Tuuletin temppuilee.

Vastaa Viestiin
riku.k
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2010 8:51
Paikkakunta: Pori

Tuuletin temppuilee.

Viesti Kirjoittaja riku.k »

Terve!
Tuli ostettua tuollainen w210 220cdi -01:nen ja hetihän tuo alkoi temppuilemaan. :D
Eli tuuletin ei lähde aina käynnistäessä päälle, eikä tunnu mikään auttavan... hetken kun ajelee, ni jossain välissä tuokin sit herää henkiin.
Tuli eilen ajeltua vähän pidempi lenkki ja tuohan otti ja meni vallan pimeäksi. pari tuntia oli tuuletin vallan pimeänä ja hyttikin kerkes hiukan jo jäähtymään.. koti pihaan päästessä tuo sit alkokin yht'äkkiä puhaltaa ja toimii taas normaalisti. Tuuletin pitää myös ajoittain "krohinaa".. Ja tuossahan oli manuaali-ilmastointi.

Onkos kellään foorumilaisella tullu tällaisia ongelmia vastaan ja mistähän sitä nyt alkaa sit ensimmäiseksi vikaa etsimään? :)
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Moottorin hiilet?
riku.k
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2010 8:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja riku.k »

Ajattelin justiin painua ulos ja nyppiä tuon moottorin irti.. katsastetaan hiilet. :)
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

riku.k kirjoitti:Ajattelin justiin painua ulos ja nyppiä tuon moottorin irti.. katsastetaan hiilet. :)
Yleensä noissa menee se elektroninen säädin (moottorin kyljessä) mutta sen vikaantuminen ei kyllä noita krohinoita aiheuta. Jos hiilet on kunnossa niin säädin olisi seuraavana listalla.
makedemus
Viestit: 10
Liittynyt: 20.2.2008 15:18

Sama vika

Viesti Kirjoittaja makedemus »

Minulla on 300 eemelissä vm 96 sama vika, ei kylläkään pidä ääntä mutta toimii välillä ja välillä mykkänä. Ei toimi millään nopeudella.
Vaihdoin uuden moottorin mutta ei auttanut.
Nyt ihmettelen että missä voi olla vika, jos omaa päätä ei oteta huomioon :D
riku.k
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2010 8:51
Paikkakunta: Pori

löyty.

Viesti Kirjoittaja riku.k »

Eli löytyhän tuolta vika... etuvastukselta puhaltimelle tuleva johto yhdisti vaan hiukan heikosti. Uutta johtoa tilalle, ni johan alko puhaltamaan. :)
Saas nähdä, et mihin seuraavaksi tulee kipua.. :D
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: löyty.

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

riku.k kirjoitti:Eli löytyhän tuolta vika... etuvastukselta puhaltimelle tuleva johto yhdisti vaan hiukan heikosti. Uutta johtoa tilalle, ni johan alko puhaltamaan. :)
Saas nähdä, et mihin seuraavaksi tulee kipua.. :D
Ihan keskeltä johtoako yhdisti huonosti kun jouduit sen uusimaan, vai liittimistäkö? Siinä vaan syntyy lämpöä aika lailla siihen huonosti johtavaan kohtaan (ellei oikein huonosti johda. :) ).
riku.k
Viestit: 21
Liittynyt: 28.12.2010 8:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja riku.k »

siis nimen omaan liitin varmastikkin johti huonosti. :) Vaihdoin Molemmat johdot liittimineen, ni alkoi pelaamaan. Tuo tuulettimesta kuulunut rapinakin katosi.. vaikka tuo tosin ei varmastikkaan johdoista johtunut. Putsasin moottorin paineilmalla ja laitoin uuden raitisilmasuodattimen, jota tuolla ei alunperin ees ollu paikoillaan.
houla
Viestit: 2
Liittynyt: 02.7.2011 8:05

M-B 300 E TD Lämmityslaitteen etuvastus

Viesti Kirjoittaja houla »

Minulla on E 300 Td Avantgarde -98,valmistusvuosi -97.
Missä sijaitsee ko.mallin lämmittimen puhaltimen moottorin etuvastus,ns.siili-vastus?
Älä vain vastaa sen sijaitsevan etupenkin kojelaudan alla oikealla,sei ei ainakaan minun autossa ole siellä.
En ole vielä Suomesta löytänyt apua ko. etuvastuksen sijainnista 300 TD:n 1998 Avantgarden mallissa.
Höylä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siellä se on, moottorissa kiinni.
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: M-B 300 E TD Lämmityslaitteen etuvastus

Viesti Kirjoittaja MHe »

houla kirjoitti:Minulla on E 300 Td Avantgarde -98,valmistusvuosi -97.
Missä sijaitsee ko.mallin lämmittimen puhaltimen moottorin etuvastus,ns.siili-vastus?
Älä vain vastaa sen sijaitsevan etupenkin kojelaudan alla oikealla,sei ei ainakaan minun autossa ole siellä.
En ole vielä Suomesta löytänyt apua ko. etuvastuksen sijainnista 300 TD:n 1998 Avantgarden mallissa.
Höylä
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... /83_045__1
vissiin osa 218...
houla
Viestit: 2
Liittynyt: 02.7.2011 8:05

Kiitos MHe:lle

Viesti Kirjoittaja houla »

Kiitos kaaviosta MHe:lle. Minun autossa on osan 218 siili-vastuksen tilalla tulitikkuaskin kokoinen etuvastus,johon on juottamalla kiinnitetty 4 johtoa.
Voisiko joku minua viisaampi selittää,miksi minun autossa olevaa em.kuvattua etuvastusta ei tunnu kukaan tunnistavan.Onko autoni ainut muita erilaisella etuvastuksella varustettu 300 TD maailmassa?
Onko MHe:llä mahdollisesti saatavilla kaaviokuva,jossa etuvastus on toisenlainen kun ns.siilivastus?
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ei kuvaa ole kummempaa, mutta tarkistappas nuo kaikki varaosanumerot, joissa lukee "blower regulator" (eli myös osa 221). Mun huonolla venäjällä noissa lukee että korvaa edellisen osanron. Google löytää noilla ainakin monenmoista lirpaketta... (niin ja katso se omasi numerokin, täsmäkö noihin...)
pikku-ukko
Viestit: 31
Liittynyt: 02.11.2010 14:20

Viesti Kirjoittaja pikku-ukko »

Antakaas nyt sit vinkki mistä alan vikaa hakeen kun mulla tuuletin pyörii koko ajan,kun virrat päällä 320cdi 2001
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

pikku-ukko kirjoitti:Antakaas nyt sit vinkki mistä alan vikaa hakeen kun mulla tuuletin pyörii koko ajan,kun virrat päällä 320cdi 2001
Vaikkaus flektin ohjausyksikölle, sijaitsee pyöräkotelossa...
pikku-ukko
Viestit: 31
Liittynyt: 02.11.2010 14:20

Viesti Kirjoittaja pikku-ukko »

Olisko tarkempaa tietoa vaikka kuva ja kuinkahan arvokas tuo olisi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”