Hajosiko virtalukko vai mikä meni?

Vastaa Viestiin
Homer
Viestit: 23
Liittynyt: 12.9.2012 20:14

Hajosiko virtalukko vai mikä meni?

Viesti Kirjoittaja Homer »

290td vm.96

Touhusin eilen uuden ikkunannostimen ja kattoluukun kanssa useita tunteja, käyttäen varsinkin luukun sähkömoottoria moneen otteeseen. Sitten kun sain homman valmiiksi ja laitoin avaimen virtalukkoon niin se ei liikahtanut lainkaan. Ajattelin että menikö virta niin vähiin ettei virtalukko toimi, mutta yleismittarikin sanoi sopimuksensa irti. Varmuudeksi kuitenkin latasin akun, mutta ei se avain liiku vieläkään.
Onko jotain mitä voin tehdä ennen kuin hommaan hinauksen maanantaina?


...niin, lähinnä mua kiinnostaa se, että tuliko virtalukko vain matkansa päähän vai johtuuko jumi noista muista hommista :?
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Kokeile ottaa akun kenkä irti hetkeksi
Homer
Viestit: 23
Liittynyt: 12.9.2012 20:14

Viesti Kirjoittaja Homer »

Nekin on olleet välillä irti. Pitääkö olla irti pidemmän aikaa?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kokeile vartti alkuun.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Homer
Viestit: 23
Liittynyt: 12.9.2012 20:14

Viesti Kirjoittaja Homer »

Nappasin piuhat irti ja lähdin elukoiden kanssa lenkille. Oli siis noin tunnin irti. Piuhat takaisin ja kokeilemaan avainta: edelleen jumissa, joten jäi kaksi vaihtoehtoa joista valitsin toisen -> väännän niin kovalla voimalla kuin pystyn ilman työkaluja ja kuinka ollakaan, avain liikahti. Käänsin takaisin nollaan ja kokeilin uudestaan. Nyt takelteli vielä vähän. Vielä uusi yritys molemmilla avaimilla ja nyt toimi pehmeästi.
Mieleen jäi kysymys, että toimiiko se jatkossakin; oliko tuo esimakua virtalukon lopullisesta jumista vai oliko se vain "hetken vika"?

Riittävästi oli jo harmia niistä kattoluukun vaijereista, jotka olivat luukun reunoilla kuin sinne heitettyä spagettia.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Se taitaa toimia infrapunalla se avain. Kun avaimen tökkää virtalukkoon joku haistelee että oikea avain on rasiassa. Silloin sähkömoottori vetää haitan pois edestä ja avain pääsee pyörähtämään. Automaatissa pitää olla muistaakseni P päällä ja taisi olla myös että jarru pohjassa. Putsaa siis avaimen infrapunapää sekä virtalukon vastaanotin niin ettei ole likaa ja infrapunavalo pääsee läpi. Ainakin pari vuotta uudemmissa näin.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jos on vielä metalliavaimella nii suosittelisin vaihtamaan uuden lukkopatruunan kun lukko vielä kääntyy.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Homer
Viestit: 23
Liittynyt: 12.9.2012 20:14

Viesti Kirjoittaja Homer »

Multiviri kirjoitti:Jos on vielä metalliavaimella nii suosittelisin vaihtamaan uuden lukkopatruunan kun lukko vielä kääntyy.
No mikä tuollainen vuoden 96 linkkuavain sitten mahtaa olla. Lukot aukeaa infrapunalla(?) ja avain on metallia?
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Sulla on metalliavain, josta multi puhuu. Uudempi on pelkkää muovia. Tai siis on joissakin niissä irroitettava osuus jolla saa ovien lukot auki, mutta sillä ei normaalisti mennä mihinkään ja virtalukkoon se ei sovi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”