savutus

Vastaa Viestiin
rehilliaho
Viestit: 5
Liittynyt: 24.6.2007 0:36

savutus

Viesti Kirjoittaja rehilliaho »

En tiedä mikä on kun en saa vastausta savutukseen
ole jo moneen kertaan ja monen paikkaan laittanut viasta mersusstani
v-tutaa ei se että en teiltä keltää vastausta saanut mutta kun ei kukaan pysty sanomaan edes korjaamolla asiasta mitään.
Kerron nyt tästä vielä kerran kun auto käy tyhjäkäyntiä niin se savuttaa kuin olis tulipalo tai vanha tojo käynnissä. Tähän autoon on laitettu jo kahdet mb--: vaihtosuuttimet ja ollut valohoidossa muutaman kerran eikö ole ees mersun maahan tuojalla miään keinoa tähän tai tää on niitä mesen hienouksia joista ei päästä eroon. Autoni on 210 200 cdi ajettu 280 000 km
automaatti vm- 2001 ja melkein kaikki herkut päälle.
Nyt kysynkin mitä näillä kilometreillä saa vielä odottaa tapahtuvan.
ps. kaikki suodattimet ja oljyt on vaihdettu joka paikkaan 2000 km sitten pakoputket on pesty sekä johdon päässä on ollut kaikkineen 4500 € edestä
Auttakaa minua ku joudu pitään auton ainakin 4 vuotta vielä pitoautoksi on hankittu.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7154
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko savu sinistä vai mustaa?
Kuuluuko moottorista mitään normaalista tyhjäkäynnistä poikkeavaa ääntä?
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Oispa mukava moista peliä katella :shock:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

mitens egr,eli pakokaasunkierrätys,villi arvaus :roll:
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

pakokaasunkierrätystä veikkaan minäkin jos paikallan tyhjäkäynnillä savuaa!
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

EGR tukkoon ja imusarjasta läpät naapurin tontille, sitten motarille 3:lla ajelemaan 110km/h pariksi tunniksi niin savuttaakohan enään ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko imusarja irrotettu ja tarkastettu läppien ja niiden käyttölaitteiden kunto ?
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
rehilliaho:
Pelkän sen tiedon perusteella, että autosi savuttaa, ei varsinaista vikaa voi vaan kun arvailla.
Se voi johtua niin monesta eri seikasta.
Täytyisi tietää oireista enemmän.

Jos savuttaa vaan tyhjäkäynnillä, mutta ei muuten ja muuten todellakin toimii, niin siihen en osaa mitään sanoa.

Periaatteessa savutus johtuu yleensä kahdesta häiriöstä.
Siis nämä ovat nyt sellaisia vikoja, joista ei tule mitään herjaa, tai tietoa vikamuistiin, välttämätä.

Yksi:
Jostakin vuotaa ahtopainetta "ulos" harakoille.
Jossakin on tukos, jonka seurauksena ei moottori saa sitä ilmamäärää, jonka sen painetiedon perusteella pitäisi saada.
Ahdin, tai imusarjan läpät ei toimi kunnolla.
Ahtopaineanturissa, pakokaasujen kierrätyksessä vika.
Siis häiriö on moottorin saamassa ilmamäärässä, joka jää liian pieneksi.
Eikä järjestelmä sitä tunnista.
Savu johtuu siitä, että seos on liian "rikkaalla".

Kaksi:
Mekaaninen, "oikea" vika.
Savutus johtuu siitä, että moottorista, tai ahtimesta on mennyt jotain rikki ja savu johtuu pakokaasuissa olevasta öljystä.
Tällaisia vikoja voisivat olla vaikkapa ahtimen rikkoontuminen, venttiilinvarren tiivisteet, männänrenkaat, kannen halkeama, männän rikkoontuminen...........ym,ym.
rehilliaho
Viestit: 5
Liittynyt: 24.6.2007 0:36

savutus 210 e 2001 200 cdi

Viesti Kirjoittaja rehilliaho »

