Shatterin 220cdi - Myyty

Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Shatterin 220cdi - Myyty

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ajattelimpa rustailla oman topikin ko. kehonkuljettimelle, vaikka onkin jo talven yli ollut taloudessa. saa sitten puida mersun ominaisuuksia ja repiä harmaita hiuksia yhdessä paikassa :) Tämmönen tuli tosiaan pihaan "edulliseen" hintaan, kun väykyn hävityskin oli pyörinyt jo mielessä jonkun aikaa korroosion levetessä ja leimauksen lähestyessä :D

Taksina on tämäkin pyörinyt etelässä uutena ja nyt monen mutkan kautta tuli minulle. kilinää ja kolinaa oli vähän joka suunnassa pihaan tullessa ja tässä on nyt talven kuluessa tullut parsittua takaisin kasaan. pikkuhiljaa alkaa olemaan jo siinä kunnossa että voi istahtaa kuskin paikalle hyvillä mielin :whistle: huoltovihkoseen on minun omistuksessa kertynyt seuraavanlaista:

- 4. sylinterin suutin
- Alapallot
- Reaktiotangot
- Vakaajan pallonivelet
- Puhaltimen moottori
- Nelipyöräsuuntaus
- Laturin vapaakytkin
- Turbo
- Peräöljyt
- Laatikkoöljyt + turbiinin lukkoventtiili (KYB)
- Etupyöränlaakerit 4/2015 (takuuseen 10/2016)
- Etujouset
- Takajouset
- Laatikkoöljyt + johdinlevy
- Jarrupalat x4
- Takajarrulevyt + käsijarru
- Sumuvalot
- Irroitettava vetokoukku

Kuva
Viimeksi muokannut Shatter, 13.3.2017 20:12. Yhteensä muokattu 31 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Mitenkä muuten on muut korjaillut kiveniskeymiä yms pieniä jälkiä? Korjauspullon ajattelin hakea jotta saa piilotettua konepellistä talven aikana tulleet kiven/nastaniskut, mutta enemmän jäi mietityttämään kun katossa on yksi n. 3-4mm halkaisijaltaan oleva kohta josta on maali karannut ja peltikin oli jo ihan ruskea. vähän hankala paikka alkaa putsaamaan ja pelkkä maalin tuputus ruosteen päälle on ihan tyhjän kanssa kun ei itse ongelmaa poista.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Puukon kärjellä minä ole raaputellut meidän kakkosautosta tummoisia pienie ruostepilkkuja että saa suurimman osan ruosteesta pois.. Ruosteemuuntoainetta päälle ja siitten pensselimaali.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

w208:sta rassasin kiveniskemät konepellistä ensin sellaisella teräväkärkisellä rapsuttimella, että ruosteenalut lähti irti, sitte hammastikunkärjellä tippa ruosteenestomaalia ja sen kuivuttua taas hammastikulla tippa pintaväriä. Kestäny hyvänä jo vuosia :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Juu 'kynsilakkasetti' ollut itselläkin käytössä; terävällä esineellä kiveniskemän montusta roina pois, tenulla putsaus, täppä maalia (voi ohentaa) ja kun on kuiva niin lakkatäppä päälle. Joihinkin oon laittanu vaan pelkän lakan. Jää ne paikat vähän näkyviin kun ei niitä hio, mutta en oo antanu haitata. Keulahan tuossa on alumiinia niin ei se niistä onneksi lähde leviämään. Tuossa kun viimeksi pesin autoo, niin huomasin että aivan h*lvetisti tullu talven aikana lisää iskemiä keulaan... :evil: ja kyllähän sen huomas, melkein viikoittain motarilla kolisi kiviä jonnekin päin :twisted:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Henq
Viestit: 17
Liittynyt: 09.4.2011 18:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Henq »

Itekin luulin että kun konepelti on alumiinia niin ei lähtis kuplimaan mut tässä on lopputulos ->

Kuva

Ja peräkontin kannessa on samanlaista.

Paljonko on muuten rullattu tuolla kun on turbo vaihdettu jo?

