270cdi tehottomuus+vikatila

Vastaa Viestiin
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

270cdi tehottomuus+vikatila

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Ongelma tutun autossa siis seuraavanlainen: Tuntuu tosi tehottomalta tuntuu ettei oikein rekasta pääse ohi. Väännöllä menee hyvin mutta yli 3000rpm ei jaksa kulkea. Kovassa kiihdytyksessä ylämäkeen menee vikatilaan ja vikakoodina oli yleistesterillä katsottuna turbojärjestelmä(?). Starilla myös vilkuiltu ennen suuttimien vaihtoa että vikatilaan meni ilmeisesti railpaineen notkahtelun takia. Autoon vaihdettu turbo,suuttimet ja ahtoputkien tiivisteet. Ahtovuotoja ei ole. Savua ei tule kaasupohjassa yhtään joten eikai imusarjaläpissäkään ole vikaa?
C250TDT -98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yleensä 270 ei ole kovin haasteellinen korjailla ellei ole tehty mitään omia virityksiä, Starilla tutkien pääsee jo pitkälle.
wiimax.fi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Minkähänlaisia oireita aiheuttaa jos on pakosarjan ja kannen välillä vuotoa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Niin mulla kävi mielessä että oisko jopa katit tukossa? Autolla ajettu jotain 350tkm luokkaa :)
C250TDT -98
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Starin nokkaan ja tutkii ahtopaineet, ilmamäärämittarin näyttämän, ahtoilman länpötilan. Niin ja se vikakoodi kanssa olis mukava tietää.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Mitä luokkaa tämmösessä vakiovehkeessä pitäis olla ahtopaineet ja ilmamassa?
C250TDT -98
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

orsii- kirjoitti:Mitä luokkaa tämmösessä vakiovehkeessä pitäis olla ahtopaineet ja ilmamassa?
Riipuvat ihan kulosestakin tilanteesta
(Kierosluku, muukuormitus)

Mutta näkyvät kyllä *:rin näytöllä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Max syöttömäärä 75-76 mm^3
Max ahto ~1.4bar
Max syötöt tulee jo hiukan yli 1bar ahdoilla.
Max ilman määrä pitää olla luokkaa +1500mg/isku, jos maf on kunnossa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Täyty näillä eväillä tutkia ens viikonlopulla uudestaan. Tuli vielä yks oire mieleen nimittäin pintakaasu kiihdytyksessä nykii jonkin verran. Tuntuu kuin veto loppuis sekunniksi ja taas vetää :roll:
C250TDT -98
Mesejä ainoastaan
Viestit: 63
Liittynyt: 01.5.2006 15:58
Paikkakunta: L-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mesejä ainoastaan »

Mitään tietämättömänä tuntuis että on tukossa...

Tarkista varmuudeksi onko alipaineita riittävästi - ettei vuoda..
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

. Sähköohjttu ahdin ja egr. Jospa tämäkin selviäisi..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Nyt ois jotain tutkittu.. eli ilmamassa maksimi n.1000mg/isku ja syöttömäärä oli sen reilut 70kuutiota. Mutta ahdot maksimi heräyksessä käy n. 0.9bar ja sen jälkeen laskee 0.4 baariin. Mitähän nyt keksis :D

Ilmamassa pyörii siinä 400-500 tasakaasulla ajettaessa ja siinä ahtimen heräysvaiheessa käy noin1000mg/isku.
C250TDT -98
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Putsasin maffin tuossa joutessaan ku oli niin paskassa ja testeri kiinni ajamaan niin tuntu huomattavasti pirteämmältä vähän aikaa ja taas alko temppuileen. Paremmin toimiessa oli max näyttåmä 1200mg/isku. Eli kai tähän sitte uuden maffin sais tilata, jospa tulis kuntoon :roll:
C250TDT -98
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ahtopaine pitää saada nousemaan, muutoin ei tule syöttöjä, eikä ilmaa.
Nämä on ahtopaineohjattuja, se siis meinaa sitä, että ahtopainetieto ainoastaan määrää max syöttömäärän, oikeasti.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

orsii- kirjoitti:Putsasin maffin tuossa joutessaan ku oli niin paskassa ja testeri kiinni ajamaan niin tuntu huomattavasti pirteämmältä vähän aikaa ja taas alko temppuileen. Paremmin toimiessa oli max näyttåmä 1200mg/isku. Eli kai tähän sitte uuden maffin sais tilata, jospa tulis kuntoon :roll:
Tuon perusteella kuulostais että vika oli ilmamäärämittari tai Egr johtuvainen. En tiedä että miten näissä uudemmissa mutta vanhemmissa ainakin egr ohjataan ilmamäärämittarin näyttänän perusteella.

