Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HVM kirjoitti: Kamerahan paljastaa jotain mitä siipimutterin näköiset korvatkaan eivät kuule. :shock: Kierrokset ovat korkealla koska kone on kylmä, mutta seasta erottuu selvä "TUPS!" Mikäs se tuolleen käyntiä sotkee?
Tuomosista pikku pätkimisistä ei kannata kasissa välittää. :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:
HVM kirjoitti: Kamerahan paljastaa jotain mitä siipimutterin näköiset korvatkaan eivät kuule. :shock: Kierrokset ovat korkealla koska kone on kylmä, mutta seasta erottuu selvä "TUPS!" Mikäs se tuolleen käyntiä sotkee?
Tuomosista pikku pätkimisistä ei kannata kasissa välittää. :D
Ei toinna ei. Ei noita edes huomaa muut kuin kamera. :D

CDTA: Olen käynyt noin 4v jaakobinpainia, laitanko autoon thyyning-putkenpäät/ en. Paini jatkuu. :x Eikä tuohon käy putkea veistelemättä mikään. :(
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Selätä se Jaakoppi (ja suolesta :lol: ).

Ei tuo mitään kromeja kaipaa, orkkiksena paras :pappa:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Auto on vaihteeksi pajalla, nyt perataan p*rse uuteen loistoon. Apurungon limput vaihtoon, sekä jousenaluskumit ja tukivarsien kaikki puslat. Samalla vaihtuu öljyt lootaan, sekä tottakai suodatin.

Huomenillalla luvassa kommenttia meneekö lossi ovi edellä, vaiko "suoraan" :roll: kuten ennenkin. :shock:

Eväskassi jäi takapenkille muhimaan, joten saapa nähdä miltä ässä tuoksuu kun saan sen takaisin pajalta. :lol:

No ei kai ne eväät nyt tällä kelillä vuorokaudessa happane, ei oo kumminkaan kuin 23 povoria lämmintä... :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jaajuu, pajalla arpoivat "laitetaanko laatikkoon dexron kakkosta vaiko kolomosta." Sanoin jotta täyssynteettisellä oon ajellu, laittakaa sitä. Mikäs öljy sinne oikein alunperin kuuluu? "Kakkonen?"
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ässä on taas kotosalla, vaikka ei tuo näytä ketään kiinnostavankaan. :supersad: :supersad: :supersad:

Ei kerenneet vaihtaa jousenaluskumeja, kun ei kuulemma "irrottaneet iskareita." :roll: No, varataan lisää hoitoaikoja. :idea:

Oman auton pajelle vein, mutta en osaa varmaksi sanoa kenen autolla sieltä pois ajoin. Kyseessä ei voi olla ainakaan sama auto, niin eri planeetalta tuo nyt on. :shock:

Tässä ei oikein nyt pysty järkytykseltään mitään kirjoittamaan, mutta sen verran sanon, että en muista milloin olisin viimeksi ajanut suoraan kulkevalla mersulla. :eec: Ja alla on kuitenkin 245 leveät renkaat. :roll:

Tiessä olevat routakatkot naposteltiin ennen (kolmen kilon paineilla) "kloks-pats!" - nyt ne ylitetään "tsup-tsup." :shock:

Vanhat apurungon "limput" olivat noin sentin matalammat kuin uudet, lisäksi ne olivat tottakai mikä minnekin suuntaan linttaan painuneet.

Kuva kertokoon:

Kuva

Tukivarrenpuslien vaihdollakaan oli tuskin negatiivista vaikutusta alustageometriaan. :idea: (Yrittäkää ymmärtää hankalia termejä, suunnittelen työkseni formuloita...)

Entiset limput oli merkattu erikseen vasen ja oikea, mutta uusissa merkintöjä ei ollut. Uusien merkki Febi. Missä syy moiseen? Vaikka ihan saman näköisethän nuo toisaalta on, tiiraili niitä vaikka p*rsesilmällä. :idea:

Toinen kuva vanhoista limpuista:

Kuva

Että hyvä tuli, ellei jopa erinomainen. :D

Seuraavana aletaan sitten vaihtelemaan jousenaluskumeja ja Bilsteinejä. Mutta siihen löytyy aikaa vasta parin viikon päästä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minä kun luulin että sinä ite meinasit nuot vaihella, suicidoksen perustajajäsen ja kaikkea :?

