polttoaine pumpun rele vaurio

Vastaa Viestiin
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

polttoaine pumpun rele vaurio

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mikä polttaa tuoreen releen :roll:
laitoin toissa talavena uuven polttoaine releen ja tänään sen 30 nasta palo pahoin ja kone sammu ajosta siihen :supersad:
jokuhan sen aiheuttaa tuskin sillä ny vaan aika tuli hajota :shock:
olis kuvakin mutta en onnistunut sitä liittää viestiini
kuvaplogikin on ollu jo selällään helevetin kauan :cry:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Onkos sulla kuin vanha pumppu..? Se saattaa tehdä tollasta vanhuuttaan, tai ainaki näin oon kuullu... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

RoopeK kirjoitti:Onkos sulla kuin vanha pumppu..? Se saattaa tehdä tollasta vanhuuttaan, tai ainaki näin oon kuullu... :roll:
pumpun ijästä ei mittään tietoo (pumppuja alla kaksi) itekki atteli, että jokin iso kuormahan sen tarttee lämmittää kun nuin suli nasta vinnoon :wink:
vaihdan pumput jos olis varmaa tietoo, taikka ainakin melekein varmaa tietoo ja kokemusta :roll:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Mulla oli 300TE:stä syöpynyt bensapumpun +napa niin pahoin että vuoti bensaa sen juuresta ja aiheutti oikosulun pumpussa :shock:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

molemmat pumput päällepäin siistit :wink:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

No sitten ottaa yleismittarin ja mittaa :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

uus rele hommattu :wink:
mitäs mää teppo oiukeen mittalisin siitä ja miten :roll:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Pumpusta johdot irti :arrow: yleismittari vastuksen mittaus asennolle (siihen missä on Ω-merkki) :arrow: mittatikut + ja miinus napoihin :arrow: vastuksen pitäisi kai olla jotain yli yhden ohmin.

Jos vastus on nolla niin pumppu on oikosulussa.

Toinen vaihtoehto on että koitat suoralla virralla akulta pumpun napoihin ja laitat pihtivirtamittarin toisen piuhan ympärille :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teppo21 kirjoitti:Pumpusta johdot irti :arrow: yleismittari vastuksen mittaus asennolle (siihen missä on Ω-merkki) :arrow: mittatikut + ja miinus napoihin :arrow: vastuksen pitäisi kai olla jotain yli yhden ohmin.

Jos vastus on nolla niin pumppu on oikosulussa.

Toinen vaihtoehto on että koitat suoralla virralla akulta pumpun napoihin ja laitat pihtivirtamittarin toisen piuhan ympärille :idea:
joo ton ensimmäisen voin teherä mutta toiseen testiin ei oo kun tavalliset linja pihirit ja niihin ei saa mittaria kiinni :lol: paitti jos surraan käsin siihen piuhat kii :oops:
no enpä oo koskaan sellasia pihtejä tarttenut :idea:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Voi sen mitata yleismittarin virranmittauksellakin, mutta sitten joutuu ostaa uuden sulakkeen (parhaassa tapauksessa koko mittarin) jos toinen pumpuista on oikosessa :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teppo21 kirjoitti:Voi sen mitata yleismittarin virranmittauksellakin, mutta sitten joutuu ostaa uuden sulakkeen (parhaassa tapauksessa koko mittarin) jos toinen pumpuista on oikosessa :lol:
jos mää vaikka pistäsin molemmat uuvet pumput ja pöytällä sitten joskus mittaisin onko oikosessa taikka oikasen ne suoraan sitten romulaatikkoon :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mittasin öhmi mittarilla molemmat pumput, pidin hetken plus ja miinus navassa mittarin johtimia ja mittarin näytöksi tuli nolla :wink: pumput olivat tässä vaiheessa vielä polttoainetta täynnä jos se ny jottain vaikuttaa mittaus tulokseen :roll:
tarttee vielä mitata uuvekki pumput :lol:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Nyt kun uudestaan ajattelin, niin voikohan muuten tuollaisen moottorin vastusta edes mitata noin :oops:

Nyt kun ne on pöydällä, niin on helppo testata syökö jompikumpi kovasti virtaa :arrow: kytkee akun navoista piuhat vuorotellen kumpaankin siten että +johdon välissä on sopiva sulake :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

näin määkin sitä aattelin vaikka ei oikein mulla ookkaan millä aatella, mutta pitkän pähkäilyn tuloksena aattelin sillai että pumppuhan toimii, ei se sillon oikein voi olla oikosessakaan :roll:
tarkistan samalla lailla vielä uudetki vaikkei siitä ny mittään oikeistaan seleviäkkään :wink:
saatan raportoija samaan topikkiin :oops:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nonnii, pumput vaihettu ja kokkeiltu :idea: hyvin pellaa ja surinaakaan ei kuulu ennää juuri ollenkaan, ennen pumpun surinan kuuli heleposti kymmenen metrin päähän ja koneen käyvessä ei oikeestaan minkäänlaista pumpun ääntä :wink:
haara moottorihan heräs ihan uuteen menoon :D
suodatinki tuli vaihettua :idea:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ne on joskus mystisiä noi sähköviat, no nyt ässä käy uudella tarmolla taas 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”