Varpaita palelee...

Vastaa Viestiin
silberpfeil
Viestit: 4
Liittynyt: 05.12.2006 18:08
Paikkakunta: lakeus

Varpaita palelee...

Viesti Kirjoittaja silberpfeil »

Vaikka ei tämän kylmempää olekkaan, niin etu- ja takajalkatilaan ei puhalla lämpöä oikein millään puhaltimen nopeudella ja vaikka kuinka kierrän ilmanohjaussäädintä. Eihän tässä pelissä mitään kesäpeltiä ole?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa joukkoon tuimaan. :shock:

Oletko vaihtanut sisäilmasuodattimen ?
silberpfeil
Viestit: 4
Liittynyt: 05.12.2006 18:08
Paikkakunta: lakeus

Viesti Kirjoittaja silberpfeil »

Kiitos!
Tää W210 on ollu mulla vasta viikon, joten en tiedä missä se lienee, mutta otan tietenkin selvää.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lueppa tuosta, W202 on samanlainen kuin W210 suodattimen sijainnin osalta - ja suodatinkin on sama:

TÖKS.
wiimax.fi
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Moron vaan !

Siis puhaltaako pirusti mutta kylmää vai ei puhalla mitään, entäs koneen lämmöt ?

Jos koneen lämmöt normaalit mutta puhku on kova ja kylmä lienee eräs vikamahdollisuus jumittavat närhenmunat eli lämppärin kennolla ei kierrä vesi. :wink:

Jos taas puolestaan jostain rööristä tulee kylmää ja toisesta kuumaa lienee ilmanohjuksen vivusto/läppäzydeemissa hapanta.

Ja kuten Dealeri totesi jotta jos ei puhku ollenkaan voipi raitisilmasuodin olla tukossa tai peräti puhaltimen moottori finaalissa.

Sitten uudemmissa väykissä on sähkövastus vesikierrossa avittamassa lämpenemistä, nekin on joskus poikineet.


Kylsesiitä . . .

Nämä tuli het mieleen ja väykän ollessa kyseessä kaikki yliluonnollinen ja käsittämätön on lisäksi mahdollista :roll:
. . .
silberpfeil
Viestit: 4
Liittynyt: 05.12.2006 18:08
Paikkakunta: lakeus

Viesti Kirjoittaja silberpfeil »

OK. Lämmöt on kohdallaan ja lämmintä riittää muista venttiileistä enemmän kun tarttis, mutta jalkatilaan vaan just sen verran kun lehmä hengittäis!
Ryhdyn perkaamaan suodattimia. Malli on 220CDI -02 varmari.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

W210 on omasta mielestä hiukan heikko juuri jalkatiloihin saamaan lämmintä.

Siispä: Puhallusteho 2, suuntaus klo 4 tai 5 vilusta riippuen.
Kovalla pakkasella, -25 ja kylmempää, puhallus 2.5-3 ja suuntaus klo 4-5.
silberpfeil
Viestit: 4
Liittynyt: 05.12.2006 18:08
Paikkakunta: lakeus

Viesti Kirjoittaja silberpfeil »

Suodatin ok. Huomasin jalkatilaan tulevan venttiilin (sellainen musta muovinen läppä, jossa on valkoiset reunat) olevan kiinni.
Näyttää siltä, että ilmansäädönohjain kojelaudassa ei liikuta läppää mitenkään.
Onks kellään hajua miten tämä yhteys pelaa? Tuskin sillä mitään vaijereita on, mikä olisi poikki tai irti?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Siirsin tämän "oikeaan osoitteeseen" :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Tommi P
Viestit: 105
Liittynyt: 07.10.2005 18:44
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Mariini kirjoitti:W210 on omasta mielestä hiukan heikko juuri jalkatiloihin saamaan lämmintä.

Siispä: Puhallusteho 2, suuntaus klo 4 tai 5 vilusta riippuen.
Kovalla pakkasella, -25 ja kylmempää, puhallus 2.5-3 ja suuntaus klo 4-5.
Omalla kohdalla nuo yllä olevat lukemat ovat lähinnä toiveajattelua :? Tällä hetkellä (talvipakkasella, -15 astetta) puhallin saa pauhata 5:lla, suuntaus saa olla melkeinpä minne vaan ja aina paleltaa muutenkin kuin vain varpaita :evil: Kuumaa ilmaa tulee kyllä, mutta mielestäni ei tarpeeksi. Raitisilmasuodin on menossa vaihtoon, vähän epäilen auttaisiko niin paljoa? Kommentteja?
PLBKAC
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auttaa se. :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei sitä puhallnta vaikuta pitää täysillä.

