Facelift 220cdi painetta ylävesiletkuun + kansi remonttia
Facelift 220cdi painetta ylävesiletkuun + kansi remonttia
Hola.
Nyt tietäjiltä apuja, kiitos.
Hommasin otsikon kaltaisen väykyn jossa oli pelkkää vettä jäähyjärjestelmässä, pakkasten lähestyessä avasin ylävesiletkun klemmarin ja lisäsin valutetun veden määrän pakkasnestettä, kaikki oli ok, kunnes syttyi check coolant merkki.. Ajattelin että ilmaa oli jäänyt järjestelmään ja nyt pidemmän reissun(+500km) jälkeen halusi lisää nestettä. Nestettä lisätessä olikin jonkun verran painetta paisarissa.. Nestettä masiinaan ja kone tulille - > tarkkailua ja huomasin että ylävesiletku pysyy kylmänä ja alkaa kovettua... Lämmintä puhaltaa sisälle ajossa ihan ok, parkissa ei vesi jaksa kiertää pumpun varassa (kiertovesipumppu sökö). Nyt hukkailee pikkuhiljaa nestettä (yod näk paisarin kautta) eikä mitään muita kansipahvi vikaan vinkkaavia merkkejä ole... Olisikos fiksummilla antaa neuvoja? Autolla ajetaan kuitenkin sen +50 km per päivä joten kuntoon pitäis saada..
Edit : otsikkoa tarkennettu
Nyt tietäjiltä apuja, kiitos.
Hommasin otsikon kaltaisen väykyn jossa oli pelkkää vettä jäähyjärjestelmässä, pakkasten lähestyessä avasin ylävesiletkun klemmarin ja lisäsin valutetun veden määrän pakkasnestettä, kaikki oli ok, kunnes syttyi check coolant merkki.. Ajattelin että ilmaa oli jäänyt järjestelmään ja nyt pidemmän reissun(+500km) jälkeen halusi lisää nestettä. Nestettä lisätessä olikin jonkun verran painetta paisarissa.. Nestettä masiinaan ja kone tulille - > tarkkailua ja huomasin että ylävesiletku pysyy kylmänä ja alkaa kovettua... Lämmintä puhaltaa sisälle ajossa ihan ok, parkissa ei vesi jaksa kiertää pumpun varassa (kiertovesipumppu sökö). Nyt hukkailee pikkuhiljaa nestettä (yod näk paisarin kautta) eikä mitään muita kansipahvi vikaan vinkkaavia merkkejä ole... Olisikos fiksummilla antaa neuvoja? Autolla ajetaan kuitenkin sen +50 km per päivä joten kuntoon pitäis saada..
Edit : otsikkoa tarkennettu
Viimeksi muokannut mdc666, 18.12.2017 8:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Miksi se paisarin kautta vuotaisi? Tarkoitatko korista ylipaineen takia? Painettahan kuumassa moottorissa kuuluukin olla eli korkkikin taitaa olla kunnossa (kansipahvi oli kunnossa niin sieltä ei tule painetta).
Annoitko käydä kuumana paikallaan, tarkistit ettei vesipumpulta juokse nesteet ulos?
Jos ei öljyjen joukkoon mene niin jonnekin muualle sen veden täytyy mennä.
Yllättävän paljon paremmin pysyy järjestelmässä puhdas vesi verrattuna nestesekoitukseen. Mikäs muu selitys edellisellä omistajalla oli veden käyttöön kuin vesivuoto?
Annoitko käydä kuumana paikallaan, tarkistit ettei vesipumpulta juokse nesteet ulos?
Jos ei öljyjen joukkoon mene niin jonnekin muualle sen veden täytyy mennä.
Yllättävän paljon paremmin pysyy järjestelmässä puhdas vesi verrattuna nestesekoitukseen. Mikäs muu selitys edellisellä omistajalla oli veden käyttöön kuin vesivuoto?
Moro.
Juuri tehty vesipumppu remppa oli syynä... Tosin tuo "jäähdytinneste" on sellaista sotkua ettei paremmasta väliä. Kansipahviahan ei ole tarkistettu mitenkään mutta muita oireita veden hukkumiselle on keksi enää... Lämmöt pysyy hienosti 80-83 astetta pitkässä ajossa ja lämmöy nouseekin kohtuu hyvin noihin lukemiin (paremmin kuin edellinen c200cdi) kokeilen kunnon huuhtelua jäähdytysjärjestelmään varmaankin seuraavaksi... Eli vedot on tallella, ei pöllöyttele höyryä pakoputkesta, käynnistyy hyvin, öljyton ok, vedessä ei näy öljyä (kaikkea muuta kylläkin)
Juuri tehty vesipumppu remppa oli syynä... Tosin tuo "jäähdytinneste" on sellaista sotkua ettei paremmasta väliä. Kansipahviahan ei ole tarkistettu mitenkään mutta muita oireita veden hukkumiselle on keksi enää... Lämmöt pysyy hienosti 80-83 astetta pitkässä ajossa ja lämmöy nouseekin kohtuu hyvin noihin lukemiin (paremmin kuin edellinen c200cdi) kokeilen kunnon huuhtelua jäähdytysjärjestelmään varmaankin seuraavaksi... Eli vedot on tallella, ei pöllöyttele höyryä pakoputkesta, käynnistyy hyvin, öljyton ok, vedessä ei näy öljyä (kaikkea muuta kylläkin)
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tarkist tuleeko paisunta säilöön ihan pieniä kupliamdc666 kirjoitti:Moro.
Juuri tehty vesipumppu remppa oli syynä... Tosin tuo "jäähdytinneste" on sellaista sotkua ettei paremmasta väliä. Kansipahviahan ei ole tarkistettu mitenkään mutta muita oireita veden hukkumiselle on keksi enää... Lämmöt pysyy hienosti 80-83 astetta pitkässä ajossa ja lämmöy nouseekin kohtuu hyvin noihin lukemiin (paremmin kuin edellinen c200cdi) kokeilen kunnon huuhtelua jäähdytysjärjestelmään varmaankin seuraavaksi... Eli vedot on tallella, ei pöllöyttele höyryä pakoputkesta, käynnistyy hyvin, öljyton ok, vedessä ei näy öljyä (kaikkea muuta kylläkin)
kaasutelessa, termrissa mitään töhnää
vuotojen hakuun waterweter sekoitusta jos vuotaa jonnekin niin häviää nopeammin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Laskin eilen nesteet ulos ja huuhdoin vedellä ylimääräset töhnät pois. Laitoin jäähdytysjärjestelmän täyteen vettä ja annoin nakutella tyhjäkäynnillä n. 20 min. Välillä pulauttelee isompia kuplia, joko on vielä ilmaa järjestelmässä taikka sitten kerää pakokaasua sopivan kuplan ja pulauttaa sen ulos...?!? Tuo töhnä mitä paisariin oli kertynyt oli kuin "syylärisementtiä" tod näk edellisen omistajan tekosia 
Öljyä ei ainakaan eilen tullut veden pinnalle, varmaankin vuotaa pakokaasua vesitilaan....
Ensikuussa tod näk napataan kansi irti, ponnistetaan ja vaihdetaan kansipahvi.

