MB W211 200CDI moottorilämmöt
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
MB W211 200CDI moottorilämmöt
Mottorilämmöt nousee reiluun 70 asteeseen kun pakkaste n 15 astetta, Onko normaalia vai onko termari sökö? Uskaltaakos noihin laittaa maskisuojaa kun on automaatti..Motonetissa näyttäisi olevan oikein merkkikohtaisia maskeja.
Termari uusiksi ja maski eteen, ei tuo muuten lämpene. Lämmöt pitää myös pysyä siellä normissa pari viivaa 80 yläpuolella eli siinä 90 asteessa (termari 92 asteinen). Ja jos sellainen vekotin missä ns. pikkutermari, vaihda sekin. Aiheesta paljon juttua, hakua kehiin vaan.
Omassa maskinsuojus vaikka ei juuri pakkastakaan, keväällä sitten pois kun kelit lämpenee. Eihän tuossa flekti puhalla edes aina vaikka asuntovaunua vetäs perässään yli + 30 lämmössä.
Omassa maskinsuojus vaikka ei juuri pakkastakaan, keväällä sitten pois kun kelit lämpenee. Eihän tuossa flekti puhalla edes aina vaikka asuntovaunua vetäs perässään yli + 30 lämmössä.
S211 280 CDI A Avantgarde -07
S212 200 CDI A Classic 2012
S212 200 CDI A Classic 2012
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Termarin vaihto
Meinasin huomenna termarin vaihtaa.
Kannattaako jäähdtysnesteet laskea alhaalta pois (osittain/kokonaan) ennen vaihtoa? Lähinnä ajattelin ettei sotkisis moottoria jäähdytysnesteeseen.
Minkä väristä noissa facelift malleissa neste lienee?
Jos jollakulla jotakin vinkkejä aiaan saa antaa.
Eipä vollessa tarvinnut termareita vaihdella.....
Kannattaako jäähdtysnesteet laskea alhaalta pois (osittain/kokonaan) ennen vaihtoa? Lähinnä ajattelin ettei sotkisis moottoria jäähdytysnesteeseen.
Minkä väristä noissa facelift malleissa neste lienee?
Jos jollakulla jotakin vinkkejä aiaan saa antaa.
Eipä vollessa tarvinnut termareita vaihdella.....
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Termari vaihdettu, aikaa meni n 45 min.
Olipa helppo homma.
Ainut asia minkä mokasin oli etten laskenut ylävesiletkun kautta syyläristä kaikkia vesiä pois jotka sieltä tulee, kääntämällä letkua alas tarpeeksi. Nyt sitten motskarin kylki melko "nesteessä" lienee hajuhaitta lähinnä.....
Ilmeisesti näillä "Mersumekaanikoilla" kyseistä vinkkiä ei haluttu antaa, varmaankin oli tiedossa. Mutta nytpä on kaikille tidossa.
Voin suositella itse vaihdettavaksi nuhapumppumesessä ainakin tosi helppo homma 200 CDI -07.
Ainut asia minkä mokasin oli etten laskenut ylävesiletkun kautta syyläristä kaikkia vesiä pois jotka sieltä tulee, kääntämällä letkua alas tarpeeksi. Nyt sitten motskarin kylki melko "nesteessä" lienee hajuhaitta lähinnä.....
Ilmeisesti näillä "Mersumekaanikoilla" kyseistä vinkkiä ei haluttu antaa, varmaankin oli tiedossa. Mutta nytpä on kaikille tidossa.
Voin suositella itse vaihdettavaksi nuhapumppumesessä ainakin tosi helppo homma 200 CDI -07.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Lisäys termarin vaihtoon
Ylävesiletkusta voi laskea nesteet puhtaaseen astiaan jolloin ne voi käyttää uudetsaan. Termarkopan pultteja ei kannata vetää liian tiukkaan, varmaan niille olemassa jokin momenttikin.
Esitäyttö kannattaa tehdä sen ylävesiletkun kautta. Paisuntasäiliökin kannattaa täyttää max. merlkkiin asti ehkä vähän ylikin.
No nyt sitten saa pakkaset tulla.
Kannattaa opetella vaihto itse, kun tuntuu olevan jokavuotinen homma, vai löytyykö jostakin kestävämpi termari?
Esitäyttö kannattaa tehdä sen ylävesiletkun kautta. Paisuntasäiliökin kannattaa täyttää max. merlkkiin asti ehkä vähän ylikin.
No nyt sitten saa pakkaset tulla.
Kannattaa opetella vaihto itse, kun tuntuu olevan jokavuotinen homma, vai löytyykö jostakin kestävämpi termari?

Moi kaikki arvon meseläiset!
Tuli tuossa muutama viikko sitten ostettua itselle -04 vm. s211 270 CDI, eli nyt on minullakin jotain tähdellistä elämässä.
Lainaan nyt tätä viestiketjua, kun en uutta viitsinyt tehdä ja aihe koskee moottorin lämpöjä.
Vaihoin tuohon kyseiseen autoon termostaatin kun siinä ei lämmöt nousseet yli 60c:n, mutta nyt termostaatin vaihdon jälkeen lämmöt on viivan verran alle 100 astetta. Uusi termari oli samalla lämpöarvolla kun vanhakin eli 92c ja nestettäkin muistin laittaa lisää termarin vaihdon jälkeen.
Lämmöt nousevat siihen sadan tietämille silloin kun ajaa maantiellä tasakaasulla 80-90km/h, kylällä nurkka-ajoa ajettaessa lämmöt pysyy jossain 90 tietämissä. Luulisi, että kaupunkiajolla lämmöt nousisi korkeammalle kuin maantie ajossa?
Ulkolämpötilalla ei ollut havaittavaa vaikutusta lämpötiloihin, nimittäin lämmöt pysyivät samoina oli sitten +5 astetta tai -20 astetta.
Kysymys kuuluukin, että onko tässä nyt uusi termostaatti viallinen vai antaako lämpöanturi väärää tietoa?
Tuli tuossa muutama viikko sitten ostettua itselle -04 vm. s211 270 CDI, eli nyt on minullakin jotain tähdellistä elämässä.
Lainaan nyt tätä viestiketjua, kun en uutta viitsinyt tehdä ja aihe koskee moottorin lämpöjä.
Vaihoin tuohon kyseiseen autoon termostaatin kun siinä ei lämmöt nousseet yli 60c:n, mutta nyt termostaatin vaihdon jälkeen lämmöt on viivan verran alle 100 astetta. Uusi termari oli samalla lämpöarvolla kun vanhakin eli 92c ja nestettäkin muistin laittaa lisää termarin vaihdon jälkeen.
Lämmöt nousevat siihen sadan tietämille silloin kun ajaa maantiellä tasakaasulla 80-90km/h, kylällä nurkka-ajoa ajettaessa lämmöt pysyy jossain 90 tietämissä. Luulisi, että kaupunkiajolla lämmöt nousisi korkeammalle kuin maantie ajossa?
Ulkolämpötilalla ei ollut havaittavaa vaikutusta lämpötiloihin, nimittäin lämmöt pysyivät samoina oli sitten +5 astetta tai -20 astetta.
Kysymys kuuluukin, että onko tässä nyt uusi termostaatti viallinen vai antaako lämpöanturi väärää tietoa?