Lähes joka ikisessä tapauksessa lämppäri puhaltaa kuumempaa ilmaa kun puhallinta pitää maks kolmosella. :D
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Mistäs tää raitisilmasuodatin löytyy...
Konehuoneen puolelta vai jalkotilasta?
Tommi P
Viestit: 105
Liittynyt: 07.10.2005 18:44
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

dealer kirjoitti:Auttaa se. :roll:
Katos vaan, niin muuten auttaa :shock: Nyt männään sitten tukka putkella, sen verran topakasti puhaltaa 8)
PLBKAC
Tommi P
Viestit: 105
Liittynyt: 07.10.2005 18:44
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Nippe kirjoitti:Mistäs tää raitisilmasuodatin löytyy...
Konehuoneen puolelta vai jalkotilasta?
Vänkärin jalkatilasta, hanskalokeron alta. Semmosen vaalean luukun takana majailee.
PLBKAC
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juu,itselleni vaihdoin kans heti kun pääsiin autokaupasta kotiin, sai olla puhallin täysillä että tarkeni alle 10 asteen pakkasella :roll: Ei ollut varmaan hetkeen vaihdettu...Alkoi kyllä puhaltamaan IHAN erilailla.
vilkku
Viestit: 10
Liittynyt: 12.6.2008 20:17

Viesti Kirjoittaja vilkku »

AM kirjoitti:Alkoi kyllä puhaltamaan IHAN erilailla.
Sama täällä. Puhdistuskin auttoi, mutta laitan uuden kun käyn Autotarvikeliikkeessä, josta sellanen löytyy.
Onko teillä aktiivihiilisuodatin vai paperinen (eiautomaatti-ilmastointi w210)?
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Tuohon huonosti jaloille puhallukseen auttaa se että laittaa siitä keskikonsolista naamapuhalluksen räppänän kokonaan kiinni tai pienelle, sitten säätää puhalluksen jaloille. Tai kello kahteen niin pysyy lasitkin auki :-)
Joe Cool
Viestit: 116
Liittynyt: 30.10.2007 23:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

vilkku kirjoitti:
AM kirjoitti:Alkoi kyllä puhaltamaan IHAN erilailla.
Sama täällä. Puhdistuskin auttoi, mutta laitan uuden kun käyn Autotarvikeliikkeessä, josta sellanen löytyy.
Onko teillä aktiivihiilisuodatin vai paperinen (eiautomaatti-ilmastointi w210)?
Pari vuotta sitten kun lasit alkoivat huurtua, hain Veholta alkuperäisen suodattimen (Motonetista ei löytynyt) ja se oli aivan törkeän kallis aktiivihiiliversio, maksoi lähemmäs satasen. No ikkunat kirkastuivat, mutta nyt tosiaan varpaita paleli tänä talvena.

Eilen satuin ajamaan Merteilin ohi Herttoniemessä ja käväisin kysäisemässä. Heiltä löytyi paperinen normaali versio hintaan 15e. Se on vähän ohuempi, kuin tuo hiiliversio, mutta ilmaa tulee läpi ihan eri tyyliin ja eilen ei enää illalla varpaita palellut 8)

Istuu hyvin paikoilleen, koska siinä on pienet muovikäpälät täyttämässä paksumman suodattimen jäljiltä puuttuvan tilan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään laittelin erästä 210:ia jossa hehkujen vaihtoa ym. ja työmääräyksessä maininta puhaltimen moottorista että ehkä vaihdettava.
Hetihän sen huomasi että "raikkari" tukossa; ääntä piisasi puhaltimesta mutta ilmaa ei tullut.

Ainakaan viiteen vuoteen / 250 tkm ei ollut vaihdettu, tässä kuva takapuolelta.
Suodatin on painunut pussille ilmavirran vaikutuksesta :lol:
Kuva
Jutellessa selvisi että autossa ei muutenkaan tarkene, siispä vaihdettiin myös viallinen termostaatti.
Levottomiin ajo-ominaisuuksiin auttoi väljän raidepään vaihto ja aurauksen säätö -5 ---> +2 mm:iin. No se ei enää tähän kuulu...
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1590
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo, raitisilmasuodatinta ei monikaan vaihda. Ässässäkin alkoi viime talvena ikkunat huurtua ja tuntui ettei ilma kulje muutenkaan. Katsoin suodattimen ja siinä oli valmistusleima vuodelta 97. :roll: Vanhassa Audissa sama homma, sen suodatin oli ihan pikimusta ja tukossa, en yhtään epäile etteikö sekin ollut tehdasasenteinen vuodelta 1989. :x
® Mesen Porkkana-klubi
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Wikke kirjoitti:Joo, raitisilmasuodatinta ei monikaan vaihda. Ässässäkin alkoi viime talvena ikkunat huurtua ja tuntui ettei ilma kulje muutenkaan. Katsoin suodattimen ja siinä oli valmistusleima vuodelta 97. :roll: Vanhassa Audissa sama homma, sen suodatin oli ihan pikimusta ja tukossa, en yhtään epäile etteikö sekin ollut tehdasasenteinen vuodelta 1989. :x
Siis meinaat että autosi ei ole koskaan käynyt minkään valtakunnan merkkihuollossa tai ovat "pissineet" silmään ja laskuttaneet vain huollossa tuon suodattimen ???
melko erikoista......
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”