W211 ruostuu (sittenkin)

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

W211 ruostuu (sittenkin)

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Kaksi viikkoa sitten koin järkytyksen, kun autoa pestessä havaitsin näkyvää ruostetta takakaaren ja takapuskurin yhteyskohdassa ja oli peijooni ilmestynyt jo kyljenpuolelta esiinkin :cry: kaaret toki ruosteessa on kiveniskujen jäljiltä on aiemmin..

Takaluukussa on puolestaan luukku paikoin lähtenyt hapettumaan ja maali kupruilee rekisterivalon alka sekä tähtimerkin sisältä.

Onko foorumeilla rohkeita yksilöitä, jotka ovat aivan pohjaakin uskaltaneet tutkia, onko pahaa jälkeä löytynyt?
S211 E270CDI -04
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ruostuuhan ne kaikki autot, 211 korinen mukaanlukien!
Paremmin toki kestää kuin edeltäjänsä mutta on noissakin tosi huonosti suunniteltuja paikkoja kuten etu pyöräkoteloissa ne "poterot" :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jopa reikiä voi olla pohjamuovien poiston jälkeen.
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Alkaa nuo alkupään 211:t olemaan ruskeita lähes järjestäen. Ulkopuolelta yleensä takakaaret ja takaoven ja helmamuovin välinen kolonen.
Kaveripiirissä on kymmenkunta 2002-2004 W211:ta ja kyllä niissä kaikissa jossain kohtaa rupia on. Tuontipelit usein parempia kuin suomiautot. Vajaa 500tkm ajettuun 320cdi:n sai repsikan lattiaan laittaa kämmenen kokoisen paikan. Pohjamuovien alla oleva hiekka syö maalin pois niin ruostuuhan se.

Ja ruostuupa muuten faceliftkin vaikka ei foorumipuheiden mukaan pitäisi. Tuo oma täyttää nyt 10 vuotta ja takakaaren pokkaus alkaa olemaan pienillä pilkuilla ja pohjassa pari kiinniotettavaa kohtaa.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
Henq
Viestit: 17
Liittynyt: 09.4.2011 18:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Henq »

Joo kyllä tulee aina paha mieli kun pesee auton ja löytää uuden ruostekuplan jostain päin autoa.

Ovien alareunat, konepelti ja takaluukku kuplii pahiten. Kumma kyllä lokasuojat on vielä kunnossa...

-03 W211 kyseessä ja 387tkm mittarissa.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nämä alkupään autot ovat yksinkertaisesti jo niin vanhoja että ikä ja mekaaninen rasitus (lika, kiveniskut jne.) ovat väkisin saaneet aikaan kulumia ja sitäkautta ruostumista!
Itselläkin on kaksi noita, mielestäni ruoste-ongelma ei ole silti muutamia paikkoja lukuunottamatta mitenkään erityisen laaja muihin 12-14v vanhoihin autoihin verrattuna :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

Henq kirjoitti:Joo kyllä tulee aina paha mieli kun pesee auton ja löytää uuden ruostekuplan jostain päin autoa.

Ovien alareunat, konepelti ja takaluukku kuplii pahiten. Kumma kyllä lokasuojat on vielä kunnossa...

-03 W211 kyseessä ja 387tkm mittarissa.

tuota liekkö on konepelti vaihdettu jos sekin ruosteessa. näissä on alumiinia alunperin konepellit. näitäkin on yksilöitä jotkut on ruosteisia jo 200tkm ajettuna ja jotkut on 400tkm kohdalla viellä ruosteettomia. omani ex autosta irroitellin 340tkm kohdalla kaikki muovit alustasta aivan sen takia että kattoo onko ruostunut mutta yllätys oli suuri kunnon alustan pesun jälkeen löytyi 2 peukalon pään kokoista pinta ruoste laikkua. väykkyyn verratuna nää ei kyllä ruostu.
Henq
Viestit: 17
Liittynyt: 09.4.2011 18:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Henq »

Tai siis konepellin alla maali kukkii, en tiedä missä vika. Mun käsittääkseni takaluukkukin on alumiinia, mut samanlailla kuplii sekin.

Asia vaan ihmetyttää kun kaverilla on 450tkm rullattu -03 A4 Audi jota en oo nähny ikinä pestävän mut silti ei vaan ruostetta löydy...
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Henq kirjoitti:Audi jota en oo nähny ikinä pestävän mut silti ei vaan ruostetta löydy...
Tässähän on ratkaisu. Vedät itse samalla kaavalla, niin eihän ne ruosteet sieltä siinä vaiheessa näykään... vielä vähemmän muiden silmään :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Ruoste esto käsittely ja vahaus pitää auton kunnossa 30 vuotta ja ei yhtään ruoste pistettä ole löytynyt.
Vaatii kyllä puunausta saman ajan mitä menee liikkumiseen.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Henq kirjoitti:Tai siis konepellin alla maali kukkii, en tiedä missä vika. Mun käsittääkseni takaluukkukin on alumiinia, mut samanlailla kuplii sekin.