Itsellä kuuluu lyhyt vinkaisu kun aamulla kääntyy motarille ja polkaisee vähän kovemmin. Lämpöisellä koneella ei kuulu mitään ylimääräisiä...
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kohta pyörähtää 510tkm, muutenhan tuo vielä pelasi vanhakin mutta kuulosti palosireeniltä jo pienestä kaasuun koskemisesta. laakerit oli ehtoopuolella.

Tässä ei vielä ole kerennyt kuplimaan maalin alta, pitää paikkailla jäljet talven jäliltä kunhan kerkeää :wink:

E: nyt on laatikkoon vaihdettu kybbi ja uudet öljyt adaptaation kera niin johan pelaa kuin ajatus :pusuposkelle: kaikki miettimiset, nykimiset, heijaukset ja liian ison vaihteen kytkeytyminen jäi hoitopöydälle.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Mulla olis uudet projektorit jos remppaan lähdet, en taida ikinä tuohon omaan niitä jaksaa laittaa ni voisin myydä pois...
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tuskin alan pelkkää projektoria vaihtamaan kun on muutenkin kulahtanut koko umpio vrt. vuosi sitten vaihdettuun vänkärin umpioon. samalla vaivallahan sinne laittaa kokonaan uuden kun pitää purkaa joka tapauksessa jotta umpion saa käteen :wink: kiitoksia tarjouksesta kuitenkin :!:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Nytpä ei ole tarvinnut muuta tehdä kun ajella lisää kilometrejä mittariin *kopkop*, kuskinpuolen laakeria käytin kiristettävänä kun mb-osalla vaihtoivat kummallekin puolelle 1kk/2500km sitten ja nyt jo oli useamman millin klappi :?

kesävanteetkin kävi Wheel Doctorilla suoristuksessa ja nyt odotellaan uusia kumeja ja speisereitä postista niin saa takaisin alle, modificarsilta tilasin lätyt ja tullut jo parisen viikkoa :toks: renkaat tilasin eilen aamulla 1001renkaat.comista ja illalla olivat jo lähteneet saksan Erfstadtista, saa nähdä joko alkuviikosta on perillä :wink:


E: niin joo ja autoa siivotessa epähuomiossa löysin takapenkillä olevasta kyynärnojasta aukeavan lokeron jossa piileksi suomenkieliset ohjekirjat autoon ja radioon sekä täysi huoltokirja uudesta asti, ostovaiheessa kun niistä ei ollut tietoa niin ihan positiivinen ylläri :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Speiserit saapui tänään ja muuten näyttääpi tilaus oikealta paitsi kartiopultit on pallokartiolla... mikä lie siinä kun jokainen kerta vannepultteja tilatessa on saanut kuitenkin kävellä kaupasta ostaan oikeat kun aina tulee väärät :shout: :hurt:

renkaatkin on ollut tulossa jo 3pv ja vieläkin näyttää seurannassa että oisi saksassa :? jos ne tälle viikkoa kerkeisi perille.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ei kanata aina uskoo noihin seurantahommiin... Edelliset renkaat kun tilasin nii 4 päivän jälkeen katoin et olivat vielä saksassa ja hups, 4 tuntia myöhemmin ovella... Melko nopsa kuriiri... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

RoopeK kirjoitti:Ei kanata aina uskoo noihin seurantahommiin... Edelliset renkaat kun tilasin nii 4 päivän jälkeen katoin et olivat vielä saksassa ja hups, 4 tuntia myöhemmin ovella... Melko nopsa kuriiri... :lol:
Joo seuranta ei näköjään päivity enää saksasta lähtiessä, seuraava päivitys oli lajiteltu oulussa ja lähtenyt jakeluun. keskiviikkona tilasin ja tiistaina aamupäivällä oli ovella eli hyvin tuntuu toimitusajat pitävän kutinsa.

toistaiseksi suorat vanteet :toks: ja speiserit on taas alla ja ihan hyvä tuli omaan makuun, tietty aina vois enemmän huulta olla :lol: aika perusvanteet.

