täysin eri luokkaa näiden kanssa.

Nämä obd- portin kautta toimivat yleismallin ohjelmat ei löydä edes kaikkia herjoja.
On niistä viritykäytössä jotain apua, mutta tervepäisiä ei sekään juuri lohduta.
.
pheno
Viestit: 13
Liittynyt: 17.8.2006 19:19

Viesti Kirjoittaja pheno »

tuikku kirjoitti:.
Mulla on kyllä se uusin elmscan5 ja mm. molemmat elmoscan ohjelmat.
C- mallissa kyllä toimivat, mutta löytää vaan ihan muutaman anturin tiedot.
W211 - mallissa, jossa on vaan can- väylä, ei toimi ollenkaan.

Carsoft, toimiessaan on täysin eri luokkaa näiden kanssa.

Nämä obd- portin kautta toimivat yleismallin ohjelmat ei löydä edes kaikkia herjoja.
On niistä viritykäytössä jotain apua, mutta tervepäisiä ei sekään juuri lohduta.
.
Tämä on vain arvailua, mutta mahtaakohan olla olemassa 38pin <-> OBD2 adapteria, siinä olisi siis useampi johto liitetty siitä 38pin:nisestä yhteen OBD2:n johtoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”