722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

No niin. Laatikko on temppuillut aina kylmänä. Tuota tuttua nykimistä kunnes öljyt vähän lämpeää.
Tänään lähdin ajamaan ja hetken kuluttua tipahti vaihde silmästä kokonaan. Auto oli kuin vapaalla ja kaasu sai vain kierrokset nousemaan. Tienposkeen ja koneen sammutus. Kone uudestaan tulille ja taas toimii.

Onko tietoa mistä johtuu? Öljynvaihto, kyb ja johdinlevy kilkkeineen menee varmaankin vaihtoon mutta onko siis parempaa mielikuvaa syystä?

Missä kannattaisi operaatio tehdä itä-uusimaan alueella? PK seutukaan ei ole poissuljettu kunhan tuon nyt vain järkevään hintaan saisi tehtyä.
Suosituksia?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4311
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Valkoinenkuolema kirjoitti:No niin. Laatikko on temppuillut aina kylmänä. Tuota tuttua nykimistä kunnes öljyt vähän lämpeää.
Tänään lähdin ajamaan ja hetken kuluttua tipahti vaihde silmästä kokonaan. Auto oli kuin vapaalla ja kaasu sai vain kierrokset nousemaan. Tienposkeen ja koneen sammutus. Kone uudestaan tulille ja taas toimii.

Onko tietoa mistä johtuu? Öljynvaihto, kyb ja johdinlevy kilkkeineen menee varmaankin vaihtoon mutta onko siis parempaa mielikuvaa syystä?

Missä kannattaisi operaatio tehdä itä-uusimaan alueella? PK seutukaan ei ole poissuljettu kunhan tuon nyt vain järkevään hintaan saisi tehtyä.
Suosituksia?
Joutuu siis pysähtymään kokonaan
eikä veto tule takaisin jo kävely vauhdissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

CDI203 kirjoitti:
Valkoinenkuolema kirjoitti:No niin. Laatikko on temppuillut aina kylmänä. Tuota tuttua nykimistä kunnes öljyt vähän lämpeää.
Tänään lähdin ajamaan ja hetken kuluttua tipahti vaihde silmästä kokonaan. Auto oli kuin vapaalla ja kaasu sai vain kierrokset nousemaan. Tienposkeen ja koneen sammutus. Kone uudestaan tulille ja taas toimii.

Onko tietoa mistä johtuu? Öljynvaihto, kyb ja johdinlevy kilkkeineen menee varmaankin vaihtoon mutta onko siis parempaa mielikuvaa syystä?

Missä kannattaisi operaatio tehdä itä-uusimaan alueella? PK seutukaan ei ole poissuljettu kunhan tuon nyt vain järkevään hintaan saisi tehtyä.
Suosituksia?
Joutuu siis pysähtymään kokonaan
eikä veto tule takaisin jo kävely vauhdissa
Kerran on tuon tehnyt joten ihan absoluuttista totuutta on paha mennä sanomaan. Sen muistan, että vauhdissa ei ainakaan toiminut. Luulen ettei paikallaankaan ennen ”buuttia” en nyt ihan varmaksi enää mene sanomaan kokeilinko vielä tuossa vaiheessa (eli paikallaan) vaan sammutinko suorilta.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Isän ML:ssä kävi samat kovalla kuormalla. Veto tuli takaisin n 20-30kmh vauhissa. Vaihdettii öljyt ja ventiilikoneisto, niin enää ei sitä tee. mutta kun vaihtaa kolmoselta neloselle, niin se ryntäyttää konetta ennnen kuin vaihtaa. eli ei ole kunnossa vieläkään. Ehjää lootaa tilaukseen ja vanha pitänee korjata.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4311
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Valkoinenkuolema kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Valkoinenkuolema kirjoitti:No niin. Laatikko on temppuillut aina kylmänä. Tuota tuttua nykimistä kunnes öljyt vähän lämpeää.
Tänään lähdin ajamaan ja hetken kuluttua tipahti vaihde silmästä kokonaan. Auto oli kuin vapaalla ja kaasu sai vain kierrokset nousemaan. Tienposkeen ja koneen sammutus. Kone uudestaan tulille ja taas toimii.

Onko tietoa mistä johtuu? Öljynvaihto, kyb ja johdinlevy kilkkeineen menee varmaankin vaihtoon mutta onko siis parempaa mielikuvaa syystä?

