581 eli nelialueilmastointi, säätimet ja lämpötilanäytöt myös takana, ja huurteenpoistosuuttimet myös b-pilareissa.nopottaja kirjoitti:Tuossa kyseisessä menopelissä on ilmastoinnin lämpötila säätimet myös takana, mutta en mielestäni nähnyt mainintaa varuste listassa siitä.
w211 hankinta?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Jarkko N kirjoitti:Tein varmaan jonkin virheen, kun etsin suomenkielistä käännöstä
varustelistasta ja sainkin aidon Suomi-auton varustelistan, jota ei
tavallisesti ole edes julkisesti saatavana. Pahoittelen erehdystä.
Kyseessä on siis kuitenkin Saksaan tehty tavallinen Mersu.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
No sattuuhan sitä. Nyt pitää kyllä harkita uudestaan kun ei tässä ollukkaan sitä Paavin siunaamaa ohjaamoa, joka olisi kyllä ollut hyvä kun sen verran uskossa oleva ihminen Noh jos sitä kuitenkin kävis koeajolla ja jos kaikki kohdallaan niin alkaa hieromaan kauppaa sit. Pitänee kysellä täällä paikalliselta pastorilta jos voisi saada jonkun piruntorjunnan tuommoiseen tuonti autoonkin jos ei muu auta niin kait se on Paavi lennätettävä suomessa käymään
Kiitokset myös Eldoradolle tuosta ilmastointi selvennyksestä.
Tuohon 30 hintaan saa kyllä jo hiukka enemmänkin.
esim.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... =rajalampi
esim.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... =rajalampi
Koskeekos nämä cdi:n suutin viat/vuodot myös näitä uudempia moottoreita (esim, 220 facelift)? Onko noissa kaikissa E farkuissa takana automaatti tasonsäätö vai onko lisävaruste. En meinaan löytänyt sisältä mitään nappia tai vastaavaa josta säätää sitä (siis kun kävin katsomassa noita, en ole VIELÄ ostanut meseä)
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tarkoitatko teräsjousia ilman tasonsäätöä vaiko vanhempien korien hydraulista toteutusta? Eikö tuossa hydraulisessa ole vähintään yhtä paljon ongelmia kuin ilmajousitteisessa? Ja farkussa taas tarvittaisiin aika jäykät jouset ettei perän korkeus paljoa muuttuisi täydellä kuormalla.Eldorado kirjoitti:Kaikissa 211 E-farkuissa on tasonsäätö takana, ilmajousilla toteutettuna. Voisi kai sanoa että valitettavasti, ainakin Suomen olosuhteisiin olisi voinut olla tarjolla perinteinenkin systeemi.
Minusta olisi parempi jos laittaisivat ne venttiilit toimimaan myös pakkasilla ja vähän kestävämmät jousipussit, kestäähän nuo muissa ajoneuvoissa melkein ikuisesti.
Tarkoitin nimenomaan tuota hydraulista systeemiä. Siinä ei ainakaan perä mene ihan tonttiin niinkuin ilmapalkeissa, vaikka vuotoja yms. saattaa siinäkin järjestelmässä tottakai esiintyä.tähtikuljettaja kirjoitti:Tarkoitatko teräsjousia ilman tasonsäätöä vaiko vanhempien korien hydraulista toteutusta? Eikö tuossa hydraulisessa ole vähintään yhtä paljon ongelmia kuin ilmajousitteisessa? Ja farkussa taas tarvittaisiin aika jäykät jouset ettei perän korkeus paljoa muuttuisi täydellä kuormalla.Eldorado kirjoitti:Kaikissa 211 E-farkuissa on tasonsäätö takana, ilmajousilla toteutettuna. Voisi kai sanoa että valitettavasti, ainakin Suomen olosuhteisiin olisi voinut olla tarjolla perinteinenkin systeemi.
Tottakai tuohan se olisi paras ratkaisu.tähtikuljettaja kirjoitti:Minusta olisi parempi jos laittaisivat ne venttiilit toimimaan myös pakkasilla ja vähän kestävämmät jousipussit, kestäähän nuo muissa ajoneuvoissa melkein ikuisesti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tuo varustehan käy selville nimestä, asiakas noutaa tilatun auton suoraan tehtaalta jolloin siihen tankataan sen verran polttoainetta että autolla pääsee kotiin (tankki täyteen jos ostaja on riittävän kaukaa, saksalaisille vähän vähemmän).nopottaja kirjoitti: Mikä on muuten tämä varuste "110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER "
Omani on -05 W211 farkku ja jousitus on toiminut ilman ongelmia ja muutakaan suurempaa ei ole ollut,pieniä alkavia vikoja olen jonkin verran korjaillut.nopottaja kirjoitti:Onko nuo vuodot kuinka yleisiä? vaikea saada kovin hyvin kuvaa yleisyydestä kun ei ne joilla kaikki toimii paljon foorumeilla huutele. Entä oliko kenelläkään tietoa noista suutin vioista noissa uusissa moottoreissa? Mikä on muuten tämä varuste "110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER "
Itse en ole tuota airmatickia talvella säädellyt,antanut olla kokoajan sport 1 asennossa,uskoisin ettei lyö jousitukseen niin kovasti kuopat kun ei ole säädetty alustaa kovimpaan asentoon.
