270cdi päästöt pielessä

Vastaa Viestiin
t.
Viestit: 5
Liittynyt: 04.10.2016 15:12

270cdi päästöt pielessä

Viesti Kirjoittaja t. »

Jollain kenties vinkkejä antaa tällaiseen hommaan, että k arvo huitelee huimissa lukemissa.
Vikakoodeja ei enäa anna molemmat rail paineen säätäjät vaihdettu. Egr tukittu ja tilalla emulaattori.
Toinen katti ainakin tyhjätty ja siitä suora putki loppuun asti.
Ei kuluta öljyä.
Käy ja toimii normaalisti, mutta noin 3/4 kaasulla nopeasti polkaistaessa pölläyttää reilusti.
Turbo näppituntumalta ihan ok eikä vuoda vielä juurikaan.
ajettu 370tkm.
Vanhan omistajan mukaan lastutettu.
Omat epäilys olisi,että joku kyläseppä ohjelmoinut ja antaa liikaa soppaa, mutta ei viitsisi tällä diegnosoinnilla viedä uudelleen ohjelmoitavaksi.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Onko imusarjan tarkistettu läppien osalta ? Ettei olis läpät kiinni
Star
t.
Viestit: 5
Liittynyt: 04.10.2016 15:12

Viesti Kirjoittaja t. »

Ei ole sitä vielä tarkistettu. Mitään läppä-akseleita ja moottoria en ainakaan ole kyennyt havaitsemaan ulkoapäin, mutta onhan tuo käynnyt mielessä, että imusarjan purkaisi ja puhdistaisi ja samalla katsois löytyykö läppiä.
t.
Viestit: 5
Liittynyt: 04.10.2016 15:12

Viesti Kirjoittaja t. »

Nyt on imusarja pesty ja läpät poistettu. Kaikki läpät olivat paikoillaan ja likkuivat niin kuin kuuluikin, eikä imusarja ja imukanavatkaan olleet älyttömän karstaiset. Savutus yhä samanlainen. Minkä perusteella ecu syötön määrää, eli onko käytännössä edes mahdollista ohjelmoida vituilleen niin, että antaa vain tietyillä ahdoilla liikaa soppaa?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Mites läppämoottori, onko tallella vai korvattu jollain ?

Ja ahtopuoli kunnossa, ei halki tai vuotoja ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
t.
Viestit: 5
Liittynyt: 04.10.2016 15:12

Viesti Kirjoittaja t. »

Läppämoottori on paikoillaan. Kyllä vetoja tuntuu olevan ihan hyvin ja ahtoletkut pullistuu kaasuttaessa, joten mitään kovin suurta vuotoa tuskin ainakaan on, ja eikö syöttö määräydy ahtojen mukaan, eli jos ahdot vuotaa niin ei mittaa ahtoja=ei lisää syöttöä=ei savuta. Voisiko viallinen map anturi määrätä liikaa syöttöä? Kaasupolkimesta on välillä tullut vikakoodia ja mennyt vikatilaan, mutta nyt kun on muutamia muita ongelmia saatu korjailtua ei ole enää vikatiloja tullut. Erikoiselta tämä alkaa vaikuttaa, kun kaikki peruskikat jo tehty eikä mikään tunnu auttavan. Autokorjaamoa pitävänä kaverina tuntuu typerältä viedä omaa autoa muualle korjattavaksi, joten joku ratkaisu olisi kiva löytää.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Kyllä mulla ainakin OM 613 savus varsin miehekkäästi kun oli ahtovuotoa.

Ilmamäärää varmaan käytetään syötön määrityksessä, ja verrataan totetutuneeseen ahtopaineeseen.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
t.
Viestit: 5
Liittynyt: 04.10.2016 15:12

Viesti Kirjoittaja t. »

Ahtovuotoja tuli metsästettyä tuloksetta. Ahtopainemittarilla katsottuna nousi paikallaan ahdot 1bar, joten ahtojakin löytyy. Vnt säätötangon liikkuvuuskin tarkastettu. turbo sen verran vuotanut öljyä, että coolerin ensimmäinen mutka ja ahtimessa kinni oleva "äänenvaimennin" oli öljystä kosteat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”