Shatterin 220cdi - Myyty
Shatterin 220cdi - Myyty
Ajattelimpa rustailla oman topikin ko. kehonkuljettimelle, vaikka onkin jo talven yli ollut taloudessa. saa sitten puida mersun ominaisuuksia ja repiä harmaita hiuksia yhdessä paikassa Tämmönen tuli tosiaan pihaan "edulliseen" hintaan, kun väykyn hävityskin oli pyörinyt jo mielessä jonkun aikaa korroosion levetessä ja leimauksen lähestyessä
Taksina on tämäkin pyörinyt etelässä uutena ja nyt monen mutkan kautta tuli minulle. kilinää ja kolinaa oli vähän joka suunnassa pihaan tullessa ja tässä on nyt talven kuluessa tullut parsittua takaisin kasaan. pikkuhiljaa alkaa olemaan jo siinä kunnossa että voi istahtaa kuskin paikalle hyvillä mielin huoltovihkoseen on minun omistuksessa kertynyt seuraavanlaista:
- 4. sylinterin suutin
- Alapallot
- Reaktiotangot
- Vakaajan pallonivelet
- Puhaltimen moottori
- Nelipyöräsuuntaus
- Laturin vapaakytkin
- Turbo
- Peräöljyt
- Laatikkoöljyt + turbiinin lukkoventtiili (KYB)
- Etupyöränlaakerit 4/2015 (takuuseen 10/2016)
- Etujouset
- Takajouset
- Laatikkoöljyt + johdinlevy
- Jarrupalat x4
- Takajarrulevyt + käsijarru
- Sumuvalot
- Irroitettava vetokoukku
Taksina on tämäkin pyörinyt etelässä uutena ja nyt monen mutkan kautta tuli minulle. kilinää ja kolinaa oli vähän joka suunnassa pihaan tullessa ja tässä on nyt talven kuluessa tullut parsittua takaisin kasaan. pikkuhiljaa alkaa olemaan jo siinä kunnossa että voi istahtaa kuskin paikalle hyvillä mielin huoltovihkoseen on minun omistuksessa kertynyt seuraavanlaista:
- 4. sylinterin suutin
- Alapallot
- Reaktiotangot
- Vakaajan pallonivelet
- Puhaltimen moottori
- Nelipyöräsuuntaus
- Laturin vapaakytkin
- Turbo
- Peräöljyt
- Laatikkoöljyt + turbiinin lukkoventtiili (KYB)
- Etupyöränlaakerit 4/2015 (takuuseen 10/2016)
- Etujouset
- Takajouset
- Laatikkoöljyt + johdinlevy
- Jarrupalat x4
- Takajarrulevyt + käsijarru
- Sumuvalot
- Irroitettava vetokoukku
Viimeksi muokannut Shatter, 13.3.2017 20:12. Yhteensä muokattu 31 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Mitenkä muuten on muut korjaillut kiveniskeymiä yms pieniä jälkiä? Korjauspullon ajattelin hakea jotta saa piilotettua konepellistä talven aikana tulleet kiven/nastaniskut, mutta enemmän jäi mietityttämään kun katossa on yksi n. 3-4mm halkaisijaltaan oleva kohta josta on maali karannut ja peltikin oli jo ihan ruskea. vähän hankala paikka alkaa putsaamaan ja pelkkä maalin tuputus ruosteen päälle on ihan tyhjän kanssa kun ei itse ongelmaa poista.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
w208:sta rassasin kiveniskemät konepellistä ensin sellaisella teräväkärkisellä rapsuttimella, että ruosteenalut lähti irti, sitte hammastikunkärjellä tippa ruosteenestomaalia ja sen kuivuttua taas hammastikulla tippa pintaväriä. Kestäny hyvänä jo vuosia
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Juu 'kynsilakkasetti' ollut itselläkin käytössä; terävällä esineellä kiveniskemän montusta roina pois, tenulla putsaus, täppä maalia (voi ohentaa) ja kun on kuiva niin lakkatäppä päälle. Joihinkin oon laittanu vaan pelkän lakan. Jää ne paikat vähän näkyviin kun ei niitä hio, mutta en oo antanu haitata. Keulahan tuossa on alumiinia niin ei se niistä onneksi lähde leviämään. Tuossa kun viimeksi pesin autoo, niin huomasin että aivan h*lvetisti tullu talven aikana lisää iskemiä keulaan... ja kyllähän sen huomas, melkein viikoittain motarilla kolisi kiviä jonnekin päin
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Itekin luulin että kun konepelti on alumiinia niin ei lähtis kuplimaan mut tässä on lopputulos ->
Ja peräkontin kannessa on samanlaista.
Paljonko on muuten rullattu tuolla kun on turbo vaihdettu jo?
Itsellä kuuluu lyhyt vinkaisu kun aamulla kääntyy motarille ja polkaisee vähän kovemmin. Lämpöisellä koneella ei kuulu mitään ylimääräisiä...
Ja peräkontin kannessa on samanlaista.
Paljonko on muuten rullattu tuolla kun on turbo vaihdettu jo?
Itsellä kuuluu lyhyt vinkaisu kun aamulla kääntyy motarille ja polkaisee vähän kovemmin. Lämpöisellä koneella ei kuulu mitään ylimääräisiä...
Kohta pyörähtää 510tkm, muutenhan tuo vielä pelasi vanhakin mutta kuulosti palosireeniltä jo pienestä kaasuun koskemisesta. laakerit oli ehtoopuolella.
Tässä ei vielä ole kerennyt kuplimaan maalin alta, pitää paikkailla jäljet talven jäliltä kunhan kerkeää
E: nyt on laatikkoon vaihdettu kybbi ja uudet öljyt adaptaation kera niin johan pelaa kuin ajatus kaikki miettimiset, nykimiset, heijaukset ja liian ison vaihteen kytkeytyminen jäi hoitopöydälle.
Tässä ei vielä ole kerennyt kuplimaan maalin alta, pitää paikkailla jäljet talven jäliltä kunhan kerkeää
E: nyt on laatikkoon vaihdettu kybbi ja uudet öljyt adaptaation kera niin johan pelaa kuin ajatus kaikki miettimiset, nykimiset, heijaukset ja liian ison vaihteen kytkeytyminen jäi hoitopöydälle.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Tuskin alan pelkkää projektoria vaihtamaan kun on muutenkin kulahtanut koko umpio vrt. vuosi sitten vaihdettuun vänkärin umpioon. samalla vaivallahan sinne laittaa kokonaan uuden kun pitää purkaa joka tapauksessa jotta umpion saa käteen kiitoksia tarjouksesta kuitenkin
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Nytpä ei ole tarvinnut muuta tehdä kun ajella lisää kilometrejä mittariin *kopkop*, kuskinpuolen laakeria käytin kiristettävänä kun mb-osalla vaihtoivat kummallekin puolelle 1kk/2500km sitten ja nyt jo oli useamman millin klappi
kesävanteetkin kävi Wheel Doctorilla suoristuksessa ja nyt odotellaan uusia kumeja ja speisereitä postista niin saa takaisin alle, modificarsilta tilasin lätyt ja tullut jo parisen viikkoa renkaat tilasin eilen aamulla 1001renkaat.comista ja illalla olivat jo lähteneet saksan Erfstadtista, saa nähdä joko alkuviikosta on perillä
E: niin joo ja autoa siivotessa epähuomiossa löysin takapenkillä olevasta kyynärnojasta aukeavan lokeron jossa piileksi suomenkieliset ohjekirjat autoon ja radioon sekä täysi huoltokirja uudesta asti, ostovaiheessa kun niistä ei ollut tietoa niin ihan positiivinen ylläri
kesävanteetkin kävi Wheel Doctorilla suoristuksessa ja nyt odotellaan uusia kumeja ja speisereitä postista niin saa takaisin alle, modificarsilta tilasin lätyt ja tullut jo parisen viikkoa renkaat tilasin eilen aamulla 1001renkaat.comista ja illalla olivat jo lähteneet saksan Erfstadtista, saa nähdä joko alkuviikosta on perillä
E: niin joo ja autoa siivotessa epähuomiossa löysin takapenkillä olevasta kyynärnojasta aukeavan lokeron jossa piileksi suomenkieliset ohjekirjat autoon ja radioon sekä täysi huoltokirja uudesta asti, ostovaiheessa kun niistä ei ollut tietoa niin ihan positiivinen ylläri
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Speiserit saapui tänään ja muuten näyttääpi tilaus oikealta paitsi kartiopultit on pallokartiolla... mikä lie siinä kun jokainen kerta vannepultteja tilatessa on saanut kuitenkin kävellä kaupasta ostaan oikeat kun aina tulee väärät
renkaatkin on ollut tulossa jo 3pv ja vieläkin näyttää seurannassa että oisi saksassa jos ne tälle viikkoa kerkeisi perille.