Kun ahdin on vaihdettu niin onko se alkuperäinen vai korjattu ahdin?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Ahdin on kait alkuperäinen kun on vaihdettu täällä oulun "spesiaali mb liikkeessä" (ei veho) ja hintakin oli ollut jotain 1700e :D omalle kohdalle sattuneet egr viat tai ainakin vuodot on olleet yleensä vastaavia silä erotuksella että savuaa kuin vanha veturi jota tämä ei tee.
C250TDT -98
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

orsii- kirjoitti:Ahdin on kait alkuperäinen kun on vaihdettu täällä oulun "spesiaali mb liikkeessä" (ei veho) ja hintakin oli ollut jotain 1700e :D omalle kohdalle sattuneet egr viat tai ainakin vuodot on olleet yleensä vastaavia silä erotuksella että savuaa kuin vanha veturi jota tämä ei tee.
Sitä minäkin ihmettelin että jos syöttiä tulee 70mm ja ahdotkaan ei nouse kuin 0,4 niin kumma jossei vedä tai savuta :roll:

Tuikku voisi tietää että millä perusteella näissä sähköohjatuilla ahtimilla varustetuissa ohjataan EGR, jos meneekin jotenkin monimutkaisemmin kuin vanhemmissa :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:
orsii- kirjoitti:Ahdin on kait alkuperäinen kun on vaihdettu täällä oulun "spesiaali mb liikkeessä" (ei veho) ja hintakin oli ollut jotain 1700e :D omalle kohdalle sattuneet egr viat tai ainakin vuodot on olleet yleensä vastaavia silä erotuksella että savuaa kuin vanha veturi jota tämä ei tee.
Sitä minäkin ihmettelin että jos syöttiä tulee 70mm ja ahdotkaan ei nouse kuin 0,4 niin kumma jossei vedä tai savuta :roll:

Tuikku voisi tietää että millä perusteella näissä sähköohjatuilla ahtimilla varustetuissa ohjataan EGR, jos meneekin jotenkin monimutkaisemmin kuin vanhemmissa :roll:
Ei EGR:sä mitän kumalista ole
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Sopisko nämä oireet mitenkään siihen että ois katit tukossa?
C250TDT -98
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

orsii- kirjoitti:Sopisko nämä oireet mitenkään siihen että ois katit tukossa?
Se on ainkin helppo testata putkea heti turbon jälkeen löysälle niin että siihen tulee selvä rako sitten koeajo
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tyhjensin katit ja siellähän se vika oli nyt pelaa ja kulkee. Mietin vaan että onko tähän joku ohjelma jo laitettu kun max syötöt oli 87kuutiota ja ahdot 1.7bar ja nyt oli ilmamassa n.2000mg/isku?

Loova pulmaa täs vielä on ku liikkeelle lähtee niin noin 2sec jälkee vetäsee turbiinilukon päälle kun testerilläki kattoo niin se turbiinilukon 0-255 luku hyppää heti 100? Mietin että oisko voinu oppia tuolle ihmeellisesti käyttäytyvälle koneelle ja nyt vaatii nollauksen?
C250TDT -98
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joku on.
Ahtoja on nyt vähän liikaa ....
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

orsii- kirjoitti:Tyhjensin katit ja siellähän se vika oli nyt pelaa ja kulkee. Mietin vaan että onko tähän joku ohjelma jo laitettu kun max syötöt oli 87kuutiota ja ahdot 1.7bar ja nyt oli ilmamassa n.2000mg/isku?

Loova pulmaa täs vielä on ku liikkeelle lähtee niin noin 2sec jälkee vetäsee turbiinilukon päälle kun testerilläki kattoo niin se turbiinilukon 0-255 luku hyppää heti 100? Mietin että oisko voinu oppia tuolle ihmeellisesti käyttäytyvälle koneelle ja nyt vaatii nollauksen?
Jotain... on joku touhunut...
jos on pitkään vika tilassa ajelut laattikon "oppineisuus" kannatta koittaa nollata *:rila(jää vanha tieto joskus jumitamaan vaikka ei pitäisi)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Oppineisuutta koitin nollata vaan voi olla että ilmeisesti vaatii starin että osais muistinsa tyhjentää. Tuntu että hieman tuo nykiminen rauhottu mutta ei kokonaan.

Tosiaan tuntu että vääntöä on reilusti kun kumit savuten saa risteyksestä lähteä mutta yläkiekoilla meno rauhottuu..voi olla että manuaalina vois kytkimiä kulua tuommosella piikillä :D
C250TDT -98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”