manu ilmastoinnista

Vastaa Viestiin
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

manu ilmastoinnista

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

et kylmänä ku lähtee puhaltaa mukavan viileetä mutta kun hetken päästä ku lehmän henki..huollettu 1kk sitte...kuuluisko tässä autossa olla 3 flektii vaan ku ei oo kun koneen puolella vaan 1 kappale 200 cdi-99...(eka kesä menos..)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onkos se tuleva ilma sellasta kostean tunkkaista? Onko raitisilmasuodatin koska vaihdettu?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Re: manu ilmastoinnista

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

jukkis67 kirjoitti:et kylmänä ku lähtee puhaltaa mukavan viileetä mutta kun hetken päästä ku lehmän henki..huollettu 1kk sitte...kuuluisko tässä autossa olla 3 flektii vaan ku ei oo kun koneen puolella vaan 1 kappale 200 cdi-99...(eka kesä menos..)
eli joku on ottanut sähköflektit pois sieltä keulalta....?
eihän se sitten tee kylmää kuin hetken ennekuin lauhdutin kuumenee, varsinkin kun kone lämpeää.

osta sinne ruttutukusta tai hajottamolta flektit ja laita paikoilleen.
johdot siellä luultavasti on....tai pitäis ainakin olla.

muuttuuko lämpö yhtään viileämmäksi ajossa esim. 100kmh vauhdissa jonkin aikaa ?
jos ei niin kertoisi kyllä että kk sitten tehty täyttä on jo otsonikerroksen jatkeena....ja järjestelmässä on vuoto...


.
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

sonikki kirjoitti:Onkos se tuleva ilma sellasta kostean tunkkaista? Onko raitisilmasuodatin koska vaihdettu?
joo kyl se joskus tunkkasen pölläyksen päästää vaikka raitisilmasuodatinkin on vaihdettu huollon yhteydessä 1kk sitten ,pitää sovittaa sinne etu puolelle joku tuuletin 15-20 lämmöllä on viileetä viä piisannu...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uudemmissa ei ole lisäpuhaltimia.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

dealer kirjoitti:Uudemmissa ei ole lisäpuhaltimia.
?
kuin ei ?

kyllä olen nähnyt ainakin omasta mielestä jokaisessa väyryskässä noi lisäpuhaltimet (sähköiset, hihnalla)....
koskas ne on poistuneet ?


ei ilmastointi voi toimia jos ei jäähdytys lauduttimella ole sähköflektein ohjattu...se koneen viskohan on vain perusjäähy koneelle....?


.

E: jaa taitaakin olla dieseleissä poistunut noi flektit ?
bensoisshan noi taitaa olla vielä loppuun asti.....?


.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

huhhuh, onko nämä jotain bingviini malleja islantiin ?

miten noissa jäähdytys toimii esim. epsaniassa...?

toi mun oma E420 ainakin kaipaa lisäjäähyä näillä keleillä heti kun auto pysähtyy sekunniksikin liikennevaloihin....

no kait se sitten on näin että noista on luovuttu....ei sitten ihme kun on kesällä kansipahvit poks.... :D

koskeeko tämä poistuminen kaikkia malleja ? vai joitan tiettyjä....?
en vieläkään tajua kuinka ilmastointi voi toimia ilman noita flektejä ?
vai onko tuo koneen puoleinen ainokainen sähköllä ja isompi kuin visko?

.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottorin puolella on sähköflekti, kyllä.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

dealer kirjoitti:Moottorin puolella on sähköflekti, kyllä.
no onko nyt sitten niin että nuo "lisäflektit" on saanut jonkin sortin lisävarusteena kun olen käynyt muutamaa katsomassa (2000 clk/e) niin näissä ollut flektit nokalla....? muistan kun olen oikein pyöritellyt niitä testatakseni onko hihna paikallaan, se kun tuppaa monesta olemaan talven jäljiltä irti.... :D

ja jos ei ole lisävaruste onko nokalle johto lisäflekteille?


E: clk:sta en kyllä ole ihan varma, mutta jonkin sortin muistikuva olisi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä en noista tarkemmin muista :D mutta kenties joku muu.
Epäilen ettei ne ole lisävarusteena vaan jostain muusta syystä.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä tuossa meikäläisen kompurassa on nuo lisäpotkurit nokalla mut tuossa CDI:ssä taas ei... Voisko sillä kuuluisalle CDI:n pienemmällä hukkalämmöllä olle mitää tekemistä asian kanssa? :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

do dii ..110 vauhis näyttääs et koppi viilenis hieman tämä on varmaa suomen eka facelift cdi...ja tuuletin tuntuus olevan subfoofer mallia joka möykkää koko ajan ku ac on päällä... :D nii piisaako avangardes 1mm auraus.. :D
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

sonikki kirjoitti:Kyllä tuossa meikäläisen kompurassa on nuo lisäpotkurit nokalla mut tuossa CDI:ssä taas ei... Voisko sillä kuuluisalle CDI:n pienemmällä hukkalämmöllä olle mitää tekemistä asian kanssa? :D
bensojahan noi katsomani ovatkin olleet...aina oppii uutta.