renkaatkin on ollut tulossa jo 3pv ja vieläkin näyttää seurannassa että oisi saksassa jos ne tälle viikkoa kerkeisi perille.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ei kanata aina uskoo noihin seurantahommiin... Edelliset renkaat kun tilasin nii 4 päivän jälkeen katoin et olivat vielä saksassa ja hups, 4 tuntia myöhemmin ovella... Melko nopsa kuriiri...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Joo seuranta ei näköjään päivity enää saksasta lähtiessä, seuraava päivitys oli lajiteltu oulussa ja lähtenyt jakeluun. keskiviikkona tilasin ja tiistaina aamupäivällä oli ovella eli hyvin tuntuu toimitusajat pitävän kutinsa.RoopeK kirjoitti:Ei kanata aina uskoo noihin seurantahommiin... Edelliset renkaat kun tilasin nii 4 päivän jälkeen katoin et olivat vielä saksassa ja hups, 4 tuntia myöhemmin ovella... Melko nopsa kuriiri...
toistaiseksi suorat vanteet ja speiserit on taas alla ja ihan hyvä tuli omaan makuun, tietty aina vois enemmän huulta olla aika perusvanteet.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Onkohan tässä kenties jouset ehtoopuolella kun lomareissun teki auto pakattuna täyteen tavaraa/ihmisiä niin keula jäi makaamaan sen jälkeen pari senttiä alemmas normaalista.. ennen oli sormen mentävä rako renkaan ja kaaren välissä (osviittaa ylemmän viestin kuvasta), nyt on niin lintassa että rappaa kaareen jo pelkän kuskin painosta kun kääntyy ylämäkeen/hidasteeseen
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ajattelimpa etupäätä tonkia samalla kun auton pesin ja löytyi se syykin miksi on keula vähän lintassa:
laitetaan nyt kerralla sitten koko kierros uutta jousta kun pitää alkaa jumppaamaan, vanhat on jo aika löysän oloiset varsinkin useamman henkilön lastilla
mitäs nuo väripallukat tarkoittaa jousissa, meneekö jotenkin varustelutason/painon mukaan tms?
laitetaan nyt kerralla sitten koko kierros uutta jousta kun pitää alkaa jumppaamaan, vanhat on jo aika löysän oloiset varsinkin useamman henkilön lastilla
mitäs nuo väripallukat tarkoittaa jousissa, meneekö jotenkin varustelutason/painon mukaan tms?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Etujouset uusittu, vanhat olikin ihan täyspitkät vaikka ajattelin että varmaan lyhennetty kun oli niin matala.. ei varmaan kovin tuoreet enää ollut kun 3cm nousi keula uusilla. jossain välissä pitänee vielä uusia taaksekin niin saa lievän keulimisen kuriin. on muuten ihan eri peli ajella kun pysyy keula jämptinä eikä hylly kuin laivalla olis liikenteessä
vanhoilla jousilla oli joka nurkka asvaltista kaareen mitattuna 63cm, nyt edessä 66cm. parin sentin hajurako jää kaaren ja 19" renkaan väliin, mutta haitanneeko tuo. muuttunut tuo auto jo enemmänkin työvälineeksi paikasta toiseen siirtymistä varten niin ei kiinnostus enää riitä ruveta hieromaan parin sentin takia
vanhoilla jousilla oli joka nurkka asvaltista kaareen mitattuna 63cm, nyt edessä 66cm. parin sentin hajurako jää kaaren ja 19" renkaan väliin, mutta haitanneeko tuo. muuttunut tuo auto jo enemmänkin työvälineeksi paikasta toiseen siirtymistä varten niin ei kiinnostus enää riitä ruveta hieromaan parin sentin takia
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Onkohan mahdollista että olisi asennettu valmiiksi rikkinäinen pyöränlaakeri kun kumpikin uusittiin reilu 2kk sitten, 3vk sitten aloin ihmettelemään vaimeaa kolausta isommassa kolossa hiekkatiellä, joka johtui löysällä olevasta pyöränlaakerista.. kävin ko. huollon tehdyssä liikkeessä mainitsemassa asiasta että miten voi pyöränlaakeri olla 1kk jälkeen vaihdosta jo löysemmällä kuin entiset loppuunajetut ja sanoi vaan että todennäkösesti hakenut oman paikkansa ja siksi löystynyt. kiristivät sitten ilmaiseksi samantien. enää en samaan usko kun taas on selvä klappi kuskin laakerissa ja vaimea kolina koloissa kuuluu taas
kait siinä joku vika on kun löystyy parin tonnin välein
E: Näytillä käytetty jälleen ja kiristys tehty, jos vielä löystyy niin takuuseen uusi laakeri ja ellei silläkään parane niin napa uusiksi myös sitä ihmeteltiin työnjohdon kanssa kun ei laakereita vaihtaessa ole kuitenkaan mainittu kuluneesta navasta taikka olka-akselista.
