s211 220cdi puljausta

Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

OK.
Mulla on siis edessä semmonen vipu (rautajouset edessä).
Takana kai on jotkut anturit jotka ymmärtää perän korkeuden päälle.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1949
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ari66 kirjoitti:Mitäs se oikean puolen pyöränkotelon vipu sitten säätää :tuumaus:
Olisko jotain parempaa viittausta kyseiseen vipuun, vaikka kuva EPC:stä? Ei nyt heti hahmotu mikä ihmeen vipu siellä pyöräkotelossa olisi.
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

wdb2112081B143391

Olihan tuolla vin numerokin, pitääpä joskus kurkata kun muistaa.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitää tunkki hakea kaverin tallilta ja kattoa miltä näyttää perän tanko. Jos olis siinä vika niin hyvä, ei tarvis mitään isompaa tehä... Eikös tuota tasonsäätöä pysty starilla ohjailemaan?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Juu pystyy ohjailemaan ja kalibroimaan eri korkeuteen jos haluu, nätti homma, aika paljon noita tehnyt.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Multiviri kirjoitti:Pitää tunkki hakea kaverin tallilta ja kattoa miltä näyttää perän tanko. Jos olis siinä vika niin hyvä, ei tarvis mitään isompaa tehä... Eikös tuota tasonsäätöä pysty starilla ohjailemaan?
Pystyy ja voi muttela korkeuta näppärästi ei tarvise varsiin tai muuale autoon koskea ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Multiviri kirjoitti:Hehee Airmatic iskee jälleen :lol: Tontitettu s211 nyt pihassa...

Kuva

Voiskohan olla joku tasonsäädön anturitai tanko irti/hajalla? Kun ei mitään varoitusvaloja taulussa ja molemmilta puolin yhtäaikaa? Vai hajoaako noitten kompurat kertalaakista?
Tarkista takapään tason säätöanturi löytyy perä murikan vierestä ahttasta paikasta, nissä on usein niin väljiksi kuleneet viviut että irtoilevat,
jos kompura olis rikki näytöön tulee yleensä varoitus matalasta tasosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joo kaveri tuota jo ehottikin kun ei tosiaan mitään varotusta tuu näyttöön ja yhtäkkiä molemmat puolet tonttiin. Pitänee tunkki jostakin hakea, mitenköhän tuo tanko, löytyykö hyllytavarana jostain? Oisko jonkinlaista kuvaa laittaa niin vois ymmärtää sen toiminnasta jotain...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Joko sieltä on vikkaavikkaa löytyny??
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Niinjoo, se tasonsäädön säätötanko oli poikki. Tilalle tuli uus alumiininen. Kylmänä meinaa kiekat humpata, liekö vika vai ominaisuus Delphin järjestelmissä :D? Kilvetkin ruuvailtiin eilen paikoilleen, JIM-xxx
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Tuntuuko ajossa se humppaus, viisari seilaa muutama sata kierrosta?
Voipi turbiinin kyb venttiilikin aiheuttaa sellasta.

Tietty polttoaine puolen hommiakin.

Töpseliin..
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Antaa delphin humppailla rauhassa niin selviää vähemmällä. :D
Soon manuaali. ;)
Tähdellisen parantola
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Jaa son semmonen, minen ees ymmärrä, eikö niisoo polokimiaki enämpi? :lol:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

:lol:

Eikös näissä ole ollut pienoista ongelmaa takaluukun ruostumisen kanssa? Tässä näyttäs kilven upotuksessa olevan ruostetta, maali on lähtenyt n. 2cm*2cm alueelta, syynä varmaankin ruoste jota näyttäs olevan sen kraaterin pohjalla :evil: Eikö ne oo väykystä oppineet jotain vai lieneeköhän ihan normaalia että n.5v vanha auto alkaa jo ruostumaan sisältäpäin...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Multiviri kirjoitti:lieneeköhän ihan normaalia että n.5v vanha auto alkaa jo ruostumaan sisältäpäin...
Mersun kohdalla valitettavasti tuntuu olevan normaalia... :evil:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tuulilasi vaihtui lasivakuutuksen kautta, hiekkatiellä lensi kivi vasempaan reunaan josta lähti halkeamaan. Samalla Vehon keikalla sit takaluukku sai maalia niskaansa, eipä juuri huomaa mistä on maalailtu. Nyt on sekin ruosteeton ja melkeimpä virheetön.

Kesärenkaat ja vanteet on hommattu. Vanteiksi tuli mersun avarivanteet koossa 7.5*16.

Vielä pitäisi vetokoukku ostaa ja asentaa. Kääntyvä kiinnostaisi, irroitettava vähintään parkkitutkien takia. Jotkuthan ovat Ebaysta tilailleet, oisko antaa neuvoa miten sieltä tilaaminen onnistuu? Ja onko tietoa onko siellä jotain jolta uskaltaa ostaa kääntyvän koukun kaikkine hilppeineen?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Vetokoukuksi tuli Thulen tekeles mersun omalla sähkösarjalla? ilmeisestikin. Pitääkös tuo koukun asennus koodata jotenkin starilla?