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Onkohan tässä kenties jouset ehtoopuolella kun lomareissun teki auto pakattuna täyteen tavaraa/ihmisiä niin keula jäi makaamaan sen jälkeen pari senttiä alemmas normaalista.. ennen oli sormen mentävä rako renkaan ja kaaren välissä (osviittaa ylemmän viestin kuvasta), nyt on niin lintassa että rappaa kaareen jo pelkän kuskin painosta kun kääntyy ylämäkeen/hidasteeseen :shock: :roll: :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ajattelimpa etupäätä tonkia samalla kun auton pesin ja löytyi se syykin miksi on keula vähän lintassa:

Kuva

laitetaan nyt kerralla sitten koko kierros uutta jousta kun pitää alkaa jumppaamaan, vanhat on jo aika löysän oloiset varsinkin useamman henkilön lastilla :!:

mitäs nuo väripallukat tarkoittaa jousissa, meneekö jotenkin varustelutason/painon mukaan tms?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

.........
Viimeksi muokannut Bomber4, 19.3.2017 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Etujouset uusittu, vanhat olikin ihan täyspitkät vaikka ajattelin että varmaan lyhennetty kun oli niin matala.. ei varmaan kovin tuoreet enää ollut kun 3cm nousi keula uusilla. jossain välissä pitänee vielä uusia taaksekin niin saa lievän keulimisen kuriin. on muuten ihan eri peli ajella kun pysyy keula jämptinä eikä hylly kuin laivalla olis liikenteessä :idea:

vanhoilla jousilla oli joka nurkka asvaltista kaareen mitattuna 63cm, nyt edessä 66cm. parin sentin hajurako jää kaaren ja 19" renkaan väliin, mutta haitanneeko tuo. muuttunut tuo auto jo enemmänkin työvälineeksi paikasta toiseen siirtymistä varten niin ei kiinnostus enää riitä ruveta hieromaan parin sentin takia :roll: :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Onkohan mahdollista että olisi asennettu valmiiksi rikkinäinen pyöränlaakeri kun kumpikin uusittiin reilu 2kk sitten, 3vk sitten aloin ihmettelemään vaimeaa kolausta isommassa kolossa hiekkatiellä, joka johtui löysällä olevasta pyöränlaakerista.. kävin ko. huollon tehdyssä liikkeessä mainitsemassa asiasta että miten voi pyöränlaakeri olla 1kk jälkeen vaihdosta jo löysemmällä kuin entiset loppuunajetut ja sanoi vaan että todennäkösesti hakenut oman paikkansa ja siksi löystynyt. kiristivät sitten ilmaiseksi samantien. enää en samaan usko kun taas on selvä klappi kuskin laakerissa ja vaimea kolina koloissa kuuluu taas :roll:

kait siinä joku vika on kun löystyy parin tonnin välein :shock:

E: Näytillä käytetty jälleen ja kiristys tehty, jos vielä löystyy niin takuuseen uusi laakeri ja ellei silläkään parane niin napa uusiksi myös :toks: sitä ihmeteltiin työnjohdon kanssa kun ei laakereita vaihtaessa ole kuitenkaan mainittu kuluneesta navasta taikka olka-akselista.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Ootko katellut, mitä löytyy noista ylätukivarren alla olevissa syvennyksissä? Ainakin itellä olivat täynnä suolap*skaa ja reunat ruosteessa. :x Pitäisi vissiin käyttää tolppa pois, että pääsisi kunnolla putsaamaan. :(

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Näytti olevan täälläkin kukkurallaan hiekkaa ja kiviä :?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Jos noin älytön klappi laakeriin ilmestyy, niin mahtaako sitä olla paikalleen prässätty. Laakeri kun on poteroonsa kunnolla laitettu, ei se paikkaansa enää voi, eikä pidä hakea.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

