W211 ruostuu (sittenkin)
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.12.2014 13:35
- Paikkakunta: Itä-Suomi
W211 ruostuu (sittenkin)
Kaksi viikkoa sitten koin järkytyksen, kun autoa pestessä havaitsin näkyvää ruostetta takakaaren ja takapuskurin yhteyskohdassa ja oli peijooni ilmestynyt jo kyljenpuolelta esiinkin kaaret toki ruosteessa on kiveniskujen jäljiltä on aiemmin..
Takaluukussa on puolestaan luukku paikoin lähtenyt hapettumaan ja maali kupruilee rekisterivalon alka sekä tähtimerkin sisältä.
Onko foorumeilla rohkeita yksilöitä, jotka ovat aivan pohjaakin uskaltaneet tutkia, onko pahaa jälkeä löytynyt?
Takaluukussa on puolestaan luukku paikoin lähtenyt hapettumaan ja maali kupruilee rekisterivalon alka sekä tähtimerkin sisältä.
Onko foorumeilla rohkeita yksilöitä, jotka ovat aivan pohjaakin uskaltaneet tutkia, onko pahaa jälkeä löytynyt?
S211 E270CDI -04
Ruostuuhan ne kaikki autot, 211 korinen mukaanlukien!
Paremmin toki kestää kuin edeltäjänsä mutta on noissakin tosi huonosti suunniteltuja paikkoja kuten etu pyöräkoteloissa ne "poterot"
Paremmin toki kestää kuin edeltäjänsä mutta on noissakin tosi huonosti suunniteltuja paikkoja kuten etu pyöräkoteloissa ne "poterot"
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Alkaa nuo alkupään 211:t olemaan ruskeita lähes järjestäen. Ulkopuolelta yleensä takakaaret ja takaoven ja helmamuovin välinen kolonen.
Kaveripiirissä on kymmenkunta 2002-2004 W211:ta ja kyllä niissä kaikissa jossain kohtaa rupia on. Tuontipelit usein parempia kuin suomiautot. Vajaa 500tkm ajettuun 320cdi:n sai repsikan lattiaan laittaa kämmenen kokoisen paikan. Pohjamuovien alla oleva hiekka syö maalin pois niin ruostuuhan se.
Ja ruostuupa muuten faceliftkin vaikka ei foorumipuheiden mukaan pitäisi. Tuo oma täyttää nyt 10 vuotta ja takakaaren pokkaus alkaa olemaan pienillä pilkuilla ja pohjassa pari kiinniotettavaa kohtaa.
Kaveripiirissä on kymmenkunta 2002-2004 W211:ta ja kyllä niissä kaikissa jossain kohtaa rupia on. Tuontipelit usein parempia kuin suomiautot. Vajaa 500tkm ajettuun 320cdi:n sai repsikan lattiaan laittaa kämmenen kokoisen paikan. Pohjamuovien alla oleva hiekka syö maalin pois niin ruostuuhan se.
Ja ruostuupa muuten faceliftkin vaikka ei foorumipuheiden mukaan pitäisi. Tuo oma täyttää nyt 10 vuotta ja takakaaren pokkaus alkaa olemaan pienillä pilkuilla ja pohjassa pari kiinniotettavaa kohtaa.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
Nämä alkupään autot ovat yksinkertaisesti jo niin vanhoja että ikä ja mekaaninen rasitus (lika, kiveniskut jne.) ovat väkisin saaneet aikaan kulumia ja sitäkautta ruostumista!
Itselläkin on kaksi noita, mielestäni ruoste-ongelma ei ole silti muutamia paikkoja lukuunottamatta mitenkään erityisen laaja muihin 12-14v vanhoihin autoihin verrattuna
Itselläkin on kaksi noita, mielestäni ruoste-ongelma ei ole silti muutamia paikkoja lukuunottamatta mitenkään erityisen laaja muihin 12-14v vanhoihin autoihin verrattuna
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Henq kirjoitti:Joo kyllä tulee aina paha mieli kun pesee auton ja löytää uuden ruostekuplan jostain päin autoa.
Ovien alareunat, konepelti ja takaluukku kuplii pahiten. Kumma kyllä lokasuojat on vielä kunnossa...
-03 W211 kyseessä ja 387tkm mittarissa.
tuota liekkö on konepelti vaihdettu jos sekin ruosteessa. näissä on alumiinia alunperin konepellit. näitäkin on yksilöitä jotkut on ruosteisia jo 200tkm ajettuna ja jotkut on 400tkm kohdalla viellä ruosteettomia. omani ex autosta irroitellin 340tkm kohdalla kaikki muovit alustasta aivan sen takia että kattoo onko ruostunut mutta yllätys oli suuri kunnon alustan pesun jälkeen löytyi 2 peukalon pään kokoista pinta ruoste laikkua. väykkyyn verratuna nää ei kyllä ruostu.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
aluuminihan ei ruostu mutta hapettuu ja alkaa tekee kuplaa, maalia kun rappaa pois niin tulee sellanen pölyn harmaa pinta esiin, muutaman alumiini pellin maalanneena, alumiini peltiseen kun tulee naarmu/kive isku alumiiniin asti pitää se ns sulkea heti niin ei tule rupua, tekee nimittäin tuo hapettuminen alumiinin korjaamisesta hankalaa kun menee aika syvälle, jos saa kauan aikaa muhia.Henq kirjoitti:Tai siis konepellin alla maali kukkii, en tiedä missä vika. Mun käsittääkseni takaluukkukin on alumiinia, mut samanlailla kuplii sekin.
Asia vaan ihmetyttää kun kaverilla on 450tkm rullattu -03 A4 Audi jota en oo nähny ikinä pestävän mut silti ei vaan ruostetta löydy...
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 10.1.2012 1:02
W211
Laitoin 2/2004 320cdi Eemelin ja ensimmäinen homma oli ajaa talliin sulamaan ja kuivumaan ja sitten sisälokaria irti. Kaikki pyöräkotlot ruskeana sieltä täältä ja pelkääjän takapyöräkotelo ihan kunnolla. Lisäksi edessä on nuo helvetin montut iskareiden takana jossa kilo paskaa ja liekkö jo sieltä ihan laho. Ei paljoa väyryselle häviä tämäkää korimalli. Etuapurunko ja etupalkki myös aivan pintahilseen peitossa. Sama ku väyrysessä että se vaahtomuovinen pohjamuovi pitää alapalkin kokoinen märkänä. Takakelkka on onneksi älytty tehdä alumiinista ja etualatukivarret. Lisäksi takakaaret hyvin kukkii ja oven kulmat sieltä täältä. Pelottaa jo että mitä pohjamuovien alta paljastuu ja jätetään se jännitys keväälle.
Omassa S211 -08 (tuotu saksasta kesällä) oli kontin listan alla kiinnitysruuvin vierestä lähtenyt maali kuplimaan ja pieni reikä oli jo tullut, ulkopuolelle näkyi ainoastaan pieni kupla. Tosin huomasin riittävän aikaisin, reikä on korjattu ja luukku on nyt uudessa maalissa. Auto muuten täysin ruosteeton ja pyöräkoteloissa ei ollut edessä yhtään ruosteen alkujakaan.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 10.1.2012 1:02
211
Joo ei nyt sentään väyrystä voita, mutta selkeitä suunniteluvirheitä mm. nuo etuiskarien takana olevat montut. Näkee muutamana iltana vähän vaivaa niin auto ei enää olemassa olonsa aikana mätäne. Näitä ei vaan normaalit automiehet älyä tai välitä katsoa muovien alta. Yleinen ajatus on, että siinähän on muovit, ei se lahoa. Pitää laittaa muutama kuva kun pääsee tästä koneelle miltä näyttää 380tkm ajettu W211 pyöräkoteloista. Niin ja tuo on arvio kilometreistä, koska mitään huoltodokumenttia ei ole. Liekö tässä jotain sähköistä huoltohistoriaa saatavissa? Taitaa olla tuontiauto vielä.