Ja ruostetta löytyy :D Moottorin edessä oleva palkki hyvinkin happaman näköinen...

Jonkinlainen kuva:
Kuva

Samoin tuon palkin kiinnitys runkopalkkiin näyttäs olevan ainakin pintaruosteessa. Tuo ahtoputken alla oleva ruoste tuntu edenneen jo pitemmälle, ei ollut kovin terveen tuntuinen.

Pitäs pohjamuovi käyttää irti ja laittaa ruosteenesto+massa tuonne...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
thenq
Viestit: 62
Liittynyt: 14.10.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja thenq »

Mistä päin saksaa ko. auto tullut ja paljonko kilometrejä? Pihasta löytyy -03 vuosmallin 211 jolla ~270 tkm ajettu, yks talvi suomessa jota ennen ruostesuojattu. Suojauksen tekijä kehu kuinka hyvä kuntonen eikä ruostetta missään. Ihmetyttää jos -07 jo "noin" ruosteessa :roll:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

hmmm.. mistäköhän päin olisi tullut, en muista. Kilometrejä jonkun verran yli 130tkm..

Pitäisi starin päähän saada tämä, parktronicci sekoilee välillä omiaan :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Parktronicci sekoilee ja moottorin "vikavalo" palaa. Tuo vikavalo kertonee saastelaitteiden toiminnassa olevan jonkinmoinen häiriö. Kulkee normaalisti eikä savuta joten vika ei kovin iso todennäköisesti ole :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Harppa
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2005 9:36
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Moottorin vikavalon sytyttäjäksi epäilisin hiukkas-suodattimen paine-ero anturia..

Ainakin omassa meni nuilla kilometreillä vaihtoon.


:roll:
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1498
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mites kellon saa asettettua aikaan tämmöisestä merssusta?
Talviaika on käytössä eikä kotimaan kielellä ohje kirjaa :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Comandista.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1498
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kerro lisää :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Oiskohan ollut sen SERV -napin takaa.... :roll:
Itse ainakin löysin sen ilman ohjekirjaakin.

Kuitenkin... Comandista kello aikaan ja sitten alkaa viisaritkin mittaristossa juosta kohti oikeita lukemia.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1498
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ok kokeillaan huomenna. Kiitti Ari :!:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tuo moottorin vikavalo ei enää loimota. Mutta valojen määrä pysyy vakiona :D SRS valo syttyy ajoittain palamaan ja mittaristoon tulee teksti visit workshop. Voiskohan olla jossakin turvavyön tunnistimessa vika? Eilen ajaessa autolla kahdestaan alkoi herjaamaan ettei turvavyö ole kytkettynä vaikka molemmilla oli vyöt tiukasti kiinni. Täytyisi käyttää starin perässä piakkoin.

Alapallot, yläpallot ja vakaajatangon pallonivelet vaihdettu molemmille puolille. Vielä nelipyöräsuuntaus niin alkaa kulkemaan niinkuin pitää.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

SRS-valo?

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Kattele ekaks siellä etupenkkien alla olevia johtoja ja niiden liittimiä. Voipi olla liitin löystynyt tai hapettunut tai jopa joku lanka poikki.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Nyt ei ole valoja palanut mitä itse eilen ajelin :o

Nelipyöräsuuntauksessa kävi muttei tuo kyllä suoraan kulje siltikään :twisted: Ois pitäny vaatia että kulkee suoraan eikä jättää puolitiehen. Onko jollakin ylhäällä kulmia joilla kulkee suoraan?

Vissiinki alatukivarsissa on mahdollisuus epäkesko pulteille? Jotakin kulmaa ei oltu säädettyä ja asentaja oli puhunut että pitäis olla joku erilainen pultti? itse en ollut siis paikalla... Tasasesti tuntuis vetävän oikealle, voiko näissä takapäässä olevat väljyydet aiheuttaa tuota?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Multiviri kirjoitti:Nyt ei ole valoja palanut mitä itse eilen ajelin :o

Nelipyöräsuuntauksessa kävi muttei tuo kyllä suoraan kulje siltikään :twisted: Ois pitäny vaatia että kulkee suoraan eikä jättää puolitiehen. Onko jollakin ylhäällä kulmia joilla kulkee suoraan?

Vissiinki alatukivarsissa on mahdollisuus epäkesko pulteille? Jotakin kulmaa ei oltu säädettyä ja asentaja oli puhunut että pitäis olla joku erilainen pultti? itse en ollut siis paikalla... Tasasesti tuntuis vetävän oikealle, voiko näissä takapäässä olevat väljyydet aiheuttaa tuota?
Missä kävit säädössä?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”