W210 220CDI ilmastoinnin kompura ja flekti sammuu?

Vastaa Viestiin
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

W210 220CDI ilmastoinnin kompura ja flekti sammuu?

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Eli tuollainen vika päällä. Vikakoodit luettu ja mitään ei näytä. Kyseessä on automaatti ilmastointi eikä näytöltäkään ilmaannu muita vikakoodeja kuin aurinko tunnistin. Flekti ja kompura lähtee päälle kun auton käynnistää, mutta sammuvat viim. parin minuutin päästä. Ainetta on oikea määrä eikä ole vuotanut. Huolto on tehty viime viikon lopulla. Teki tämän kerran aikaisemmin. Ajettiin pidempää lenkkiä ja huomasin että ilmastointi ei puhaltanut kylmää. Pysähdyttiin tankkaamaan ja sen jälkeen taas toimi. Eilen sitten tuli vika päälle niin että ei enää pysy päällä kuin hetken joka käynnistyksen jälkeen. Flektin ohjausboksissa vika, vai missä? Vaikea myös nähdä kumpi sammuu ensin, kompura vai flekti, mutta näyttäisi siltä että kompura. Flekti myö pyörii normaalisti, sen ajan kun pysyy päällä. Apua kaivataan että ei lomareissulla paahduta autoon.

Missä tarkalleen sijaitsee ohjainboksi ja mitä pitää irroittaa että saa irti. Ja voiko vika olla jossain muualla? Höyrystimen lämpötila-anturin arvo näyttää 64-68, mutta johtuu varmaan siitä että kompura ja flekti eivät pysy päällä? Kompuran paineet pyörii 11-1 välillä tyhjäkäynnillä ja ajossa 7. Lauhdutimen arvot ok. Tyhjäkäynnillä enint päälle 40 ja ajossa n 26.

Auto on E 220CDI -00 facelift automaatti ilmastoinnilla
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Eikö kukaan uskalla veikata mitään? Otin tänään boksilta johtonipun irti ja laitoin auton käydessä takaisin paioilleen. Sen jälkeen flekti pyöri liian kovaa hetken ja taas sammui. Ei kylläkään viisasta virtapiikkien takia. Mutta voisiko viitata boksivikaan?

Osaako joku sanoa millainen pitää olla välyksen kompurassa? Jos siellä on liikaa löysiä?
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Eikös tässä mallissa ole vain yksi iso sähköflekti? Ettei ole viskoa ja erillisiä flektejä kennon edessä. En usko että vika on flektin ohjainboksissa, jos ne sammuvat samoihin aikoihin. Itsellä oli vikaa ko boksissa, ja se ei vaikuttanut kompuran toimintaan. En varmuudella mitään sano, mutta mulla tosin on visko ja erilliset flektit. Kyl vika on jossain muualla kuin tässä ohjainyksikössä.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4274
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W210 220CDI ilmastoinnin kompura ja flekti sammuu?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

klassikko kirjoitti:Eli tuollainen vika päällä. Vikakoodit luettu ja mitään ei näytä. Kyseessä on automaatti ilmastointi eikä näytöltäkään ilmaannu muita vikakoodeja kuin aurinko tunnistin. Flekti ja kompura lähtee päälle kun auton käynnistää, mutta sammuvat viim. parin minuutin päästä. Ainetta on oikea määrä eikä ole vuotanut. Huolto on tehty viime viikon lopulla. Teki tämän kerran aikaisemmin. Ajettiin pidempää lenkkiä ja huomasin että ilmastointi ei puhaltanut kylmää. Pysähdyttiin tankkaamaan ja sen jälkeen taas toimi. Eilen sitten tuli vika päälle niin että ei enää pysy päällä kuin hetken joka käynnistyksen jälkeen. Flektin ohjausboksissa vika, vai missä? Vaikea myös nähdä kumpi sammuu ensin, kompura vai flekti, mutta näyttäisi siltä että kompura. Flekti myö pyörii normaalisti, sen ajan kun pysyy päällä. Apua kaivataan että ei lomareissulla paahduta autoon.

Missä tarkalleen sijaitsee ohjainboksi ja mitä pitää irroittaa että saa irti. Ja voiko vika olla jossain muualla? Höyrystimen lämpötila-anturin arvo näyttää 64-68, mutta johtuu varmaan siitä että kompura ja flekti eivät pysy päällä? Kompuran paineet pyörii 11-1 välillä tyhjäkäynnillä ja ajossa 7. Lauhdutimen arvot ok. Tyhjäkäynnillä enint päälle 40 ja ajossa n 26.

Auto on E 220CDI -00 facelift automaatti ilmastoinnilla
mitäs *:ri näytti kun "tilanne" oli pällä

Järjestelmän paineet välillä 11-1bar?
(1bar on liian vähän kompura sammu)

vikaa voi haeskella paineanturista, johdoista, etusam:ista,
ohjain boxsista, käyttö panelista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

Viesti Kirjoittaja klassikko »

En tiedä mitä * näytti kun enollut paikalla testiä tehdessä. Tuosta painearvosta puuttuu vitonen eli paineet liikkuu 11-15 välillä tyhjäkäynnillä. Huomenna saan koeteltua toisella ohjainboksilla. Uuden painekytkimen saan käsiini viim. ylihuomenna. Onko noissa näyttöpaneeleissa yleensä vikoja? Entä tuo höyrystimen lämpötila-anturi? Voiko se viallisena aiheuttaa tuollaisen vian? Tai lauhduttimen tukkoisuus?
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Hyvä epäilys kyllä on että kuivain ja/tai painekytkin olisi tukossa. Kuuluuko kuivaimelta lähtevän ohuen putken olla lämmin vai kylmä? Nyt ainakin lämmin. Ja muutenkin ei taida koskaan olla vaihdettu. Lauhdutin ei ollut mikään älyttömän lämmin kun äsken kokeilin käydessä.
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Auto menee huomenna sähkömiehelle tutkittavaksi. Yritetään paikallistaa vika. Kuivaimen, painekytkimen ja ohjaiboksin vaihdot eivät auttaneet. Kompura ja flekti pyörivät 1-3 minuuttia ja sen jälkeen sammuvat. Joku anturi tai sähköpuoen vika tuon melkein pitää olla. Mekaaniseen vikaan en oikein jaksa uskoa. Kompura kuitenkin lähtee päälle ja päällä ollessaan lykkää kylmää. Tältä sähkökaverilta pitäisi ainkin löytyä kunnolliset testerit sähköpuolen vikojen etsintään ja lisäksi tuntuu olevan perillä hyvin kyseisten autojen sähköistä.Toivotaan parasta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29232
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nämä ongelmat pitäisi selvitä kohtuullisen helposti Starilla tutkien, ellei vikakoodeja tule niin mitta-arvoista näkee mikä on pielessä.
Ilmeisesti on ihan varmaa että kylmäainetta on järjestelmässä oikea määrä eli 1000 grammaa ?
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

vika on höyrystimen lämpötila-anturissa...kuten toisella palstalla selvisi ?

.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”