7G-vaihelaatikko hieman jäykkä

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

7G-vaihelaatikko hieman jäykkä

Viesti Kirjoittaja pepi »

Nyt kun on ollu hieman pakkasia niin meinaa olla tuo 7G-vaihelaatikko aamun ekassa lähössä hieman jäykkä. Auto ei meinaa lähtiä alkuksi yhtään mihinkään. Käytän autoa ensin paikallaan pari minuuttia, vaihekeppi D-asennossa kierrokset n. 1400 rpm. Sitten alkaa liikuttelemaan autoa edes takaisin pientä liikettä, kierrokset nousee välillä melkein 2000 rpm ja auto ei meinaa liikkua mihinkään sama ilmiö eteen- ja taakse päin.

Missäköhän vois olla vika?

Ite olen ajatellu, että öljyt ovat tiensä päässä. Auto on Saksantuonti ja ajettu n. 230 tkm. Öljyn vaihtoon on aika varattu Tammikuun puolelle.

Onko arvaukseni lähellekkään kohallaan, voiko sielä olla jotakin muuta rikki tai sökönä ?
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Näin luulisin

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

UUdet öljyt sisään huuhtelun kera.Mä olen kuullut et P asennossa hyvä käyttää minuutti (aamukäynnistyksessä) sit vaan matkaan.
Auto on käyttöä varten
harba36
Viestit: 7
Liittynyt: 14.11.2010 12:54
Paikkakunta: Kanta-Häme

7G Öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja harba36 »

Pitäisi pikku hiljaa vaihtaa oman auton 7G vaihteistoon öljyt.
Jossain ketjussa oli maininta, että pitäisi tarkistaa onko
laatikon öljypohja uudenmallinen(viisto takareuna?)

Eli pitääkö hommata tämä uudenmallinen öljypohja, vai antaa
vanhan olla ja vaihtaa vaan öljyt & suodatin.
Ilmaiseksi tai edes halvalla marmoritiskiltä tuskin öljypohjaa antavat.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 7G Öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

harba36 kirjoitti:Pitäisi pikku hiljaa vaihtaa oman auton 7G vaihteistoon öljyt.
Jossain ketjussa oli maininta, että pitäisi tarkistaa onko
laatikon öljypohja uudenmallinen(viisto takareuna?)

Eli pitääkö hommata tämä uudenmallinen öljypohja, vai antaa
vanhan olla ja vaihtaa vaan öljyt & suodatin.
Ilmaiseksi tai edes halvalla marmoritiskiltä tuskin öljypohjaa antavat.
Jos siellä on se vanha pohja niin vaihda se uusi
(on kyllä väärää säästöä jättä se vaihtamatta...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mikäs muutos tuossa on tullut ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Syveniköhän se pannu vähäsen ja tuli se korkeampi täyttö-/tyhjennystorni. Eli käytännössä ölhytilavuus lisääntyi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lucky-Dog kirjoitti:Mikäs muutos tuossa on tullut ?
2 desiä enemän öljyä"pitempi täyttö tötterö" ja pohjan muotoilulla koitettu saada se öljy tyrkylle siihen suodatimen imetäväksi kaikissa tilanteissa,

E: tossa vielä kuvatus aihesta
Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”