Kiitos vastauksista. Sori kun en ole aikaisemmin kerennyt vastata kysymkseen mitä on jo tehty, tulee ensiksi oli 4-5 kertaa mesen huollossa asiasta, sitten vaihdettiin 2 vaihto suutinta, ja taas savuaa ja huoltoonn takaisin ei vikaa ajettiin vain. Jos multa kysytään että annanko kenkää, sitä on annettu, ei se siihen loppunut vaan otettiin hollossa pakoputi kokonaan ja pestii ja eii eii svua, tutki myös läpän toiminnat. Sitten menin ja ostin ilmamassaanturin eii eii... taas. Vein vihdoin liikkeesee jossa testatiin läpän toiminta. Turboa epäillään. Vaihdettiin ne 2 suutinta myös ja he synkronivat suuttimien paineet koska heillä on laitteet siihen Eii eiii... Oireet: Kun tulen valoihin pysähdyn, tyhjäkäyti tasinen ei katko kuten aikaisemmin, auto on automaatti joten vaihde on päällä ja jalka jarrulla kierrokset noin 600 mustaa savua alkaa tulla ja mua hävettää, yritän liikkua ettei se mun autoasta tuu mutta kun lähden jää melkoinen musta savupilvi paikoilleen. Vesi ok, 22000 ajettu öljyillä 0,5 litraa on menny. Joten se siitä harvasta veto on hyvä ei tukkonen.
Tässä tämä kertomus autosta 2001 200cdi automaatti
PS:
On olemmassa mesellä, joka autoon oma ohjelma tätä varten mutta kun soitin tampereelle meselle siellä sanottiin, että on olemassa takasin kierrätykseen ohjelma joka on vain auto kohtainen ja "salainen" ainoastaan sulle ja joka ohjelmoi mesen pisteessä. Joten tilasin sen mun oman ohjelman joka laitetaan 27/8 2007 saa nähdä oliko myynti kikka että saa mut pois ja en anna periksi. :roll:
Musman70
Viestit: 17
Liittynyt: 05.6.2006 13:41

Viesti Kirjoittaja Musman70 »

Kas......kohtalotoveri, meikäläisen pirssiin tehty samat taiat,paitsi suutinten vaihto koska arvot ovat priimat.
Viimeiseksi vaihtoehdoksi jää nyt sitten "regenointiventtiilin"...eli sen murkulan jossa on pieni ilmanputsari vaihto,kuulemma usein tähän syyllinen, tai sitten tosiaan tuosta softan muutoksestakin sanottiin kenties löytyvän apu.
Kerroppas sitten miten kävi,kun tuo softa on sisällä...itse aion koittaa ensin noiden venttiilien vaihtoa kun ovat kuulemma kulutustavaraa.....

-J
Musman70
Viestit: 17
Liittynyt: 05.6.2006 13:41

Viesti Kirjoittaja Musman70 »

Kävitkö hakemassa softan.....ja auttoiko?
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Egr- venttiili rikki, tai sen toimintaan liittyen toimintahäirö.
Kalvo rikki, tai alipainejärjestelmässä vuoto, tai venttili pikeentynyt toimintakyvyttömäksi.

Kun auto käy pienen hetken tyhjäkäyntiä, pitäisi EGR- venttiilin sulkeutua.
Nyt ei niin varmaan käy, vaan se päinvastoin hiljallee "liukuu" kokonaan auki.
Savutuksen alkaminen johtuu siitä, kun moottoriin ei menekkään enää "puhdasta" ilmaa.

Suutinvika ilmenee suunnilleen samanlaisena koko kierroslukualueella.
Johtuu toimintaperiaatteesta.
Kaikilla kaasupolkimen asennoilla suuttimen neula tekee kokolailla "saman työn", kaasupohjassa aukioloaika on vaan pidempi.
Siis suutintesti kertoo oikeastaan aikalailla oikean tilanteen.
Varulta ei kannata vaihtaa.
Koskee myös muita osia, se tulee kalliksi ja siitä tulee vaan paha mieli = huono yhdistelmä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”