W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta

Vastaa Viestiin
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

Tulipa ostettua elämäni ensimmäinen Mersu kolme viikkoa sitten, E320 cdi (OM 648, rivikuutonen) w211 vm. 2003 n. 100 000 ajettu, Saksan tuonti, liikkeestä Suomesta.

Nyt ajossa on alkanut pöllähdellä esim. liikennevaloissa seistessä savua konepellin alta, myös ohjaamoon kulkeutuu käryä jonka voisi kuvailla lähinnä dieseliksi. Moniurahihnassa on öljyä/nestettä, samoin sitä näkyy moottorin alasuojamuovien päällä ja jonkin verran tiputtelee alleen. Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho :) ) (myyjäliike kaukana) tutkittavaksi, luulin käryn ja savun perusteella ensiksi että kyseessä on ruiskutussuuttimen tiiviste, mutta polttoainelaitteissa ei kuulemma ole vikaa/vuotoa.

Vuoto tulee kuulemma ohjaustehostimesta, ja uuden/tehdaskorjatun vaihto töineen olisi n. 4 000 euroa. Siihen en minä eikä myyjäliike suostunut, joten auto on nyt ajossa. Ohjaustehostin ei ole äännellyt ja toimii normaalisti, lisäsin öljyä säiliöön (345.0 A0019892403).

En ole itse päässyt vielä ilman suojuksia tarkemmin tutkimaan savun ja vuodon lähdettä, savu/höyry tulee epämääräisestä suunnasta moottorin etupuolelta, eikä siis jatkuvasti.

Onko kellään vastaavia kokemuksia? Olen sekä koti- että ulkomaalaisia foorumeita kahlannut, hammastankovuodot eivät näköjään välttämättä vaadi hammastangon uusimista. Mutta tähän liittyvästä savutusongelmasta en ole nähnyt kenenkään raportoivan.
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

jiisuu kirjoitti:Tulipa ostettua elämäni ensimmäinen Mersu kolme viikkoa sitten, E320 cdi (OM 648, rivikuutonen) w211 vm. 2003 n. 100 000 ajettu, Saksan tuonti, liikkeestä Suomesta.

Nyt ajossa on alkanut pöllähdellä esim. liikennevaloissa seistessä savua konepellin alta, myös ohjaamoon kulkeutuu käryä jonka voisi kuvailla lähinnä dieseliksi. Moniurahihnassa on öljyä/nestettä, samoin sitä näkyy moottorin alasuojamuovien päällä ja jonkin verran tiputtelee alleen. Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho :) ) (myyjäliike kaukana) tutkittavaksi, luulin käryn ja savun perusteella ensiksi että kyseessä on ruiskutussuuttimen tiiviste, mutta polttoainelaitteissa ei kuulemma ole vikaa/vuotoa.

Vuoto tulee kuulemma ohjaustehostimesta, ja uuden/tehdaskorjatun vaihto töineen olisi n. 4 000 euroa. Siihen en minä eikä myyjäliike suostunut, joten auto on nyt ajossa. Ohjaustehostin ei ole äännellyt ja toimii normaalisti, lisäsin öljyä säiliöön (345.0 A0019892403).

En ole itse päässyt vielä ilman suojuksia tarkemmin tutkimaan savun ja vuodon lähdettä, savu/höyry tulee epämääräisestä suunnasta moottorin etupuolelta, eikä siis jatkuvasti.