Lisäksi voi vaikuttaa ilmakin,kun ajelen pääasiassa kainuussa ,jossa ei teitä juurikaan suolata.
Näin kovana pakkastalvena varsinkaan.
Tuohon suttimien ja yleensä koko auton toimintaan vaikuttaa tietenkin miten huolletaan.
Noihin suutinongelmiin on hyvä sääntö,vaihda aina ALKUPERÄIS laatua olena polttoaine suodatin,(mann) saa kl-varaosita ,ainakin joskus.?
Eikä se vehollakaan maksa ,mitään verrattuna pumppu ja suutin remontti hintoihin verrattuna.
Tarvike suodatin on tehty minimi suodatuksen mukaan ja niissä on suuria eroja .
Päästävät juuri ne hienot ainesosat läpi, jotka vaurioittaa kovissa paineissa osia.
Myös puhtaus on ensiarvoisen tärkeää,letkujen päät kannattaa putsata hyvin,ennen suodattimen vaihtoa.
AKI P kirjoitti jossakin topikissa ,jotta suutin remontit on vähentyneet huomattavasti uusimmissa autoissaja viime aikoina varsinkin.
Mikään ei ole ikuista,mersut on lujia autoja ,jos satuu hyvä yksilö.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
Olen tässä lueskellut tämän topicin loppuun ja edelleen olisin päivittämässä 203:sta vähän isompaan peliin ja olisi muutama kysymys jotka askaruttaa..
Jos hankkii 220 cdi, uskaltaako ottaa lisää puhtia koneesta, onko sama laatikko yms. kuin 270/320 ?? Auto tulee luultavasti olemaan automaatti, kun muita on kuitenkín huonosti tarjolla?
Mitä täytyy yrittää koeajolla kuulostella ja mitä ulkoisesti koittaa tarkistella?
Ovathan nämä sentään pelleiltään parempia kuin 203? Eli jos hankkii suomi auton, niin täytyykö olla ruostesuojattu että pysyy pellit ilman ruostetta?
Itsella nyt siis W203 270 cdi automaatti ja siinä on suuttimia vaihdettu ja automaattiloota vähän takunnut? Onko samoja ongelmia edessä, jos sattuu 211 270 cdi?
Raha tilanteen takia varmaan joutuu turvautumaan 2003-2005 mallisiin jotain 125-200 tkm ajettuihin ja harkinnassa on myös saksasta hakeminen.
Onko kestävyydessä eroja vrt 220/270/320?
Jos hankkii 220 cdi, uskaltaako ottaa lisää puhtia koneesta, onko sama laatikko yms. kuin 270/320 ?? Auto tulee luultavasti olemaan automaatti, kun muita on kuitenkín huonosti tarjolla?
Mitä täytyy yrittää koeajolla kuulostella ja mitä ulkoisesti koittaa tarkistella?
Ovathan nämä sentään pelleiltään parempia kuin 203? Eli jos hankkii suomi auton, niin täytyykö olla ruostesuojattu että pysyy pellit ilman ruostetta?
Itsella nyt siis W203 270 cdi automaatti ja siinä on suuttimia vaihdettu ja automaattiloota vähän takunnut? Onko samoja ongelmia edessä, jos sattuu 211 270 cdi?
Raha tilanteen takia varmaan joutuu turvautumaan 2003-2005 mallisiin jotain 125-200 tkm ajettuihin ja harkinnassa on myös saksasta hakeminen.
Onko kestävyydessä eroja vrt 220/270/320?
Jokos Sergeyn isällä on 211?
Itse hain Saksasta sen nuoremman S211:n 104 tkm ajettuna, kuten
muualla on jo kerrottu. Ei kaduta. Tässä valinnasta.
Yhteenvetona voi todeta, että riittävän hyvin varusteltuja autoja on
hankala löytää, jos on erikoisia vaatimuksia. Vaalea sisustus yksin jo
rajoittaa aika lailla. Jos hyväksyy mitkä hyvänsä värit sisälle ja päälle,
valinnanvaraa on kohtalaisesti.
Neliveto ja V6 CDI oli pakollinen vaatimus. Parametriohjaus on siten vakio
ja se on todella kevyt kaupungissa ja tunnokas maantiellä. V6 on riittävän
voimakas ja kaunisääninen.