Missä kannattaisi operaatio tehdä itä-uusimaan alueella? PK seutukaan ei ole poissuljettu kunhan tuon nyt vain järkevään hintaan saisi tehtyä.
Suosituksia?
Joutuu siis pysähtymään kokonaan
eikä veto tule takaisin jo kävely vauhdissa
Kerran on tuon tehnyt joten ihan absoluuttista totuutta on paha mennä sanomaan. Sen muistan, että vauhdissa ei ainakaan toiminut. Luulen ettei paikallaankaan ennen ”buuttia” en nyt ihan varmaksi enää mene sanomaan kokeilinko vielä tuossa vaiheessa (eli paikallaan) vaan sammutinko suorilta.
Rajaisi vikaa jonkin verran
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Onko nyt niin ettei öljyn jne. vaihtajaa löydy mistään?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5992
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Valkoinenkuolema kirjoitti:Onko nyt niin ettei öljyn jne. vaihtajaa löydy mistään?
Yksi vaihtaja oottaa siellä sun oman vessan peilin eessä joka aamu ;) Otat sen messiin ja ajat tsi halliin.

Itse en osaakkaan muita hyviä neuvoa, kun cdi203 taitaa olla jo eläkkepäivistä nautiskelemassa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

:) se tsi halli maksaa näillä nurkilla enemmän kuin se huolto...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4311
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Valkoinenkuolema kirjoitti:Onko nyt niin ettei öljyn jne. vaihtajaa löydy mistään?
Valitettavasti ihan joka kylässä ei kaikkea ole

tuossa muutam mutta ei itäudellamaalla

https://www.google.fi/maps/place/Autohu ... 3212?hl=fi

https://www.google.fi/maps/place/Kahvim ... 6027?hl=fi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1275
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

App autokorjaamo lähempänä itää kun on keskellä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4311
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markoala kirjoitti:App autokorjaamo lähempänä itää kun on keskellä.
Onko vielä toiminassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5992
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Valkoinenkuolema kirjoitti::) se tsi halli maksaa näillä nurkilla enemmän kuin se huolto...
Tossa tikkurilassa on yks nesteen tsi halli. Oisko 30eurublaa tunti. jos sitäkään oli, en muista tarkkaan. Jos sen alle jostai huollon saa niin voi jo laajentaa uudenmaan ulkopuolelle huoltoon menoa helpostikin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

CDI203 kirjoitti:
markoala kirjoitti:App autokorjaamo lähempänä itää kun on keskellä.
Onko vielä toiminassa
Oli ainakin vielä kesällä kun siellä 204 vaihdatin laatikkoöljyt, uudet omistajat pyörittävät kun heidän kanssaan juttelin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Mistäs ja paljonko tuo pöytä maksaa? Soittivat huollosta, että 1500 maksaisi pöytä. Siinä taitaa olla kaikki mahdollinen kiinni mutten kyllä tuota rupea maksamaan. Jos ei muuta niin putsataan ja vaihdetaan kyb.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onko öljyä varmasti oikea määrä?
TÄÄLLÄ maksoi kunnostettu venttiilikoneisto 499€ + pantti. Tuo siis ihan täydellinen paketti uusine solkkuineen, johdinlevyineen ja 50tkm takuulla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
w211E
Viestit: 49
Liittynyt: 01.6.2023 16:49

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja w211E »

https://www.vaihteistokauppa.fi/automaa ... 68942-05K/
https://www.lisavarusteet.fi/tuote/mb-7 ... uoltosarja

pääsisköhän noilla eroon hummaavasta lootasta kylmänä? ja 1800rpm 1->2 rykäsystä? 200tkm ajettu kerranvaihettu 2kertaa vaihdetty lootaan öljyt.
650000tuttavuus
Viestit: 2164
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Jatketaanpa kyselyä täällä, kun näyttäis tuoreimmalle aiheeseen sopivista.
320 MB 7-vaihteinen tronic (vm 05 tai 06), ajettu reilut 550 tkm.
Jyrisee kylmänä lähtiessä jarrua vastenkin jo vetopäällä, ja pakilla enämpi. Ihan kuin joku koskisi runkoon, voisko olla laatikon takapään kumityyny ? Moottorin tyynyt ei näyttäis olevan nyt kyseessä. Tämä vika häviää tyystin lämpimänä.
Öljyjä vaihdettu, ja kohta taas ajankohtainen. Missä muuten lisäysroppu, vai lauhduttimen putkestako lisäys ? Ei tullu katottua niin tarkkaan viimevaihdossa. Ja miten näkee sopivan määrän, ei mittatikkua ?
No parasta tietysti viedä osaavalle, mutta kiinnosti kun kattelin nosturilla, mahdollisia jyrinän aiheuttajia. Siekkisellekin jo jätetty soittopyyntöä.

