CLK 430:n termarin vaihto
CLK 430:n termarin vaihto
Kylmillä keleillä lämmöt nousee piirua vaille 80 astetta ja Mersussahan ei pitäisi vilun tulla? Termari on kai tuossa kait tuo 87 asteinen.
Katselin, että aika ahtaalta näyttää paikat. Onnistuuko vaihto irroittamatta muuta sälää, kuin tuon suodatinkotelo järkäleen ja paljonko varaan nestettä katoavan tilalle?
Katselin, että aika ahtaalta näyttää paikat. Onnistuuko vaihto irroittamatta muuta sälää, kuin tuon suodatinkotelo järkäleen ja paljonko varaan nestettä katoavan tilalle?
Eipä siinä tainnut mitään erikoista olla. Ylävesiletku irti ja pari pulttia. Pitiköhän hihna käyttää pois. Uudemmassa kiristimessä saa väännettyä rungosta 17-millisellä avaimella mutta vanhemmassa taisi pitää vääntää hihnapyörän pultista (molempia vastapäivään).
Onko sulla hanaa syylärissä? Siitä saa näppärimmin valutettua litran-pari ulos. Itse vaihdoin termostaatin samalla, kun laitoin lämppärin alavesiletkuun, joten jouduin tyhjentämään kaikki pois, mitä tuli.
t.
Risto
Onko sulla hanaa syylärissä? Siitä saa näppärimmin valutettua litran-pari ulos. Itse vaihdoin termostaatin samalla, kun laitoin lämppärin alavesiletkuun, joten jouduin tyhjentämään kaikki pois, mitä tuli.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Se aina riippuu vähän vehkeestä. Jommassa kummassa päässä pitäisi olla n. 15 mm pyörylä (hana) ja siitä 90 astetta jonnekin päin letkulähtö.
Edellisessä 124:ssa se oli vänkärin puolella hana osoitti eteenpäin ja lähtö sivulle. Nykyisessä on paikka hanalle kuskin puolella sivulla ja letkulähtö alaspäin. Liekö säästösyistä kuitenkin hanan paikka tulpattu. Toisaalta letkulähtö on palkkia vasten, joten ei sinne saisi letkuakaan.
Liekö 208:n keula lyhempi tai jotain. Tai sitten totuin siihen, että suoran kuutosen kanssa oli edellisessä vielä vähemmän tilaa. Nyt tuntuu tuo 211:n moottoritila suorastaan tilavalta.
t.
Risto
Edellisessä 124:ssa se oli vänkärin puolella hana osoitti eteenpäin ja lähtö sivulle. Nykyisessä on paikka hanalle kuskin puolella sivulla ja letkulähtö alaspäin. Liekö säästösyistä kuitenkin hanan paikka tulpattu. Toisaalta letkulähtö on palkkia vasten, joten ei sinne saisi letkuakaan.

Liekö 208:n keula lyhempi tai jotain. Tai sitten totuin siihen, että suoran kuutosen kanssa oli edellisessä vielä vähemmän tilaa. Nyt tuntuu tuo 211:n moottoritila suorastaan tilavalta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Löysää lukkopelti. Silloin syyläri liikkuu hieman ja saa lisätilaa. Kiristimen saa kyllä löysättyä alakautta ilmankin.
Mulla kiristin leipo kiinni. Vaihdoin samalla termarin, kiristimen ja sen välirullan (todella pitkä pultti) ja vesipumpunkin ilman lukkopellin löysäystä. Oli kädet verillä.
Nyt olisin viisaampi ja irrottaisin sen lukkopellin kun tarvitsen lisää tilaa keulalla.
Mulla kiristin leipo kiinni. Vaihdoin samalla termarin, kiristimen ja sen välirullan (todella pitkä pultti) ja vesipumpunkin ilman lukkopellin löysäystä. Oli kädet verillä.
Nyt olisin viisaampi ja irrottaisin sen lukkopellin kun tarvitsen lisää tilaa keulalla.
No ei tullu vaihdettua viimetalvena ja nyt on seuraava siperia edessä. Kokeilin irrotella tuossa kesällä ja sainkin letkun klemmarin irti. No sit ei ollut kyllä tilaa nitkutella letkua irti. On kai lämmöstä napannut lujaan kiinni. Termarin sais irti kyllä hyvinkin.
Pitää kai kokeilla vielä tuota syylärin kallistamista, ennen kuin pakkaset on sellaisia, et alkaa taas tuleen puuroa pakoputkesta.
Pitää kai kokeilla vielä tuota syylärin kallistamista, ennen kuin pakkaset on sellaisia, et alkaa taas tuleen puuroa pakoputkesta.