Asia vaan ihmetyttää kun kaverilla on 450tkm rullattu -03 A4 Audi jota en oo nähny ikinä pestävän mut silti ei vaan ruostetta löydy...
aluuminihan ei ruostu mutta hapettuu ja alkaa tekee kuplaa, maalia kun rappaa pois niin tulee sellanen pölyn harmaa pinta esiin, muutaman alumiini pellin maalanneena, alumiini peltiseen kun tulee naarmu/kive isku alumiiniin asti pitää se ns sulkea heti niin ei tule rupua, tekee nimittäin tuo hapettuminen alumiinin korjaamisesta hankalaa kun menee aika syvälle, jos saa kauan aikaa muhia.
Eemeli200CDI
Viestit: 18
Liittynyt: 10.1.2012 1:02

W211

Viesti Kirjoittaja Eemeli200CDI »

Laitoin 2/2004 320cdi Eemelin ja ensimmäinen homma oli ajaa talliin sulamaan ja kuivumaan ja sitten sisälokaria irti. Kaikki pyöräkotlot ruskeana sieltä täältä ja pelkääjän takapyöräkotelo ihan kunnolla. Lisäksi edessä on nuo helvetin montut iskareiden takana jossa kilo paskaa ja liekkö jo sieltä ihan laho. Ei paljoa väyryselle häviä tämäkää korimalli. Etuapurunko ja etupalkki myös aivan pintahilseen peitossa. Sama ku väyrysessä että se vaahtomuovinen pohjamuovi pitää alapalkin kokoinen märkänä. Takakelkka on onneksi älytty tehdä alumiinista ja etualatukivarret. Lisäksi takakaaret hyvin kukkii ja oven kulmat sieltä täältä. Pelottaa jo että mitä pohjamuovien alta paljastuu ja jätetään se jännitys keväälle.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mersut ruostuu. :( Itsekin hoksinut omasta saman. Pistehitseissä ei jostain syystä pysy maali.

Kyllä minusta on jonkin verran väykkyä parempi. Sehän saattoi olla ruosteessa jo takuuaikana.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kalevizer
Viestit: 35
Liittynyt: 30.9.2017 22:35
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Kalevizer »

Omassa S211 -08 (tuotu saksasta kesällä) oli kontin listan alla kiinnitysruuvin vierestä lähtenyt maali kuplimaan ja pieni reikä oli jo tullut, ulkopuolelle näkyi ainoastaan pieni kupla. Tosin huomasin riittävän aikaisin, reikä on korjattu ja luukku on nyt uudessa maalissa. Auto muuten täysin ruosteeton ja pyöräkoteloissa ei ollut edessä yhtään ruosteen alkujakaan.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

211 on ihan millä tahansa mittarilla kyllä pirun hyvä koppainen säilymään. Ei voi verrata samalla viivalla väykkyyn, edes samalla sivulla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu, ei sinnepäinkään 211 ruosteessa mitä väyryset oli saman ikäisinä.
Minusta 15 vuotta vanhaa 500tkm ajettu auto on melko hyvin vastustanut ajan hammasta vaikka pohjasta jostain muovien alta ruskeaa löytyy, tai suojankaarien reunoista.
wiimax.fi
Eemeli200CDI
Viestit: 18
Liittynyt: 10.1.2012 1:02

211

Viesti Kirjoittaja Eemeli200CDI »

Joo ei nyt sentään väyrystä voita, mutta selkeitä suunniteluvirheitä mm. nuo etuiskarien takana olevat montut. Näkee muutamana iltana vähän vaivaa niin auto ei enää olemassa olonsa aikana mätäne. Näitä ei vaan normaalit automiehet älyä tai välitä katsoa muovien alta. Yleinen ajatus on, että siinähän on muovit, ei se lahoa. Pitää laittaa muutama kuva kun pääsee tästä koneelle miltä näyttää 380tkm ajettu W211 pyöräkoteloista. Niin ja tuo on arvio kilometreistä, koska mitään huoltodokumenttia ei ole. Liekö tässä jotain sähköistä huoltohistoriaa saatavissa? Taitaa olla tuontiauto vielä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vain ihan viimeisimmissä 211 on sähköinen huoltokirja.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Itekin katselin niitä etupään hyllyjä. Pitäisi purkaa ilmajousi ja ylätukivarsi pois, että pääsisi niihin käsiksi. :( Sitten iski laiskuus. Jossain jos teettää, menee monta lompsallista rahaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Itse oon muutaman kerran vuodessa eka lapioinut ne kurat sieltä pois ja sitten laittanu paineilmaa perään ja puhdistanu sillä kaikki loput. Koko halli täynnä hiekkasumua sen jälkeen tosin et vähän sottasta puuhaa. Äkkiä se kertyy täyteen moskaa vaikka auto ei käytännössä hiekkateitä näe.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ilmajousisessa hankaloittaa se tasoanturi. Kädet aina verillä, kun on tuota koettanut kaivella. :(

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kalevizer
Viestit: 35
Liittynyt: 30.9.2017 22:35
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Kalevizer »

dealer kirjoitti:Vain ihan viimeisimmissä 211 on sähköinen huoltokirja.


Mallivuonna -08 tuli, oma on otettu käyttöön muistaakseni 11/07 ja on sähköinen kirja.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Roisto kirjoitti:Ilmajousisessa hankaloittaa se tasoanturi. Kädet aina verillä, kun on tuota koettanut kaivella. :(

t.
Risto
Niin, lienee ahtaampi. Paineilmapistooli pitkällä päällä ja törkkäät sen sinne, pistät silmät kiinni ja alat puhaltamaan niin puhasta tulee :lol:
Eemeli200CDI
Viestit: 18
Liittynyt: 10.1.2012 1:02

Viesti Kirjoittaja Eemeli200CDI »

Poistettu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 kori”