Siinä mielessä olet, että olen jo asioinut Urkin kanssa. Agenttini vaanivat kaikkialla.dry kirjoitti:Vanhan voorumin puolelta löytyi tällanen:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
mutta taidan olla myöhässä
Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia
CoolHVM kirjoitti:Siinä mielessä olet, että olen jo asioinut Urkin kanssa. Agenttini vaanivat kaikkialla.dry kirjoitti:Vanhan voorumin puolelta löytyi tällanen:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
mutta taidan olla myöhässä
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Ainiin, tässä uusi puola ja vieressä sulassa sovussa "Melsun" korruptoimat jousenaluskumit:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1590.jpg
Puolassa ei lue puola vaan Slovenia, eli se siitä myytistä saksalaisesta laadusta. Lootassa on numeron perässä teksti "8SE", sli kasin puola taitaa olla erilainen kuin muissa... Ja onhan se sitä jo varaosanumeron perusteellakin.
Jotta silleen. Nyt odotellaan sitten sitä sytkäboksia.
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1590.jpg
Puolassa ei lue puola vaan Slovenia, eli se siitä myytistä saksalaisesta laadusta. Lootassa on numeron perässä teksti "8SE", sli kasin puola taitaa olla erilainen kuin muissa... Ja onhan se sitä jo varaosanumeron perusteellakin.
Jotta silleen. Nyt odotellaan sitten sitä sytkäboksia.
Voi pojat ja Immonen.
Mittailin piruuttani uutta puolaa, siinä kun lukee "trassistorized"
Ensiöpuoli näyttää ääretöntä, toisiopuoli 12KOhmia. Mikan entisessä nämä arvot ovat ensiöpuoli 6Ohm ja toisiopuoli 9Kohm.
Mieli tekisi koettaa syttyykö lossi uudella ehkä oikeanlaisella puolalla, olisiko tuo kutoskoneen puola ollut sytkäboksin mielestä sopimaton?
Nouseeko puolasta ketunhäntä jos testaan sitä mahdollisesti hajallisella boksilla? Kiinnostaa kovin, kertokaapas viisaat?
Mittailin piruuttani uutta puolaa, siinä kun lukee "trassistorized"
Ensiöpuoli näyttää ääretöntä, toisiopuoli 12KOhmia. Mikan entisessä nämä arvot ovat ensiöpuoli 6Ohm ja toisiopuoli 9Kohm.
Mieli tekisi koettaa syttyykö lossi uudella ehkä oikeanlaisella puolalla, olisiko tuo kutoskoneen puola ollut sytkäboksin mielestä sopimaton?
Nouseeko puolasta ketunhäntä jos testaan sitä mahdollisesti hajallisella boksilla? Kiinnostaa kovin, kertokaapas viisaat?
Ei KAI.
Yksi asia mikä ton puolan voi rikkoa, on jatkuva varausvirta (jota rikkinäinen syttypoksi saattaa tuupata). Eli älä pidä virtaa päällä kuin hetki kerrallaan.... Ja menee siinä ehkä minuutin verran että savut lähtee.
Toinen hajottava tekijä on oikosuluku, mutta onhan sulla kuitenkin jakaja ja tulupat johtoineen siellä kiinni, eli tämä voidaan sulkea pois laskuista.
Yksi asia mikä ton puolan voi rikkoa, on jatkuva varausvirta (jota rikkinäinen syttypoksi saattaa tuupata). Eli älä pidä virtaa päällä kuin hetki kerrallaan.... Ja menee siinä ehkä minuutin verran että savut lähtee.
Toinen hajottava tekijä on oikosuluku, mutta onhan sulla kuitenkin jakaja ja tulupat johtoineen siellä kiinni, eli tämä voidaan sulkea pois laskuista.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Kokeileppa mitata se ensiöpuoli niin että mittaa mittarin johdot molemmin päin...HVM kirjoitti:"trassistorized"
Ensiöpuoli näyttää ääretöntä.
Eli eka mittarin lussa puolan lussaa... ja sitten niin että mittarin lussa puolan miinukseen...
mittarin miinusjohto tietenki siihe vappaaksi jäävään ensiön nappaan.
