W211 facelift DPF
W211 facelift DPF
Onko W211 faceliftiä ilman DPF:ää, vai onko se kaikissa facelifteissä? Näin auton kannalta mietittynä DPF:stä ei taida olla mitään hyötyä, vaan päinvastoin ja kun sen vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin se maksaa jonkin verran.
Olen ollut ymmärryksessä, että sen poisto ei ihan niin helppoa olekkaan, kun miettii katsastusta, vikakoodeja yms. mutta ilmeisesti ja toivottavasti olen elänyt väärässä uskossakumipää kirjoitti:Saattaapi olla kaikissa, mutta ei sen poisto vaikeaa ole, viimeksi eilen yksi auto lopetti turhat polttelut
Katsastuksen hiukkaspäästö hyväksyntä raja on Suomessa niin korkea että menee se mersu ilman dpf:kin siihen helposti.Klarion kirjoitti:Olen ollut ymmärryksessä, että sen poisto ei ihan niin helppoa olekkaan, kun miettii katsastusta, vikakoodeja yms. mutta ilmeisesti ja toivottavasti olen elänyt väärässä uskossakumipää kirjoitti:Saattaapi olla kaikissa, mutta ei sen poisto vaikeaa ole, viimeksi eilen yksi auto lopetti turhat polttelut
Kiinostaisi kyllä semmoinen operaatio tehdä/teettää. Moottoriohajin softalle pitää jotain tehdä, jotta ajastimen takana olevat poltot estyy.
Paljonko kustantaisi sellanen softamuutos? Onnistuuko staarilla vai mitä työkaluja tarvitaan?
Toinen juttu on tuo EGR. Samallla haluttais poistattaa sekin. Se paskoo tuota imusarjaa ja menee itsekin jumiin. Sen poisto kiinnostais kans. Tuohon vinkkelikuutoseen. Ärsyt typpioksidi hajut siitä vissiin tulee sen jälkeen koska katalysaattori ei sitten lämpene enään kunnolla. Miten lie talvella tuleeko koneesta sitten lämpöä liian vähän?
Tuossa EGR muutoksessahan pitää ymmärtääkseni koskea myös syöttötaulukoihin, koska sen jälkeen kone saa kaikissa tilanteissa vain puhdasta ilmaa. Jos ei kosketa taulukoihin niin se saattaapi käydä liian laihalla ja polttaa männän. Mutta tämä on spekulaatiota. Omaa kokemusta/tietoa ei ole. Jos jollakin on niin vois varmaan valaista tietämätöntä.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Juu riippuu tietenkin monista asioista, olikos millä moottorilla tämä?Klarion kirjoitti: Olen ollut ymmärryksessä, että sen poisto ei ihan niin helppoa olekkaan, kun miettii katsastusta, vikakoodeja yms. mutta ilmeisesti ja toivottavasti olen elänyt väärässä uskossa
Mutta kyllä tuon ikäluokan kulkineista ovat lähteneet.
Jos Hannun auto on takapotku, niin joutuu ecun aukasemaan.
Myös egr lähtee vinkkelistä pois, mutta ei sekään staarilla.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
Joo. Pelkkä takaveto se on. Onnistuuko sellanen homma että jos hommaan toisen ECU:n samanlaisesta autosta niin vois sen työstää rauhassa samaksi kuin tuo oma ECU, sillä erotuksella että EGR ja DPF poltot olis siitä poistettu?kumipää kirjoitti:Juu riippuu tietenkin monista asioista, olikos millä moottorilla tämä?Klarion kirjoitti: Olen ollut ymmärryksessä, että sen poisto ei ihan niin helppoa olekkaan, kun miettii katsastusta, vikakoodeja yms. mutta ilmeisesti ja toivottavasti olen elänyt väärässä uskossa
Mutta kyllä tuon ikäluokan kulkineista ovat lähteneet.
Jos Hannun auto on takapotku, niin joutuu ecun aukasemaan.
Myös egr lähtee vinkkelistä pois, mutta ei sekään staarilla.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06