W211 autom vaihteiston "jurina"

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
Pete
Viestit: 8
Liittynyt: 29.12.2005 8:56

W211 autom vaihteiston "jurina"

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tere

Mikähän mahtaa olla syynä, että esim 50-60km/h tasakaasulta suht reippaasti kiihdytettäessä vaihteisto hieman empii-> melko kova tärinä koko autossa "jurina" ennenkuin pienempi vaihde loksahtaa päälle ja vauhti alkaa kiihtymään normaalisti? Sama myös Kick downissa.

Samaten jossain 40km/h vauhdissa loota nakkaa aivan liian alhaisen vaihteen päälle joskus?

vaikuttavia asioita??

-Jotenkin oireilut alkoivat suht samaan aikaan kun uudet nastarenkaat oli laitettu alle, mutta tuntuu kummalta että voisi liittyä siihen?

-Öljyt vaihdettu lootaan kuukausi aiemmin

-Akun napa myös käytetty irti vasti kään

Pete
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

Kolauttaako se pienissä nopeuksissa tuon vaihteen päälle, eli vaihtaa normaalia kovemmin?

Mulla oli vähän samanlaista vaivaa, niin veholla vaihtoivat jokut stefat lootaan, en tiijä sen tarkemmin mitä kaikkea, mutta kuulemma tyyppivikaa tuollainen.
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Pete
Viestit: 8
Liittynyt: 29.12.2005 8:56

Loota

Viesti Kirjoittaja Pete »

mitään "kolahdusta" ei kuulu, mutta voisi nätimminkin vaihtaa. Saitko kustannuksitta vaihdon ja oliko sulla vielä takuu voimassa?
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

No ei se varsinaisesti kolahtanu, mutta vaihtoi siis kovasti, tuntui kuin olisi suoraan iskenyt seuraavan vaihteen päälle, ilman luistoa.

Meni vaihtotähtitakuuseen mulla.
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ainakin näissä vanhoissa laatikoissa kuuluu ihan asiaan, että neljässäkympissä ollaan jo suurimmalla vaihteella. Sen takia taajama-alueella ajellaan pakkovaihteella, eikä D:llä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

No tämä yksilö vaihtaa suurimmalle vaihteelle vasta 70 mittarinopeudessa, joskus hyvin harvoin saattaa vaihtaa aiemmin, mutta melkein poikkeuksetta tasan 70:ssä.
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Pete
Viestit: 8
Liittynyt: 29.12.2005 8:56

vehon tuomio..

Viesti Kirjoittaja Pete »

laatikon jäähdytysnestettä laatikon öljyn seassa. Tarttis vaihtaa turbiini,loota ja jäähdytin. Kalliiksi tulee..

Miten tuo on mahdollista, onko kukaan kuullut moisesta aiemmin?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Olen kuullut.....mutta en koskaan ole todennut.

Vehon hommia ja yleensä tehty takuuseen.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Shade_z
Viestit: 10
Liittynyt: 12.9.2006 21:47

Re: vehon tuomio..

Viesti Kirjoittaja Shade_z »

Pete kirjoitti:laatikon jäähdytysnestettä laatikon öljyn seassa. Tarttis vaihtaa turbiini,loota ja jäähdytin. Kalliiksi tulee..

Miten tuo on mahdollista, onko kukaan kuullut moisesta aiemmin?
Automaatin öljynjäähdytys on syylärissä ja voi mennä joskus puhki seinämä jolloin jäähdytinnesteet menee laatikkoon.. öljy menee maitokahvinväriseksi ja haisee glykoolille... on tullut 203:seen muutama syylari vaihdettu ton takia :D
kt4879
Viestit: 2
Liittynyt: 22.10.2006 20:48

Automaatin vaihtaminen pienillä kierroksillä

Viesti Kirjoittaja kt4879 »

Hei!
Omassa S211 -03 automaatti tuntuisi kanssa vaihtavan pintakaasulla ajaessa ikään kuin ilman luistoa. Onko tue stefojen vaihtaminen auttanut? Huollossa kertoivat, että laatikossa ei kuullemma ole mitään vialla. Öljyt ja suodatin vaihdettu keväällä. Onko vaihto mennyt takuuseen / paljonko vaihtotyö on maksanut?
Matti R
Viestit: 54
Liittynyt: 03.7.2006 22:20

Re: vehon tuomio..

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Pete kirjoitti:laatikon jäähdytysnestettä laatikon öljyn seassa. Tarttis vaihtaa turbiini,loota ja jäähdytin. Kalliiksi tulee..

Miten tuo on mahdollista, onko kukaan kuullut moisesta aiemmin?
9/03 asti käytössä ollut Valeon tekemä syyläri alkaa melko usein vuotamaan ja rikkoo ensin turbiini ja sitten koko laatikon. Vaihtoon menee ainakin jäähdytin ja turbiini. Mersu kai korvaa vain osan jos ei ole takuuta tms. Esiintyy enemmän isoilla koneilla jotka täristävät jäähdytintä enemmän.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Re: vehon tuomio..

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Matti R kirjoitti:
Pete kirjoitti:laatikon jäähdytysnestettä laatikon öljyn seassa. Tarttis vaihtaa turbiini,loota ja jäähdytin. Kalliiksi tulee..

Miten tuo on mahdollista, onko kukaan kuullut moisesta aiemmin?
9/03 asti käytössä ollut Valeon tekemä syyläri alkaa melko usein vuotamaan ja rikkoo ensin turbiini ja sitten koko laatikon. Vaihtoon menee ainakin jäähdytin ja turbiini. Mersu kai korvaa vain osan jos ei ole takuuta tms. Esiintyy enemmän isoilla koneilla jotka täristävät jäähdytintä enemmän.
Sedällä meni ensin vakiolauhdutin/syyläri ja momentim muunnin.2vuoden takuu ja puolet muistaakseni korvasi mersu itse.No 9kk ja 25tkm takana uudella huoltomiesten mukaan "paremmalla" syyläri lauhdutin yhdistelmällä ja sama juttu.Takuu ei alkaa uudestaan vaikka vaihdetaan uutta osaa...hyviä nää mersut vai mitä????
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
kt4879
Viestit: 2
Liittynyt: 22.10.2006 20:48

Jäähdyttimen vuoto

Viesti Kirjoittaja kt4879 »

Nyt se sitten on todettu, että laatikon jäähdytin vuotaa. Pitäisi vaihtaa jäähdytin ja momentinmuunnin. Hintaa osille noin 2500 €!

Nyt on selvittelyn alla, tuleeko valmistaja vastaan asiassa. Auto -03 S211 270 CDI T. Ajokilometrit nyt 110 tkm. Oireille (jurinä ja huono, äkkinäinen vaihtaminen) etsitty syytä 90 tkm kohdalta saakka.

Onko aiheesta kokemuksia? Onko valmistaja tullut asiassa vastaan ja korvannut edes osaa kustannuksista?

Valeo (jäähdyttimen valmistaja) tehköön vain pyyhkimen sulkia!
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Lueppa edellinen viesti... :roll:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Matti R
Viestit: 54
Liittynyt: 03.7.2006 22:20

Re: Jäähdyttimen vuoto

Viesti Kirjoittaja Matti R »

kt4879 kirjoitti:Nyt se sitten on todettu, että laatikon jäähdytin vuotaa. Pitäisi vaihtaa jäähdytin ja momentinmuunnin. Hintaa osille noin 2500 €!

Nyt on selvittelyn alla, tuleeko valmistaja vastaan asiassa. Auto -03 S211 270 CDI T. Ajokilometrit nyt 110 tkm. Oireille (jurinä ja huono, äkkinäinen vaihtaminen) etsitty syytä 90 tkm kohdalta saakka.

Onko aiheesta kokemuksia? Onko valmistaja tullut asiassa vastaan ja korvannut edes osaa kustannuksista?
Onko Veho tutkinut asiaa 20tkm ajan? :shock: Kyllä tuo asia on Veholla ihan tuttu juttu. Tehdas korvaa arviolta 25% työstä ja osista kun on yli 100tkm ajettu, jos ei mitään takuuta tms ole.
soikka
Viestit: 26
Liittynyt: 13.7.2006 10:47
Paikkakunta: kotka

vain eemelit??

Viesti Kirjoittaja soikka »

Soittelin Veholle asiasta ( kun oma 01- ML on juuri 270 CDI ja Valeon syylärillä) että onko aihetta huolestua niin vastasivat että ongelma on tunnettu mutta koskee vain uudempia eemeleitä .. mielenkiintoista.
No varmuuden vuoksi tilasin öljynvaihdon ja glykolitestin.
ML 270 CDI 01 ..
Mb Exiä:
220 CDI 00 väykky 340 tkm
250 D 124 89 farkku 560 tkm
200 D 124 90 350 tkm
200 D 124 86 650 tkm
220 D 123 78 880 tkm
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”