Sivonen: Kaikki sytkäpuolen rojut on paikallaan kuten ajossa.Mika.T kirjoitti:Kokeileppa mitata se ensiöpuoli niin että mittaa mittarin johdot molemmin päin...HVM kirjoitti:"transistorized"
Ensiöpuoli näyttää ääretöntä.
Eli eka mittarin lussa puolan lussaa... ja sitten niin että mittarin lussa puolan miinukseen...
mittarin miinusjohto tietenki siihe vappaaksi jäävään ensiön nappaan.
Mika: Samaa tulosta näyttää, siis mittaan kummin päin vaan.
Nyt on sitten uusi boksi täällä. Liittimet on kuten todettua erilaiset kuin entisessä, osaisikos joku kertoa mikä napa kytketään mihinkin?
Tässä on siis alareunassa 2 x neli-pinnisiä liittimiä, entisessä luku 4 korvataan kerralla kasilla. Jotain hajua asiasta on, mutta napajärjestys on epäselvä. Ohops, tästähän muuten puuttuu 1kpl 3-pinninenkin liitin .
Pinnit:
1
2
3
4
Ja toinen liitin:
15
16
31
TD
Mitäs nyt?
Tässä on siis alareunassa 2 x neli-pinnisiä liittimiä, entisessä luku 4 korvataan kerralla kasilla. Jotain hajua asiasta on, mutta napajärjestys on epäselvä. Ohops, tästähän muuten puuttuu 1kpl 3-pinninenkin liitin .
Pinnit:
1
2
3
4
Ja toinen liitin:
15
16
31
TD
Mitäs nyt?
Viimeksi muokannut Harju, 16.1.2007 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ja päteminen lirahti ikävä kyllä reisille. Jos ja kun kyseessä on Mersun boksi, se on ilmiselvästi farkkudieselistä ilman turboa. Tarkkuutta pojat, kun autatte miestä mäessä - ettei tule vääriä kytkentöjä .AM kirjoitti: No niin,kerrankin pääsen jossain asiassa pätemään tiedolla. Tuo toisen liittimen "TD" pinni kertoo että tuo toinen boksi on turbodieselistä
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Terve,
Pinnit:
1 Lämpöanturi (vi-mu)
2 Kaasuläpän kytkin (tyhmäkäynti) (ru-ke)
3 Vertailuvastus (ennakonsäätö) (mu-ke)
4 tyhjä
Ja toinen liitin:
15 Virta (pu-va / pu-mu)
16 Puolalta (musta)
31 maa (ruskea)
TD kierroslukutieto ulos (vi-ke)
Onko sulla tietoa, minkä auton boksi tuo oikeasti on? Jostain vanhasta ässästä? Vanhan 420 ässän kytkis on tässä.
Sitten on eri asia, mitä tuossa alkuperäisessä boksissa on ne "ylimääräiset" johdot. Yhdessä 1990 mallin 300 E:ssä näyttää olevan suurin piirtein saman verran liittimiä ja nastoja kuin tuossa alkuperäisessä boksissa (8+8+3+koaksiaali+referenssivastus). Koputussensorit, vaihteiston ylikuormitussensorit yms voinee hyvin jättää huomiotta mutta tuossa boksissa näyttää olevan myös jutteluyhteys KE:n suihkuboksille ja tätä ei tuossa vanhemmassa boksissa ole. Oliko se sinun uusi boksi tämän näköinen?
Jos haluat sen 300 E:n kytkentäkaavion vaikka spostitse, niin pistä vaikka yv:tä.
t.
Risto
Jos menee vähänkään samoin, kuin M103:ssa ja M102:ssa, niin pitäisi hyvin pitkälti mennä näin.HVM kirjoitti:Tässä on siis alareunassa 2 x neli-pinnisiä liittimiä, entisessä luku 4 korvataan kerralla kasilla. Jotain hajua asiasta on, mutta napajärjestys on epäselvä. Ohops, tästähän muuten puuttuu 1kpl 3-pinninenkin liitin .