Öljyä ei ainakaan eilen tullut veden pinnalle, varmaankin vuotaa pakokaasua vesitilaan....
Ensikuussa tod näk napataan kansi irti, ponnistetaan ja vaihdetaan kansipahvi.
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Testaa se mitä sieltä pulahtelle kuplina kaasuanlysatorilla jos näytää häkää olevan niin homma on selvämdc666 kirjoitti:Laskin eilen nesteet ulos ja huuhdoin vedellä ylimääräset töhnät pois. Laitoin jäähdytysjärjestelmän täyteen vettä ja annoin nakutella tyhjäkäynnillä n. 20 min. Välillä pulauttelee isompia kuplia, joko on vielä ilmaa järjestelmässä taikka sitten kerää pakokaasua sopivan kuplan ja pulauttaa sen ulos...?!? Tuo töhnä mitä paisariin oli kertynyt oli kuin "syylärisementtiä" tod näk edellisen omistajan tekosia
Öljyä ei ainakaan eilen tullut veden pinnalle, varmaankin vuotaa pakokaasua vesitilaan....
Ensikuussa tod näk napataan kansi irti, ponnistetaan ja vaihdetaan kansipahvi.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eli mistä?mdc666 kirjoitti:Heh, vielä kun tästä lähitienoolta löytäis sellasen? Oisko vinkkejä?
Tuossa muutama
autohuoltovare
auto-vasenius
autohuolto m. taponen
kahvimaan auto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ensi torstaina käydään haistelemassa paisunta säiliötä
eipä ole vielä millään autolla moista tullut tehtyä 
Tänään vaihdoin kiertovesipumpun (c-sarjalaisen 2 letkuisesta ehjätty, ja muovikopan otin väykyn omasta 3-letkuisesta, tulevaisuuden nikkareille tiedoksi että pumppu on muuten sama mutta muovikuoren joutuu vanhasta ottamaan).
Jotenkin tuntuu että kannessa ei olisi vikaa vaan veden kierrossa.. Auto koeajolle -> ihan kuin puhaltaisi lämpimämpää sisälle?! pihaan parkkiin ja taas paine noussut letkuissa, kv-pumppu raksuttelee nätisti ja siitä auton sammutus - > painoin rest napin päälle ja menin kuuntelemaan konetta että mitä siellä tapahtuu -> ylä ja alavesiletkut viileät, mutta pikkuletkut PRKLEEN kuumia, ja ihan kuin yksi pikkuletku olisi kurlannut kiehumista?
Millaisia oireita termari ja vesipumppu viat voi tehdä?