mutta oletko katsonut onko tuossa cdi:ssä noille lisäflekteille se johto sinne keulalle valmiina vai joutuuko topicin aloittaja rakentamaan johtoja jos mielii keulalle lisäflektipakettia....???

itseäkin kiinnostaa siksi että jos tulee ostettua "työautoksi" jossain vaiheessa 200 tai 220 cdi väyrynen niin voi heti heittää flektit keulalle avittamaan....ilmastiointia tietty.

tosin jos tuo aloittajan laite jäähtyy noinkin huonosti voisi epäillä kylmäaineen määrän olevan alhainen....?



.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

todellauupunut kirjoitti:mutta oletko katsonut onko tuossa cdi:ssä noille lisäflekteille se johto sinne keulalle valmiina vai joutuuko topicin aloittaja rakentamaan johtoja jos mielii keulalle lisäflektipakettia....???
Pitää tarkistaa asia...
Tosin itellä ei ole mitää ongelmia ollu tuon kylmästöinnin kanssa edes eilen +30c lämpötilassa. Viime kesänä laitettii uudet aineet sisuksii viileetä on ku jääkarhun berberis :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Ei tuossa mun -99 mallisessa 240 bensakoneessakaan ole muita flektejä, kuin tuo moottorin flekti. Se ilmastoinnin lauhdutinhan on siinä keulalla ensimmäisenä, joten tuskin se varsinaisesti flektiä kaipaa. Ainakin tuossa mun autossa tuo ilmastointi toimii vieläkin ihan ok, vaikka sitä tuskin on ainakaan 4 vuoteen huollettu.

Ettei vaan olisi niin, että jukkis67:an autoon olisi ilmastointihuollossa laitettu liikaa kylmäainetta ja se aiheuttaa paineennousun järjestelmässä, jonka takia painekytkin katkaisee kompuran? Tällöin ilmastointi toimii hyvin hetken aikaa käynnistyksen jälkeen ja lakkaa toimimasta, kun paine nousee liikaa, eli noin 15 - 20 min jälkeen.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kamalan vaikeaa käsittää että yhtä sähköflektiä voidaan ohjata moottorilämmön ja ilmastoinnin mukaan :?

Kaikkissa joissa moottorin jäähdytykseen käytetään viskokytkintä niin lisäpuhaltimet tarvitaan ilmastoinnille ja niissä joissa on sähköflekti jo muutenkin niin ei tieten tarvii montaa kallista ja hajoavaa puhallinta? Toisaalta ilmastoinnin puhaltimet ois voinu laittaa myös moottorin jäähdytykseen niin ois voitu unohtaa koko visko. :idea:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

W220 S500 keulalla on yksi iso sähköpuhallin.

Kun moottorin jäähdytysveden lämpötila nousee noin 90 asteen lämpötilaan, käynnistyy puhallin.
Kun ilmastoinnin laittaa päälle, käynnistyy puhallin, kuitenkin sammuen ajonopeuden noustua yli noin 70 km/h. (ilmeisesti puhaltimen sammutus riippuu kuitenkin lauhduttimelta poistuvan kylmäeineen lämpötilasta => eli ulkolämpötila vaikuttanee ajonopeuteen, jossa puhallin sammutetaan)

En näe ristiriitaa siinä, miksi nämä kaksi ohjauslogiikkaa eivät voisi toimia rinnan.
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

Väsynyt Mies kirjoitti:Ei tuossa mun -99 mallisessa 240 bensakoneessakaan ole muita flektejä, kuin tuo moottorin flekti. Se ilmastoinnin lauhdutinhan on siinä keulalla ensimmäisenä, joten tuskin se varsinaisesti flektiä kaipaa. Ainakin tuossa mun autossa tuo ilmastointi toimii vieläkin ihan ok, vaikka sitä tuskin on ainakaan 4 vuoteen huollettu.