Pinnit:
1 Lämpöanturi (vi-mu)
2 Kaasuläpän kytkin (tyhmäkäynti) (ru-ke)
3 Vertailuvastus (ennakonsäätö) (mu-ke)
4 tyhjä
Ja toinen liitin:
15 Virta (pu-va / pu-mu)
16 Puolalta (musta)
31 maa (ruskea)
TD kierroslukutieto ulos (vi-ke)
Onko sulla tietoa, minkä auton boksi tuo oikeasti on? Jostain vanhasta ässästä? Vanhan 420 ässän kytkis on tässä.
Sitten on eri asia, mitä tuossa alkuperäisessä boksissa on ne "ylimääräiset" johdot. Yhdessä 1990 mallin 300 E:ssä näyttää olevan suurin piirtein saman verran liittimiä ja nastoja kuin tuossa alkuperäisessä boksissa (8+8+3+koaksiaali+referenssivastus). Koputussensorit, vaihteiston ylikuormitussensorit yms voinee hyvin jättää huomiotta mutta tuossa boksissa näyttää olevan myös jutteluyhteys KE:n suihkuboksille ja tätä ei tuossa vanhemmassa boksissa ole. Oliko se sinun uusi boksi tämän näköinen?
Jos haluat sen 300 E:n kytkentäkaavion vaikka spostitse, niin pistä vaikka yv:tä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Nettihän on turhaa tietoa pullollaan. Nyt on vaan tuo kaiken tiedon mekka eli Braingears ajettu alas. Onneksi sain sieltä jotain talteen. Liekö Kaapolla tai kellään ässämiehellä tallessa 126:n tiedostoja? Ainakin 124:n tiedoissa oli myös kytkentäkaaviot.dry kirjoitti:BOT[Mistä se roisto kaivaa näitä kuvia ja diagrammeja ]EOT
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Arviolta joku toistasataa aanelosta on tulosteina ulostettu BG:ltä aikoinaan. Enpä muista mitä kaikkea siellä on, mutta aika tavalla kuitenkin.Roisto kirjoitti: Liekö Kaapolla tai kellään ässämiehellä tallessa 126:n tiedostoja? Ainakin 124:n tiedoissa oli myös kytkentäkaaviot.
t.
Risto
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ai BG on ajettu alasRoisto kirjoitti:Nettihän on turhaa tietoa pullollaan. Nyt on vaan tuo kaiken tiedon mekka eli Braingears ajettu alas. Onneksi sain sieltä jotain talteen. Liekö Kaapolla tai kellään ässämiehellä tallessa 126:n tiedostoja? Ainakin 124:n tiedoissa oli myös kytkentäkaaviot.dry kirjoitti:BOT[Mistä se roisto kaivaa näitä kuvia ja diagrammeja ]EOT
t.
Risto
... ...
...hmmm...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Roisto: Syy liittimen väriin lie juurikin tuo rengastamasi o-rengas. Vettä väärään paikkaan ja....
Uusi boksi on tämän näköinen:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1596.jpg
Ollut kiinni vissiinkin vanhemmassa viissatasessa. Eli ei käy?
Saksasta on tulossa toinenkin toosa, numeroa en enää muista.
Kiitos napojen tiedoista, pitää vielä yrittää saada varmuus asiaa.
Uusi boksi on tämän näköinen:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1596.jpg
Ollut kiinni vissiinkin vanhemmassa viissatasessa. Eli ei käy?
Saksasta on tulossa toinenkin toosa, numeroa en enää muista.
Kiitos napojen tiedoista, pitää vielä yrittää saada varmuus asiaa.
Mulla olis ylimääräinen meka jos napostelee. Tämä yksilö on ns. turtanan 103-100 tai joku sinneppäin. Levyllä on normaaliin verrattuna tuplatriplana liitäntöjä mm. nakutustunnistin, inkkari ekg-käyrän kanttiaaltomuunnin, pakokaasulämpötila anturi ja ulospäin on ainakin kiljoona ruuviliitintä. Megan lisäksihän toki tarttisi myös esim. HALL sytytykselle tarkoitetun syttyvahvistimen millä voi ohojata pualaa.
