220 cdi A -03, puhti poissa
220 cdi A -03, puhti poissa
missä vika kun on puhtia poissa ja kulutuskin tuntuu nousseen.
Kierrokset eivät rajoitu ja tyhjäkäyntiä käy tasaisesti.
Ajettu n. 160 tkm.
Kierrokset eivät rajoitu ja tyhjäkäyntiä käy tasaisesti.
Ajettu n. 160 tkm.
no niin...
testerissä käytiin ja mitään ei löytynyt. Aika paljon testailivat kaikennäköistä, mutta ei tulosta.
Ajoivat lenkin ja olivat sitä mieltä, että kaikki on kotona.
Mutta omasta perstuntumasta päätellen kyllä jotakin puuttuu, jatkosta meinasivat että täytyy vaan seurailla ja tutkiminen menee sitten vaikeaksi.
Mitä tehdään???????
testerissä käytiin ja mitään ei löytynyt. Aika paljon testailivat kaikennäköistä, mutta ei tulosta.
Ajoivat lenkin ja olivat sitä mieltä, että kaikki on kotona.
Mutta omasta perstuntumasta päätellen kyllä jotakin puuttuu, jatkosta meinasivat että täytyy vaan seurailla ja tutkiminen menee sitten vaikeaksi.
Mitä tehdään???????
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Yhdellä manuaali W211 / 280 CDI:llä olen ajanut
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
jukkareu kirjoitti:no niin...
testerissä käytiin ja mitään ei löytynyt. Aika paljon testailivat kaikennäköistä, mutta ei tulosta.
Ajoivat lenkin ja olivat sitä mieltä, että kaikki on kotona.
Mutta omasta perstuntumasta päätellen kyllä jotakin puuttuu, jatkosta meinasivat että täytyy vaan seurailla ja tutkiminen menee sitten vaikeaksi.
Mitä tehdään???????
MAP-anturi on pienen letkun päässä.
Siitä ryöstät vähän ahtopainetta mittarille, josta näet ahtopaineen käyttäytymisen.
Paineen pitää nousta 1,2baariin.
Jo alle kahdessa tonnissa, vakiollakin moottorilla.
Tai, jos on läppäri ja ohjelmaa, niin suoraan obd-pistokkeesta näet, miten käyttöjärjestelmä näkee paineen.
Jos paine nousee kunnolla, mutta tehoa uupuu, ilman vikakoodia.
Niin on "sopivasti" tukkoa jossain.
Esim, imusarjan läpissä.
Pakoputken tukkoisuus pitäisi kuuluakkin suhinana, kun painetta pyrkii purkautumaan vääristäkin kohdin.
Ahtopaine ei silloin nouse oikein kunnolla, jos pakopuolella on kovasti ahdistusta, sieltähän se ahdin toimintavoimansa saa.
Jos haluja riittää, niin katteja voi vähän "kopistellakkin".
Ei siitä ole mitään haittaakaan.
Jos paine ei nouse, jossain on vuotoa.
Tai ahdin rikki.
Tai pakoputkisto tukossa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tais olla eilen tuosa yks c koppanen CDI:
- kuluki nihkeesti
- ei vikakoodeeja
- ei suhissu tms
- pakoputken eka liitosta löysälle -> suhisi ja kuluki
- kuluki nihkeesti
- ei vikakoodeeja
- ei suhissu tms
- pakoputken eka liitosta löysälle -> suhisi ja kuluki
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Juuri oikeita juttujahan ne ovat sitten tutkineet.jukkareu kirjoitti:Eilen tosiaan testerillä katselivat ahtopaineita ja mittailivat vielä vastapaineita käsittääkseni heti ahtimen jälkeen olevasta "pöntöstä".
Katsoivat, että imusarjan "läppävipu" liikkui normaalisti ja voitelivat jotakin ahtimen "tankoa".
Eiköhän sitten uskota heitä, eli moottoripuoli on kunnossa.
Sittenhän siinä jää jäljelle jarrut.
Sekä laatikko.
Olikos nuissa jonkin ikäisissä automaattilaatikoissa sitä öljyn sotkeutumisvaivaa, vai kuuluiko se johonkin toiseen malliin ?
Tehot pois...
Onko moottori safe modella? max 2800 rpm.
Itsellä sama ongelma, turbo ahtoi liikaa ja moottori jatkuvasti häriö tilassa...
Itsellä sama ongelma, turbo ahtoi liikaa ja moottori jatkuvasti häriö tilassa...
Re: Tehot pois...
Mun 220 cdi -05 meni safe modiin, kun ennen imusarjaa oleva mutkaletku oli sisäkurvastaan halki. Teippaamalla korjasin väliaikaisesti.mhyvonen kirjoitti:Onko moottori safe modella? max 2800 rpm.
Itsellä sama ongelma, turbo ahtoi liikaa ja moottori jatkuvasti häriö tilassa...