Äskettäin hankittu tuontiauto, ilmajousilla. Ohjaustuntuma oli heti alkuun
sellainen, että kulmien säätöön oli aika tilattava.
Lähtötilanne oli sellainen, että ratti oli hieman vinossa vasemmalle ja
erityisesti urissa auto veteli jonkinverran, ei pahasti.
Kulmien säädön jälkeen ratti on suorassa ja urat ei haittaa, mutta
auto vetää voimakkaasti oikealle. Keskiviivan tuntumassa kun irroittaa
otteen ratista niin muutaman sekunnin kuluessa ollaan pientareella.
Tekee näin siis vaikka tienpita olisi suora. (vaikea löytää sellainen paikka)
Ilmajousituksessa on kolme asentoa, missä kohtaa kulmat säädetään ?
Kulmien säätäjä mutisi jotain , että oikean takapyörän camberia ei saanut
täysin toleranssin sisään, voiko olla näin ?
Liitteessä mittauspöytäkirja.
Täytyy vielä tutkia kaikki nivelet tarkemmin ja miettiä viekö samaan
paikkaan kulmien säätöön vai jonnekkin muualle....
W219 ohjauskulmien säädöstä
W219 ohjauskulmien säädöstä
MB CLS 320CDI
Vuosi on kulunut, mutta murheet pysyneet samana...
Taannoin laitoin kesärenkaat alle ja samalla huomasin, että eturenkaat
on lähteneet kulumaan aivan sisäsyrjästä, molemmat.
Auto (w219) on menossa ohjauskulmien säätöön, nyt sellaiseen paikkaan
jossa se osataan.
Mutta nyt varsinainen kysymys, takana 200th/km veikkaan, että etupään niveliä ei ole vaihdettu. Missään ei tunnu välystä.
Jos varuiksi, tulevaa
kulmien säätöä ajatellen haluasi vaihtaa niveliä, niin mikä näistä ensinmäisenä, yleensä antautuu ? Rakenne on sama kuin w211.
Taannoin laitoin kesärenkaat alle ja samalla huomasin, että eturenkaat
on lähteneet kulumaan aivan sisäsyrjästä, molemmat.
Auto (w219) on menossa ohjauskulmien säätöön, nyt sellaiseen paikkaan
jossa se osataan.
Mutta nyt varsinainen kysymys, takana 200th/km veikkaan, että etupään niveliä ei ole vaihdettu. Missään ei tunnu välystä.
Jos varuiksi, tulevaa
kulmien säätöä ajatellen haluasi vaihtaa niveliä, niin mikä näistä ensinmäisenä, yleensä antautuu ? Rakenne on sama kuin w211.
MB CLS 320CDI