Suosituksia W209 CLK:n bensamoottoriksi

Vastaa Viestiin
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Suosituksia W209 CLK:n bensamoottoriksi

Viesti Kirjoittaja topias »

Autokuume on taas kerran päällä ja tekisi mieli hankkia vielä se viimeinen (?) harrasteauto oman vuosikymmeneni vaihtuessa tämän kesän aikana. CLK:n uudempi malli W209 on siis kyseessä. 200 K:n M271- moottori on saanut sen verran moitteita, että pitäisi olla ilmeisesti ihan reilusti alle 100 tkm ajettu yksilö, jonka uskaltaisin ostaa. 240:n moottorista M112 en ole kuullut juurikaan muita moitteita, kun että syö vain bensaa ihan reilusti suorituskykyynsä nähden. On ilmeisesti muuten ihan hyvä 6-sylinterinen moottori? Onko siinä jo 2 jakoketjua? 280:n M272 lienee myös ilmeisen hyvä kuten myös 320:n M112. Sopivan yksilön kohdalle sattuessa ostan ilmeisesti toisen faceliftingin jälkeisen mallin eli 06/2005 jälkeen valmistetun auton. Cabriota vähän tekee mieli, koska kaikki aikaisemmat autoni ovat olleet umpikattoisia. Tukkakin on jo lähtenyt aikoja sitten päästä, joten kovakaan viima ei enää haittaa. :roll:
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ensimmäisessä lauseessa luki "harrasteauto", jollon en nä mitään muuta vaihtoehtoa kuin 500:nen tai AMG.

Itseasiassa omalehmä ojassa... Osta multa hyvä 55:nen niin itse alan katselemaan 63:sta. Löytyy NettiAutosta.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Katselin autosi kuvia Nettiautosta. Hieno peli, mutta on meikäläiselle vähän liian raju pakkaus. :shock:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

topias kirjoitti:Katselin autosi kuvia Nettiautosta. Hieno peli, mutta on meikäläiselle vähän liian raju pakkaus. :shock:
Miten alle 1k hp auto voi olla liian raju pakkaus :shock:
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kyllä se vaan on jo ihan raju pakkaus tämän ikäiselle papparaiselle. Jos sattuu lapasesta lähtemään, niin sitten se jo muutoinkin löysässä oleva henki on jo ihan paikalle sattuneiden auttajien ammattitaidosta kiinni. Minulla oli aikoinaan 1970-luvulla silloisessa Länsi-Saksassa tehty hieno auto, jossa oli amerikkalainen V-8 moottori 5.4 litraa ja 230 HV. Sen huippunopeus oli 210 km/h ja kiihtyvyys 0-100 tasan 10 sekuntia. Ihan hirvitti silloinkin painaa sitä kaasupoljinta kick-downiin, kun joskus harvoin ohittamaan lähdin. Tuossa Mou: n autossa kiihtyvyys 0-100 on vain 5 sekuntia. Siinä kyydissä jo kylkiluut ilmeisesti painuvat keuhkoja vasten ja siten hapen saanti aivoihin on jo kyseenalaista. :?
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Palaan sitten vielä ihan otsikon aiheeseen. Tuo himoitsemani W209 korimallin CLK on mielestäni koriltaan yksi hienoimmista autoista muotoilun suhteen ylipäätään tällä planeetalla. Kun sitten vuosittainen oma ajomääräni kaikilla autoillani on yhteensä vain noin 8000 km, niin eihän tuolla moottorin valinnalla sitten suurtakaan merkitystä ole. Kuitenkin yritän välttää sellaista tilannetta, jossa juuri ostamaani autoon pitää tehdä se kallis moottoriremontti jakoketjun tai muiden moottorissa olevien ongelmien johdosta. Onko tuossa kyseisen mallin bensamoottoreiden valikoimassa sellaista konetta ( 240/280/320 -V6 ), jossa ei ole kovinkaan suurta tilastollista riskiä vielä 150 000 - 200 000 km ajetuissa autoissa joutua moottoriremontin maksajaksi? Jokainen auto on tietenkin ihan oma yksilönsä, jolle kukaan myyjäkään ei voi antaa täyttä takuuta sen toimivuudesta silloin kun puhutaan jo noin 10 vuotta vanhoista autoista.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

No henkilökohtaisesti en ostaisi kun kasimoottorilla, varsinkin
jos on kyse harrasteautosta.

Minusta turhaan peljätään kasikoneen kuluja, eivät ne lopen ole juuri sen suuremmat kuin kutosessakaan. Kumpikaan moottorivaihtoehto ei autosta hallitsemattoman tehokasta tee, mutta kyllähän kasi on mielekkäämpi ajaa.
BMW E31 V12
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Aiheen aloittajalle kuitenkin vastaten, niin noi M112 kutos'koneet on silti "samoja" kuin M113 kasitkin, mutta siis lyhyempinä ja tehottomampina. Eli siis toisinsanoen yhtä pomminvarmaa tekniikkaa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Noinhan se juuri on. Eihän se tehokas kone tee tietenkään mitään autoa vaaralliseksi. Kuski sen sitten viime kädessä tekee, jos niin päättää toimia. Kyllähän tuo 8-kone on tietenkin aivan huippu tuon kaltaiseen autoon. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”