Se on niin ihanaa kun jonkun kohdan saapi ajoneuvostaan parempaan, tuntuu taas koko maailma paremmalta paikalta, oli se nyt vaikka nitisevä oventiiviste. :roll:

Siksi ei kannata ostaakaan uutta ja viatonta autoa, se kun vaan huononee, mieluummin vanaha loppuuntallattu rotisko, niin tehet mitä hyvänsä niin aina se vaan paranee. :lol:
HVM kirjoitti:Olen käynyt noin 4v jaakobinpainia, laitanko autoon thyyning-putkenpäät/ en. Paini jatkuu. :x Eikä tuohon käy putkea veistelemättä mikään. :(
Kuta vanahemmaksi tulet, sitä mauttomammaksi huomaat tuuninkiputkenpäät, kunnes sitten kerran dementoituneena ukkelina huomaat ostaneesi JussiVihosen eli Puuilon halavimman ja tökeröimmän kromiputkenpään ja ruuvanneesi sen autoosi. Tai siis et itse huomaa, mutta nuoremmat kanssatallaajasi tahi jäläkeläisesi. No het vaan sisäänpäin hymeksii putkenpäällesi, ja sinua dementoitunutta koko homma ei haittaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jovihava kirjoitti:Minä kun luulin että sinä ite meinasit nuot vaihella, suicidoksen perustajajäsen ja kaikkea :?

Se on niin ihanaa kun jonkun kohdan saapi ajoneuvostaan parempaan, tuntuu taas koko maailma paremmalta paikalta, oli se nyt vaikka nitisevä oventiiviste. :roll:

Siksi ei kannata ostaakaan uutta ja viatonta autoa, se kun vaan huononee, mieluummin vanaha loppuuntallattu rotisko, niin tehet mitä hyvänsä niin aina se vaan paranee. :lol:
HVM kirjoitti:Olen käynyt noin 4v jaakobinpainia, laitanko autoon thyyning-putkenpäät/ en. Paini jatkuu. :x Eikä tuohon käy putkea veistelemättä mikään. :(
Kuta vanahemmaksi tulet, sitä mauttomammaksi huomaat tuuninkiputkenpäät, kunnes sitten kerran dementoituneena ukkelina huomaat ostaneesi JussiVihosen eli Puuilon halavimman ja tökeröimmän kromiputkenpään ja ruuvanneesi sen autoosi. Tai siis et itse huomaa, mutta nuoremmat kanssatallaajasi tahi jäläkeläisesi. No het vaan sisäänpäin hymeksii putkenpäällesi, ja sinua dementoitunutta koko homma ei haittaa.
Pitikin lainata pienen miettimisen perään koko viesti, on niin paljon kommentoitavia asioita, joita ei oikein voi karsia poiskaan. :idea:

No perustajajäsen taikka ei, niin paskaantuu ne näpit siinä perustajajäsenellä kuin liitännäisjäsenelläkin :arrow: :x

Sitä paitsi kalliimpia nämä omat tunnit on, kuin mitä pajalle palaa päivässä rahaa :arrow: ei kannata ite tapaillakaan auton alle, jos joku muu sinne suostuu menemään. Välillä voi toki harrastaa. :D

Niin, mielenkiintoinen näkökanta tämä "ei kannata ostaa viatonta autoa." :shock: No tällaista ongelmaa tulee tuskin koskaan eteen, en nimittäin aio ostaa koskaan uutta autoa. Ja onko ne varmasti viattomia sitten nekään?

Mukavahan näitä vanhoja rotteloita on ylläpitää. Jos ajatellaan niin, että olisin myynyt ässän viime syksynä, ja sijoittanut viimeisen vuoden aikana auton hmmm...ylläpitoon tuusatut rahat seuraavaan autoon, niin pihassa seisoisi ihan takuulla alkusarjan W140. Ei valitettavasti kiinnosta, mikä lie vamma ohimossa. :? Tai tiedänhän minä, olen allerginen uudemmalle tekniikalle ja sen "ominaisuuksille." Ajan siis onnesta soikeana vanhalla romulla, ja korjuutan sitä pala kerrallaan. :idea:

Tuohon putkenpääasiaan ei tarkemmin ajatellen ole mitään lisättävää, totean vain olevani samaa mieltä. :lol:

No siinä sitä taas luentoa...
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

jossain viestissä oli siitä tartti moottorin "nakutuksesta" puhetta, ni tuli tää mieleen :D

http://www.youtube.com/watch?v=3lLK86DxeAY

vanhahan jo topiikki, mutta itse vasta ekaa kertaa lueskelen :oops:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”