..
-suurien kysymysten äärellä todetaan vähäiset vastauksetkardaani kirjoitti:Vaikka ajaa 10 tkm. vuodessa, niin 211 mersulla et ilman vika/vikakoodeja pääse ajamaan 12 kuukautta putkeen...huoltoja riittää aina. Se on sellaista nykyautoilu. Itse en ole vielä uskaltanut tuohon leikkiin mukaan...kuten vanha taksi-isäntä totesi muutama vuosi sitten "kyllä kuka vaan uuden mersun voi ostaa, mutta ei ylläpitämään"
Onkohan 210t viimeisiä kompromisseja 124ien jälkeen joiden jälkeen ei enää uudempaan voi siirtyä :/
Uudemmat on takuuaikaisia autoja. Loppu on tuuria, joko tai...
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Siksipä juuri minä annoin ajon jälkeen hetken lämpöjen tasaantua, ennen kuin sammutin moottorin.Leemu kirjoitti:Väykyllä ajettiin meillä puolisen vuotta ennenkuin tuuppas vedet pesään, kansihommiin ja niiden vikojen korjaukseen josta kansivaurio johtui meni likemmäs 4000€
Pitkä kansi.. jne... tai sitten olin vain muuten vainoharhainen....
Mutta eipä ollut tuollaista haaveria.
Nykyisessä on lyhyemmät kannet -sattuneesta syystä kun on V-kone- mutta en sitäkään vanhasta tottumuksesta uskalla pitkän/raskaan ajon jäljiltä heti sammuttaa, vaan annan siinäkin hetken lämpötilojen tasaantua ainakin minuutin-pari.
Kyllä se väykky meilläkin "uudenkarheana" oli vähään huoltoon tyytyväinen.Leemu kirjoitti:Näiden lukujen valossa väykky on koko p*ska laite
Mutta kun ikää karttui, alkoi rahaakin palamaan.
Ja olisi palanut paljonkin (muutama tonni välttämättömiä "huoltoja") jos olisi vielä aikonut pitää.
Siksi vaihto tuntui mielekkäältä.
Nyt sitten jänskättää, millainen tämä S211 on saman ikäisenä, kun väykystä luovuttiin....
Pahaa pelkään, että rahaa tulee kulumaan väykkyäkin enemmän.
Itse olin kovasti tyytyväinen teho/kulutus -suhteeseen, tiloihin, vetokykyyn, ajettavuuteen, sekä huollon suhteellisen vähäiseen tarpeeseen.Leemu kirjoitti:Minä en paljon "kunkkumoottoria" kehu, syyn varmaan ymmärrätte
Ainoat korjaavat toimenpiteet kohdistuivat apulaitteisiin, kuten laturi, vesipumppu ja ilmamassamittari.
Suuttimien kärjet sekä etuiskarit vaihdatin kerran, todennäköisesti aivan turhaan.
(No, alustan osat tietenkin, niitähän aina joutuu vaihtamaan jos auto liikkuu).
Mutta tuuriahan se on aina autojen kanssa
Joskus parempaa, joskus huonompaa.
Todennäköisesti kuluu, sinullahan ei sattunut väykyn taipaleelle mitään kovin suurta remonttia.Ari kirjoitti:Nyt sitten jänskättää, millainen tämä S211 on saman ikäisenä, kun väykystä luovuttiin....
Pahaa pelkään, että rahaa tulee kulumaan väykkyäkin enemmän.
Uudemmissa taas on monenlaista anturia ym. vielä paljon enemmän kuin edeltäjässä.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Joo... väykyssä varmaan olisi kustannustehokkain konevaihtoehto 270 CDI.Leemu kirjoitti:Silläkertaa vaan se olisi kyllä CDI-moottorilla
Siis jos kaipaa puhtia, mutta myös mahdollisimman matalaa kulutusta.
Mutta nyt lipeää aihe 211-topikissa
Taas muistellaan niitä menneitä "wanhoja hyviä aikoja"
Mites näiden nykylelujen kanssa tullaan toimeen, ettei tarttis joka päivä käydä CDI203:lla koodailemassa, huoltamassa APP:llä tai Koskisella tai.... jopa Veholla...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Omassa tein rasvahuollon pyöränlaakeriin äskettäin. Laitoin uutta vaseliinia uloimpaan laakeriin ihan omassa kätösessä ja kiristin laitoin takaisin paikoilleen. Uskoisin kestävän seuraavat 275Tkm.
Omasta mielestäni ihan liioittelua tämä w211 heikkokestoiseksi haukkuminen. Aika on vaan kullannut muistot noista vanhemmista ajokeista...Takana yli 90TKm ja jotain on joutunut tekemään. Suurimman osan hommista voi tehdä itse ilman Stareja yms. kunhan vain vähän ottaa selvää. Esim takailmajousen vaihto.
Eipä mulla mikään auto ole ilman remppaa mennyt, jos haluaa, että auto on kunnossa, eikä kolise.
Omasta mielestäni ihan liioittelua tämä w211 heikkokestoiseksi haukkuminen. Aika on vaan kullannut muistot noista vanhemmista ajokeista...Takana yli 90TKm ja jotain on joutunut tekemään. Suurimman osan hommista voi tehdä itse ilman Stareja yms. kunhan vain vähän ottaa selvää. Esim takailmajousen vaihto.
Eipä mulla mikään auto ole ilman remppaa mennyt, jos haluaa, että auto on kunnossa, eikä kolise.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
JepLeemu kirjoitti: Tuosta laatikkohommasta vielä.
Käyttääkö vaihteiston ohjainlaite ABS:n nopeustietoa
Nimittäin vikamuistissa oli yksi koodi, numeroa en nyt muista mutta selitys oli "tieto kytketystä vaihteesta epälooginen tai vaihteisto luistaa"
Vaihteisto ei ole mennyt kertaakaan vikatilaan sen jälkeen kun vaihdoin pyöränlaakerit ja distronic on toiminut myös moitteetta
aattelin vaan josko väljä laakeri olisi sekoittanut ABS-anturin antamaa singnaalia riittävästi jotta tämmöinen hienompi elektroniikka ottaa itteensä, mutta ei kuitenkaan riittävästi sytyttämään ABS-häiriövaloa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki