Service brake visit workshop ja ABS/ESP defective visit work
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29.12.2012 18:39
Service brake visit workshop ja ABS/ESP defective visit work
Heittää tällaiset ilmot näyttöön hetken ajon jälkeen. Olisko pk-seudulla star ihmisiä testailemaan. Lähikorjaamon boschtesteri ei osannut oikeen sanoa mitään vikaa(liekö käyttäjä ongelma?)
SUURkiitokset CDI203:lle Diaknostiikasta! Vika paikallistettu ABS-anturiin/kehään.
SUURkiitokset CDI203:lle Diaknostiikasta! Vika paikallistettu ABS-anturiin/kehään.
Faijalla oli sama vika, lienee siis yksi niistä tyypillisistä vioista...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Auto tänään huollossa ja samalla Boschin testerillä vikakoodin luku...
- ASG ohjainlaite,komponentti viallinen
-CAN-väylä FSG SG:lle,virhe tiedonsiirrossa
-Jarruvalokosketin,komponentti ei sulkeudu
-lämpöt. Passivointi kytkentä jarrujärjestelmä paineeton.
Etuakselin jarrulevyt,muoto vika tai term. Ylikuorma.
Huh huh sanon mie. Jarrulevyt voi laskea minun mielestä pois laskuista.
Huomenna olisin Rovaniemellä jos jollakin olis apuja niin olisin kiitollinen. Staria??
Tosiaan näyttöön tulee tuo service brake... Joskus päivittäin tai sitten muutaman pvän välein.
- ASG ohjainlaite,komponentti viallinen
-CAN-väylä FSG SG:lle,virhe tiedonsiirrossa
-Jarruvalokosketin,komponentti ei sulkeudu
-lämpöt. Passivointi kytkentä jarrujärjestelmä paineeton.
Etuakselin jarrulevyt,muoto vika tai term. Ylikuorma.
Huh huh sanon mie. Jarrulevyt voi laskea minun mielestä pois laskuista.
Huomenna olisin Rovaniemellä jos jollakin olis apuja niin olisin kiitollinen. Staria??
Tosiaan näyttöön tulee tuo service brake... Joskus päivittäin tai sitten muutaman pvän välein.
heittää tuollasen vikailmotuksen mittariin ja star:illa kateltu niin tulee
Tarkista rakenneosa L6/2 (pyörintänopeustunnistin oikea etu).
pyöränlaakeri on kiristetty
abs anturi vaihdettu(MAPCO ebaystä)
jarruvalokatkasin
abs anturin kehä
ja silti tulee vikakoodi päälle n.100-300m kun käynistyksen jälkeen ja jos jarruttaa ennenkun vikakoodi tuloo päälle niin luistoneston valo vilkkuu
Nyt auto toimii eli vaihdoin takas entisen abs anturin joka oli alkuperäinen...vika oli siis abs anturin kehässä...ja tuo ebayn anturi oli susi vaikka näytti nopeutta ajaessa testerillä
Tarkista rakenneosa L6/2 (pyörintänopeustunnistin oikea etu).
pyöränlaakeri on kiristetty
abs anturi vaihdettu(MAPCO ebaystä)
jarruvalokatkasin
abs anturin kehä
ja silti tulee vikakoodi päälle n.100-300m kun käynistyksen jälkeen ja jos jarruttaa ennenkun vikakoodi tuloo päälle niin luistoneston valo vilkkuu
Nyt auto toimii eli vaihdoin takas entisen abs anturin joka oli alkuperäinen...vika oli siis abs anturin kehässä...ja tuo ebayn anturi oli susi vaikka näytti nopeutta ajaessa testerillä
Mulla ihan identtinen ongelma omassa -04 malliin Eemelissä. Jarruvalokatkaisija, abs-anturi vaihdettu ja edelleen näyttää samaa herjaa. Osaako asiantuntevat ja asiasta tietävät valottaa miten toi anturi toimii? Mitatessani molemmat (uusi ja vanha) anturi eivät antaneet mitään vastuslukemaa => vaatiiko jännitteen vai mikä on toimintaperiaate? Miten abs-anturin kehä vaihdetaan eteen? Edessähän kehä ei ole magneettinen? kuten takana?Amatimees kirjoitti:heittää tuollasen vikailmotuksen mittariin ja star:illa kateltu niin tulee
Tarkista rakenneosa L6/2 (pyörintänopeustunnistin oikea etu).
pyöränlaakeri on kiristetty
abs anturi vaihdettu(MAPCO ebaystä)
jarruvalokatkasin
abs anturin kehä
ja silti tulee vikakoodi päälle n.100-300m kun käynistyksen jälkeen ja jos jarruttaa ennenkun vikakoodi tuloo päälle niin luistoneston valo vilkkuu
Nyt auto toimii eli vaihdoin takas entisen abs anturin joka oli alkuperäinen...vika oli siis abs anturin kehässä...ja tuo ebayn anturi oli susi vaikka näytti nopeutta ajaessa testerillä
Kaikki muu on saatu ystävällisen katsastusmiehen listalta hoidettua, mutta tämä vaivaa edelleen...
Taas se sytty. . . .
Valo sytty pari viikkoa sitten, mittasin vas etu jarrupalojen kuluneisuus lenkin äärettömäksi, eli poikki oli. Vaihdoin tänään jarrulevyt ja palat mutta teksti ei poistunu näytöstä. Jarruvalo katkaisin ja pikku akku on aika tarkkaan 2vuotta vanhoja, kuten edellisistä viesteistä voi lukea. Stari varmaan kertois aika tarkkaan mikä on vikana. Ai niin, herjaa myös vasenta takajarruvaloa rikkinäiseksi vaikka kaikki jarruvalot toimivat. Jarruvalo katkaisin sökö ?
Mersu.
Ne on tavallisesti ns hall-antureita. Niitä on kahta lajia. jos tulee 2 piuhaa kyseessä on passiivinen anturi, jolloin vahvistin on itse toimilaitteessa. Sellaisen signaali on hvyin heikko sinimuotoinen. Autoissa käytetyissä hall antureissa on yleensä 3 johtoa + sähköt ja maa ja varsinainen signaali. Näiden signaali on vahva ja voi olla jopa ns. kanttiaaltoa. Yleisimmät viat ovat johtojen katkeaminen, kosteuden pääseminen vahvistimen sisään ja kelasydämen ferromagneettisen aineen mureneminen esimerkiksi voimakkaan mekaanisen iskun vaikutuksesta. Näitä särkyy joskus jos jarru yms remontissa anturi on paikoillaan pyörän navassa ja annetaan kunnolla lekaa.KHI kirjoitti:Mulla ihan identtinen ongelma omassa -04 malliin Eemelissä. Jarruvalokatkaisija, abs-anturi vaihdettu ja edelleen näyttää samaa herjaa. Osaako asiantuntevat ja asiasta tietävät valottaa miten toi anturi toimii? Mitatessani molemmat (uusi ja vanha) anturi eivät antaneet mitään vastuslukemaa => vaatiiko jännitteen vai mikä on toimintaperiaate? Miten abs-anturin kehä vaihdetaan eteen? Edessähän kehä ei ole magneettinen? kuten takana?Amatimees kirjoitti:heittää tuollasen vikailmotuksen mittariin ja star:illa kateltu niin tulee
Tarkista rakenneosa L6/2 (pyörintänopeustunnistin oikea etu).
pyöränlaakeri on kiristetty
abs anturi vaihdettu(MAPCO ebaystä)
jarruvalokatkasin
abs anturin kehä
ja silti tulee vikakoodi päälle n.100-300m kun käynistyksen jälkeen ja jos jarruttaa ennenkun vikakoodi tuloo päälle niin luistoneston valo vilkkuu
Nyt auto toimii eli vaihdoin takas entisen abs anturin joka oli alkuperäinen...vika oli siis abs anturin kehässä...ja tuo ebayn anturi oli susi vaikka näytti nopeutta ajaessa testerillä
Kaikki muu on saatu ystävällisen katsastusmiehen listalta hoidettua, mutta tämä vaivaa edelleen...
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06