minun poiskytkentä napissa on 6johtoa,minkä väriseen niistä täräytän 12v? ku näky auton korimalli jo muilla vaihtuvan. auto on w210 220cdi farkku -99tapio89 kirjoitti:Webaston poiskytkentänapilta menee suora johto webaston herätepinniin. Vinkvink.
Webasto napista päälle ?
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 15.10.2013 20:09
- Paikkakunta: iisalami
Lähteekös tai pöhähtääkös tää webasto ees hetken tästä kytkennästä jos vaikkapa kiertovesipumppu on sökö?
Itellä kun toi webasto tuntuis olevan ihan mykkä mut ei huvita kauheesti ees vikaa ettiä kun testit oottelee kylmiä,laittelempa siis piuhan ekana.
Itellä kun toi webasto tuntuis olevan ihan mykkä mut ei huvita kauheesti ees vikaa ettiä kun testit oottelee kylmiä,laittelempa siis piuhan ekana.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mikäs tämä tällainen WIS on? ja miten pääsen näihin kuviin käsiksi?tähtikuljettaja kirjoitti:WIS:istä löytyy mersujen kytkentäkaaviot, sekä sellaisen auton jossa on pelkkä ajonaikainen lämmitin että sellaisen jossa "stationary heater".janihei kirjoitti:kiinnostais tehdä tää omaan w220 koppaan mistäköhän löytäis sähkökaavion
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
voiskos joka jolla on tuonne wissiin pääsy niin laittaa vaikka yv mulle kytkentä kaavion tuosta w210 -01 puhallin systeemistä, tartteis saada tietää mitä kautta mikäkin piuha kulkee lämppärin säätimelle sekä puhaltimelle, sekä juurikin tuon kuskin jalkatilassa olevan liittimen johdon reitti mihinkä pannaan tuon webastolta käsky pyörittään puhallinta, vaikeesti selitetty mutta toivottavasti ymmärsitte, selvennän vielä tiedän kyllä missä se liitin on mihin se piuha kytketään jne mutta tahdon vain tietää mihin ja minkä kautta se johto menee.
ja kaavio olisi eduksi, jos sellaista on mahtollisesti saatavilla,
olen piirtänyt täydellisen asennuskaavion w210 meseen jälkiasennettavalle weballe sekä kellolle, mutta haluaisin tuon auton oman alkuperäisenkin johdon siihen piirtää ja boksit/liittimet, jotta se olisi täydellinen ja saisi siittä apua sitten muillekkin samaa asiaa pähkäilijöille. oman piirtämäni kaavion,asennus ohjeet ja tarvike listan panen jakoon tänne kuvien kera kun saan laitteen ensi viikolla kotio notta pääsee asentamaan.
ja kaavio olisi eduksi, jos sellaista on mahtollisesti saatavilla,
olen piirtänyt täydellisen asennuskaavion w210 meseen jälkiasennettavalle weballe sekä kellolle, mutta haluaisin tuon auton oman alkuperäisenkin johdon siihen piirtää ja boksit/liittimet, jotta se olisi täydellinen ja saisi siittä apua sitten muillekkin samaa asiaa pähkäilijöille. oman piirtämäni kaavion,asennus ohjeet ja tarvike listan panen jakoon tänne kuvien kera kun saan laitteen ensi viikolla kotio notta pääsee asentamaan.
Moi!
Minua kiinnostaisi tuon KV pumpun kytkentä W638:ssa.
Eberin sainkin jo henkiin, mutta lisäksi pitää painaa REST nappulaa, jotta saan KV pumpun ja tuulettimen päälle.
Laittelin mersu foorumin ohjeiden mukaan kuskin penkin alle vaihtokytkin releet Eberin piuhoihin (SIN/MUS) ja (KEL/VIHR). Täällä olisi olut helpompi tapa, mutta löysin liian myöhään. Jälkeen päin ihmettelen, että miksiköhän noihin molempiin pitää laittaa 12V, jotta lähtee käyntiin.
Tuulettimen ohjauspiuhan (KEL/MUS) löysin keskikonsolista, mutta vielä on hakusessa tuo KV pumpun ohjauspiuha (ohjeen mukaan se on (PUN/VIRH), mutta sitä en vielä onnistunut paikallistamaan. Missäköhän se voisi luurata, vai olisiko tässä 2003 mallissa vaihdettu piuhan väriä.
Minua kiinnostaisi tuon KV pumpun kytkentä W638:ssa.
Eberin sainkin jo henkiin, mutta lisäksi pitää painaa REST nappulaa, jotta saan KV pumpun ja tuulettimen päälle.
Laittelin mersu foorumin ohjeiden mukaan kuskin penkin alle vaihtokytkin releet Eberin piuhoihin (SIN/MUS) ja (KEL/VIHR). Täällä olisi olut helpompi tapa, mutta löysin liian myöhään. Jälkeen päin ihmettelen, että miksiköhän noihin molempiin pitää laittaa 12V, jotta lähtee käyntiin.
Tuulettimen ohjauspiuhan (KEL/MUS) löysin keskikonsolista, mutta vielä on hakusessa tuo KV pumpun ohjauspiuha (ohjeen mukaan se on (PUN/VIRH), mutta sitä en vielä onnistunut paikallistamaan. Missäköhän se voisi luurata, vai olisiko tässä 2003 mallissa vaihdettu piuhan väriä.
W220 rest napin herättely
Löytyiskö apuja tuon rest napin herättelyyn kaaviota?
Olisi tarkoitus hommata tuohon ajonaikaiseen webastoon tollanen kaukoohjattu ajastus mut päänvaivaa aiheuttaa tuon sisälämmittin puhaltimen sekä kiertovesipumpun herättely. Joka oikeestaan parhaiten mielestäni lähtis juurikin kivuttomasti tolla rest toiminnolla skulaan parhaiten. Eli tarkoitus olisi simuloida napinpainamista ulkopuolisella kauko-ohjaimella jolloin kaikki muut lähtis päälle.
Olisi tarkoitus hommata tuohon ajonaikaiseen webastoon tollanen kaukoohjattu ajastus mut päänvaivaa aiheuttaa tuon sisälämmittin puhaltimen sekä kiertovesipumpun herättely. Joka oikeestaan parhaiten mielestäni lähtis juurikin kivuttomasti tolla rest toiminnolla skulaan parhaiten. Eli tarkoitus olisi simuloida napinpainamista ulkopuolisella kauko-ohjaimella jolloin kaikki muut lähtis päälle.
Re: W220 rest napin herättely
Miksi siihen rst nappulaan pitää kajota?Jopi73 kirjoitti:Löytyiskö apuja tuon rest napin herättelyyn kaaviota?
Olisi tarkoitus hommata tuohon ajonaikaiseen webastoon tollanen kaukoohjattu ajastus mut päänvaivaa aiheuttaa tuon sisälämmittin puhaltimen sekä kiertovesipumpun herättely. Joka oikeestaan parhaiten mielestäni lähtis juurikin kivuttomasti tolla rest toiminnolla skulaan parhaiten. Eli tarkoitus olisi simuloida napinpainamista ulkopuolisella kauko-ohjaimella jolloin kaikki muut lähtis päälle.
Lämpölaite herää kun syöttää yhteen johtoon lämpölaitteen taakse tai sitten kuskin jaloissa olevaan johtoon virtaa kytkevän releen kautta. Lisäksi tarvitset yhden vaihtoreleen jolla ohjaat kiertovesipumpulle maan kun webasto toimii ajastimen kautta.
Ajastimesta ohjaus kytkevälle releelle joka sitten käskyttää webastoa, vaihderelettä ja lämpölaitetta.