Eikä tässä kaikki, vaan kohta vuoden keppiyksikkökin temppuillut (taisinpa jo kerran kyselläkin olisiko kenelläkään ehjää vaihtoyksikköä). Keppi ei mene P:lle, eikä pakillekaan ennen kuin höllää jalkaa jarrulta. Taas P:ltä liikkeelle lähtiessä vaihtuaxeen vaatii ihan normaalisti jarrun päälle .
Eilen aamulla kyllä huomasin ihmeen jyrinöitä testatessani vaihteita vatkaten. :roll: Keppihän liikkuikin nyt kylmänä ihan normaalisti, myös yleensä takertuvat paikat. Mutta kun kone lämpeni, yksikkövika palasi entiselleen. Muistanpahan nyt taas kokeilla kepin liikkuvuutta heti, kun käynnistän.

Ps. Tuleeko öljynvaihdossa kaikki ulos. Muistelin kuulleeni, että viimevaihdossa ei ollut jotakin alkuper. lovea jollekin toiselle lohkolle :?: Onkohan syytä vaihdella muutakin samalla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4311
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

650000tuttavuus kirjoitti: 02.5.2025 9:25 Jatketaanpa kyselyä täällä, kun näyttäis tuoreimmalle aiheeseen sopivista.
320 MB 7-vaihteinen tronic (vm 05 tai 06), ajettu reilut 550 tkm.
Jyrisee kylmänä lähtiessä jarrua vastenkin jo vetopäällä, ja pakilla enämpi. Ihan kuin joku koskisi runkoon, voisko olla laatikon takapään kumityyny ? Moottorin tyynyt ei näyttäis olevan nyt kyseessä. Tämä vika häviää tyystin lämpimänä.
Öljyjä vaihdettu, ja kohta taas ajankohtainen. Missä muuten lisäysroppu, vai lauhduttimen putkestako lisäys ? Ei tullu katottua niin tarkkaan viimevaihdossa. Ja miten näkee sopivan määrän, ei mittatikkua ?
No parasta tietysti viedä osaavalle, mutta kiinnosti kun kattelin nosturilla, mahdollisia jyrinän aiheuttajia. Siekkisellekin jo jätetty soittopyyntöä.

Eikä tässä kaikki, vaan kohta vuoden keppiyksikkökin temppuillut (taisinpa jo kerran kyselläkin olisiko kenelläkään ehjää vaihtoyksikköä). Keppi ei mene P:lle, eikä pakillekaan ennen kuin höllää jalkaa jarrulta. Taas P:ltä liikkeelle lähtiessä vaihtuaxeen vaatii ihan normaalisti jarrun päälle .
Eilen aamulla kyllä huomasin ihmeen jyrinöitä testatessani vaihteita vatkaten. :roll: Keppihän liikkuikin nyt kylmänä ihan normaalisti, myös yleensä takertuvat paikat. Mutta kun kone lämpeni, yksikkövika palasi entiselleen. Muistanpahan nyt taas kokeilla kepin liikkuvuutta heti, kun käynnistän.

Ps. Tuleeko öljynvaihdossa kaikki ulos. Muistelin kuulleeni, että viimevaihdossa ei ollut jotakin alkuper. lovea jollekin toiselle lohkolle :?: Onkohan syytä vaihdella muutakin samalla.

