Haagertin lämmityslaitteen viritys?

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ostin paikallisesta varaosa putkasta jotain jäähdyttimen pesujauhetta.'
Kaadoin sen pikkuhiljaa koneen käydessä suoraan vanhojen nesteiden sekaan ja ajelin vikkon verran. :D

Laskin nesteet pois ja vedellä huuhtelu pari kertaa. Ja uudet nesteet sisään. :D
Avatar
Mersumiäs
Viestit: 10
Liittynyt: 19.11.2006 22:35
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Mersumiäs »

sama vika on ittellä eli kylmää tulee maantie nopeuksilla ja ongelma tuli pelkän nesteitten vaihdoin yhteydessä :D oiskohan tolle pumpulle jonkunlainen sulake et jos mul ois sama vika:d???

eli homma lähti siitä että ostin hetki sitten ton 300sel w126 mesen vm 87 ja lämpöä piisasi niin paljon että sormia poltti oikeen no laitoin sinne sellasen forten jäähdyttimen puhdistusaineen lämmittelin moottorin ja huultelin jäähdytys järjestelmän vedellä hyvin ja vaihdoin uudet nesteet
ja pistin käymään ilmasin sen pumppaamalla letkuja koko ajan jäähdyttimen korkin ollessa auki ja vaikka tovin etsin en löytänyt mitään ilamaus proppua sieltä ja tietenkin lämppärit oli päällä koko ajan ja täysillä.

no ei muutakun lähdin reissun päälle niin huomasimpas ettei tulekaan lämpöä kun lähtee ajaan ei edes kaupunki ajolla no paluumatkalla sairastuin viikoksi kylmän puhalluksen johdosta

no ilmasin sen vielä kahteen kertaan letkuja puristelemalla ihmettelempä vaan että kui se tollai käyttäytyy nesteitten vaihdon jälkeen veikkaan että ei närhenmunat+kvpumppu voi mennä paskaks vaihdon takia

onko tuossa mun meses jossain sit ilmausproppuja tai oisko toi kenno voinu mennä tukkoon? ja millä avaa ja onko tolle kvpumpulle sulake????

sanokaas ny viisaammat mitä tehdä usko loppuu ja auto seisoo :d


KIITOS!!












Mika.T kirjoitti:Sen pumpun kuuluu pyöriä silloin kun kabiini kaipaa lämmitystä.. Pumppu sammuu kun tarpeellinen lämpö saavutetaan. Pumpun pyörimisen huomaa hyvin kun virrat päällä säätelee lämpörullia eestaas. hurrrrr.........hurrrrr........hurrrrr ....... :D

No mutta asiaan....

Tässä iltasella innostuin tutkimaan omasta lahnasta tuota vesikiertoa... (mm, lämppärin paluuletku oli kuumempi kuin menoletku :ei_tajuu: ) Aikani tongittuani hokasin ( :idea: )että kiertovesipumppu pyörii VÄÄRINPÄIN :!: :shock: :protest:

Piuha irti pumpulta ja :arrow: koppiin tunkee niin kuumaa ilmaa ettei kynsiä kestä suuttimien edessä pitää... :mrgreen: Ja jopa nelos nopeudellakin. :shock:


Ihmekkös se oli kun aikaisemmin ihmettelin että kierroksilla puhallus lämpö laskee radikaalisti lähelle ulkoilmaa. :D Nyt puhaltelee kuumaa sen minkä kerkeää...

Vesi ei aikaisemmin kiertänyt kun koneen vesipumppu pumppasi toiseen suuntaan ja lämppärin kiertovesipumpuu toiseen. :happy:

Aamusella selviää tämän neronleimauksen vaikutus kabiinin lämpenemiseen. 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi”