APUA! KIIRE! Automaatin vaihteet katos?

vaihteistot, perä, kardaani, vetoakselit
Vastaa Viestiin
Avatar
Slarbersson
Viestit: 23
Liittynyt: 10.10.2007 17:20
Paikkakunta: sodankylä

APUA! KIIRE! Automaatin vaihteet katos?

Viesti Kirjoittaja Slarbersson »

Elikkäs, mullon -86 w126 joka on korinvaihtona 300d ja 300:n automaatilla... nelivaihteinen... sunnutaina olin lähdös normaalisti liikenteeseen, niin ku laitoin kepin d:lle ni auto ei liiku mihkään... ei millään muullakaan tapahtunu mitään.. kokeilun haluisena houkkasin kaverin hinaamaan sitä testiksi ja kun tuli vauhtia noin 15-20 niin L--llä lähti taas vetään. kuitenki vaihtetiden välistä löyty vapaita ja vaihteet hyppi pois... kun taas pysähty, ni ei lähte liikkeelle????!! Laatikossa on se luukku mistä kurkin sisälle todeten että turbiini ei ole irronnut mitä arvelin syyksi... Onko yleensäkään kukaan kuullut tuollaisesta ennen? APUA kaivataan!
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Onko lootassa varmaan öljyä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
adenauer300
Viestit: 247
Liittynyt: 13.4.2006 8:47
Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Ongelman syyt on selvästikkin, että laatikon paineet ei nouse tarpeeksi ylös. Syynä voi olla monia:
Tukkeutunut suodatin, liian vähän öljyä, tiiviste vuoto, hajonnut öljypumppu tai turbiini.
Mulla oli joskus vanhassa W123 250:sessä samanlainen vika ja syynä oli väärin asennettu turbiini, josta hajosi "rivat", jotka "pyörittivät öljypumppua.
Kun vaihdoin uuden turbiinin, alkoi laatikko toimimaan.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

adenauer300 kirjoitti:Ongelman syyt on selvästikkin, että laatikon paineet ei nouse tarpeeksi ylös. Syynä voi olla monia:
Tukkeutunut suodatin, liian vähän öljyä, tiiviste vuoto, hajonnut öljypumppu tai turbiini.
Mulla oli joskus vanhassa W123 250:sessä samanlainen vika ja syynä oli väärin asennettu turbiini, josta hajosi "rivat", jotka "pyörittivät öljypumppua.
Kun vaihdoin uuden turbiinin, alkoi laatikko toimimaan.
tätä itekki aattelin sillä perusteella kun joku laittanu tarttaamaan joka pykälällä mutten arvannu sanoo sitä :oops:autohan ei sais startata kuin n tai p:llä :idea:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy 0m 603:n jälkeen sopiva laatikko jos tarvetta ilmenee.
Avatar
Slarbersson
Viestit: 23
Liittynyt: 10.10.2007 17:20
Paikkakunta: sodankylä

Viesti Kirjoittaja Slarbersson »

joo elikkäs alanpa kokeileen tuota suodattimen vaihtoa tai tarkistusta sekä tuota öljypumpun kuntoa. kiitän vinkeistä, toivottavasti löytyy vastaus. minkä laitan aikanani tänne, jos vika vain löytyy..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 voimansiirto”