Tuosta kun sais kaavio kuvat mitä toi alkuperäinen musta möltti tekee missäkin tilanteessa+ennakkokartat, niin tuohonhan vois teettää jollain ohojelmapualolaasella lopputyöna AVR kontrollerin. Siihen sais sitten iisisti liittää normaalin 10 euron sytty vahvistimen ja motorolan paineanturin. Kontrollerin vois mm. muurata alkuperäisestä poksista otettuun kipsivalokseen hartsilla ja maalata mattamustalla mastonilla. Saattaa tosin olla että kivanrajoitus ecut vaatii ihmismielen käsittämättömissä olevia signaaleita toimiakseen. Kontrollerin vois mm. muurata alkuperäisestä poksista otettuun kipsivalokseen hartsilla ja maalata mattamustalla mastonilla.
Tuosta kun sais kaavio kuvat mitä toi alkuperäinen musta möltti tekee missäkin tilanteessa+ennakkokartat, niin tuohonhan vois teettää jollain ohojelmapualolaasella lopputyöna AVR kontrollerin. Siihen sais sitten iisisti liittää normaalin 10 euron sytty vahvistimen ja motorolan paineanturin. Kontrollerin vois mm. muurata alkuperäisestä poksista otettuun kipsivalokseen hartsilla ja maalata mattamustalla mastonilla. Saattaa tosin olla että kivanrajoitus ecut vaatii ihmismielen käsittämättömissä olevia signaaleita toimiakseen. Kontrollerin vois mm. muurata alkuperäisestä poksista otettuun kipsivalokseen hartsilla ja maalata mattamustalla mastonilla.
Todennäköisesti tuokin on KE-jettiin mutta johonkin samanikäiseen kuin oma pirssi. Omassakin on KE ja samainen elektroninen sytytys mutta ilman ruiskun ja sytytysboksin jutteluyhteyttä. K-jetin aikana taisi olla vielä perinteinen virranjakaja ennakonsäätimineen. Liekö ASR:n, koputussensorin tai jonkun muun takia tuossa sinun autossa noin monipuolinen(mutkainen) järjestelmä.HVM kirjoitti:Taitaa olla tilanne nyt se, että tämä boksi ei autoon sovi, tämä on K-jettiin, ei KE-jettiin.
No, odotamme postia Saksasta, siinä boksissa pitäisi olla ne puuttuvat pinnit bensapuolelle.
Sullahan on tunnetusti pitkät hermot, joten toivottavasti sopeva boksi löytyy pian.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Onko edelläolevat viestit tulkittava siten, että boksihomma ei em. eväillä onnistunutkaan. Laitoin tuon boxin kyselyn MB Klubista jäihin, kun HVM ilmoitti tuossa ylempänä intoa täynnä, että homma on hoidossa. Quis on, aikuisten oikeesti
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Kaapo: Venttaillaan ensin mitä n*zi-ba*tard lähettää, vaiko mitään. Maksettu sille on ainakin.Roisto kirjoitti: Todennäköisesti tuokin on KE-jettiin mutta johonkin samanikäiseen kuin oma pirssi. Omassakin on KE ja samainen elektroninen sytytys mutta ilman ruiskun ja sytytysboksin jutteluyhteyttä. K-jetin aikana taisi olla vielä perinteinen virranjakaja ennakonsäätimineen. Liekö ASR:n, koputussensorin tai jonkun muun takia tuossa sinun autossa noin monipuolinen(mutkainen) järjestelmä.
Sullahan on tunnetusti pitkät hermot, joten toivottavasti sopeva boksi löytyy pian.
t.
Risto
Roisto: Tämä nyt ihmetelty toosa on väittämän mukaan -87 420:stä, eli silloinhan se on käsittääkseni kuitenkin KE-jetistä... Kummallista tässä on se, että oikeasta ylänurkasta puuttuu kolminapainen litin - voi tulla pieniä sijoitusongelmia tuon alkuperäisen piuhaviidakon kanssa?
Juhana: Minisika tilattu.
Menen postilaatikolle odottamaan saksanpakettia
(On hyvät hermot, onon... )