kait siinä joku vika on kun löystyy parin tonnin välein
E: Näytillä käytetty jälleen ja kiristys tehty, jos vielä löystyy niin takuuseen uusi laakeri ja ellei silläkään parane niin napa uusiksi myös sitä ihmeteltiin työnjohdon kanssa kun ei laakereita vaihtaessa ole kuitenkaan mainittu kuluneesta navasta taikka olka-akselista.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vähän outo homma kyllä on, katsotaan nyt mitä tuleman pitää kun on kaksi kertaa kiristetty löysät pois. jos napa on väljähkö niin voiko laakeri sitten jotenkin elää sen verta että tulee aina vähän klappia? toisaalta taas jos se on vaihdettaessa ollut sen verta tiukka että ei ole laakeri tipahtanut pudottamalla pesään eikä asentaja ole kirjannut kuluneeksi, luulisi että se sitten kans pysyy sielläram kirjoitti:Jos noin älytön klappi laakeriin ilmestyy, niin mahtaako sitä olla paikalleen prässätty. Laakeri kun on poteroonsa kunnolla laitettu, ei se paikkaansa enää voi, eikä pidä hakea.
aiheesta poiketen, dotzit kävi toistamiseen suoristuksessa kun vipotti niin tympeästi. kummassakin etuvanteessa oli muutamia kolhuja, isoin oli ulospäin kääntynyt sisäreuna puolen sentin heitolla kun veden syövyttämään roopin reunaan tujautin reilua 80km/h nyt pysyy taas hampaat suussa, toistaseksi
Viimeksi muokannut Shatter, 17.7.2015 10:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Pitää ne ulkokoolit prässätä laakeripesiinsä. Laakeri lienee sama kuin W220 kopassa, vain abs systeemin kohdalla on eroa, kun ässässä se on stefassa kiinni.
Jos laakerin sisään pääsee vettä, voi se kulua väljäksi aika haipakkaa, mutta kiristäessä sen olisi huomannut.
Jos laakerin sisään pääsee vettä, voi se kulua väljäksi aika haipakkaa, mutta kiristäessä sen olisi huomannut.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Onhan se aika jännä, jos tosiaan kunnolla pohjaan asti asennettu laakeri löystyy Eihän siellä voi enää mikään paeta edeltä, joten käännetään katse toiseen suuntaan Olikos tämä vasen etulaakeri? Ja minkälainen se kiristysmutterin lukitus tässä mallissa on? Eli onko mutterin lukitus tullut tehtyä liian heikosti (jos on se uraan lyötävä) ja yhdessä liian tiukkaan vedetyn laakerin kanssa pyöräyttää lämmettyään mutteria mukanaan jolloin löystyy
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Miks tulee aina näissä mieleen ettei ulkokoolia ole vaihdettu lainkaan ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Aivan
Eipä tullut mieleen, mutta sehän onkin koko projektin vaikein osuus. Jos ei niitä vaihda, menee hommaan 5 minuuttia puolen tunnin sijaan. Laakeri on tosin tuhoon tuomittu ja työ menee hukkaan, paitsi jos voi tekemättömästä työstä laskuttaa asiakasta
Eipä tullut mieleen, mutta sehän onkin koko projektin vaikein osuus. Jos ei niitä vaihda, menee hommaan 5 minuuttia puolen tunnin sijaan. Laakeri on tosin tuhoon tuomittu ja työ menee hukkaan, paitsi jos voi tekemättömästä työstä laskuttaa asiakasta
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
ram kirjoitti:Aivan
Eipä tullut mieleen, mutta sehän onkin koko projektin vaikein osuus. Jos ei niitä vaihda, menee hommaan 5 minuuttia puolen tunnin sijaan. Laakeri on tosin tuhoon tuomittu ja työ menee hukkaan, paitsi jos voi tekemättömästä työstä laskuttaa asiakasta
Aletaan olla asian ytimessä. Sitten kun ja jos asiakas tulee reklamoimaan, kirrataan vähän ja ollaan hiljaa. Erittäin vakavissa tapauksissa, lopuks tehdään niinkuin heti olisi pitänyt tehdä.
Ja maailmalla huudellaan, kuinka paskoja tarvikkeet on, ja mersut, ja kaikki muu.
Nyt en tarkoita Shatter sinua.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vähän epäilen että tässä tapauksessa olisi näin, särähtää tuommonen toiminta ainakin minun korvaan enemmälti nyrkkipajojen toiminnalta. toisaalta mistä sitä tietää pitää tänään käyttää keulaa ylhäällä ja kokeilla mikä tilanne kun kiristyksestä alkaa olla jo 1tkm.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.