Onko kellään vastaavia kokemuksia? Olen sekä koti- että ulkomaalaisia foorumeita kahlannut, hammastankovuodot eivät näköjään välttämättä vaadi hammastangon uusimista. Mutta tähän liittyvästä savutusongelmasta en ole nähnyt kenenkään raportoivan.
Niin tarkennus vielä: vuoto tulisi siis hammastangosta, ei ohjaustehostimen pumpusta...
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

Kiitos linkistä/vinkistä. Auton myynyt liike sanoo selvittelevänsä asiaa (ei ole Etelä-Suomessa), mutta jos pääsen ehdottamaan korjaamoa niin...
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Siihen en minä eikä myyjäliike suostunut
Vie takasin sinne myyjälle ja käske vaihtaa uusi hammastanko. Eihän tuossa sinun tarvi edes empiä kun on noin tuore keissi :shock:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

cmeli kirjoitti:
Siihen en minä eikä myyjäliike suostunut
Vie takasin sinne myyjälle ja käske vaihtaa uusi hammastanko. Eihän tuossa sinun tarvi edes empiä kun on noin tuore keissi :shock:
Joo, kyllä myyjäliike sanoi osallistuvansa kustannuksiin, mutta kun se korvaus ei ole ymmärtääkseni 100 prosenttia vanhassa autossa niin sikakalliista korjauksesta jää itselle turhan paljon maksettavaa, eli kiinnostaa itseäkin järkevät vaihtoehdot...toinen ongelma (ei pitäisi olla minun ongelmani) on se että liike on kaukana...
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Miten kaukana on kaukana..?
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Paskat, niiden piikkiin menee 100% Autossasi on kuluttajavirhevastuu voimassa puoli vuotta ostopäivästä. Tämä vastaa ennalta arvaamattomista virheistä, johon tuo vuotava hammastanko ehdottomasti kuuluu. Nykyään joka liikkeessä tuo vastuun osuus on laskettu katteisiin, joten älä anna niiden mussuttaa jostain sinun osuuksista.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

takuu vaihto osan saa saksasta aikas paljon halvemalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

cmeli kirjoitti:Paskat, niiden piikkiin menee 100% Autossasi on kuluttajavirhevastuu voimassa puoli vuotta ostopäivästä. Tämä vastaa ennalta arvaamattomista virheistä, johon tuo vuotava hammastanko ehdottomasti kuuluu. Nykyään joka liikkeessä tuo vastuun osuus on laskettu katteisiin, joten älä anna niiden mussuttaa jostain sinun osuuksista.
Ok, kiitos tiedosta, en ole ehtinyt perehtyä kuluttajansuojaan, katsotaan mitä liike sanoo.
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

[quote="Vesqju"]Miten kaukana on kaukana..?[/quote

Vajaat 500 kilometriä.
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

jiisuu kirjoitti:
cmeli kirjoitti:Paskat, niiden piikkiin menee 100% Autossasi on kuluttajavirhevastuu voimassa puoli vuotta ostopäivästä. Tämä vastaa ennalta arvaamattomista virheistä, johon tuo vuotava hammastanko ehdottomasti kuuluu. Nykyään joka liikkeessä tuo vastuun osuus on laskettu katteisiin, joten älä anna niiden mussuttaa jostain sinun osuuksista.
Ok, kiitos tiedosta, en ole ehtinyt perehtyä kuluttajansuojaan, katsotaan mitä liike sanoo.
Kuluttajaoikeuden linjauksia 2007:

Korjauskustannuksiin osallistuminen
Kuluttajansuojalain selkeä lähtökohta on, että myyjän on korjattava virheet omalla kustannuksellaan. Joskus auton arvo tulee kuitenkin korjauksen jälkeen selvästi korkeammaksi
kuin mitä se olisi ollut alkuperäisen sopimuksen mukaan.
Jos korjauksesta aiheutuvat kustannukset ovat myyjälle kohtuuttomat, hänen ei tarvitse suostua korjaukseen ilman, että kuluttaja osallistuu autonsa parantamiseen vaikuttaviin kustannuksiin.
Kuluttajavirasto Haapaniemenkatu 4, PL 5, 00531 Helsinki puh. 010 19 4700 Sähköposti: posti@kuluttajavirasto.fi Internet: www.kuluttajavirasto.fi
Vaikka myyjä ilmoittaisi korjauksen koituvan hänelle kohtuuttomaksi, kuluttaja voi kieltäytyä maksamasta autonsa saattamisesta parempaan kuntoon. Virhe voidaan tällöin oikaista 4
korjaamisen sijasta virhettä vastaavalla hinnanalennuksella. Tällaisissa tilanteissa on usein
käytännöllisintä korjata auto käytetyllä mutta ehjällä varaosalla, jolla auto voidaan saattaa
asianmukaiseen kuntoon.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Koitas kattoo meidän lakiosioista löytyykö sieltä mitään passelia...Voisko olla vaikka viewtopic.php?p=32299#32299
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

