Lisävalot, ei käynnisty enään
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.10.2015 12:54
Lisävalot, ei käynnisty enään
Eli aloin lisävaloja asentaan ja se johtosotku mikä lähti releeltä niin johot poikki ja uudet tilalle (netistä kaavio) niin eka pimeni pitkävalo vasemmalta ja menin testaamaan herätettä ajovalolta niin sekin pimeni. Oikealla toimii.
3 sulakerasiaa katottu ja kaikki ehjänä, mutta ei käynnisty enään.
Akku ollut tunnin poissa muttei alkanu pelittään et apua mikä vois olla????
Ajonestoa epäilisin! Starttaa muttei käynnisty.
Ajamalla talliin ja tunnin päästä ei lähe enään käyntiin.
Saako tuolla http://iyouwebuy.fi/mb-carsoft-74-vikak ... wgod-vkPIA luettua ajoneston ja kuitattua?
3 sulakerasiaa katottu ja kaikki ehjänä, mutta ei käynnisty enään.
Akku ollut tunnin poissa muttei alkanu pelittään et apua mikä vois olla????
Ajonestoa epäilisin! Starttaa muttei käynnisty.
Ajamalla talliin ja tunnin päästä ei lähe enään käyntiin.
Saako tuolla http://iyouwebuy.fi/mb-carsoft-74-vikak ... wgod-vkPIA luettua ajoneston ja kuitattua?
Akun irrottelulla näissä saadaan lisäongelmia jos jotain, ei korjausta.
"Johtosotku releeltä" oli niissä kytkennöissä jota lisäsit autoon ?
Jos käytit sulakkeita irti niin joku niistä on nyt väärässä paikassa ?
Kaukovalolla on oma sulake, samaten lähivalolla, kojelaudan päädyssä.
Ajonesto jos on päällä niin se on päällä eli ei tunnista avainta, ei tarvitse (eikä voi) kuitata millään muulla kuin auton avaimella pois.
"Johtosotku releeltä" oli niissä kytkennöissä jota lisäsit autoon ?
Jos käytit sulakkeita irti niin joku niistä on nyt väärässä paikassa ?
Kaukovalolla on oma sulake, samaten lähivalolla, kojelaudan päädyssä.
Ajonesto jos on päällä niin se on päällä eli ei tunnista avainta, ei tarvitse (eikä voi) kuitata millään muulla kuin auton avaimella pois.
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Lisävalot, ei käynnisty enään
Laatuapukkaa kirjoitti:Eli aloin lisävaloja asentaan ja se johtosotku mikä lähti releeltä niin johot poikki ja uudet tilalle (netistä kaavio) niin eka pimeni pitkävalo vasemmalta ja menin testaamaan herätettä ajovalolta niin sekin pimeni. Oikealla toimii.
3 sulakerasiaa katottu ja kaikki ehjänä, mutta ei käynnisty enään.
Akku ollut tunnin poissa muttei alkanu pelittään et apua mikä vois olla????
Ajonestoa epäilisin! Starttaa muttei käynnisty.
Ajamalla talliin ja tunnin päästä ei lähe enään käyntiin.
Saako tuolla http://iyouwebuy.fi/mb-carsoft-74-vikak ... wgod-vkPIA luettua ajoneston ja kuitattua?
Yllä olevan lisäksidealer kirjoitti:Akun irrottelulla näissä saadaan lisäongelmia jos jotain, ei korjausta.
"Johtosotku releeltä" oli niissä kytkennöissä jota lisäsit autoon ?
Jos käytit sulakkeita irti niin joku niistä on nyt väärässä paikassa ?
Kaukovalolla on oma sulake, samaten lähivalolla, kojelaudan päädyssä.
Ajonesto jos on päällä niin se on päällä eli ei tunnista avainta, ei tarvitse (eikä voi) kuitata millään muulla kuin auton avaimella pois.
onkos minkä ikäinen, millä koneella, laatikolla
ajonesto jos on mennyt omia aikojaan tai muuten sekaisin
niin hiukan bitejä ronkimalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Valoilla on suojaustoiminto, että jos lamppu ottaa liikaa tai liian vähän virtaa, niin se sammutetaan. Lamppu tai lamput syttyy uudelleen omia aikojaan, kun tilanne palaa oikeaksi ja järjestelmä haistaa että lampulle menee oikea määrä virtaa.
Ajonestolla ei pitäisi olla tekemisissä valojen johtojen kanssa. Eihän sieltä nyt kuitenkin oli irronnut tai katkaistu joku väärä johto tai sulake väärässä paikassa.
Ajonestolla ei pitäisi olla tekemisissä valojen johtojen kanssa. Eihän sieltä nyt kuitenkin oli irronnut tai katkaistu joku väärä johto tai sulake väärässä paikassa.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.10.2015 12:54
-97 220d, laatikko manuaali.
Johtosotkua en laittanu ko katoin netistä samanlaisen releen kytkentäkaavion.
Avaimen tunnistaa ja nätisti pyörii muttei lähe käyntiin.
Sulakkeet käytin irti jos joku olisi palanut, mutta en usko että meni väärään kohtaan. Yhden kerralla, kunnossa ja takas, seuraava.
Antaa olla nyt tallissa vähän aikaa, suunnitella mitä tekee ja alkaa seisontajarrun osia vaihtamaan ja jousikuppi työn alle.
Autosta ei katkottu mitään johtoja, lukuunottamatta vaihdoin ehjän umpion vasemmalle kun oli yks kiinnike hajalla.
Johtosotkua en laittanu ko katoin netistä samanlaisen releen kytkentäkaavion.
Avaimen tunnistaa ja nätisti pyörii muttei lähe käyntiin.
Sulakkeet käytin irti jos joku olisi palanut, mutta en usko että meni väärään kohtaan. Yhden kerralla, kunnossa ja takas, seuraava.
Antaa olla nyt tallissa vähän aikaa, suunnitella mitä tekee ja alkaa seisontajarrun osia vaihtamaan ja jousikuppi työn alle.
Autosta ei katkottu mitään johtoja, lukuunottamatta vaihdoin ehjän umpion vasemmalle kun oli yks kiinnike hajalla.
Ääni tälle, vaikka en mikään autosähkömies olekkaan.Meissenkeri kirjoitti:....Ajonestolla ei pitäisi olla tekemisissä valojen johtojen kanssa. Eihän sieltä nyt kuitenkin oli irronnut tai katkaistu joku väärä johto tai sulake väärässä paikassa.
Olisiko paha rasti palautaa kokeeksi kaikki siihen pisteeseen, missä kaikki vielä toimii?
Netissä kun tuntuu olevan yhtä monta oikeaa ohjetta samasta aiheesta, kuin mitä on kirjoittajia....ainakin itse monesti törmännyt tähän ongelmaan, varsinkin Jeepin kanssa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Tossa viikko sitten otettiin lintasta (s202) kojelauta pois ja ihmettelin että miksi hemmetissä kaikista suunnista menee virtalukkoon piuhoja, näytti siltä että tais mennä valokatlaisijalta nippu kanssa jooten kannattais nyt nuo johot mitkä valokytkimessä kiinni tarkistaa kytkentäkaaviosta josko kuitenkin menee virtalukolle....Meissenkeri kirjoitti:Valoilla on suojaustoiminto, että jos lamppu ottaa liikaa tai liian vähän virtaa, niin se sammutetaan. Lamppu tai lamput syttyy uudelleen omia aikojaan, kun tilanne palaa oikeaksi ja järjestelmä haistaa että lampulle menee oikea määrä virtaa.
Ajonestolla ei pitäisi olla tekemisissä valojen johtojen kanssa. Eihän sieltä nyt kuitenkin oli irronnut tai katkaistu joku väärä johto tai sulake väärässä paikassa.
Toinen ääni nettikytkentöjen luotettavuudelle ja sille että palauttaa kaiken ennalleen. Sitten kytkee ajatuksen kanssa vaikka täältä neuvoja kysyen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Nyt jälkeenpäin kun luen, niin ilmeisesti ostettu rele lisävaloille ja siihen kanta, jossa on johdot ja joku liitin perässä. Se liitin on katkottu pois ja liitetty rele autoon jotenkin, joka on aiheuttanut ongelmia valoille, mutta myös mahdollisesti auton käynnistyvyydelle.
Tämä viestittely foorumeilla on joskus haastavaa, kun ei ole kytkentäkaavioita tai mitään kuvia mukana, että mistä voisi tekstille saada tukea.
Auto siis -97 väykky ja alkuperäiseen kirjoitukseeni liittyen vielä varaus että en tiedä onko alkupään väyrysissä tuota mainitsemaani suojaustoimintoa väärän virta-arvon valoille. W211 ja W212 ja muut uudemmat mersut varmuudella toimivat mainitsemallani tavalla.
Tämä viestittely foorumeilla on joskus haastavaa, kun ei ole kytkentäkaavioita tai mitään kuvia mukana, että mistä voisi tekstille saada tukea.
Auto siis -97 väykky ja alkuperäiseen kirjoitukseeni liittyen vielä varaus että en tiedä onko alkupään väyrysissä tuota mainitsemaani suojaustoimintoa väärän virta-arvon valoille. W211 ja W212 ja muut uudemmat mersut varmuudella toimivat mainitsemallani tavalla.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.10.2015 12:54
Sait paremmin kirjotettua kuin ite. Vielä aikasempaan niin lisävalojen mukana tuli kauhean näköne johtosotku, sähöt 3osassa, teippiä ilman tinaa ja akulle lähti rosvolla kaks virtapiuhaa ym.. tuolla kaaviolla kytkin. Numerot ym.. samat ja pinnien määrä kans.Meissenkeri kirjoitti:Nyt jälkeenpäin kun luen, niin ilmeisesti ostettu rele lisävaloille ja siihen kanta, jossa on johdot ja joku liitin perässä. Se liitin on katkottu pois ja liitetty rele autoon jotenkin, joka on aiheuttanut ongelmia valoille, mutta myös mahdollisesti auton käynnistyvyydelle.
Tämä viestittely foorumeilla on joskus haastavaa, kun ei ole kytkentäkaavioita tai mitään kuvia mukana, että mistä voisi tekstille saada tukea.
Auto siis -97 väykky ja alkuperäiseen kirjoitukseeni liittyen vielä varaus että en tiedä onko alkupään väyrysissä tuota mainitsemaani suojaustoimintoa väärän virta-arvon valoille. W211 ja W212 ja muut uudemmat mersut varmuudella toimivat mainitsemallani tavalla.
Tuli mieleen tuo moniurahihna on kääntynyt (toisesta kohtaa kääntyy takas) niin eikö se pyöritä pumppua samalla niin oisko ajoitus menny pieleen? Neuvoa jos sais miten ajotukset laitetaan kohille.
Edit. lisävalojen piuhat otettu pois niin samassa tilassa kuin ennenkin. Mittaristossa palaa joku lampun kuva ja toista en nyt heti hoksaa??
Hehkuttaa, valo sammuu ja syttyy uudestaan eikä sammu, nämä uusia mitä aikasemmin ei ollut.
Mallentaako tuo indicator light Mersun omaa pitkää valoa ? Jos on, niin tuolla katkasijalla ei ole mitään virkaa. Sähkö kulkee suoraan releelle ja Lisäpitkät pelaavat auton omien pitkien valojen orjana, eli et saa sammutettua pelkkiä lisäpitkiä.
Yks mikä kannattaa tarkistaa että rele ei ota hurjasti virtaa pelatakseen. Silloin myös sammuu omat valot jos releen kuorma on liian suuri. Näin mulle kävi kun yhteen bemariin laitoin huonon releen, laadukkaampi rele paikoilleen ja homma funkkas.
Yks mikä kannattaa tarkistaa että rele ei ota hurjasti virtaa pelatakseen. Silloin myös sammuu omat valot jos releen kuorma on liian suuri. Näin mulle kävi kun yhteen bemariin laitoin huonon releen, laadukkaampi rele paikoilleen ja homma funkkas.
Viimeksi muokannut Jackpot, 22.11.2015 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersu.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.10.2015 12:54
Ymmärtääkseni tarkottaa auton omaa pitkää. No kuitenkin pimeni vasemmalta puolelta lamput tuolla tavalla.Jackpot kirjoitti:Mallentaako tuo indicator light Mersun omaa pitkää valoa ? Jos on, niin tuolla katkasijalla ei ole mitään virkaa. Sähkö kulkee suoraan releelle ja Lisäpitkät pelaavat auton omien pitkien valojen orjana, eli et saa sammutettua pelkkiä lisäpitkiä.