ram kirjoitti:Jos noin älytön klappi laakeriin ilmestyy, niin mahtaako sitä olla paikalleen prässätty. Laakeri kun on poteroonsa kunnolla laitettu, ei se paikkaansa enää voi, eikä pidä hakea.
Vähän outo homma kyllä on, katsotaan nyt mitä tuleman pitää kun on kaksi kertaa kiristetty löysät pois. jos napa on väljähkö niin voiko laakeri sitten jotenkin elää sen verta että tulee aina vähän klappia? toisaalta taas jos se on vaihdettaessa ollut sen verta tiukka että ei ole laakeri tipahtanut pudottamalla pesään eikä asentaja ole kirjannut kuluneeksi, luulisi että se sitten kans pysyy siellä :roll:

aiheesta poiketen, dotzit kävi toistamiseen suoristuksessa kun vipotti niin tympeästi. kummassakin etuvanteessa oli muutamia kolhuja, isoin oli ulospäin kääntynyt sisäreuna puolen sentin heitolla kun veden syövyttämään roopin reunaan tujautin reilua 80km/h :whistle: nyt pysyy taas hampaat suussa, toistaseksi :kuski:
Viimeksi muokannut Shatter, 17.7.2015 10:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyseessä taisi olla etupään laakeri? Eikös näissäkin ole siellä ihan normaali kartiolaakeri? Sitähän ei prässäillä ja kiristyskin onnistuu. No ei ihan normaalia että useaan kertaan joutuu säätämään välykset.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Pitää ne ulkokoolit prässätä laakeripesiinsä. Laakeri lienee sama kuin W220 kopassa, vain abs systeemin kohdalla on eroa, kun ässässä se on stefassa kiinni.

Jos laakerin sisään pääsee vettä, voi se kulua väljäksi aika haipakkaa, mutta kiristäessä sen olisi huomannut.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Onhan se aika jännä, jos tosiaan kunnolla pohjaan asti asennettu laakeri löystyy :arrow: Eihän siellä voi enää mikään paeta edeltä, joten käännetään katse toiseen suuntaan :arrow: Olikos tämä vasen etulaakeri? Ja minkälainen se kiristysmutterin lukitus tässä mallissa on? Eli onko mutterin lukitus tullut tehtyä liian heikosti (jos on se uraan lyötävä) ja yhdessä liian tiukkaan vedetyn laakerin kanssa pyöräyttää lämmettyään mutteria mukanaan jolloin löystyy :roll: :wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Laakerin kiristys/lukitus tapahtuu samanlailla kuin esimerkiksi lankussa, eli kiristys ns. mutterilla ja lukitaan kiristämällä kuusiokolopultti.

havainnollistavaa kuvaa lainaten googlesta:

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Miks tulee aina näissä mieleen ettei ulkokoolia ole vaihdettu lainkaan ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Aivan :roll:
Eipä tullut mieleen, mutta sehän onkin koko projektin vaikein osuus. Jos ei niitä vaihda, menee hommaan 5 minuuttia puolen tunnin sijaan. Laakeri on tosin tuhoon tuomittu ja työ menee hukkaan, paitsi jos voi tekemättömästä työstä laskuttaa asiakasta :x
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ram kirjoitti:Aivan :roll:
Eipä tullut mieleen, mutta sehän onkin koko projektin vaikein osuus. Jos ei niitä vaihda, menee hommaan 5 minuuttia puolen tunnin sijaan. Laakeri on tosin tuhoon tuomittu ja työ menee hukkaan, paitsi jos voi tekemättömästä työstä laskuttaa asiakasta :x

Aletaan olla asian ytimessä. Sitten kun ja jos asiakas tulee reklamoimaan, kirrataan vähän ja ollaan hiljaa. Erittäin vakavissa tapauksissa, lopuks tehdään niinkuin heti olisi pitänyt tehdä.

Ja maailmalla huudellaan, kuinka paskoja tarvikkeet on, ja mersut, ja kaikki muu.

Nyt en tarkoita Shatter sinua.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Vähän epäilen että tässä tapauksessa olisi näin, särähtää tuommonen toiminta ainakin minun korvaan enemmälti nyrkkipajojen toiminnalta. toisaalta mistä sitä tietää :roll: pitää tänään käyttää keulaa ylhäällä ja kokeilla mikä tilanne kun kiristyksestä alkaa olla jo 1tkm.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”