Tänään vaihdoin kiertovesipumpun (c-sarjalaisen 2 letkuisesta ehjätty, ja muovikopan otin väykyn omasta 3-letkuisesta, tulevaisuuden nikkareille tiedoksi että pumppu on muuten sama mutta muovikuoren joutuu vanhasta ottamaan).
Jotenkin tuntuu että kannessa ei olisi vikaa vaan veden kierrossa.. Auto koeajolle -> ihan kuin puhaltaisi lämpimämpää sisälle?! pihaan parkkiin ja taas paine noussut letkuissa, kv-pumppu raksuttelee nätisti ja siitä auton sammutus - > painoin rest napin päälle ja menin kuuntelemaan konetta että mitä siellä tapahtuu -> ylä ja alavesiletkut viileät, mutta pikkuletkut PRKLEEN kuumia, ja ihan kuin yksi pikkuletku olisi kurlannut kiehumista?
Millaisia oireita termari ja vesipumppu viat voi tehdä?
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Termari ja vesipumppu viatmdc666 kirjoitti:Ensi torstaina käydään haistelemassa paisunta säiliötäeipä ole vielä millään autolla moista tullut tehtyä
Tänään vaihdoin kiertovesipumpun (c-sarjalaisen 2 letkuisesta ehjätty, ja muovikopan otin väykyn omasta 3-letkuisesta, tulevaisuuden nikkareille tiedoksi että pumppu on muuten sama mutta muovikuoren joutuu vanhasta ottamaan).
Jotenkin tuntuu että kannessa ei olisi vikaa vaan veden kierrossa.. Auto koeajolle -> ihan kuin puhaltaisi lämpimämpää sisälle?! pihaan parkkiin ja taas paine noussut letkuissa, kv-pumppu raksuttelee nätisti ja siitä auton sammutus - > painoin rest napin päälle ja menin kuuntelemaan konetta että mitä siellä tapahtuu -> ylä ja alavesiletkut viileät, mutta pikkuletkut PRKLEEN kuumia, ja ihan kuin yksi pikkuletku olisi kurlannut kiehumista?
Millaisia oireita termari ja vesipumppu viat voi tehdä?
rikkinäinen vesi pumppu niin lämpö usein nousee ja letkut puistelle kun
vesi ei kierrä kunnolla, termarit ylensää hajoaa näissä niin että jumittuu
auki eikä lämpönouse mutta kyllä se voi jummitua kiinikkin silloin lämpenee likaa ja letkut pulistelee voi myös takerella niin että välillä toimii välillä ei
sähköpumppun päädyn vaihto on vanha konsti säästää jokunen kymmi rahaa hyvä muistutella välillä
Kaasu analysattorilla haistellu on paljon käytetty konsti
se kun ei tiedä tuleeko kaasu pakoputkesta vai vaikka saunan pesästä
toin konsi on nestestä näyte ja jonnekin analysoitavaksi
toivotavasti tulos onnegativinen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Pakokaasuahan se tuuppaa paisariin hissukseen... Eli kansi remontti alkaa
Samalla menee nokkaketju vaihtoon... Itelleen kun tekee niin niin ei halua väsätä mitää 5 euron purkka patenttia ja tämä siis auton entiselle omistajalle tiedoksi jos sattuu palstaa lueskelemaan
Heittelen lisää infoa jahka projekti etenee, kannen koeponnistuksista yms. Itse en siis tätä tee vaan frendini jolla on enemmän kokemusta näistä "isommista huolloista"
Tässä olisikin itellä nyt passelisti aikaa maalailla nuo lokasuojat jotka vaihtelen kevväämmällä (jos pystyy vielä autoa pitämään ajosta pois), mittarissa tällä hetkellä siis 370tkm ja koneena OM611. 961

Samalla menee nokkaketju vaihtoon... Itelleen kun tekee niin niin ei halua väsätä mitää 5 euron purkka patenttia ja tämä siis auton entiselle omistajalle tiedoksi jos sattuu palstaa lueskelemaan

Heittelen lisää infoa jahka projekti etenee, kannen koeponnistuksista yms. Itse en siis tätä tee vaan frendini jolla on enemmän kokemusta näistä "isommista huolloista"

Tässä olisikin itellä nyt passelisti aikaa maalailla nuo lokasuojat jotka vaihtelen kevväämmällä (jos pystyy vielä autoa pitämään ajosta pois), mittarissa tällä hetkellä siis 370tkm ja koneena OM611. 961
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
Itse itselleni vastaten (tosin viisaamman sanoja toistellen)toinen numero on tarvike osan numero ja toinen on mersun orkkis numero. Kansi tosiaan on halki useammasta kohdasta
mutta "uusi" onkin jo ponnistettavana ja koneistettavana. Yksi suutin meni irottaessa rikki ja kaikki neljä hehkua meni poikki. Itsehän en tätä tee vaan kaverini jolla on huomattavasti enemmän kokemusta aiheesta. Nokkaketju vaihdetaan myös samalla nyt kun kone onkin jo näppärästi valmiiksi "osina" 


S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98