Tuoho edelliseen mitä laitoin niin tässähän sähkönen luukaksen pumppu nii ei se moniurahihna sitä taida pyörittää??
Soittasin autopuolen run**areita avuksi mutta saavat kummiskin enemmä tuhoa mitä mie
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.10.2015 12:54
Ei ole lisävalon johot enää paikalla. Sitten kun auto kunnossa niin haen uuden releen ja lisää kutistesukkaa.
Ei viimeksi syttyny omat valot vasemmalle, oikealla palaa. Käyn testaamassa nytten kun akku täynnä, eikä tehty mitään pariin päivään.
Eiköhän se mennyt oikeasta johdosta, kun vaihdoin ehjän umpion missä oli valmiina lisävaloille liitin, keltainesta johdosta, ruskea maa.
Ei viimeksi syttyny omat valot vasemmalle, oikealla palaa. Käyn testaamassa nytten kun akku täynnä, eikä tehty mitään pariin päivään.
Eiköhän se mennyt oikeasta johdosta, kun vaihdoin ehjän umpion missä oli valmiina lisävaloille liitin, keltainesta johdosta, ruskea maa.
Indicator light = merkkivalo, tarpeeton kuten katkaisijakin kun lisäkaukovalot kyseessä.Laatuapukkaa kirjoitti:Ymmärtääkseni tarkottaa auton omaa pitkää. No kuitenkin pimeni vasemmalta puolelta lamput tuolla tavalla.Jackpot kirjoitti:Mallentaako tuo indicator light Mersun omaa pitkää valoa ? Jos on, niin tuolla katkasijalla ei ole mitään virkaa. Sähkö kulkee suoraan releelle ja Lisäpitkät pelaavat auton omien pitkien valojen orjana, eli et saa sammutettua pelkkiä lisäpitkiä.
Tuoho edelliseen mitä laitoin niin tässähän sähkönen luukaksen pumppu nii ei se moniurahihna sitä taida pyörittää??
Soittasin autopuolen run**areita avuksi mutta saavat kummiskin enemmä tuhoa mitä mie
wiimax.fi
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.10.2015 12:54
Joo nyt niitä ilmaantu. Valot ei toimi mutta vilkku toimii.Jackpot kirjoitti:Ok. Mutta toista mieltä katkaisijasta , hyvä ne on saada poiski pelkät lisäpitkät .
Näkkyy olevan muutaki vikaa kuin toimimattomat lisäpitkät ja valot.
Mistä löytyy valoille sulakkeet? Vai onko enempää kuin nuo kolme sulakekoteloa?
Semmosen huomasin että epc valo syttyny. Pumppuuhan se taitaa viitata.. prkule. Löytyykö mistä bensapumpulle sulake tai miten voi testata että toimiiko?
Kuitenkin hehkun valo toimii nykyään oikein, siitä oli sulake väärässä kohtaa.
Ellei kohta (hyvällä tuurilla ) käynnisty niin alan ruostetöitä tekemään, auto pysyy tallissa niin kauan että voi ajamalla liikuttaa niin aikaa löytyy.
Vikakoodit pois ensin ja sit kattomaan mitä koodia pukkaa jos kerta lucas ja EPC valoa. Tosin käynnistymisen voi estää pelkkä ilman pääsy polttoainelinjaankin.
SAM (signaalin käsittelymoduli) boxi myös liittynee valoihin tämänikäisessä.
SAM (signaalin käsittelymoduli) boxi myös liittynee valoihin tämänikäisessä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.10.2015 12:54
Tiiän.. pitäs foorumia selata, mutta puhelin latauksessa ja tekemistä niin ei jouda. Mitenköhän sen näkis onko ilmaa järjestelmässä? Jotain lukenut muttei muista mitä siitä sanottiin.AK47 kirjoitti:Vikakoodit pois ensin ja sit kattomaan mitä koodia pukkaa jos kerta lucas ja EPC valoa. Tosin käynnistymisen voi estää pelkkä ilman pääsy polttoainelinjaankin.
SAM (signaalin käsittelymoduli) boxi myös liittynee valoihin tämänikäisessä.
Ainakin polttoaineensuodattimessa toisessa letkussa on puolet ilmaa ja puolet diisseliä..
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.10.2015 12:54