Tyhjäkäynnin heittely lämppäristä

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Tyhjäkäynnin heittely lämppäristä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eipähän nuo murheet ota loppuakseen, tai tulee siis kaikki kerralla. Tänään yllättäen teki semmoista et kylmällä koneella, yli vrk:n seisomisen jälkeen, lähin kaupoilla käymään ja valoihin pysähtyessä tyhjäkäynti alkoi seikkailemaan. Ei sillä muuten, mutta 700 - 500 välille laski ja 500 pinnassa tuntui et moottori lähtee ihan ja justiinsa kävelemään. Kaasupolkimella tästä selvittiin, ei mielestäni käynnissä erikoisia 700-1000 välillä. Äkkiseltään googlella asiaa tutkimaan ja jossain oli tuosta sähköisestä lämppäristä puhetta. Seuraavalla kerralla napista pois ja ei päässy enää ihan tolkuttoman alas putoamaan.

Mutta siis, ei siinä yhteydessä selvinnyt mitä tämä nyt tarkoittaa. Suht yleistä kait, mutta kertooko jotain akun kunnosta, onko lämppäri tullut tiensä päähän vai löytyykö tähän jotain korjaavia toimenpiteitä?
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Ilmamassamittari rikki, commonrail paineanturi rikki.. Johonkin narun päähän (star) vian lukuun. :-)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

* päässä toki pitäis saada käytettyä, mutta lämppärin ollessa sammutettuna kierrokset pysyy suht tasaisena, eikä putoa tuonne viivalle asti. Näköjään tuossa 6-700 välillä pysyy, lämppärin kanssa tosiaan tippuu alemmas.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tokihan lisälämmitin haukkaa paljon virtaa, joka taas aiheuttaa kierrosten putoamista. Mutta en usko että jos kierrokset "humpaa", niin syy olisi lämppärissä. Lämmitin lienee hajotessaan oikeastaan oikosulussa, mikä näkyy akun tyhjenemisessä. Itselläni sähkölämppäri on oikosessa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”