Polttoaineenkulutus

Vastaa Viestiin
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Polttoaineenkulutus

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Mistähän mahtaa johtua minun mielestä liika polttoaineen kulutus?Edellinen vei vähemmän oli tosin sedan malli.Kulutus vaan pyörii 8-9l /100km ajo 20km pätkiä ,sekä jonku verran kaupunkia.Olen kuullut,että ilmanmassa mittari jos likainen tai viallinen aiheuttaisi.Mistähän kohti mahdollisesti kyseinen osa löytyis,olen joskus vaihtanut c200cdi vm. 2000 sellaisen pästöt meni kohdalleen.Millaisia kulutuksia teillä on tää auto E220CDI vm.2006 farkku.
Auto on käyttöä varten
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No mullei oo cdi eikä sedanikaan, mutta Kaappi evästää semmosen 10-11 litraa sataselle ja se on minusta riittävän vähän :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1914
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Polttoaineenkulutus

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

mesemies49 kirjoitti:Mistähän mahtaa johtua minun mielestä liika polttoaineen kulutus?Edellinen vei vähemmän oli tosin sedan malli.Kulutus vaan pyörii 8-9l /100km ajo 20km pätkiä ,sekä jonku verran kaupunkia.Olen kuullut,että ilmanmassa mittari jos likainen tai viallinen aiheuttaisi.Mistähän kohti mahdollisesti kyseinen osa löytyis,olen joskus vaihtanut c200cdi vm. 2000 sellaisen pästöt meni kohdalleen.Millaisia kulutuksia teillä on tää auto E220CDI vm.2006 farkku.
Ei ole itsellä kokemusta vastaavasta nelosesta mutta sama auto kuutoskoneellakaan ei kuluta tuollaisessa ajossa lähellekään 8 - 9 litraa satasella (omat ajot aika lailla samanlaisia).

Enpä usko että ilmamassamittarin ensimmäinen ongelma olisi kulutuksen lisääntyminen mutta en osaa noita moottoriasioita kommentoida ja sanoa mikä siellä olisi vialla, aiheen ekspertit voisivat auttaa.

Käykö moottori oikean lämpöisenä? Paljonko on kilometrejä takana (nykyisillä suuttimilla)?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuo moottorin lämpötila minullakin tulee ensimmäisenä mieleen. Viallinen termostaatti nostaa kulutusta kesälläkin, jos moottorin lämpötila jää sinne 60-70 celssiukseen. Moottorin lämpötila pitäisi kesällä nousta nopeasti sinne 80 celssiuksen viivalle. Jos ei nouse, niin termostaatti vaihtoon.
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Meissenkeri kirjoitti:Tuo moottorin lämpötila minullakin tulee ensimmäisenä mieleen. Viallinen termostaatti nostaa kulutusta kesälläkin, jos moottorin lämpötila jää sinne 60-70 celssiukseen. Moottorin lämpötila pitäisi kesällä nousta nopeasti sinne 80 celssiuksen viivalle. Jos ei nouse, niin termostaatti vaihtoon.
Termari vaihdettu,kyllä lämmöt nousee,Suomiauto aj.300th.
Auto on käyttöä varten
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

onkose vielä ripeä kulkemaan? ettei olis katti tukossa :? tuli vaa mieleen :roll: se on sitte se takimmainen joka tyhjätään tms :wink: voithan koettaa ensi paikallaan poleksia että tupruaako savut paineella vai onko lehmänhönkää..

eukon ajoilla tietokones näyttelee meillä jotain 7l luokkaa ku 25-30km sivua ajelee, termari on viä vanha ja koneena 270.. eli aikas paljon tuo sulla vie :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Terho P kirjoitti:onkose vielä ripeä kulkemaan? ettei olis katti tukossa :? tuli vaa mieleen :roll: se on sitte se takimmainen joka tyhjätään tms :wink: voithan koettaa ensi paikallaan poleksia että tupruaako savut paineella vai onko lehmänhönkää..

eukon ajoilla tietokones näyttelee meillä jotain 7l luokkaa ku 25-30km sivua ajelee, termari on viä vanha ja koneena 270.. eli aikas paljon tuo sulla vie :shock:
MITEN TYHJÄTÄÄN?
Auto on käyttöä varten
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ruuvaat sen irti ja kompastelet rautakangen kans hetkenaikaa niin ihmeitä tapahtuu :wink: .. eikä vaikuta suomessa mitattaviibn päästöihin mitenkään, äänet kuulemma hiukan murenee mutta tosi vähän mitä olen nuita kuullut :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Turbo

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Onko normaalia ,kun kaasuttaa paikallaan ja sammuttaa auton niin kuuluu turbon pyörintä ääni jonku aikaa,onko laakerivika eli uusiks turbo?
Auto on käyttöä varten
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

W211 Farkun kulutus

Viesti Kirjoittaja joselina »

Itselläni W211 E280 cdi V6 vm 2007 farkku ja pienin kulutus matka-ajossa on 7L /100km.
Normaali sekalaisessa ajossa kulutus 8-9L /100km.
Katti ei varmaankaan ole tukossa, kun 0-100km/h menee oman kellon mukaan alle 8sek. Edellinen W211 sedan E200cdi kulutti kyllä puoltoista litraa vähemmän.
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Vaihdoin 211 200cdi autom. henkilö mallin olisko 2kk sitten.Kulutuksia verrannut edelliseen Farkkuun 220cdi autm.Matka ajossa enne ohjelmointia oli 100km keskinopeudella 6,4 l/100km,ohjelmoinnin jälkeen 5.9 l/100km.Viime tankkaus jossa oli myös kaupunkia n.100km oli kulutus 6.5 l/100km.Näkyy olevan ohjelmoinnilla myös kulutukseen merkitystä :D
Auto on käyttöä varten
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”