jiisuu kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:Miten kaukana on kaukana..?[/quote

Vajaat 500 kilometriä.
Jiisuu on väärässä, se "kaukana" on yli 500km mutta kuitenki alle 600km päässä ja ajallisesti se kaukana raja tulee siinä 7 tunnin kohdalla...yhteen suuntaan :wink:

Ja sitte taas toisaalta sellanen 1000km matka ei ole pitkä eikä se ole kaukana jos se on yhteen suuntaan, kumpaanki suuntaan se onki sitte jo kaukana :lol:

Sinänsä ei matka ole mikään kun mersulla ajelee, mutta aika usein tulee aika eteen tai loppuu, tai loppuu kuskin hereillä oloaika ratin takana.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

valeo

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Tässä ei tarvi edes mitään lakia lukea (Lucky Luke) sillä tämä juttu on selvä. Jos sulla on normaalit kauppakirjat niin seku ilmotatat niille että näin se menee. Monesti ihmiset alkaa neuvotteleen ja maksaa turhasta.

Toinen asia on sitten miten satkun ajetusta Mesestä menee hammastanko? Onko kilometrit varmasti kaikki mittarissa?

Asioita jotka sinun kannattaa tarkistaa heti on: Onko autossasasi Valeon jäähdytin? näitä on 9/2003 asti ja ne päästävät ajan kanssa jäähdytysnesteet automaattilaatikkoon. Jos autossa on kyseinen jäähdytin (vielä), kandee se vaihtaa heti uudempaan.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

XUX63 kirjoitti:Koitas kattoo meidän lakiosioista löytyykö sieltä mitään passelia...Voisko olla vaikka viewtopic.php?p=32299#32299
Tosiaan, täytyy tsekata, kiitti!
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10618
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kannattaa olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja kertoa mitä tähän asti on tapahtunut.

He kirjaavat jutun ylös ja mikäli asiat eivät etene kuluttajasuojan mukaisesti, saadaan isompi ratas pyörimään näppärämmin kun esitiedot on annettu. Se kun ei maksa sinulle mitään. :)
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: valeo

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

cmeli kirjoitti:Tässä ei tarvi edes mitään lakia lukea (Lucky Luke) sillä tämä juttu on selvä. Jos sulla on normaalit kauppakirjat niin seku ilmotatat niille että näin se menee. Monesti ihmiset alkaa neuvotteleen ja maksaa turhasta.

Toinen asia on sitten miten satkun ajetusta Mesestä menee hammastanko? Onko kilometrit varmasti kaikki mittarissa?

Asioita jotka sinun kannattaa tarkistaa heti on: Onko autossasasi Valeon jäähdytin? näitä on 9/2003 asti ja ne päästävät ajan kanssa jäähdytysnesteet automaattilaatikkoon. Jos autossa on kyseinen jäähdytin (vielä), kandee se vaihtaa heti uudempaan.
Auton dokumentit ovat vakuuttavat kilometrien arvioinnissa, samoin kunto ja yleinen kulumattomuus, ja renkaiden päiväyksen (ja Mersunmerkin kulumisvaroittimessa) perusteella alkuperäiskumit!

Autoon on Saksan mersuliike vaihtanut jäähdyttimen ja huuhdellut laatikon (kuitti), ja koska se on tehty 2008, oletan ettei voi olla enää se Valeon jäähdytin?
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

Pappi kirjoitti:Kannattaa olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja kertoa mitä tähän asti on tapahtunut.

He kirjaavat jutun ylös ja mikäli asiat eivät etene kuluttajasuojan mukaisesti, saadaan isompi ratas pyörimään näppärämmin kun esitiedot on annettu. Se kun ei maksa sinulle mitään. :)
Jep, koska myyjäliike on hiljaa, aloitan tämän prosessin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10618
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

jiisuu kirjoitti:Jep, koska myyjäliike on hiljaa, aloitan tämän prosessin.
Oman oikeusturvasi vuoksi kerro seuraavassa yhteydenotossa liikkeen suuntaan, että asia on vireillä kuluttajaneuvonnassa.

Kuluttajaneuvojalle kannattaa kertoa vain faktat, ei "mutua". He kyllä osaavat ottaa kantaa ja neuvoa.

Oman oppikoulun kävin mönkijän moottoriremontin suhteen viime kesänä... Opetti aika paljon :)
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

Pappi kirjoitti:
jiisuu kirjoitti:Jep, koska myyjäliike on hiljaa, aloitan tämän prosessin.
Oman oikeusturvasi vuoksi kerro seuraavassa yhteydenotossa liikkeen suuntaan, että asia on vireillä kuluttajaneuvonnassa.

Kuluttajaneuvojalle kannattaa kertoa vain faktat, ei "mutua". He kyllä osaavat ottaa kantaa ja neuvoa.

Oman oppikoulun kävin mönkijän moottoriremontin suhteen viime kesänä... Opetti aika paljon :)
Liikkeestä tuli nyt tieto, että hoitavat asian, selvittelevät onko asiaan jotain Mersun kampanjaa, paikallinen korjaamo hakusessa...saas nähdä.
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: valeo

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

jiisuu kirjoitti:
cmeli kirjoitti:
Autoon on Saksan mersuliike vaihtanut jäähdyttimen ja huuhdellut laatikon (kuitti), ja koska se on tehty 2008, oletan ettei voi olla enää se Valeon jäähdytin?
Lainaan itseäni: Behrin jäähdytin on.

Mutta savutus/vuotoasiaan: mielenkiinnosta pikkuveljeni, jolla pysyy avain kädessä, tutki tänään konetilaa alta ja päältä. Hammastangossa, haitarikumien sisällä tai letkuliitoksissa ei näkynyt vuotoja. Myöskään tehostimen säiliöstä ei ole öljy vähentynyt. Sen sijaan polttoainetta valui maahan lähes solkenaan jostain moottorin etupuolelta, kuuma moottori höyrysti valuvan polttoaineen savuksi. Vuoto paikallistui yhteispainepumpulle tulevan letkun juureen, letkunkiristin oli luovuttanut/letku painunut. Oli pakko jo turvallisuucden takia laittaa itse uudet letkunkiristimet. Vuoto ja savutus loppui (kopkop). Luonnollisesti noudatiimme äärimmäistä puhtautta pottoaineletkujen/-liitosten kanssa.

Ihmettelen, jos ongelma oli kuten itse diagnosoimme, että autokorjaamo ei erottanut huomattavan runsasta polttoainevuotoa öljyvuodosta. Itsekin olisi pitänyt heti vahvasta dieselin tuoksusta (nyt vasta tsekattiin itse vuotaako maahan öljyä vai polttoainetta) osata päätellä asia...tai sitten siellä on joku vuoto vielä mitä emme huomanneet, mutta en usko.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: valeo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jiisuu kirjoitti: Ihmettelen, jos ongelma oli kuten itse diagnosoimme, että autokorjaamo ei erottanut huomattavan runsasta polttoainevuotoa öljyvuodosta. Itsekin olisi pitänyt heti vahvasta dieselin tuoksusta (nyt vasta tsekattiin itse vuotaako maahan öljyä vai polttoainetta) osata päätellä asia...tai sitten siellä on joku vuoto vielä mitä emme huomanneet, mutta en usko.
Huh kaikenlaisia :roll: toivotavasti erotavat huoltoa tehdessä aineet toisitaan :)
no toisaalta sanotaanhan sitä diiselöljyksi (jos vaikka unohtivat sen etuosan nimestä mainita :) )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Loppu hyvin, kaikki hyvin :lol: Ei kyllä kovin vakuuttavalle tunnu tuo korjaamon toiminta :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

