vihellys kierrosten mukaan
vihellys kierrosten mukaan
Turbon vihellys alkaa jo syömään miestä muuten hiljaisessa autossa niin josko jollain olisi ideaa mistä voisi lähtä kitkemään tätäkin kotteroa hiljaisemmaksi.
kylmänä liikkeelle lähtiessä auto kuulostaa paloautolta hirveän vinkumisen saattelemana, karvan verran hiljenee kun saa lämmöt ylös muttei niin paljon etteikö häiritse.
vinkuminen kuuluu myös paikallaan kaasutellessa, kaasua ei tarvi pumpata vaan ihan parin millin maltillisella kaasun painalluksella jotta kierrokset nousee tonnin yli niin johan alkaa vihellys. vislaaminen alkaa silloinkin heti kun pakkasilla käynnistäessä kierrokset käy hetkellisesti ~1200rpm, normaaliin pudotessaan äänikin häviää. lämpimällä koneellakin tyhjäkäynnillä korotuksen mennessä päälle siten että kierrokset nousee karvan alle 1000 niin saattaa pieni viheltäminen alkaa, on kuitenkin sen verran pieni että kuuluu vain ulkoa kuunnellessa.
ajaessa korkea vinkuminen kuuluu kokoajan sisälle kierrosten mukaan ellei radio taikka puhallin ole vähän isommalla, moottoritiellä vakkari päällä saattaa paikoin särähtää korvaan niidenkin yli. poikkeuksena kun kylmänä lähtee niin viheltäminen on niin terävää sisälläkin että radio saa oikeesti huutaa täysillä jotta ääni peittyy kokonaan.
imuputkea käytinkin jo poissa niin akselissa ei turhia välyksiä tuntunut, siivet oli ehjät eikä myöskään ollut ylimääräistä öljyä pl. huohotus. käy täysin normaalisti, vedot tallella eikä tuprauttele sinistä/mustaa
säätötankokin liikkui kaasutellessa reippaasti niin ei pitäisi jumia, samalla koitin kuulostella mistä ääni voisi tulla niin kyllä se sormi vaan turbolle osoittaa. kaikki ahtoputket oli kiinni eikä ääni muuttunut vaikka koitin heilutella. sitä en huomannut välyksiä tarkistaessa katsoa että onko itse imuputki putsarin ja kompuran välillä halki, voiko se aiheuttaa tuommosta vinkumista?
eikai tuo voi suoraan turbolta tulla kun viheltäminen alkaa jo tonnissa
melkeen vois verrata siten että tässä saat samanlaisen vihellyksen aikaan kun pilkit kaasua niin että kierrokset muuttuu pari satkua kun edellisessä väykyssä samaan ääneen sai polkea nilkka suorana kierroksia myllyyn.
pitää aamulla koittaa jos ääni saisi puhelimella taltioitua niin saa paremman käsityksen.
kylmänä liikkeelle lähtiessä auto kuulostaa paloautolta hirveän vinkumisen saattelemana, karvan verran hiljenee kun saa lämmöt ylös muttei niin paljon etteikö häiritse.
vinkuminen kuuluu myös paikallaan kaasutellessa, kaasua ei tarvi pumpata vaan ihan parin millin maltillisella kaasun painalluksella jotta kierrokset nousee tonnin yli niin johan alkaa vihellys. vislaaminen alkaa silloinkin heti kun pakkasilla käynnistäessä kierrokset käy hetkellisesti ~1200rpm, normaaliin pudotessaan äänikin häviää. lämpimällä koneellakin tyhjäkäynnillä korotuksen mennessä päälle siten että kierrokset nousee karvan alle 1000 niin saattaa pieni viheltäminen alkaa, on kuitenkin sen verran pieni että kuuluu vain ulkoa kuunnellessa.
ajaessa korkea vinkuminen kuuluu kokoajan sisälle kierrosten mukaan ellei radio taikka puhallin ole vähän isommalla, moottoritiellä vakkari päällä saattaa paikoin särähtää korvaan niidenkin yli. poikkeuksena kun kylmänä lähtee niin viheltäminen on niin terävää sisälläkin että radio saa oikeesti huutaa täysillä jotta ääni peittyy kokonaan.
imuputkea käytinkin jo poissa niin akselissa ei turhia välyksiä tuntunut, siivet oli ehjät eikä myöskään ollut ylimääräistä öljyä pl. huohotus. käy täysin normaalisti, vedot tallella eikä tuprauttele sinistä/mustaa
säätötankokin liikkui kaasutellessa reippaasti niin ei pitäisi jumia, samalla koitin kuulostella mistä ääni voisi tulla niin kyllä se sormi vaan turbolle osoittaa. kaikki ahtoputket oli kiinni eikä ääni muuttunut vaikka koitin heilutella. sitä en huomannut välyksiä tarkistaessa katsoa että onko itse imuputki putsarin ja kompuran välillä halki, voiko se aiheuttaa tuommosta vinkumista?
eikai tuo voi suoraan turbolta tulla kun viheltäminen alkaa jo tonnissa
melkeen vois verrata siten että tässä saat samanlaisen vihellyksen aikaan kun pilkit kaasua niin että kierrokset muuttuu pari satkua kun edellisessä väykyssä samaan ääneen sai polkea nilkka suorana kierroksia myllyyn.
pitää aamulla koittaa jos ääni saisi puhelimella taltioitua niin saa paremman käsityksen.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=j63bfXH7vgQ[/youtube]
[youtube]http://youtube.com/watch?v=gQtziPUY2DA[/youtube]
Tuossapa nyt pientä pätkää.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=gQtziPUY2DA[/youtube]
Tuossapa nyt pientä pätkää.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Mun väykky vislaa vähn samanlailla, ei ihan noin alhaalta eikä noin kovaa. Loppuu kokonaan kun kone lämpiää. On tehnyt sitä imusarjan vaihdosta lähtien, jo vuosia. Joku rako sinne jäi mikä menee umpeen kun lämpiää... mulla savuttaakin vähän vaaleeta savua kylmänä, sekinloppuu kun kone n. 60 astetta. Ei mene nesteitä ja kulku on normaalia.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tässä ei vihellys paljoakaan muutu lämmetessään, ei minullakaan mitään muuta ole tuon vihellyksen lisäksi, toimii ku kello ainakin vielä *kopkop* ärsyttävä ääni tuo kyllä on.
Sais vaan selville että mistä moinen johtuu kun ei sen nyt noin ääneekkäästi pitäs vislata, vaikka vnt onkin vaihtoturboja saa kyllä yllättävän edullisesti, mutta jos ääni ei silläkään muutu niin turhaan kannata vaihtaa.
Sais vaan selville että mistä moinen johtuu kun ei sen nyt noin ääneekkäästi pitäs vislata, vaikka vnt onkin vaihtoturboja saa kyllä yllättävän edullisesti, mutta jos ääni ei silläkään muutu niin turhaan kannata vaihtaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
ois voinut olla toteamus mutta enemmänkin ihmettelyäShatter kirjoitti:Oliko tämä nyt toteamus vai kysymys? minkälaista ääntä huono pumppu pitää?XUX63 kirjoitti:Ei laatikosta öljypumpun ulvontaa kuulu
Semmosta vinkumista/ulvontaa huono pumppu pitää.
Aattelin että äänen perusteella sitä voisi yrittää paikallistaa kun imusarja, turbo ja laatikko ovat kuitenkin kohtuu erillään toisistaan
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Pakosarjakin on tarkistettu eikä näkynyt nokea yhtään + kaikki pultit tiukalla.
Minkälaista ääntä ahtovuoto pitää? Eikö se suhise enemmän kuin vinkuu kuten tässä tapauksessa. Vikatilaa kun ei anna vaikka kuinka polkee eikä savuta yhtään. Ahtovuotokin saa varmaan aika runsas olla että lyö vikatilan?
Xuxille vielä että ääni tulee turbon paikkeilta
Samanlaista vikaa ei tunnu kellään olevan vaikka on tongittu ulkomaalaisetkin foorumit läpi
Minkälaista ääntä ahtovuoto pitää? Eikö se suhise enemmän kuin vinkuu kuten tässä tapauksessa. Vikatilaa kun ei anna vaikka kuinka polkee eikä savuta yhtään. Ahtovuotokin saa varmaan aika runsas olla että lyö vikatilan?
Xuxille vielä että ääni tulee turbon paikkeilta
Samanlaista vikaa ei tunnu kellään olevan vaikka on tongittu ulkomaalaisetkin foorumit läpi
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Onko autosta historiaa tallessa miten tarkkaanShatter kirjoitti:Pakosarjakin on tarkistettu eikä näkynyt nokea yhtään + kaikki pultit tiukalla.
Minkälaista ääntä ahtovuoto pitää? Eikö se suhise enemmän kuin vinkuu kuten tässä tapauksessa. Vikatilaa kun ei anna vaikka kuinka polkee eikä savuta yhtään. Ahtovuotokin saa varmaan aika runsas olla että lyö vikatilan?
Xuxille vielä että ääni tulee turbon paikkeilta
Samanlaista vikaa ei tunnu kellään olevan vaikka on tongittu ulkomaalaisetkin foorumit läpi
Paljonko on autolla/turbolla ajettu?
Minkälaisilla öljynvaihtoväleillä ja mitä öljyjä käytetty?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Purimpa vielä imupuolen auki ja otin välyksen videolle, tuntui että ois vähän enemmän antanut periksi mitä viimeksi kokeiltaessa. ja tosiaan lämpimällä koneella, joten olettaa voi että kylmänä välys on vielä isompi akselista kun yrittää pyörittää niin aika tahmasesti rullaa kuten videossa näkyy.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=Xs9dmrZzBls[/youtube]
tuossa vielä aamulta yksi pätkä, auton alla kun käytti puhelinta niin pakopuolella tuntuu kuuluvan vielä selvemmin?
[youtube]http://youtube.com/watch?v=2OqPq3zny5A[/youtube]
youtubesta löytyi video missä jollakin turbo ääntää täysin samalailla 270cdissä, tässä tosin viheltää vielä vähän enemmän.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=zs7uN49pT9o[/youtube]
[youtube]http://youtube.com/watch?v=Xs9dmrZzBls[/youtube]
tuossa vielä aamulta yksi pätkä, auton alla kun käytti puhelinta niin pakopuolella tuntuu kuuluvan vielä selvemmin?
[youtube]http://youtube.com/watch?v=2OqPq3zny5A[/youtube]
youtubesta löytyi video missä jollakin turbo ääntää täysin samalailla 270cdissä, tässä tosin viheltää vielä vähän enemmän.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=zs7uN49pT9o[/youtube]
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 28.10.2013 17:33
mittariin pyörähti justiinsa 500tkm, oiskohan ihan alkup. turbo?--Make78-- kirjoitti:Toi välyshän on ihan törkee!
Uutta ahdinta tai huoltoo
Paljonko on ajettu?
Videolla sen näköjään näin jälkeenpäin huomaa vielä paremmin entä siinä kun ite heilutteli ei se noin paljoa viimeksi heilunut
Tosiaan jos ottaa akselin päästä kiinni ja vispaa nopeaa ylös/alas tietyllä lailla niin saa kuulumaan ihan pientä klonksumista
pitääkö se sitten vaan tuomita väljäksi
E: miten passaako nuo 200 ja 220cdin turbot ristiin kun näkyy löytyvän neljällä eri koodilla A6460960499, A6460960099, A6460900080 ja A6460901080? ja onko mahdollista siirtää nykyisestä sähköinen ohjainboksi uuteen vai vaatiiko erillisiä toimenpiteitä jos vaihtaa? näyttää olevan aika paljon myynnissä ilman ohjainlaitetta.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 28.10.2013 17:33
Mulla äänti samalla lailla oma s211 280CDI OM648 ja turbo vaihtoon.Shatter kirjoitti:Turbohuollossa kävin autoa näyttämässä ja akselivikaiseksi totesi
pitääpi uusi hommata jotain eriä kautta kun huollossa oli 1300e pelkkä ahdin.
Tilasin Turbotukusta, kunnostettu ahdin, vanha meni vaihdossa. Hintaa 740,00€.
Kaikki tiivisteet ja pakosarjan pinnaputit ja mutterit hain Marmori tiskiltä.
Ne teki n.90€
http://www.turbotukku.com/
MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-E220-CD ... 3365c759daShatter kirjoitti:Turbohuollossa kävin autoa näyttämässä ja akselivikaiseksi totesi
pitääpi uusi hommata jotain eriä kautta kun huollossa oli 1300e pelkkä ahdin.
ja jos vähääkään pysyy työkalut käsissä niin kannattaa tilata uusi kesiosa niin ei tarvi palautella vanhaa
http://www.ebay.de/itm/Turbocharger-CHR ... 540536f571
Tämä vaiva tuli kuntoon vaihtoturbolla, ompa taas huomattavasti mukavempi ajella kun ei kuulu jatkuvaa vihellystä
kasaus vaiheessa pääsi ärräpää kun oli turbon ja pakoputken välinen kartiotiiviste pakkeloitu ihan muodottomaksi pakoputken asennustahnalla, pienen metsästyksen jälkeen löytyi vastaava samoilla mitoilla Fixukselta, tosin se oli voortin varaosanumerolla mersun oma tiiviste ois tarviketorilla menny tehdastilaukseksi
kasaus vaiheessa pääsi ärräpää kun oli turbon ja pakoputken välinen kartiotiiviste pakkeloitu ihan muodottomaksi pakoputken asennustahnalla, pienen metsästyksen jälkeen löytyi vastaava samoilla mitoilla Fixukselta, tosin se oli voortin varaosanumerolla mersun oma tiiviste ois tarviketorilla menny tehdastilaukseksi
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.