Ilmajousitus oli myös lähes pakollinen, koska tarvitsen maavaraa. Suurin
osa hyvin varustelluista autoista on Avantgardeja, jossa on vakiona madallus.
Avantgarden ksenon-valot olisivat riittäneet, sain ILS:n. Aika turhan tuntuinen.
Vaalea sisustus oli pakollinen. Se tekee autosta valoisan ja ylellisen.
Faceliftissä ei saa beigea kangasta. Penkki on onneksi nahkaa eikä kumia.
Tuuletusta jäin vaille penkeissä. Lämmitys sentään on.
Musta ja valkoinen väri ei käynyt. Tumma beige sieltä sitten tuli.
Sound System oli 95% pakollinen. Haluan kuunnella musiikkia autossa
enkä halua tehdä jälkiasennusta. Vakioäänentoisto ei ehkä olisi riittänyt.
Lasikattoluukku oli 95% pakollinen, tulee enemmän valoa.
Comand DVD on ihan jees, mutta navigoinnin saa kyllä perusversioonkin.
Erillinen tarvikenavigaattorikaan ei ole ihan huono ratkaisu, jos ei
navigoitia tarvitse jatkuvasti. Jälleenmyyntiä Comand helpottaa, mutta
minulle se ei ole tärkeä.
Kauko-ohjattu Webasto oli iso plussa. Aiemmin Bemarissa se tyhjensi
akkua, mutta Mersussa se lämmittää matkustamon ja moottorin mukavan
lämpimäksi ja kuivaksi. Varuuste on niin harvinainen, ettei sitä voinut
pitää pakollisena. Jälkiasennus on kallis.
Alkuperäinen vetokoukku säästi arviolta 1500 euroa jälkiasennuksesta.
Sähkösäätoinen kuskinpenkki muistilla on kätevä, kun on tottunut.
Puhelinvalmius UHI-liittimellä teki mahdolliseksi lisätä Bluetooth helposti.
Huoltokirja ja oikeat kilometrit oli myös yksi vaatimus.
Itse hain Saksasta sen nuoremman S211:n 104 tkm ajettuna, kuten
muualla on jo kerrottu. Ei kaduta. Tässä valinnasta.
Yhteenvetona voi todeta, että riittävän hyvin varusteltuja autoja on
hankala löytää, jos on erikoisia vaatimuksia. Vaalea sisustus yksin jo
rajoittaa aika lailla. Jos hyväksyy mitkä hyvänsä värit sisälle ja päälle,
valinnanvaraa on kohtalaisesti.
Neliveto ja V6 CDI oli pakollinen vaatimus. Parametriohjaus on siten vakio
ja se on todella kevyt kaupungissa ja tunnokas maantiellä. V6 on riittävän
voimakas ja kaunisääninen.
Ilmajousitus oli myös lähes pakollinen, koska tarvitsen maavaraa. Suurin
osa hyvin varustelluista autoista on Avantgardeja, jossa on vakiona madallus.
Avantgarden ksenon-valot olisivat riittäneet, sain ILS:n. Aika turhan tuntuinen.
Vaalea sisustus oli pakollinen. Se tekee autosta valoisan ja ylellisen.
Faceliftissä ei saa beigea kangasta. Penkki on onneksi nahkaa eikä kumia.
Tuuletusta jäin vaille penkeissä. Lämmitys sentään on.
Musta ja valkoinen väri ei käynyt. Tumma beige sieltä sitten tuli.
Sound System oli 95% pakollinen. Haluan kuunnella musiikkia autossa
enkä halua tehdä jälkiasennusta. Vakioäänentoisto ei ehkä olisi riittänyt.
Lasikattoluukku oli 95% pakollinen, tulee enemmän valoa.
Comand DVD on ihan jees, mutta navigoinnin saa kyllä perusversioonkin.
Erillinen tarvikenavigaattorikaan ei ole ihan huono ratkaisu, jos ei
navigoitia tarvitse jatkuvasti. Jälleenmyyntiä Comand helpottaa, mutta
minulle se ei ole tärkeä.
Kauko-ohjattu Webasto oli iso plussa. Aiemmin Bemarissa se tyhjensi
akkua, mutta Mersussa se lämmittää matkustamon ja moottorin mukavan
lämpimäksi ja kuivaksi. Varuuste on niin harvinainen, ettei sitä voinut
pitää pakollisena. Jälkiasennus on kallis.
Alkuperäinen vetokoukku säästi arviolta 1500 euroa jälkiasennuksesta.
Sähkösäätoinen kuskinpenkki muistilla on kätevä, kun on tottunut.
Puhelinvalmius UHI-liittimellä teki mahdolliseksi lisätä Bluetooth helposti.
Huoltokirja ja oikeat kilometrit oli myös yksi vaatimus.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.