Ettei vaan olisi niin, että jukkis67:an autoon olisi ilmastointihuollossa laitettu liikaa kylmäainetta ja se aiheuttaa paineennousun järjestelmässä, jonka takia painekytkin katkaisee kompuran? Tällöin ilmastointi toimii hyvin hetken aikaa käynnistyksen jälkeen ja lakkaa toimimasta, kun paine nousee liikaa, eli noin 15 - 20 min jälkeen.
niimpä ei pösö liikkees taittu tietää baareista...
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

ram kirjoitti: En näe ristiriitaa siinä, miksi nämä kaksi ohjauslogiikkaa eivät voisi toimia rinnan.
Tätä tarkoitinkin että miksi pitäis olla monet puhaltimet jos on vain yksi "kennopaketti"
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

Väsynyt Mies kirjoitti:Ei tuossa mun -99 mallisessa 240 bensakoneessakaan ole muita flektejä, kuin tuo moottorin flekti. Se ilmastoinnin lauhdutinhan on siinä keulalla ensimmäisenä, joten tuskin se varsinaisesti flektiä kaipaa. Ainakin tuossa mun autossa tuo ilmastointi toimii vieläkin ihan ok, vaikka sitä tuskin on ainakaan 4 vuoteen huollettu.

Ettei vaan olisi niin, että jukkis67:an autoon olisi ilmastointihuollossa laitettu liikaa kylmäainetta ja se aiheuttaa paineennousun järjestelmässä, jonka takia painekytkin katkaisee kompuran? Tällöin ilmastointi toimii hyvin hetken aikaa käynnistyksen jälkeen ja lakkaa toimimasta, kun paine nousee liikaa, eli noin 15 - 20 min jälkeen.

niin voiko kotikonsein sieltä sihauttaa kylmäainetta pois jos siä ois liikaa tavaraa...
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

jukkis67 kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:Ei tuossa mun -99 mallisessa 240 bensakoneessakaan ole muita flektejä, kuin tuo moottorin flekti. Se ilmastoinnin lauhdutinhan on siinä keulalla ensimmäisenä, joten tuskin se varsinaisesti flektiä kaipaa. Ainakin tuossa mun autossa tuo ilmastointi toimii vieläkin ihan ok, vaikka sitä tuskin on ainakaan 4 vuoteen huollettu.

Ettei vaan olisi niin, että jukkis67:an autoon olisi ilmastointihuollossa laitettu liikaa kylmäainetta ja se aiheuttaa paineennousun järjestelmässä, jonka takia painekytkin katkaisee kompuran? Tällöin ilmastointi toimii hyvin hetken aikaa käynnistyksen jälkeen ja lakkaa toimimasta, kun paine nousee liikaa, eli noin 15 - 20 min jälkeen.

niin voiko kotikonsein sieltä sihauttaa kylmäainetta pois jos siä ois liikaa tavaraa...
Ei ainakaan päivänvalossa. Muutenkin on parempi käydä koneen kanssa poistattamassa ylimääräset, oikea määrä Väykyn ilmastoinnissa on tasan 1000g kylmäainetta. Saitko sä mitään selostetta mukaan sieltä ilmastointilaitteen huollosta, että mitä sielä on tehty ja paljonko on mitäkin aineita laiteltu?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

Väsynyt Mies kirjoitti:
jukkis67 kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:Ei tuossa mun -99 mallisessa 240 bensakoneessakaan ole muita flektejä, kuin tuo moottorin flekti. Se ilmastoinnin lauhdutinhan on siinä keulalla ensimmäisenä, joten tuskin se varsinaisesti flektiä kaipaa. Ainakin tuossa mun autossa tuo ilmastointi toimii vieläkin ihan ok, vaikka sitä tuskin on ainakaan 4 vuoteen huollettu.

Ettei vaan olisi niin, että jukkis67:an autoon olisi ilmastointihuollossa laitettu liikaa kylmäainetta ja se aiheuttaa paineennousun järjestelmässä, jonka takia painekytkin katkaisee kompuran? Tällöin ilmastointi toimii hyvin hetken aikaa käynnistyksen jälkeen ja lakkaa toimimasta, kun paine nousee liikaa, eli noin 15 - 20 min jälkeen.

niin voiko kotikonsein sieltä sihauttaa kylmäainetta pois jos siä ois liikaa tavaraa...
Ei ainakaan päivänvalossa. Muutenkin on parempi käydä koneen kanssa poistattamassa ylimääräset, oikea määrä Väykyn ilmastoinnissa on tasan 1000g kylmäainetta. Saitko sä mitään selostetta mukaan sieltä ilmastointilaitteen huollosta, että mitä sielä on tehty ja paljonko on mitäkin aineita laiteltu?
selosteet huollosta tais jäädä liikkee roskikseen eilen viä +22 ilmastointi toimii mut tänää pari astetta enämpi tana ei hönkiny yhtää...vaikuttais painekytkin ongelmalta jos se tätä ohjaa...nii kytkimeltäkö johot yhtee nii pitäskö pumppu lähtee päälle.......ja en oo lisänny puhaltimia...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”