XUX63 kirjoitti:Loppu hyvin, kaikki hyvin :lol: Ei kyllä kovin vakuuttavalle tunnu tuo korjaamon toiminta :shock:
Joo, enpä sinne enää autoa vie, onneksi on veli, jolla on tekniikka hanskassa. Luotto palasi Mersuun. Autohan on mahtava!
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

jiisuu kirjoitti: Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho :) .
No hyvä et oli vaan klemmarivika. :D . Mikäs korjaamo ois vaihtanu klemmarin ja laskuttanu gauhiasti..? Kerro, et tietää välttää kyseistä puulaakia.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

Vesqju kirjoitti:
jiisuu kirjoitti: Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho :) .
No hyvä et oli vaan klemmarivika. :D . Mikäs korjaamo ois vaihtanu klemmarin ja laskuttanu gauhiasti..? Kerro, et tietää välttää kyseistä puulaakia.. :shock:
Autopartner, Helsinki. Liike on Bosch Car service! Mutta täytyy muistaa, että tilannetta on vielä seurattava, toisaalta viikossa ei ole tehostimen säiliössä öljymäärä vähentynyt, joten en usko vuotoon.
jiisuu
Viestit: 16
Liittynyt: 15.4.2011 18:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta

Viesti Kirjoittaja jiisuu »

jiisuu kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:
jiisuu kirjoitti: Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho :) .
No hyvä et oli vaan klemmarivika. :D . Mikäs korjaamo ois vaihtanu klemmarin ja laskuttanu gauhiasti..? Kerro, et tietää välttää kyseistä puulaakia.. :shock:
Autopartner, Helsinki. Liike on Bosch Car service! Mutta täytyy muistaa, että tilannetta on vielä seurattava, toisaalta viikossa ei ole tehostimen säiliössä öljymäärä vähentynyt, joten en usko vuotoon.
Päivitystietoa: alkoi letkuliitokset vuotaa uudestaan (ei mennyt katsastuksesta sen takia läpi).Olisi pitänyt kuulemma katkaista pois kovettuneet/painuneet päät uusien klemmareiden laittamisen lisäksi. Nyt laitettiin Veholla kun vaihdatin jarrunesteet samalla. Kaikki taas hyvin. Paitsi: on alkanut nyt talvella antamaan ilmoitusta "Engine oil level visit workshop". Kuitenkin mittaus antaa tuloksen että öljytaso on kunnossa. Öljyillä on ajettu hiukan alle 10 tkm. Anturi rikki?
Avatar
kytkinlevy
Viestit: 71
Liittynyt: 17.7.2012 16:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kytkinlevy »

Todella huono kokemus myös itsellä kyseisestä "korjaamosta". Olin autoni (W211 E320) juuri ostanut. Apukuskin puoleta kuului kolinaa ja näytössä oli jarruherja. Samalla vaihdatin öljyt. Auto oli siellä lähes kaksi päivää ja noudettaessa tarina oli seuraava: Kolina johtuu raidetangonpään välyksestä, jarruherja vain joku "kosketushäiriö jarrupala-antureissa. Mitään korjauksia ei kuitenkaan oltu tehty. Lasku reilut 300€.
Oikeassa korjaamossa todettiin, että kolina tuli alapallosta, sekä kallistuksenvakaajan jostain, en nyt muista. Jarruherja kuluneista paloista takana. Toivottavasti nyt edes öljyt vaihtoivat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”