Niin siis onko se 722.6 kuten otsikossa vai 722.9 ?
ensimäisenn lisäys tikun putkesta ja toiseen pohjaropusta,
kumastakkan ei tule kaikki öljyt ulos ropun tai Ö pohjan irrotuksella

yksi rämisiä(jurisia on ollut myös pakoputken kiinike laatikon vaiheilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
650000tuttavuus
Viestit: 2164
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Pitänee olla 9 tuo loppu. Eikös 6 ole 5-vaihtenen ja vanhempi versio.
Piti ihan tarkistaa vm. Käyttöön otettu Saksassa 10/2005.
Mistäs asentaja tietää paljonko laittaa, jos kaikki ei tule pois (omaa uteliaisuuttani vain kyselen). Eihän vaan ole liikaa :shock: Turbiinin puolellekohan jää tähteet.
40tkm sitten näköjään vaihdettu laatikon öljyt.
Tuota suojapeltiä jo itsekin vääntelin edemmäs. Tuntuu vaan kyllä ihan kovalle jyrinälle kylmällä pakilla, aivan kuin jotenkin rungon kautta johtuisi sisälle, ei kuulu ulos.
Aamulla sitten keppi jumittui melko pian entiselleen, ihan pikku ajon myötä. Käynnistyxen jälkeen liikkui kuten pitäisikin. Johtuneeko muutos jarrupaineesta tms.
Keppiyksikkökin on kuulemma jo kertaalleen vaihdettu.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Paskoille moottorityynyille ääni.
650000tuttavuus
Viestit: 2164
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Mika.T kirjoitti: 03.5.2025 0:29 Paskoille moottorityynyille ääni.
Ei ainakaan sellaista repimistä kuin vajaa 3 vuotta (80 tkm) sitten, vas tyynyn hajotessa. Mottihan nous melkein konepeltiin, ja ryske mahtava liikkeelle yrittäessä.
Pojan kanssa nyt yx aamu jyrskytettiin tallissa ja seurattiin motin liikkeitä. Ei kummasta liikettä, eikä äänikään siellä kuulunu.
Pitää yrittää vielä montulla nykiä eestaas, olisko laatikon tyyny kyseessä. Mut kun ennen montulle pääsyä kone on kyllä jo reilusti normilämmöissä.
Liekö vielä muita mahdollisia tyynyjä ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4311
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 laatikko oireilee, missä huolto?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

650000tuttavuus kirjoitti: 02.5.2025 16:33 Pitänee olla 9 tuo loppu. Eikös 6 ole 5-vaihtenen ja vanhempi versio.
Piti ihan tarkistaa vm. Käyttöön otettu Saksassa 10/2005.
Mistäs asentaja tietää paljonko laittaa, jos kaikki ei tule pois (omaa uteliaisuuttani vain kyselen). Eihän vaan ole liikaa :shock: Turbiinin puolellekohan jää tähteet.
40tkm sitten näköjään vaihdettu laatikon öljyt.
Tuota suojapeltiä jo itsekin vääntelin edemmäs. Tuntuu vaan kyllä ihan kovalle jyrinälle kylmällä pakilla, aivan kuin jotenkin rungon kautta johtuisi sisälle, ei kuulu ulos.
Aamulla sitten keppi jumittui melko pian entiselleen, ihan pikku ajon myötä. Käynnistyxen jälkeen liikkui kuten pitäisikin. Johtuneeko muutos jarrupaineesta tms.
Keppiyksikkökin on kuulemma jo kertaalleen vaihdettu.
Siis 2005 ja olisi jo 7 vaiteinen ? eikä 5 vaihteinen
no kuitankin jos on niin öljyropusta täytettään/tarkistettan öljyn määrä.
sitähän ei tiedä kuin se masentaja että onko oikea määrä
joka öljyt laittoi paitsi jos tarkisttaa kuten kuullu eli oikean läpöisenän, kone käynnissä,
jos 7 vaihteinen niin turbinissa on roppu(tai sitten ei, kaikissa ei ole)
sitten jos ei ole niin jää ~4L vanhaa sitä jää vaikka olisikin roppu turbinissa ja öljypohja irti
jäähdtimeen sen putkiin ja sinne sun tänne, ainut tapa saada vanhat pois
on lisätä uutta öljyä kone käynnissä niin kauan että pallu kierrosta tulee puhdasta ulos
(huuteluvaihto) jos kone ei käy vanhaa jää vaikka käytössä olis joku huuhtelu/pesukone,
sitten jos öljyt on vaihdettu ilman suodatimen vaihtoa niin säästetty väärässä kohdassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”